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유기 비료 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Organic Fertilizer - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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유기 비료 시장 규모는 2025년에 110억 4,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 171억 2,000만 달러에 이를 전망이며, 예측 기간(2025-2030년) 중 CAGR은 9.17%를 보일 것으로 예측됩니다.

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  • 최근, 화학 비료가 환경에 미치는 영향에 대한 우려가 높아지고 있기 때문에 유기 비료는 농업 종사자와 생산자 사이에서 인기를 얻고 있습니다. 2022년 유기 비료 부문은 미르계 비료가 43.2%의 점유율을 차지했습니다. 비료는 두 번째로 인기 있는 유기 비료로, 같은 기간 42.5%를 차지했습니다.
  • 골분은 주로 작물에 필요한 인을 보충하기 위해 사용되며, 혈분은 질소를 보충하기 위해 사용됩니다. 비료는 프랙티스 농법이든 유기농법이든 모든 종류의 작물에 널리 사용되며 토양의 물리화학적 성질을 개선하고 다양한 단계에서 작물의 생육을 지원합니다.
  • 한편, 유해는 무기화 속도가 느리고, 양분 레벨이 높기 때문에 과잉으로 시용하면 식물에 데미지를 줄 가능성이 있기 때문에 그 용도는 한정되어 있습니다. 그러나 유해는 화학비료에 비해 작용이 완만하고 양분 방출에 시간이 필요하기 때문에 원예 작물에 대한 시용이 권장되고 있습니다.
  • 생선 구아노, 박쥐 리구아노, 생선 유제, 버미콤 포스트, 당밀 및 기타 퇴비를 포함한 기타 유기 비료의 하위 부문은 2022년 유기 비료 부문의 13.5%를 차지했습니다. 이러한 비료는 그다지 일반적으로 사용되지 않지만, 그 이점을 이용하기 위한 채용이나 조사가 증가하고 있어 유기 농업을 촉진하기 위한 정부의 대처가, 향후 수년간 수요를 촉진할 가능성이 있습니다.
  • 농업 종사자와 생산자가 작물 생산에 의해 지속 가능하고 친환경 솔루션을 요구하고 있기 때문에 유기 비료의 채용이 확대되고 있습니다. 밀 기반 비료와 비료의 인기 및 기타 유기 비료의 하위 부문 가능성이 2023-2029년 유기 비료 부문을 견인할 가능성이 있습니다.
  • 유기 비료는 농업 종사자가 화학 비료에 대한 의존을 줄이기 위해 노력하고 있기 때문에 세계적으로 인기가 높아지고 있습니다. 유럽과 아시아태평양은 유기 비료의 주요 소비자이며 유럽은 2017-2022년 금액 기준 시장 점유율이 대폭 증가하고, 아시아태평양은 2023-2029년 유기 비료 시장이 대폭 성장할 것으로 예측되고 있습니다.
  • 유럽 유기 비료 산업 컨소시엄(ECOFI)은 유럽에서 유기 비료의 사용을 추진하고 있습니다. 이 지역의 농업 종사자는 유기 대체품으로 전환하고 있으며, 유기 비료 시장의 성장에 기여하고 있습니다. 아시아 태평양에서는 중국과 인도가 유기작물 생산의 리더로서 대두되어 왔으며, 유기 농업이 총 농업 면적에서 차지하는 비율은 작습니다. 그러나 이 지역의 유기 농업 면적은 확대되고 있어 이 동향이 유기 비료 시장의 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
  • 북미에서는 미국이 유기 비료 시장을 독점하고 있으며, 2022년 금액 점유율은 40.7%였습니다. 미국 농무부(USDA)가 실시하는 유기 이행 이니셔티브는, 이 나라에서 유기 농업의 확대 촉진에 중요한 역할을 하고 있습니다. 그 결과 2022년에는 유기농 면적이 전체 작물 재배 면적의 39.6%를 차지하게 되었습니다.
  • 세계의 유기 작물 재배 면적 증가와, 유기 농업 및 지속가능한 농법을 촉진하기 위한 정부의 다양한 대처가, 세계의 유기 상품 수요를 견인하고 있습니다 화학 비료의 유해성에 대한 소비자의 의식도, 세계의 유기 비료 수요 증가에 기여하고 있습니다.

