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세계의 비영리 소프트웨어 시장 : 점유율 분석, 업계 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Non-Profit Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 비영리 소프트웨어 시장 규모는 2025년 45억 9,000만 달러로 추정되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 7.98%로 확대되어, 2030년에는 67억 4,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

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비영리 소프트웨어 공급업체 시장 기회는 광범위하고 역동적이며 혁신과 충격의 잠재력이 풍부합니다.

주요 하이라이트

  • 마케팅과 아웃리치 활동은 NGO가 기부금을 모으는 방법입니다. 모든 규모의 비영리 단체의 요구에 부응하는 다양한 새로운 마케팅 솔루션을 개발하고 있습니다.
  • 게다가 자선단체는 인공지능을 채택하여 백엔드 활동을 자동화하고 중요한 업무상 인사이트를 창출하고 있습니다. 이를 통해 비용을 절감하면서 수익을 향상시킬 수 있습니다. AI는 자선 단체의 관리 업무 자동화를 지원하며 전임 인력 관리 및 관리 직원이 없는 비영리 단체에게 유리합니다. 또한 자선 단체에 클라우드 기반 서비스를 통합함으로써 AI 기반 자동화를 도입하는 비용을 낮출 수 있습니다.
  • 펀드 레이징 소프트웨어는 기부금 추적, 기증자 관리, 온라인 펀드 레이징, 이벤트 관리, 기부자와의 커뮤니케이션 등 펀드 레이징 프로세스의 여러 측면을 관리하고 비영리 단체를 지원하는 것을 목표로 합니다. 이 소프트웨어는 비영리 단체가 자금 조달의 어려움을 간소화하고 가상 자금 조달 활동을 최대한 활용할 수 있도록 돕기 위해 설계되었으며 기증자를 유치하고 자금 조달 지표와 진행 상황을 추적하며 기부를 관리하는 다양한 기능을 설명합니다.
  • 비영리 단체는 정부의 보조금, 기부금, 자원 봉사자에 의존하여 엄격한 예산으로 운영됩니다. 제한된 자금으로 인해 소프트웨어 개발과 배포가 복잡하고 조직은 결국 조직의 성장과 효과적인 활동을 지원하는 기술 솔루션에 투자하는 데 도움이 필요합니다.
  • COVID-19의 유행은 주로 새로운 비영리 자금 조달 동향을 모색하고 COVID-19 이전보다 많은 노력을 필요로 했기 때문에 과제가 되고 있습니다. 자금 조달에 관한 이러한 동향은 자금을 조달하고 필수적인 활동을 계속하기 위한 새로운 방법을 제시하고 자금 조달 소프트웨어와 같은 기술 제품의 채택으로 이어졌습니다.

비영리 소프트웨어 시장 동향

큰 성장을 확인하는 펀드 레이징 소프트웨어

  • 자금 조달 소프트웨어의 도입은 재무 데이터를 물리적으로 보존하는 종래의 접근이 아니라 회계 데이터 시스템의 활용이 진행됨에 따라 긍정적인 성장을 이루고 있습니다.
  • 또한 디지털 펀드 레이징이라는 개념이 세계에서 대두되고 있습니다. 비영리 단체는 현재 디지털 채널을 활용해 기증자에게 도달하고, 계절이나 연 2회의 모금 캠페인이나 이벤트라고 하는 구시대의 사이클을 버리고, 연간을 통해 정기적인 기부의 흐름을 보증할 수 있습니다.
  • 게다가 Donorbox에 따르면 2026년까지 세계 인구의 약 60%가 디지털 월렛을 이용할 것으로 예상되고 있습니다. 예를 들어, 2023년의 시점에서 세계 전체에서 1억 5,000만명 이상이 디지털 거래에 Google Pay를 이용하고 있는 것으로 추정되고 있습니다.
  • 예를 들어, Maya's Hope와 같은 비영리 단체에서는 우크라이나의 단체와 가족에 대한 지원 요청이 증가하고 있습니다. Maya's Hope에 대한 기증자 수는 실행 이래 배증하고 있어, 전형적인 기부액은 514달러입니다.
  • 디지털 지갑의 사용이 확대되고 있어 편리한 온라인 기부를 원활하게 할 수 있게 함으로써 펀드 레이징 소프트웨어를 촉진할 것으로 기대되고 있습니다.

