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세계의 기업용 모바일 러닝(M-Learning) 시장 규모 : 소프트웨어별, 용도별, 사용자 유형별, 지역별, 범위 및 예측

Global Corporate M-Learning Market Size By Software (E-books, Portable LMS), By Application (Simulation-Based Learning, Corporate Training), By User Type (SMEs, Large), By Geographic Scope And Forecast

발행일: | 리서치사: Verified Market Research | 페이지 정보: 영문 202 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



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기업용 모바일 러닝(M-Learning) 시장 규모 및 전망

기업용 모바일 러닝(M-Learning) 시장 규모는 2024년 393억 달러로 평가되었으며, 2026-2032년의 예측 기간 동안 14.81%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하여 2032년까지 1,413억 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

모바일 기기의 기업 내 지속적인 통합은 교육 시스템 도구에 대한 기회를 창출하고 있으며, 이는 세계 기업용 모바일 러닝(M-Learning) 시장의 성장으로 이어졌습니다. 본 보고서는 세계 기업용 모바일 러닝(M-Learning) 시장을 종합적으로 평가했습니다. 주요 부문, 동향, 시장 성장 촉진요인, 시장 성장 억제요인, 경쟁 구도, 시장에서 중요한 역할을 하는 요인 등을 종합적으로 분석합니다.

세계 기업용 모바일 러닝(M-Learning) 시장 정의

M러닝은 모바일 학습이며, 기업의 개발 및 교육을 위한 도구로 빠르게 발전하고 있습니다. 이러한 기업들은 모든 업종에 속해 있습니다. 기업용 모바일 러닝(M-Learning)의 도움으로 기업은 독특한 방식으로 직원들을 참여시키고 도달할 가능성이 있습니다. 현재 기업들은 M러닝 솔루션을 채택하여 직원들의 역량을 강화하고 있습니다. 이는 모든 학습자에게 적시에 개인화된 교육 경험을 제공하는 데 도움이 되기 때문입니다.

직원들은 기업용 모바일 러닝(M-Learning) 솔루션의 도움으로 지식에 쉽게 접근할 수 있습니다. 또한 기업용 모바일 러닝(M-Learning)은 비공식적인 학습 방식으로 직원들을 참여시켜 팀워크를 향상시킬 수 있습니다. 기업은 전체 교육 비용과 교육 간격을 줄일 수 있기 때문에 기업용 모바일 러닝(M-Learning) 시장은 점점 더 많은 견인력을 얻고 있습니다.

세계 기업용 모바일 러닝(M-Learning) 시장 개요

세계 기업용 모바일 러닝(M-Learning) 시장의 성장은 기업 직원들의 BYOD(Bring Your Own Devices) 트렌드에 의해 주도되고 있습니다. 이러한 추세로 인해 세계 기업용 모바일 러닝(M-Learning) 시장은 견인력을 얻고 있습니다. 또한, 물리적, 시간적 제약 없이 교육 및 학습 세션을 제공하고자 하는 요구가 증가하면서 시장 성장을 가속하고 있습니다. 현재 기업 직원들 사이에서는 직원들이 상호 작용을 유지하고 교육 세션의 혜택을 누릴 수 있는 게임 기반 학습의 채택이 증가하고 있습니다.

또한, 실용적인 교육 방법과 함께 기술 격차를 최소화할 필요성이 증가하고 있는 것도 세계 M러닝 시장의 성장을 이끄는 주요 요인 중 하나입니다. 그러나 몇 가지 억제요인이 시장 성장을 제한하고 있습니다. 커넥티비티와 관련된 비용, 보안, 사용자들 사이에서 그 이점에 대한 인식 부족이 시장 성장을 저해할 것으로 예측됩니다.

목차

제1장 세계의 기업용 모바일 러닝(M-Learning) 시장 서론

  • 시장 개요
  • 조사 범위
  • 전제조건

제2장 주요 요약

제3장 VERIFIED MARKET RESEARCH의 조사 방법

  • 데이터 마이닝
  • 밸리데이션
  • 1차 자료
  • 데이터 소스 리스트

제4장 세계의 기업용 모바일 러닝(M-Learning) 시장 전망

  • 개요
  • 시장 역학
    • 성장 촉진요인
    • 성장 억제요인
    • 기회
  • Porter's Five Forces 모델
  • 밸류체인 분석

