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유럽의 전자서적 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Europe E-Book - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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유럽의 전자서적 시장 규모는 2025년에 96억 8,000만 달러로 추정되고, 예측 기간 2025년부터 2030년까지 CAGR 4.43%로 성장할 전망이며, 2030년에는 120억 2,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

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디지털 미디어를 제공할 수 있는 기기 증가 및 인터넷 보급으로 소비자는 선호하는 미디어 컨텐츠에 액세스할 수 있게 되었습니다. 이 오프라인에서 온라인으로의 전환은 유럽의 전자서적 시장을 견인하고 있습니다.

주요 하이라이트

  • 전자서적의 보급과 인기 증가는 출판업계를 변모시키고 있지만, 전자서적의 성질과 변화의 범위는 기업이나 장르에 따라 크게 달라집니다. 대화형 전자서적 및 애니메이션 전자서적을 통해 전자 출판 사업은 많은 출판사와 작가들이 작품을 더 빨리, 더 고도로 시장에 진입할 수 있도록 했습니다.
  • 소비자들은 디지털 미디어를 제공할 수 있는 장치 증가와 인터넷 보급률 증가로 어디서나 정보, 엔터테인먼트, 사회 활동 등 자신이 좋아하는 미디어 컨텐츠에 액세스할 수 있는 가능성이 주어졌습니다.
  • 애플리케이션 및 온라인 서비스를 통해 광범위한 전자서적 라이브러리에 쉽게 액세스할 수 있게 됨으로써 인터넷 소비가 확대되어 기존의 전개 방법을 대체하는 저비용의 전개 방법이 탄생하고 있습니다. 전자 대출 등의 전자서적 관련 서비스도 이 지역 전체에서 전자서적의 수락에 공헌하고 있습니다.
  • 인쇄된 교과서는 일반적으로 전자서적보다 비쌉니다. 교과서의 판매 비용에는 인쇄된 서적을 제조 및 출판하는 비용도 포함되어 있습니다. 고등 교육용 서적도 비쌉니다. 이를 통해 고객은 마침내 값 비싼 책에서 사용하기 쉽고 예산이 제한된 사용자에게 저렴한 전자서적으로 전환했습니다.
  • COVID-19를 계기로 온라인 컨텐츠 소비량이 크게 증가하여 현재 수준이 유지되었습니다. 도서관이 봉쇄로 폐쇄되는 동안 독자는 전자서적으로 전환했습니다. 유럽연구회의(ERC)가 온라인 도서관 및 출판 플랫폼에 참가했습ㄴ다. ERC는 뛰어난 과학을 바탕으로 모든 영역에서 연구자 주도의 프론티어 연구를 촉진하는 것을 목적으로, 대출 대회를 통해 유럽에서 가장 우수한 연구를 촉진했습니다. OAPEN은 저자를 대신하여 OAPEN 도서관에 책을 기탁하도록 출판사에게 장려했습니다.

유럽의 전자서적 시장 동향

인터넷 보급률 상승 및 모바일 기기에 의한 컨텐츠 소비가 성장을 견인

  • 모바일 단말기는 개별 판매 거점으로 진화해, 사용자는 신간부터 백리스트 타이틀, 절판의 장기 타이틀까지, 책이나 컨텐츠를 무제한으로 열람할 수 있게 되었습니다.
  • 디지털은 독서와 학습 체험을 확대하고, 출판사에게 인재 발굴의 새로운 장소를 제공하고, 저자나 일러스트레이터에게 새로운 표현 수단을 제공합니다. 예를 들어, 애싯 라이브는 기술 개발과 혁신에 대한 서적 업계의 최전선에 있습니다. 애싯 라이브는 새로운 독서 스타일과 소비자 행동의 개발에 대응했습니다. 반면에, 애싯 리블은 저자의 경제적 이익의 관리자로서 각 책의 진정한 가치를 보장하는 데 열심입니다.
  • 시장에서 스마트폰, 태블릿, 노트북 등 모바일 기기의 보급은 전자서적 시장의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 에릭슨사에 따르면 2027년 추정 모바일 및 휴대전화 계약수는 서유럽에서 7,800만, 중동유럽에서 6,900만을 차지할 전망입니다. 이 수는 증가할 것으로 예상되며 디지털 독서 구독 수요 증가가 예상됩니다.
  • 이 시장에서는 다양한 기능이 모바일 기기의 보급을 뒷받침하고 있습니다. 예를 들어, LCD 화면이 탑재된 모바일 단말기에서 전자서적을 읽는 경우 사용자는 휘도를 낮출 수 있습니다. 더 나은 독서 경험을 위해 사용자는 텍스트와 배경의 색상을 변경할 수 있습니다. 또한 대부분의 전자서적 리더와 앱은 사용자가 PDF, EPUB 및 Mobi 파일을 읽을 수 있게 하고, 사용자의 기기로 전송할 수 있도록 지원하며, 책 라이브러리에 표시됩니다.

