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인도의 접착제 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

India Adhesives - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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인도의 접착제 시장 규모는 2024년에 28억 7,000만 달러로 추정되고, 2028년에는 37억 6,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2024-2028년)의 CAGR은 6.98%를 나타낼 전망입니다.

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신흥 자동차 시장과 진화하는 기술 주도 포장 트렌드로 인도에서 접착제 소비 증가 예상

  • 인도의 접착제 소비는 코로나19의 영향으로 2020년 감소 추세를 보이고 있습니다.
  • 포장은 인도 경제에서 다섯 번째로 큰 산업이자 인도에서 가장 빠르게 성장하는 분야 중 하나입니다. 인도 포장 산업 협회(PIAI)에 따르면 이 분야는 22%에서 25%의 연평균 성장률(CAGR)로 발전하고 있습니다. 지난 몇 년 동안 포장 산업은 인도에서 기술 및 혁신 성장을 주도하고 농업 및 FMCG와 같은 다른 제조 부문에 가치를 제공하는 데 중요한 역할을 해왔습니다. 인도 포장 연구소(IIP)에 따르면 인도의 포장재 소비량은 지난 10년간 200% 급증하여 2010년 1인당 연간 4.3kg에서 2020년에는 8.6kg에 달할 것으로 예상됩니다.
  • 인도는 또한 중요한 자동차 수출국으로, 앞으로도 높은 수출 성장이 예상됩니다. 또한 인도 정부와 주요 자동차 회사들의 다양한 노력으로 인도는 향후 이륜차 및 4륜차 시장에서 선두로 부상할 것으로 보입니다. 2021년 인도 승용차 시장 규모는 327억 7000만 달러였으며, 2022년부터 2027년까지 9% 이상의 연평균 성장률을 기록하며 2027년에는 548억 4000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

인도의 접착제 시장 동향

저렴하고 가벼운 포장 동향 증가로 연질 및 경질 플라스틱 포장 수요를 견인

  • 포장은 제품의 안전과 수명을 보호하고 향상시키기 위한 디자인과 기술 측면에서 빠르게 성장하는 산업 중 하나입니다. 깨끗한 물, 깨끗하고 신선한 식품, 의약품에 대한 수요 증가와 함께 첨단 기술이 빠르게 도입되면서 포장 산업을 주도하고 있습니다. 포장 산업은 지난 몇 년 동안 국내 경제에서 다섯 번째로 큰 산업으로 성장했습니다. 포장 제품의 사용량은 지난 10년 동안 200% 이상 증가하여 2020년 말에는 1인당 연간 4.3Kg에서 1인당 연간 8.6Kg으로 소비량이 기록되었습니다.
  • COVID-19의 팬데믹으로 인해 전국적인 봉쇄령과 제조 시설의 부분적인 가동 중단으로 인해 공급망 채널과 수출입 무역에 차질이 생겼습니다. 포장재 생산은 주로 플라스틱 포장재가 주도하고 있으며, 2021년에 생산된 포장재의 약 82%를 차지할 것으로 예상됩니다.
  • 인도 포장 산업의 성장은 주로 중산층 인구 증가, 공급망 시스템 개선, 최근 몇 년간 부상하는 전자 상거래 활동에 기인합니다. 또한, 전국적으로 식품 안전과 품질에 대한 관심이 높아지면서 식품 가공 산업을 주도하여 포장 수요를 촉진할 것으로 보입니다.

e-AMRIT와 같은 정부 대응 증가 및 자동차 대출 금리 2-3% 인하로 자동차 제조 주도

  • 인도 자동차 산업은 2020년 아시아태평양 지역에서 4번째로 큰 규모를 자랑합니다.
  • COVID-19 팬데믹으로 인해 전국적인 봉쇄, 공급망 중단, 전반적인 경기 침체로 인해 승용차 판매량은 2019년 338만 대에서 2021년 239만 대로 감소했습니다. 마루티 스즈키는 2021년 52%의 시장 점유율로 승용차 부문에서 가장 큰 업체입니다.
  • 상용차의 경우, 2022년 3월 기준 43%에 가까운 시장 점유율을 기록한 타타 모터스가 대수 기준 최대 차량 생산업체입니다. 2020년 코로나19의 영향으로 침체된 경제가 회복되면서 상용차 판매량은 2021년 56만 8,560대에서 2022년 3월에는 71만 6,570대로 증가했습니다.
  • 인도 정부가 e-AMRIT와 같은 대응을 통해 전기자동차 제조를 추진함에 따라 2028년까지 전기자동차 생산이 증가할 것입니다.