제5장 세계의 기업용 모바일 러닝(M-Learning) 시장, 소프트웨어별

  • 개요
  • 전자책
  • 휴대용 LMS
  • 인터랙티브 평가
  • 모바일 컨텐츠 제작
  • M-enablement
  • 기타

제6장 세계의 기업용 모바일 러닝(M-Learning) 시장, 용도별

  • 개요
  • 시뮬레이션 기반 학습
  • 기업 연수
  • 일상업무 교육연수

제7장 세계의 기업용 모바일 러닝(M-Learning) 시장, 사용자 유형별

  • 개요
  • 중소기업
  • 대규모

제8장 세계의 기업용 모바일 러닝(M-Learning) 시장 : 지역별

  • 개요
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 프랑스
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 기타 아시아태평양
  • 세계 기타 지역
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제9장 세계의 기업용 모바일 러닝(M-Learning) 시장 경쟁 구도

  • 개요
  • 기업의 시장 순위
  • 주요 발전 전략

제10장 기업 개요

  • Adobe
  • dominKnow
  • NetDimensions
  • Citrix Systems Inc
  • Saba
  • Allen Interactions
  • Certpoint Systems
  • Upside Learning
  • AT&T
  • SumTotal Systems

제11장 기업 개요 부록

  • 관련 조사
LSH 25.06.09

Corporate M-Learning Market Size And Forecast

Corporate M-Learning Market size was valued at USD 39.3 Billion in 2024 and is projected to reach USD 141.3 Billion by 2032, growing at a CAGR of 14.81% during the forecasted period 2026 to 2032.

The continuous integration of mobile devices into the corporate world has created opportunities for educational system tools and this has further led to the growth of the Global Corporate M-Learning Market. The Global Corporate M-Learning Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Corporate M-Learning Market Definition

M-learning is mobile learning which is a rapidly developing tool for the development and training of companies. These companies belong to all kinds of industries. With the help of corporate M-learning, businesses can involve and reach workforces in a unique way. Nowadays, corporations are employing M-learning solutions to empower their employees as it can help deliver an instructive experience that is just in time and personalized for all learners.

The employees get easy access to knowledge with the help of corporate M-learning solutions. Additionally, corporate M-learning engages the employees in an informal way of learning and improves teamwork. The corporation can decrease overall training costs and intervals and hence the corporate M-learning market is gaining traction.

Global Corporate M-Learning Market Overview

The growth of the Global Corporate M-Learning Market is driven by the BYOD (Bring Your Own Devices) trend amongst corporate employees. Owing to this trend the global market for corporate M-learning is gaining traction. Furthermore, the rise in the need to offer training and learning sessions without any physical and time constraints has boosted the growth of the market. Nowadays, there has been a rise in adoption of the game-based learning amongst corporate employees which allows the employees to remain interactive and benefit from training sessions.

Moreover, the growing need to minimize skill gaps along with practical training methods is some of the major factors that are boosting the growth of the global M-learning market. However, some restraints are limiting the growth of the market. The cost associated with the connectivity, security, and lack of awareness about its benefits amongst the users is anticipated to hamper the growth of the market.

Global Corporate M-Learning Market: Segmentation Analysis

The Global Corporate M-Learning Market is segmented on the basis of Software, Application, User Type, And Geography.

Corporate M-Learning Market, By Software

  • E-books
  • Portable LMS
  • Interactive Assessment
  • Mobile Content Authoring
  • M-enablement
  • Others

Based on Software, the market is bifurcated into E-books, Portable LMS, Interactive Assessment, Mobile Content Authoring, M-enablement, and Others. The growth of the software segment is gaining momentum in various industries such as BFSI, healthcare, telecom, government, professional services, and IT, further contributing to the growth of the Corporate M-Learning Market.

Corporate M-Learning Market, By Application

  • Simulation-Based Learning
  • Corporate Training
  • On-The-Job Training

Based on Application, the market is bifurcated into Simulation-Based Learning, Corporate Training, and On-The-Job Training. The Corporate Training and Simulation-Based Learning application segment is growing at a rapid pace and is expected to register maximum growth during the forecast period. The development of these segments is attributed to the need to give physical constraint-free training to employees.

Corporate M-Learning Market, By User Type

  • SMEs
  • Large

Based on User Type, the market is bifurcated into SMEs and Large. Large corporations have ample amount of funds to invest in corporate M-learning solutions and hence this segment is expected to register maximum growth.