영국이 시장을 독점

  • 전자서적의 소비에는 전자서적 리더, 스마트폰, 태블릿 등 다양한 기기가 채용되고 있습니다. 이것은 시장과 업계 전반에 걸쳐 확산되는 디지털화 동향의 일부입니다.
  • 많은 소비자들은 여전히 실제 책을 구입하고 읽는 것을 선호하지만, 액세스 및 저장이 가능한 장치에서 전자서적을 소비하는 것은 현대 이동 및 여행 패턴, 매일 일정, 이동 중에 문헌에 액세스하여 일치합니다.
  • 게다가 지난 몇 년동안 스마트폰, 태블릿, 전자서적 리더들이 대량으로 널리 보급되었기 때문에 전자서적 시장은 상당한 속도로 성장할 것으로 분석되고 있습니다.
  • COVID-19의 발생은 학술도서관이 폐쇄되어 도서관 이용자가 기존 문헌보다 전자서적에 의존할 수밖에 없게 되었기 때문에 국내에서의 전자서적 채용을 대폭 증가시켰습니다.
  • 이탈리아의 유명한 전자서적 공급자로는 Amazon, Ibs.it, LA Feltrinelli, Google Play Store, Mondadori Store, Apple iBooks, RakutenKobo, Ebooksitalia, Hoepli.it, BookRepublic, Libreria Rizzoli, Scuolabook, Street Lib 등이 있습니다.

유럽의 전자서적 산업 개요

많은 독립 작가와 출판사가 존재하기 때문에 전자서적 시장은 세분화되어 있습니다. 그러나 시장은 Kindle Direct Publishing(Amazon.com), Barnes & Noble Inc., and Georg von Holtzbrinck GmbH & Co. KG와 같은 기업에 의해 지배되고 있습니다. 엄격한 경쟁에서 살아남기 위한 이러한 기업의 주요 성장 전략은 구독 기반 프로그램, 연구개발에 대한 엄청난 투자, 협업, 인수 등이 있습니다.

2023년 6월-피어슨은 이 회사의 K-12 온라인 스쿨 프로그램인 Connections Academy가 중고생을 위한 대학 진학 준비 및 경력 준비 이니셔티브를 확대할 것이라고 발표했습니다. 이 이니셔티브는 세계의 온라인 학습 플랫폼인 coursera, acadeum과의 제휴를 특징으로 합니다.

2022년 7월-KITABOO는 Amazon Polly와 제휴하여 어린이를 위한 대화형 전자서적을 제작합니다. 이 제휴를 통해 영어와 유럽 언어의 100% 자동 지원이 가능합니다. KITABOO는 최첨단 디지털 출판 플랫폼으로 모바일 지원 인터랙티브 전자서적 작성을 지원합니다.