인도의 접착제 산업 개요

인도의 접착제 시장은 세분화되어 있으며 상위 5개 기업이 27.19%를 점유하고 있습니다. 이 시장의 주요 업체는 3M, Arkema Group, H.B. Fuller Company, Henkel AG & Co. KGaA, Pidilite Industries Ltd. (알파벳순으로 정렬)입니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 지원

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 소개

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 최종 사용자 동향
    • 항공우주
    • 자동차
    • 건축 및 건설
    • 신발 및 가죽
    • 포장
    • 목공 및 목공예
  • 규제 프레임워크
    • 인도
  • 밸류체인과 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 최종 사용자 산업
    • 항공우주
    • 자동차
    • 건축 및 건설
    • 신발 및 가죽
    • 의료
    • 포장
    • 목공 및 목공예
    • 기타
  • 기술
    • 핫멜트
    • 반응성
    • 용매
    • UV 경화형 접착제
    • 수성
  • 수지
    • 아크릴계
    • 시아노아크릴레이트
    • 에폭시
    • 폴리우레탄
    • 실리콘
    • VAE 및 EVA
    • 기타

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • 3M
    • Arkema Group
    • ASTRAL ADHESIVES
    • AVERY DENNISON CORPORATION
    • HB Fuller Company
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Huntsman International LLC
    • Jubilant Industries Ltd.
    • Pidilite Industries Ltd.
    • Sika AG

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계의 접착제 및 실란트 산업 개요
    • 개요
    • Five Forces 분석 프레임워크(산업 매력도 분석)
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 성장 촉진요인, 억제요인, 기회
  • 출처 및 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
HBR 25.05.13

The India Adhesives Market size is estimated at 2.87 billion USD in 2024, and is expected to reach 3.76 billion USD by 2028, growing at a CAGR of 6.98% during the forecast period (2024-2028).

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Emerging automotive market and evolving trend of technology driven packaging expected to boost the consumption of adhesives in India

  • The consumption of adhesives in India has shown a downward trend in 2020 due to the impact of COVID-19. The production was reduced by 9.94% in terms of value in the same year compared to 2019. The lockdown in the country for nearly three months, due to which production facilities were shut down, and raw material shortages are some of the major reasons for the decline in adhesives consumption in India.
  • Packaging is the fifth-largest industry in India's economy and one of the fastest-growing sectors in the country. The sector is developing at a CAGR of 22% to 25%, according to the Packaging Industry Association of India (PIAI). Over the last several years, the packaging industry has played a vital role in driving technology and innovation growth in the country and delivering value to other manufacturing sectors like agriculture and FMCG. According to the Indian Institute of Packaging (IIP), packaging consumption in India has surged 200% over the last decade, reaching 8.6 kg per person per year in 2020 from 4.3 kilograms per person per year in 2010.
  • India is also a significant vehicle exporter, with high export growth expected in the near future. Furthermore, various efforts by the Government of India and key automobile firms in the Indian market will likely propel India to the forefront of the two- and four-wheeler markets in the coming periods. The Indian passenger vehicle market was valued at USD 32.70 billion in 2021, and it is predicted to reach USD 54.84 billion by 2027, with a CAGR of more than 9% between 2022 and 2027. The electric vehicle (EV) industry in India is expected to reach USD 7.09 billion by 2025. This tends to increase the demand for adhesives.

India Adhesives Market Trends

Rising trend of cheap and lightweight packaging to drive the demand for flexible and rigid plastic packaging

  • Packaging is one of the fast-growing industries in terms of design and technology for protecting and enhancing products' safety and longevity. The rising demand for clean water, clean and fresh food, and pharmaceuticals, along with the rapid adoption of advanced technologies driving the packaging industry. Packaging has registered as the fifth-largest sector in the country's economy over the past few years. The usage of packaging products has increased by over 200% in the past decade, which has registered consumption from 4.3 Kg per person per annum to 8.6 Kg per person per annum by the end of 2020. Owing to rising applications in agriculture production and the FMCG sector, India is likely to gain significant growth in the near future.
  • Due to the COVID-19 pandemic, the country-wide lockdowns and partial suspension of manufacturing facilities caused disrupted supply-chain channels and imports and exports trade. As a result, the country's packaging production declined by 5% in 2020 but readily recovered in 2021, owing to rising demand for public health concerns. Packaging production is majorly driven by plastic packaging in the country, which nearly accounts for around 82% of the packaging produced in 2021. With the increasing demand for cheap and lightweight flexible and rigid packaging, the plastic production segment is likely to register the fastest growth of around 6.88% CAGR during the forecast period.
  • The growth of the Indian packaging industry is mainly attributed to the rising middle-class population, improvement of the supply-chain system, and emerging e-commerce activities in recent years. Furthermore, the growing attention to food safety and quality across the nation is likely to drive the food processing industry, thus, propelling the packaging demand.