아시아태평양은 큰 성장이 예상된다.

  • 아시아태평양은 다양하고 역동적인 지역이며 경제 발전의 큰 기회를 가지고 있습니다. 적 번영, 중간층의 확대, 사회 및 환경 문제에 대한 의식이 높아집니다.
  • 개인과 기업에 의한 필란솔로피 문화의 고조는 비영리 이니셔티브의 지원과 개발에 공헌하고 있습니다. 확대하는 필란솔로피 커뮤니티를 위해 그 존재를 확대하였습니다.
  • 2023년 6월 국제 비영리 단체인 와일드라이프 컨서베이션 인터내셔널은 동남아 원주민 커뮤니티의 복지를 강화 및 지원하기 위한 새로운 자선사업체, 포레 스트 포 피플의 설립을 뉴질랜드에서 선언했습니다. 교육 단위를 운영하고이 깨지기 쉽고 생태 학적으로 중요한 생태계를 보호하는 중요성에 대해 학생과 지역 농업 종사자를 교육하고 있습니다. 개인, 자선 단체로부터 세금 공제의 대상이 되는 기부를 받고, 특히 환경 위기의 최전선에 있는 불우한 지역사회에, 서스테이너블 경제적 미래를 한층 더 제공하는 프로젝트에 향할 수 있습니다.
  • 2022년 1월, 단체 및 비영리에 iMIS SaaS 솔루션을 제공하는 Advanced Solutions International(ASI)은 뉴질랜드와 호주에서 펀드레이징 성공 파트너가 되어 DonorPerfect 펀드레이징 소프트웨어의 개별 온보딩과 지원을 제공하는 계약을 체결했습니다.
  • 전체적으로, 정부의 시책과 비영리 단체와의 파트너십은 사회적 영향과 시장 개척에 초점을 맞춘 조직의 성장을 한층 더 자극해, 시장의 성장 기회를 크게 촉진하고 있습니다.

비영리 소프트웨어 산업 개요

비영리 소프트웨어 시장은 반고정적이며 지속적인 솔루션의 도입으로 시장은 진화하고 있습니다.

  • 2023년 10월 - Community Brands는 YourMembership AMS와 세계 사회변혁을 추진하는 비영리 및 자선단체로 알려진 Tides와의 제휴를 발표했습니다. AMS는 회원 활동 관리, 회원 참여 향상 및 회비 이외의 수익 증가를 목표로 Tides 프로젝트의 권장 기술 공급업체가 되었습니다. 팩트 투자자, 사회변혁 리더, 개인 기부자, 재단, 기업 파트너, 사회적 목적의 부동산을 위한 인프라와 전문 지식 등의 솔루션을 제공합니다.
  • 2023년 9월 - REACH와 Double the Donation은 회사의 360MatchPro를 통한 간단한 매칭 선물의 통합을 통해 비영리 단체의 자금 조달 활동을 뒷받침하기 위해 제휴했습니다. Double the Donation의 공통 클라이언트는 REACH 포털에 360MatchPro API 키를 입력하기만 하면 계정을 연결할 수 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
  • COVID-19가 비영리 소프트웨어 산업에 미치는 영향

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 자금 조달 소프트웨어에 대한 수요 증가
    • 비영리 사업에서 자동화 도입 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 소프트웨어 도입에 관한 예산 제약

제6장 시장 세분화

  • 전개별
    • 온프레미스
    • 클라우드
  • 기업 규모별
    • 중소기업
    • 대기업
  • 유형별
    • 비영리 소프트웨어
    • 자금 조달 소프트웨어
    • 마케팅 소프트웨어
    • 자원봉사관리
    • CRM
    • 기타
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Bloomerang, LLC
    • Salesforce, Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Neon One, LLC
    • Double the Donation
    • SAP SE
    • Blackbaud, Inc.
    • DonorSearch
    • Network For Good, Inc.(BONTERRA)
    • WealthEngine, Inc.
    • Intuit Inc.
    • Faithlife, LLC
    • Global Payments Inc.
    • Community Brands Intermediate, LLC
    • Cvent Holding Corp.