2022년 7월-ESR(Europen Society of Radiology)의 교육위원회와 학부 교육 소위원회는 방사선 학부 교육을 위한 eBook 프로젝트를 공동으로 개발했습니다. 이 전자서적은 유럽의 의학생과 연수의가 연수 1년째에 방사선학을 이해하고 하나의 학문 분야로 가르치는 데 도움이 됩니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사 전제조건 및 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 유럽의 전자서적 시장 개요
  • 업계 이해관계자 분석
  • 출판규제 및 가격분석
  • 업계의 매력도-Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
  • 시장에 대한 COVID-19의 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 인터넷 보급 수준 및 모바일 기기에 의한 컨텐츠 소비 증가
    • 소비자 라이프 스타일 변화에 의한 비물리적 수단에 의한 소비 증가
  • 시장의 과제
    • 전자서의 불법 복사 증가 및 가청 컨텐츠의 수용 확대 등
  • 전자서적 생태계
  • 규제 상황

제6장 시장 세분화

  • 컨텐츠별
    • 전문
    • 교육
    • 일반
  • 디바이스 유형별
    • 스마트폰
    • 태블릿
  • 지역별
    • 독일
    • 영국
    • 프랑스
    • 스페인
    • 러시아
    • 이탈리아
    • 네덜란드
    • 폴란드
    • 기타 유럽

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Kindle Direct Publishing(amazon.com)
    • Rakuten Kobo Inc.
    • Barnes & Noble Inc.
    • Lulu Press Inc.
    • Georg Von Holtzbrinck Gmbh & Co. Kg
    • Hachette Livre
    • Harpercollins Publishers LLC
    • Usborne Publishing
    • Pearson Publishing
    • Penguin Random House LLC

제8장 투자 분석 및 시장 전망

  • 투자 분석
  • 시장 전망
AJY 25.04.09

The Europe E-Book Market size is estimated at USD 9.68 billion in 2025, and is expected to reach USD 12.02 billion by 2030, at a CAGR of 4.43% during the forecast period (2025-2030).

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The growing number of devices capable of providing digital media and the increasing internet penetration have allowed consumers to access the media content of their choice. This transformation from offline to online is driving the European e-books market.

Key Highlights

  • The widespread availability and rising popularity of e-books are transforming the publishing industry, while the nature and scope of e-books changes differ significantly from company to company and genre to genre. With interactive e-books, and animated e-books, e-publishing businesses have enabled many publishers and authors to get their works to market faster and more advanced.
  • Consumers were given the possibility to access media content of their own choice, with regards to information, entertainment or Social Activities, wherever they may be due to an increase in devices that are able to provide digital media and a rise in Internet penetration.
  • Easy access to a wide selection of e-book libraries via applications or online services is growing internet consumption, resulting in low-cost alternatives to traditional delivery methods. e-book-related services, such as e-lending, have also aided in the acceptance of e-books throughout the region.
  • Printed textbooks typically cost more than e-books. The selling costs of the textbooks include the expense of producing and publishing printed books. Books for higher education are likewise costly. This finally prompted customers to switch from expensive books to their digital counterparts, which are easier to use and affordable for users on a tight budget.
  • COVID-19 triggered a massive increase in online content consumption, and the current levels were maintained. While libraries were shut down due to lockdowns, readers switched to e-books. European Research Council joined the Online library and publication platform. The ERC aimed to promote investigator-driven, frontier research in all domains based on superior science while promoting the best caliber research in Europe through financing competitions.OAPEN encouraged publishers to deposit books into the OAPEN Library on behalf of authors.

Europe E-Book Market Trends

Increasing Internet Penetration Levels And Content Consumption Through Mobile Devices to Witness the Growth

  • Mobile devices have evolved into individual points of sale, allowing users to browse an unlimited selection of books and content, ranging from new releases to backlist titles to long-out-of-print titles.
  • Digital is expanding the reading and learning experience, offering publishers new ground for talent scouting and providing authors and illustrators with new avenues for expression. For instance, Hachette Livre has been at the forefront of the book industry's response to technical developments and innovations. It has adapted to new kinds of reading and developing consumer behavior. On the other hand, Hachette Livre is keen to guarantee that each book's genuine value is recognized as the custodian of its authors' financial interests.
  • The proliferation of mobile devices, such as smartphones, tablets, and laptops in the market is expected to drive the growth of e-books in the market. According to Ericsson, in 2027 number of estimated mobile/cellular subscriptions will account for 78 million in Western Europe and 69 million in Central and Eastern Europe. These numbers are expected to increase, which will create increased demand for digital reading subscriptions.
  • Various features help drive mobile devices adoption in the market. For instance, users can reduce the brightness when reading e-books on a mobile device with an LCD screen. For a better reading experience, users can change the text and background colors. Further, most e-book readers and apps allow the user to read PDF, EPUB, and Mobi files and help transfer them to the user's device, and they will appear in the books library.