Corporate M-Learning Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the world
  • On the basis of Regional Analysis, The Global Corporate M-Learning Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world. The largest share in the market will be dominated by North America. The dominance of the North American region is credited to the presence of major MNCs such as SAP, Cognizant Technology Solutions Corp, Microsoft, BI WORLDWIDE, and others. The US is contributing majorly to the overall revenue of the market.

Key Players

The "Global Corporate M-Learning Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are Adobe, dominKnow, NetDimensions, Citrix Systems Inc, Saba, Allen Interactions, Certpoint Systems, Upside Learning, AT&T, SumTotal Systems. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION OF GLOBAL CORPORATE M-LEARNING MARKET

  • 1.1. Overview of the Market
  • 1.2. Scope of Report
  • 1.3. Assumptions

2. EXECUTIVE SUMMARY

3. RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1. Data Mining
  • 3.2. Validation
  • 3.3. Primary Interviews
  • 3.4. List of Data Sources

4. GLOBAL CORPORATE M-LEARNING MARKET OUTLOOK

  • 4.1. Overview
  • 4.2. Market Dynamics
    • 4.2.1. Drivers
    • 4.2.2. Restraints
    • 4.2.3. Opportunities
  • 4.3. Porters Five Force Model
  • 4.4. Value Chain Analysis

5. GLOBAL CORPORATE M-LEARNING MARKET, BY SOFTWARE

  • 5.1. Overview
  • 5.2. E-books
  • 5.3. Portable LMS
  • 5.4. Interactive Assessment
  • 5.5. Mobile Content Authoring
  • 5.6. M-enablement
  • 5.7. Others

6. GLOBAL CORPORATE M-LEARNING MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1. Overview
  • 6.2. Simulation-Based Learning
  • 6.3. Corporate Training
  • 6.4. On-The-Job Training

7. GLOBAL CORPORATE M-LEARNING MARKET, BY USER TYPE

  • 7.1. Overview
  • 7.2. SMEs
  • 7.3. Large

8. GLOBAL CORPORATE M-LEARNING MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Overview
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. U.S.
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. Germany
    • 8.3.2. U.K.
    • 8.3.3. France
    • 8.3.4. Rest of Europe
  • 8.4. Asia Pacific
    • 8.4.1. China
    • 8.4.2. Japan
    • 8.4.3. India
    • 8.4.4. Rest of Asia Pacific
  • 8.5. Rest of the World
    • 8.5.1. Latin America
    • 8.5.2. Middle East & Africa

9. GLOBAL CORPORATE M-LEARNING MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 9.1. Overview
  • 9.2. Company Market Ranking
  • 9.3. Key Development Strategies

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Adobe
    • 10.1.1. Overview
    • 10.1.2. Financial Performance
    • 10.1.3. Product Outlook
    • 10.1.4. Key Developments
  • 10.2. dominKnow
    • 10.2.1. Overview
    • 10.2.2. Financial Performance
    • 10.2.3. Product Outlook
    • 10.2.4. Key Developments
  • 10.3. NetDimensions
    • 10.3.1. Overview
    • 10.3.2. Financial Performance
    • 10.3.3. Product Outlook
    • 10.3.4. Key Developments
  • 10.4. Citrix Systems Inc
    • 10.4.1. Overview
    • 10.4.2. Financial Performance
    • 10.4.3. Product Outlook
    • 10.4.4. Key Developments
  • 10.5. Saba
    • 10.5.1. Overview
    • 10.5.2. Financial Performance
    • 10.5.3. Product Outlook
    • 10.5.4. Key Developments
  • 10.6. Allen Interactions
    • 10.6.1. Overview
    • 10.6.2. Financial Performance
    • 10.6.3. Product Outlook
    • 10.6.4. Key Developments
  • 10.7. Certpoint Systems
    • 10.7.1. Overview
    • 10.7.2. Financial Performance
    • 10.7.3. Product Outlook
    • 10.7.4. Key Developments
  • 10.8. Upside Learning
    • 10.8.1. Overview
    • 10.8.2. Financial Performance
    • 10.8.3. Product Outlook
    • 10.8.4. Key Developments
  • 10.9. AT&T
    • 10.9.1. Overview
    • 10.9.2. Financial Performance
    • 10.9.3. Product Outlook
    • 10.9.4. Key Developments
  • 10.10. SumTotal Systems
    • 10.10.1. Overview
    • 10.10.2. Financial Performance
    • 10.10.3. Product Outlook
    • 10.10.4. Key Developments

11. Appendix

  • 11.1. Related Research
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