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

JHS 25.05.13

The Non-Profit Software Market size is estimated at USD 4.59 billion in 2025, and is expected to reach USD 6.74 billion by 2030, at a CAGR of 7.98% during the forecast period (2025-2030).

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The market opportunities for non-profit software vendors are expansive and dynamic, presenting a landscape rich with potential for innovation and impact. As the non-profit sector evolves, software solutions providers tailored to its unique needs open several critical avenues for growth and improvement.

Key Highlights

  • Marketing and outreach efforts are the ways NGOs raise donations. Smaller organizations confront marketing issues and may need more means to conduct campaigns. To overcome this, startups are developing various new marketing solutions that cater to the needs of all sizes of non-profits through simplified software. Besides, such solutions enable non-profits to better connect with clients and donors through multiple channels, increasing their reach.
  • Furthermore, charity organizations embrace artificial intelligence to automate backend activities and generate critical operational insights. This improves revenue while decreasing costs. AI supports charitable organizations in automating administrative chores, which is advantageous for non-profit organizations that lack dedicated human resource management or administration staff. In addition, integrating cloud-based services in charity organizations lowers the cost of deploying AI-based automation.
  • Fundraising software is intended to aid non-profit organizations in managing numerous aspects of the fundraising process, such as donation tracking, donor management, online fundraising, event management, and communication with donors. The software is designed to aid non-profits in rationalizing their fundraising struggles and making the most of their virtual fundraising efforts by delivering a range of features that can assist organizations in engaging and attracting donors, tracking fundraising metrics and progress, and managing donations.
  • The non-profit organizations operate on a tight budget, relying on government grants, donations, and volunteers. With limited capital, software development and implementation can be complex, and organizations frequently need help to invest in technology solutions that could ultimately help them grow and be more effective.
  • The COVID-19 pandemic has been challenging, mainly as new Non-profit fundraising trends are explored, requiring more effort than before COVID-19. These trends regarding fundraising demonstrated new ways to raise money and continue their essential work, leading to the adoption of technology products such as fundraising software.

Non-Profit Software Market Trends

Fund Raising Software to Witness Major Growth

  • The implementation of fundraising software has experienced positive growth as people progressively utilize accounting data systems instead of the traditional approach of physically storing financial data. It is expected that the market for fundraising software is expected to expand significantly during the period of projection due to the rapid demand growth during the past few years.
  • In addition, the concept of digital fundraising is rising across the globe. Digital fundraising refers to using digital channels for fundraising activities, including social media, mobile apps, QR codes, or texting, to build networks with supporters. Non-profits can now utilize digital channels to reach donors and guarantee a regular donation flow throughout the year by leaving behind the outdated cycle of seasonal or biannual fundraising campaigns and events.
  • Moreover, according to Donorbox, by 2026, around 60% of the world's population is expected to use digital wallets. Digital wallets are anticipated to reach 5.2 billion in 2026 from 3.4 billion in 2022. The growing use of digital wallets is expected to capture those donors who are becoming contented with this smarter giving method. For example, over 150 million people are estimated to use Google Pay for digital transactions globally as of 2023.
  • For instance, non-profit organizations such as Maya's Hope witnessed an increase in the number of requests they received to support Ukrainian organizations and families. The number of givers to Maya's Hope through Donorbox (also used as a digital wallet) has doubled since execution, with a typical donation of USD 514. They raised more than USD 826,649 on Donorbox with peer-to-peer fundraising and the support of more than 41 supporters.
  • The growing use of digital wallets is expected to drive fundraising software by compelling, seamless incorporation for convenient online donations. Fundraising platforms must adjust to accommodate digital wallet transactions, providing users with a secure and quick way to contribute. This evolution lines up with the shift to cashless transactions and improves the efficiency of fundraising efforts.