United Kingdom Dominates the Market

  • For e-book consumption, various devices are adopted, comprising e-book readers, smartphones, and tablets. This is part of an expansive trend of digitalization across markets and industries.
  • While many consumers still prefer to buy and read physical books, e-book consumption on devices that allow for access and storage is more in keeping up with modern mobility and travel patterns, daily schedules, and accessing literature on the go.
  • Moreover, With smartphones, tablets, and e-readers reaching mass adoption over the past few years, the market for e-books is analyzed to grow at a significant rate.
  • The outbreak of COVID-19 significantly increased the adoption of e-books in the country as Academic libraries have been shut down, forcing library customers to rely on e-books rather than traditional literature.
  • Some of the prominent providers of e-books in Italy include Amazon, Ibs.it, LA Feltrinelli, Google Play Store, Mondadori Store, Apple iBooks, RakutenKobo, Ebooksitalia, Hoepli.it, BookRepublic, Libreria Rizzoli, Scuolabook, Street Lib, etc.

Europe E-Book Industry Overview

The e-book market is fragmented due to many independent authors and publishers. However, the market is dominated by players such as Kindle Direct Publishing (Amazon.com), Barnes & Noble Inc., and Georg von Holtzbrinck GmbH & Co. KG, to name a few. These businesses' primary growth tactics to survive the fierce competition include subscription-based programs, substantial investment in research and development, collaborations, and acquisitions.

In June 2023 - Pearson announced that connections connections academy its K-12 online school program will expand its slate of college and career readiness initiatives for middle and high school students. The initiatives feature partnerships with, coursera the global online learning platform, acadeum

In July 2022, KITABOO partnered with Amazon Polly to create interactive eBooks for children. The collaboration will facilitate 100% automated support for English and European languages. KITABOO is a cutting-edge digital publishing platform that helps create mobile-ready interactive e-books.

In July 2022, the Education Committee and the Undergraduate Education Subcommittee of the ESR (Europen Society of Radiology) jointly developed the eBook for Undergraduate Education in Radiology project. The e-book will help medical students and residents in their first year of training and academic lecturers across Europe to understand and teach radiology as a single discipline.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Europe E-book Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Publishing Regulations and Pricing Analysis
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Internet Penetration Levels And Content Consumption Through Mobile Devices
    • 5.1.2 Recent Changes in Consumer Lifestyles has Lead to Increased Consumption through Nonphysical Means
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Increasing Piracy of e-books, Increasing Acceptance of Audible Content, etc.
  • 5.3 E-books Ecosystem
  • 5.4 Regulatory Landscape

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Content
    • 6.1.1 Professional
    • 6.1.2 Educational
    • 6.1.3 General
  • 6.2 By device type
    • 6.2.1 Smartphone
    • 6.2.2 Tablet
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 Germany
    • 6.3.2 United Kingdom
    • 6.3.3 France
    • 6.3.4 Spain
    • 6.3.5 Russia
    • 6.3.6 Italy
    • 6.3.7 Netherlands
    • 6.3.8 Poland
    • 6.3.9 Rest of the Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Kindle Direct Publishing (amazon.com)
    • 7.1.2 Rakuten Kobo Inc.
    • 7.1.3 Barnes & Noble Inc.
    • 7.1.4 Lulu Press Inc.
    • 7.1.5 Georg Von Holtzbrinck Gmbh & Co. Kg
    • 7.1.6 Hachette Livre
    • 7.1.7 Harpercollins Publishers LLC
    • 7.1.8 Usborne Publishing
    • 7.1.9 Pearson Publishing
    • 7.1.10 Penguin Random House LLC

8 INVESTMENT ANALYSIS AND MARKET OUTLOOK

  • 8.1 Investment Analysis
  • 8.2 Market Outlook
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