세계의 유기 비료 시장 동향

북미와 유럽에서는 의식이 높아지고 정부의 이니셔티브으로 유기 재배 생산량이 사상 최고를 기록하고 있습니다.

  • 유기 농업은 지속가능한 식량 시스템에 크게 공헌하는 것으로 대두하여 세계 187개국에서 실천되고 있습니다. 2021년 전 세계 유기농 농지는 7,230만 헥타르로 2018-2021년 전 지역 평균 2.9% 증가했습니다. 이 중 유기 농지는 1,440만 헥타르로 세계 유기 농지의 19.9%를 차지했습니다.
  • 유기 농업의 가장 강력한 시장은 북미와 유럽으로 세계의 유기 농지 면적의 41.0%를 차지하고 있습니다. 유럽에서는 2022년 유기 농지 면적은 650만 헥타르로 전체 유기 농지 면적의 44.1%에 해당합니다. 북미와 유럽에서 유기농으로 재배되는 가장 중요한 작물은 사과, 딸기, 곡물, 올리브 등입니다.
  • 아시아태평양의 신흥 국가들도 유기 농업 운동에 참가해 국내 수요를 충족하는 신선한 유기 농산물의 생산과 공급으로 자급자족하고 있습니다. 아시아태평양에서는 유기 농업이 증가 추세에 있으며, 2017-2022년 유기 농지 면적은 18.8% 증가했습니다. 이 지역 정부의 주요 대처도 유기 농업을 뒷받침하는 데 중요한 역할을 하고 있습니다. 예를 들어 일본의 2021년 식량, 농업 및 농촌 기본계획은 2030년까지 유기 농업 종사자와 토지 수를 3배로 늘리는 것을 목표로 하고 있습니다.
  • 유기 농업은 세계적으로 인기가 높아지고 있으며, 지속가능한 식량 시스템을 실현하기 위해 유기 농업을 채용하는 나라가 늘어나고 있습니다. 유기 농업 성장의 원동력이 되고 있는 것은 토양의 건전성 촉진, 환경에 대한 악영향 경감, 보다 건강한 식품의 생산 등, 유기 농업의 이점에 대한 의식의 고조입니다.

유기농 식품의 1인당 지출은 주로 미국과 독일에서 관찰되지만, 이는 보다 건강하고 지속 가능한 식품에 대한 소비자 수요에 기인합니다.

  • 유기농 식품 시장은 지난 10년간 현저한 성장을 이루었으며, 세계 매출은 2012년 708억 달러에서 2020년에는 1,206억 달러에 이르렀습니다. 유기농 식품의 확대 동향은 보다 건강하고 지속가능한 식품 옵션에 대한 소비자 수요의 고조나, 종래형 농업이 환경에 미치는 악영향에 대한 의식의 고조 등, 몇가지 요인에 의해 초래되고 있습니다. 유기농 식품 시장은 향후 몇 년간 성장 궤도를 유지할 것으로 예상됩니다.
  • 2021년 유기농 트레이드 협회의 조사에 따르면, 그 해의 유기 과일 및 야채 매출은 약 4.5% 증가해, 유기 매출 전체의 15%를 차지했습니다. 유기농 제품에 대한 평균 지출액으로는 현재 북미가 시장을 독점하고 있으며, 미국의 1인당 지출액은 2021년에 186.7달러에 달해 지역 국가 중 가장 높았습니다. 그러나 유럽에서도 유기농 식품 시장의 큰 폭의 성장이 전망되고 있으며, 같은 해 1인당 지출액이 가장 높은 곳은 독일로 75.6달러입니다.
  • 유기 식품 시장은 소비자의 가처분소득 수준이 높은 선진국이 여전히 지배적이지만 선진국에서도 신흥국에서도 성장이 전망되고 있습니다. 아시아태평양에서는 노동자 계급의 인구가 증가하고 있기 때문에 유기농 제품의 입수 가능성과 가격이 상승하여 시장 성장에 기여할 것으로 예상됩니다.