Rising government initiatives such as e-AMRIT and auto loan interest rates decrease by 2-3% to lead the automotive manufacturing

  • The Indian automotive industry was the fourth largest in the Asia-Pacific by volume in 2020. With the government initiatives such as the expansion of roads in 2021 by allocation of funds of INR 4.32 trillion, the number of vehicles has also increased on roads. This trend of growth is expected to sustain in the coming years up to 2028.
  • Due to the COVID-19 pandemic, there was a dip in sales of passenger vehicles from 3.38 million in 2019 to 2.39 million in 2021 because of nationwide lockdown, supply chain disruptions, and overall economic slowdown. But, with the government initiatives to support the automobile manufacturing sector, such as decreasing interest rates for auto loans by 2-3%, it moved up to 2.72 million vehicles by March 2022. Maruti Suzuki is the largest in the passenger vehicles segment, with a market share of 52% in 2021. This growth trend is expected to sustain in the forecast period, which is 2022-2028.
  • In the case of commercial vehicles, Tata Motors is the largest vehicle producer by number, with a market share of nearly 43% in March 2022. The commercial vehicle sales increased from 568,560 in 2021 to 716570 by March 2022 because of recovering loss-ridden economy due to the impact of COVID-19 in 2020. With this growing post-pandemic economy, it is expected to increase in the mentioned period.
  • The electric vehicle manufacturing push by the Indian government with initiatives such as e-AMRIT will lead increase in the production of electric vehicles in years up to 2028. The increase in the number of electric vehicles being sold in India increased by 108% in 2021 compared to 2020.

India Adhesives Industry Overview

The India Adhesives Market is fragmented, with the top five companies occupying 27.19%. The major players in this market are 3M, Arkema Group, H.B. Fuller Company, Henkel AG & Co. KGaA and Pidilite Industries Ltd. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 End User Trends
    • 4.1.1 Aerospace
    • 4.1.2 Automotive
    • 4.1.3 Building and Construction
    • 4.1.4 Footwear and Leather
    • 4.1.5 Packaging
    • 4.1.6 Woodworking and Joinery
  • 4.2 Regulatory Framework
    • 4.2.1 India
  • 4.3 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2028 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 End User Industry
    • 5.1.1 Aerospace
    • 5.1.2 Automotive
    • 5.1.3 Building and Construction
    • 5.1.4 Footwear and Leather
    • 5.1.5 Healthcare
    • 5.1.6 Packaging
    • 5.1.7 Woodworking and Joinery
    • 5.1.8 Other End-user Industries
  • 5.2 Technology
    • 5.2.1 Hot Melt
    • 5.2.2 Reactive
    • 5.2.3 Solvent-borne
    • 5.2.4 UV Cured Adhesives
    • 5.2.5 Water-borne
  • 5.3 Resin
    • 5.3.1 Acrylic
    • 5.3.2 Cyanoacrylate
    • 5.3.3 Epoxy
    • 5.3.4 Polyurethane
    • 5.3.5 Silicone
    • 5.3.6 VAE/EVA
    • 5.3.7 Other Resins

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 3M
    • 6.4.2 Arkema Group
    • 6.4.3 ASTRAL ADHESIVES
    • 6.4.4 AVERY DENNISON CORPORATION
    • 6.4.5 H.B. Fuller Company
    • 6.4.6 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.4.7 Huntsman International LLC
    • 6.4.8 Jubilant Industries Ltd.
    • 6.4.9 Pidilite Industries Ltd.
    • 6.4.10 Sika AG

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR ADHESIVES AND SEALANTS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Adhesives and Sealants Industry Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework (Industry Attractiveness Analysis)
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Drivers, Restraints, and Opportunities
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
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