Asia-Pacific is Expected to Witness Significant Growth

  • Asia-Pacific is a diverse and dynamic region, possessing significant opportunities for economic development. However, it contains numerous gaps, especially in terms of addressing people's diverse social needs. Several factors driving the growth of non-profit organizations are increasing economic prosperity, an expanding middle class, and growing awareness of social and environmental issues. The region's diverse and dynamic societies face various challenges, prompting the establishment of non-profits to address issues like poverty, education, healthcare, and environmental sustainability.
  • A growing culture of philanthropy, both from individuals and corporations, contributes to supporting and developing non-profit initiatives. For instance, in September 2023, Asia Community Foundation, the Asia-focused independent community foundation, expanded its presence to the growing philanthropic community within the region. The foundation's main objective is to provide giving in Asia by facilitating efficient and secure giving through and from Singapore.
  • In June 2023, the International non-profit organization Wildlife Conservation International declared the public launch of Forests for People, a new charitable entity in New Zealand to enhance and support the welfare of indigenous communities in Southeast Asia. In partnership with the Frankfurt Zoological Society, Forests for People runs a Mobile Education Unit in the Bukit Tigapuluh Ecosystem to educate students and local farmers on the importance of protecting this fragile and ecologically significant ecosystem. The new charity can receive tax-deductible donations from businesses, individuals, and philanthropic organizations in New Zealand and direct them to projects that would further provide a sustainable economic future, especially for disadvantaged communities at the forefront of the environmental crisis.
  • In January 2022, Advanced Solutions International (ASI), the provider of iMIS SaaS solutions for associations and non-profits, signed an agreement to become the fundraising success partner and provide personalized onboarding as well as support for the DonorPerfect fundraising software in New Zealand and Australia. DonorPerfect's comprehensive, user-friendly features deliver seamless functionality across the entire fundraising process.
  • Overall, government policies and partnerships with non-profits further stimulate the growth of organizations focused on social impact and community development, driving the market's growth opportunities significantly.

Non-Profit Software Industry Overview

The non-profit software market is Semi-Consolidated, and the market studied is evolving with the continuous introduction of solutions, which provides a competitive advantage for the vendors operating in the market to stay ahead. Continuous innovation in software offerings and functionalities creates differentiating advantages for the vendors, and some of the players include Double the Donation, Neon One, LLC, Microsoft Corporation, Salesforce, Inc., and Bloomerang, LLC.

  • October 2023 - Community Brands announced the partnership between YourMembership AMS and Tides, a renowned non-profit and philanthropic organization for advancing global social change. YourMembership AMS became a recommended technology vendor for Tides projects to manage membership activities, boost member engagement, and increase non-dues revenue. Tides is a non-profit accelerator that builds a world of shared prosperity and social justice. Tides offer solutions such as infrastructure and expertise for impact investors, social change leaders, individual donors, foundations, corporate partners, and social purpose real estate. The partnership will help improve member management and boost revenue for many projects.
  • September 2023 - REACH and Double the Donation have partnered to boost non-profit fundraising efforts with an easy matching gifts integration through the company's 360MatchPro. The partnership brings matching gifts directly to non-profit REACH donation forms. A mutual client of REACH and Double the Donation will simply enter their 360MatchPro API keys into their REACH portal to connect their accounts.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Non-Profit Software Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand For Fund Raising Software
    • 5.1.2 Rising Adoption of Automation in the Non-Profit Business
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Budget Constraints Related to Software Implementation

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 On Premises
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 By Enterprise Size
    • 6.2.1 SMEs
    • 6.2.2 Large Enterprise
  • 6.3 By Type
    • 6.3.1 Admission-Based Nonprofit Software
    • 6.3.2 Fund Raising Software
    • 6.3.3 Marketing Software
    • 6.3.4 Volunteer Management
    • 6.3.5 CRM
    • 6.3.6 Other Types
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Bloomerang, LLC
    • 7.1.2 Salesforce, Inc.
    • 7.1.3 Microsoft Corporation
    • 7.1.4 Neon One, LLC
    • 7.1.5 Double the Donation
    • 7.1.6 SAP SE
    • 7.1.7 Blackbaud, Inc.
    • 7.1.8 DonorSearch
    • 7.1.9 Network For Good, Inc. (BONTERRA)
    • 7.1.10 WealthEngine, Inc.
    • 7.1.11 Intuit Inc.
    • 7.1.12 Faithlife, LLC
    • 7.1.13 Global Payments Inc.
    • 7.1.14 Community Brands Intermediate, LLC
    • 7.1.15 Cvent Holding Corp.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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