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세계의 무인전투기 시장 : 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Unmanned Combat Aerial Vehicle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 무인전투기(UCAV) 시장 규모는 2025년 149억 9,000만 달러로, 2030년까지 262억 1,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, CAGR은 11.82%가 될 것으로 보입니다.

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국방부가 예산을 확대하고 자율형 컨셉을 독트린에 통합하고 AI를 활용한 팀 프로젝트를 프로토타입에서 주문으로 옮겨가면서 수요는 가속화되고 있습니다. 북미가 선도하는 것은 1,000기 규모의 공동 전투기 계획과 같은 미국의 대규모 프로그램 때문입니다. 동시에 아시아태평양의 두 자릿수 확장은 중국, 인도, 한국의 급속한 전력 근대화를 반영합니다. 고정익 설계, 터보프롭 추진, 6-24시간의 내구성 프로파일은 항속거리, 페이로드, 라이프사이클 비용의 균형이 잡혀 있기 때문에 기체결정의 축이 되고 있습니다. 이와 병행하여 소형화된 정밀탄약, 저지연 위성 링크, 자기 학습 자율성이 성능의 한계를 넓혀 이용 사례를 확대해 무인전투기 시장 전체의 경쟁 기조를 선명하게 하고 있습니다.

세계 무인전투기 시장 동향과 통찰

유인-무인 팀 독트린의 제도화

공식적인 유인-무인 팀 조직(MUM-T)으로의 운영 변화는 더 이상 개념적이지 않으며, 취득 계약과 훈련 강의, 심지어 최전선 비행대의 꼬리 날개 번호의 명명법에까지 기록되고 있습니다. 미국은 협동형 전투기(CCA) 프로그램을 통해 최초의 페이스를 만들고, 2024년 4월에 Anduril과 General Atomics에 병행하여 계약을 맺었습니다. YFQ-42A 'Gambit'과 YFQ-44A 'Fury'라는 새로운 명칭은 이러한 드론을 전통적인 'F 시리즈'의 분류법 안에 자리매김했고, 한때는 유인 전투기에게만 허용된 역할을 담당한다는 것을 나타냅니다.

대서양 건너편 영국에서는 2024년 4월에 QinetiQ, 국방과학기술연구소, 영국 해군이 제트 연습기와 자율형 밴시 제트 80을 350노트로 편대 비행시켜 그 접근법을 검증했습니다. 이 출격에서 얻은 교훈은 현재 목표에 따른 자율성과 전자 공격의 유연성을 강조하는 자율적 공동 플랫폼(ACP) 개념에 직접 반영되고 있습니다. 유럽 대륙에서는 프랑스-독일 간 스페인의 미래 전투 항공 시스템(FCAS)을 통해, 그리고 인도 태평양 지역에서는 호주 MQ-28 Ghost Bat가 실증기에서 운용기로 진화하고 있습니다. 이러한 프로그램을 종합하면 MUM-T가 Tier-1 공군 계획의 핵심 요소임을 확인할 수 있습니다.

AI 군 능력의 통합

2025년 초 시연에서는 정찰, 전자 공격 및 운동 공격의 역할을 자율적으로 조정하는 UCAV 스웜이 선보여 분산 알고리즘이 비례 비용을 증가시키지 않고 전투력을 창출하는 방법을 설명했습니다. BlueBear의 오픈 아키텍처 임무 시스템을 사용하여 비행 중인 알고리즘을 '핫 스왑'한 서브 AUKUS 프로젝트 컨버전스 테스트는 조달 기관이 맞춤형 기체보다 소프트웨어 재사용성을 선호할 수 있음을 암시합니다. 미국 공군이 Firestom Labs사에 Tempest 50 스웜 드론을 1억 달러로 주문한 것은 알고리즘에 의한 동작이 엄격한 교전 규칙을 충족시킬 수 있다는 제도상의 자신감을 뒷받침하는 것입니다. 관련 추론으로 향후 수출 입찰에서는 초기 기체 사양보다 소프트웨어 업데이트의 빈도가 더 중시될 수 있으며, 소비자용 전자 기기의 리프레시 로직이 방위 조달에 반입될 가능성이 있습니다.

잠재적인 미션에서 사이버 하드닝 문제

DARPA는 2025년 3월 자율 제어 루프에서 데이터 중독과 적대적 입력 취약성을 밝히기 위해 임베디드 추론을 위한 보안 및 프라이버시 보증(SABER) 프로그램을 시작하고 사이버 타당성이 현재 운영 개시의 전제조건이 되고 있음을 확인했습니다(DARPA 계약 통지). 이 이니셔티브는 핵심적인 긴장을 돋보이게 합니다. 미션 설계자가 보다 풍부한 데이터를 갈망하고 있음에도 불구하고 센서와 통신 채널이 늘어날 때마다 공격 대상 영역이 넓어지고 있습니다. 결과적으로 프라임은 제로 트러스트 아키텍처와 실시간 비정상 감지에 더 많은 비용을 소비합니다. 이는 비경상적인 엔지니어링 비용을 증가시키는 투자이지만 수출 고객이 검증된 사이버 보증을 요구할 경우 경쟁력을 강화할 것입니다.

보고서에서 분석된 기타 촉진요인 및 억제요인

  1. 고처리량 SAT의 세계 전개
  2. 정밀 유도탄의 소형화
  3. MTCR 및 바세나르 체제 수출 규제

부문 분석

30,000피트 미만을 항해하는 플랫폼은 지속 가능한 연료 소비율로 ISR과 근접 항공 지원의 역할을 충족하기 위해 2024년에 64.39%의 수익을 창출했습니다. Bayraktar TB2와 MQ-9와 같은 합리적인 기체는 27시간 내구성을 유지하면서 동적 재작업에 충분한 민첩성을 유지합니다. 그러나 30,000피트 이상의 고고도 설계는 각국이 반 접근 구역에서 정찰의 지속성을 요구하기 때문에 CAGR 최고 속도인 11.45%를 기록합니다.