유기 비료 산업 개요

유기 비료 시장은 세분화되어 있으며 상위 5개 기업에서 3.97%를 차지하고 있습니다. 이 시장의 주요 기업으로는 Coromandel International Ltd, Deepak Fertilisers & Petrochemicals Corp. Ltd, E B Stone & Sons Inc., Gujarat State Fertilizers & Chemicals Ltd and Sustane Natural Fertilizer Inc. 등입니다(알파벳순 정렬).

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약 및 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 서문

  • 조사의 전제조건 및 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 유기 재배 면적
  • 1인당 유기농 제품에 대한 지출
  • 규제 프레임워크
    • 호주
    • 브라질
    • 캐나다
    • 중국
    • 프랑스
    • 독일
    • 인도
    • 인도네시아
    • 이탈리아
    • 일본
    • 멕시코
    • 네덜란드
    • 필리핀
    • 러시아
    • 스페인
    • 태국
    • 튀르키예
    • 영국
    • 미국
    • 베트남
  • 밸류체인 및 유통 채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 형태별
    • 비료
    • 밀베이스 비료
    • 오일 케이크
    • 기타 유기 비료
  • 작물 유형별
    • 환금작물
    • 원예작물
    • 밭작물
  • 지역별
    • 아프리카
      • 국가별
      • 이집트
      • 나이지리아
      • 남아프리카
      • 기타 아프리카
    • 아시아태평양
      • 국가별
      • 호주
      • 중국
      • 인도
      • 인도네시아
      • 일본
      • 필리핀
      • 태국
      • 베트남
      • 기타 아시아태평양
    • 유럽
      • 국가별
      • 프랑스
      • 독일
      • 이탈리아
      • 네덜란드
      • 러시아
      • 스페인
      • 튀르키예
      • 영국
      • 기타 유럽
    • 중동
      • 국가별
      • 이란
      • 사우디아라비아
      • 기타 중동
    • 북미
      • 국가별
      • 캐나다
      • 멕시코
      • 미국
      • 기타 북미
    • 남미
      • 국가별
      • 아르헨티나
      • 브라질
      • 기타 남미

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • Agribios Italiana SRL
    • BioFert Manufacturing Inc.
    • Biolchim SPA
    • California Organic Fertilizers Inc.
    • Cascade Agronomics LLC
    • Coromandel International Ltd
    • Deepak Fertilisers & Petrochemicals Corp. Ltd
    • EB Stone & Sons Inc.
    • Fertikal NV
    • Gujarat State Fertilizers & Chemicals Ltd
    • HELLO NATURE ITALIA SRL
    • Indogulf BioAg LLC(Indogulf Company의 바이오테크 부문)
    • Sustane Natural Fertilizer Inc.
    • The Espoma Company

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계 개요
    • 개요
    • Porter's Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
  • 정보원 및 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
AJY 25.05.14

The Organic Fertilizer Market size is estimated at 11.04 billion USD in 2025, and is expected to reach 17.12 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 9.17% during the forecast period (2025-2030).

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  • In recent years, organic fertilizers have gained popularity among farmers and growers due to growing concerns about the environmental impact of traditional chemical fertilizers. In 2022, the organic fertilizer segment was dominated by meal-based fertilizers, which accounted for a 43.2% share. Manures were the second most popular organic fertilizer, accounting for 42.5% in the same year.
  • Bone meal is primarily used to address the phosphorus requirements of crops, while blood meal is used to supplement nitrogen. Manures are widely used in all types of crops, both in conventional and organic farming, to improve the physio-chemical properties of the soil and support crop growth at various stages.
  • On the other hand, oil cakes have limited usage due to their slower rate of mineralization and elevated nutrient levels, which can damage plants if applied excessively. However, oil cake application is still recommended for horticultural crops, as it is slow in action and needs more time for nutrient release compared to chemical fertilizers.
  • The other organic fertilizers sub-segment, which includes fish guano, bat guano, fish emulsion, vermicompost, molasses, and other composted fertilizers, accounted for 13.5% of the organic fertilizer segment in 2022. Although these fertilizers are less commonly used, increasing adoption and research to exploit their benefits and government initiatives to promote organic farming may drive their demand in the coming years.
  • The adoption of organic fertilizers is growing as farmers and growers seek more sustainable and eco-friendly solutions for crop production. The popularity of meal-based fertilizers and manures and the potential for the other organic fertilizers sub-segment may drive the organic fertilizer segment between 2023 and 2029.
  • Organic fertilizers are becoming increasingly popular worldwide as farmers strive to reduce their dependence on chemical fertilizers. Europe and Asia-Pacific are the leading consumers of organic fertilizers, with Europe seeing a significant increase in its market share by value from 2017 to 2022, while the Asia-Pacific region is projected to experience substantial growth in the organic fertilizer market between 2023 and 2029.
  • The European Consortium of the Organic-based Fertilizer Industry (ECOFI) promotes the use of organic fertilizers in Europe. The region's farmers are shifting toward organic alternatives, contributing to the growth of the organic fertilizer market. In the Asia-Pacific region, China and India are emerging as leaders in organic crop production, with organic farming accounting for a small portion of their total agricultural area. However, the organic farming area in the region is growing, and this trend is expected to drive growth in the organic fertilizer market.
  • In North America, the United States dominates the organic fertilizer market, accounting for a 40.7% share by value in 2022. The Organic Transition Initiative implemented by the United States Department of Agriculture (USDA) is playing a significant role in promoting the expansion of organic farming in the country. As a result, the organic cultivation area accounted for 39.6% of the total crop cultivation area in 2022.
  • The increasing global organic crop area and various government initiatives to promote organic agriculture and sustainable agricultural practices are driving the demand for organic commodities worldwide. Consumer awareness about the harmful effects of chemical fertilizers also contributes to the growing demand for organic fertilizers globally.

Global Organic Fertilizer Market Trends

Organic production is at an all-time high in North America and Europe, due to the increasing awareness and Government initiatives.

  • Organic agriculture has emerged as a significant contributor to sustainable food systems, with 187 countries globally practicing it. As of 2021, there were 72.3 million hectares of organic agricultural land worldwide, with an average increase of 2.9% across all regions from 2018 to 2021. Among these, organic arable land accounted for 14.4 million hectares, representing 19.9% of global organic agricultural land.
  • The strongest markets for organic farming are in North America and Europe, accounting for 41.0% of the global organic arable land. In Europe, the area of organic arable land was 6.5 million hectares in 2022, equivalent to 44.1% of the total organic arable agricultural area. The most significant crops grown organically in North America and Europe are apples, strawberries, cereals, and olives, among others.
  • Developing countries in the Asia-Pacific region are also joining the organic agriculture movement and becoming self-sufficient in producing and providing fresh organic produce to meet domestic demand. The Asia-Pacific region has seen an increasing trend in organic farming, with an 18.8% rise in organic arable land from 2017 to 2022. The major initiatives by governments in the region have also played a vital role in boosting organic farming. For example, Japan's Basic Plan for Food, Agriculture, and Rural Areas in 2021 aims to triple the number of organic farmers and land by 2030.
  • Organic agriculture is becoming increasingly popular worldwide, with more countries adopting it to achieve sustainable food systems. The growth in organic agriculture is driven by the increasing awareness of the benefits of organic farming, such as promoting soil health, reducing negative environmental impacts, and producing healthier food.

Per capita spending of organic food majorly observed in United States and Germany, attributed to the consumer demand for healthier and sustainable food

  • The organic food market has experienced significant growth over the past decade, with global sales reaching USD 120.6 billion in 2020, up from USD 70.8 billion in 2012. The growing trend of organic food is driven by several factors, including increasing consumer demand for healthier, more sustainable food options and a growing awareness of the negative environmental impact of conventional agriculture. The organic food market is expected to continue its growth trajectory over the coming years.
  • According to a survey by the Organic Trade Association in 2021, sales of organic fruits and vegetables increased by around 4.5% in that year, accounting for 15% of total organic sales. North America currently dominates the market in terms of average spending on organic products, with per capita spending in the United States reaching USD 186.7 in 2021, the highest among regional countries. However, Europe is also expected to experience significant growth in the organic food market, with Germany accounting for the highest per capita spending of USD 75.6 in the same year.
  • While the organic food market is still dominated by developed countries with high levels of consumer disposable incomes, it is expected to grow in both developed and developing nations. In the Asia-Pacific region, the increasing number of working-class people is expected to contribute to the market's growth as the availability and affordability of organic products increase.

Organic Fertilizer Industry Overview

The Organic Fertilizer Market is fragmented, with the top five companies occupying 3.97%. The major players in this market are Coromandel International Ltd, Deepak Fertilisers & Petrochemicals Corp. Ltd, E B Stone & Sons Inc., Gujarat State Fertilizers & Chemicals Ltd and Sustane Natural Fertilizer Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Area Under Organic Cultivation
  • 4.2 Per Capita Spending On Organic Products
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 Australia
    • 4.3.2 Brazil
    • 4.3.3 Canada
    • 4.3.4 China
    • 4.3.5 France
    • 4.3.6 Germany
    • 4.3.7 India
    • 4.3.8 Indonesia
    • 4.3.9 Italy
    • 4.3.10 Japan
    • 4.3.11 Mexico
    • 4.3.12 Netherlands
    • 4.3.13 Philippines
    • 4.3.14 Russia
    • 4.3.15 Spain
    • 4.3.16 Thailand
    • 4.3.17 Turkey
    • 4.3.18 United Kingdom
    • 4.3.19 United States
    • 4.3.20 Vietnam
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Form
    • 5.1.1 Manure
    • 5.1.2 Meal Based Fertilizers
    • 5.1.3 Oilcakes
    • 5.1.4 Other Organic Fertilizers
  • 5.2 Crop Type
    • 5.2.1 Cash Crops
    • 5.2.2 Horticultural Crops
    • 5.2.3 Row Crops
  • 5.3 Region
    • 5.3.1 Africa
      • 5.3.1.1 By Country
      • 5.3.1.1.1 Egypt
      • 5.3.1.1.2 Nigeria
      • 5.3.1.1.3 South Africa
      • 5.3.1.1.4 Rest of Africa
    • 5.3.2 Asia-Pacific
      • 5.3.2.1 By Country
      • 5.3.2.1.1 Australia
      • 5.3.2.1.2 China
      • 5.3.2.1.3 India
      • 5.3.2.1.4 Indonesia
      • 5.3.2.1.5 Japan
      • 5.3.2.1.6 Philippines
      • 5.3.2.1.7 Thailand
      • 5.3.2.1.8 Vietnam
      • 5.3.2.1.9 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 By Country
      • 5.3.3.1.1 France
      • 5.3.3.1.2 Germany
      • 5.3.3.1.3 Italy
      • 5.3.3.1.4 Netherlands
      • 5.3.3.1.5 Russia
      • 5.3.3.1.6 Spain
      • 5.3.3.1.7 Turkey
      • 5.3.3.1.8 United Kingdom
      • 5.3.3.1.9 Rest of Europe
    • 5.3.4 Middle East
      • 5.3.4.1 By Country
      • 5.3.4.1.1 Iran
      • 5.3.4.1.2 Saudi Arabia
      • 5.3.4.1.3 Rest of Middle East
    • 5.3.5 North America
      • 5.3.5.1 By Country
      • 5.3.5.1.1 Canada
      • 5.3.5.1.2 Mexico
      • 5.3.5.1.3 United States
      • 5.3.5.1.4 Rest of North America
    • 5.3.6 South America
      • 5.3.6.1 By Country
      • 5.3.6.1.1 Argentina
      • 5.3.6.1.2 Brazil
      • 5.3.6.1.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Agribios Italiana SRL
    • 6.4.2 BioFert Manufacturing Inc.
    • 6.4.3 Biolchim SPA
    • 6.4.4 California Organic Fertilizers Inc.
    • 6.4.5 Cascade Agronomics LLC
    • 6.4.6 Coromandel International Ltd
    • 6.4.7 Deepak Fertilisers & Petrochemicals Corp. Ltd
    • 6.4.8 E B Stone & Sons Inc.
    • 6.4.9 Fertikal NV
    • 6.4.10 Gujarat State Fertilizers & Chemicals Ltd
    • 6.4.11 HELLO NATURE ITALIA SRL
    • 6.4.12 Indogulf BioAg LLC (Biotech Division of Indogulf Company)
    • 6.4.13 Sustane Natural Fertilizer Inc.
    • 6.4.14 The Espoma Company

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AGRICULTURAL BIOLOGICALS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
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