스텔스 모양과 터보 제트 추진력으로 이러한 항공기는 대부분의 지대공 커버의 상공을 거칠 수 있으므로 동업자 간의 분쟁에 강합니다. 이와 같은 이중 수요가 있기 때문에 제조업체는 적재량을 희생하지 않고 천장을 높이기 위해 공압 기체와 높은 종횡비 날개에 계속 투자하고 있습니다. 고도의 무인전투기 시장 규모는 위성 호환 명령 루프에 의해 지원되며 2030년까지 두 배가 될 수 있습니다.

200-1,000km의 비행이 가능한 UCAV가 53.64%의 점유율을 차지하고, 관리 가능한 물류 비용으로 국경을 넘은 미션과 해상 순찰을 지원하고 있습니다. 극장 사령관은 분산된 전선 기지간에 신속하게 재배치할 수 있는 유연성을 강조합니다. 그러나 스탠드오프 파업과 인도 태평양 지역에 도달하기 위한 요구는 매년 1,000km를 넘는 수업 성장에 12.76%의 박차를 가하고 있습니다. 멀티 밴드 SATCOM과 효율적인 터빈 하이브리드 엔진의 통합은 통합 방공망에 대한 깊은 침입을 선호하는 독트린과 마찬가지로 이 급증을 지원합니다. 그 결과 무인전투기 시장은 고속 이동과 광대역 연결을 결합한 연비 효율적인 설계에 포트폴리오가 기울어질 것으로 예측됩니다.

지역 분석

북미는 2024년에 42.51%의 매출을 기록했으며, 항공 시스템에 대한 미국 국방 예산 612억 달러와 플랫폼 제조와 안전한 통신, 추진력, AI 소프트웨어를 결합한 산업 기반에 추진되었습니다. General Atomics의 XQ-67A, Boeing의 MQ-25A 계약 획득은 탑승자 및 비승객을 보완하는 전력 패키지에 대한 지속적인 자본 유입을 나타내고 있습니다. 롱 리드 부품 공급업체는 수요 예측을 안정화하는 다년 생산 로트에서 혜택을 누릴 수 있습니다.

아시아태평양은 중국, 인도, 한국이 근대화 자금을 자국의 무인 공격 능력을 향해 투입하고 있기 때문에 CAGR이 가장 빠른 12.36%로 성장을 지속합니다. 중국의 항공 엔진 구상은 FH-97의 로얄 윙맨에 전력을 공급하는 한편 외국의 핫 섹션에 대한 의존을 줄이고 자립을 목표로합니다. 일본의 틸트 로터와 VTOL의 탐구는 해상 순찰 무기고에 양력 능력이 있는 무인 시스템을 추가합니다. 지역 조달은 끊임없는 싸움의 레인과 제도의 체크포인트에 대항하는 것을 목표로 하며 무인전투기 시장을 정량적으로나 기술적으로 확대하고 있습니다.

유럽은 위험을 공유하고 UCAV를 차세대 유인 전투기에 통합하는 다자간 협력을 통해 꾸준한 채택을 유지하고 있습니다. Kizilelma의 데이터를 세계 컴뱃 에어 프로그램에 공급하기 위한 Leonardo와 Baykar의 합의는 센서, 데이터 링크, 무기를 동맹군의 플릿 전체에 수렴시키기 위한 폭넓은 추진력을 지원하는 것입니다. 민간 항공 교통 통합에 대한 규제 조정은 여전히 장애물을 유지하지만 EU의 방어 준비 권고는 무인전투기 시장의 가속화를 가속화하여 집단적 억지력을 강화하기 위해 촉구하고 있습니다.

기타 혜택:

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 상황

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
    • Tier-1 공군에 의한 유인 및 무인 팀(MUM-T) 독트린의 제도화
    • 인공지능을 활용한 스웜과 로얄 윙맨 능력의 통합
    • 전망 외(BLOS) 제어를 위한 고처리량 Ka/Ku/LEO SATCOM의 세계 전개
    • 클래스 III UCAV용 정밀 유도탄의 소형화
    • 세계의 방위 예산과 군사 근대화 프로그램 증가
    • 지정학적 긴장의 고조와 지역 분쟁이 자율 시스템 수요를 촉진
  • 시장 성장 억제요인
    • 전망 외 미션에서 사이버 하드닝의 과제
    • 카테고리 i UCAV에 대한 MTCR과 바세나르 체제의 수출 규제
    • 고추력 소형 엔진의 한정된 양의 에어로 터빈 공급망에 대한 의존
    • 유럽과 카리브해 FIR에서 민간 항공 교통 통합의 장애물
  • 밸류체인 분석
  • 규제와 기술의 전망
  • Porter's Five Forces 분석
    • 구매자/소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장 규모와 성장 예측(금액)

  • 운용 고도별
    • 30,000피트 이하
    • 30,000피트 이상
  • 비행거리별
    • 단거리(200km 미만)
    • 중거리(200km 이상 1,000km 미만)
    • 장거리(1,000km 이상)
  • 내구성
    • 6시간 미만
    • 6-24시간
    • 24시간 이상
  • 유형별
    • 고정날개
    • 회전날개(VTOL)
  • 엔진 유형별
    • 터보프롭
    • 터보제트 및 터보팬
    • 하이브리드-전기, 수소
  • 최종 사용자별
    • 공군
    • 육군(지상군)
    • 해군/해병대
    • 통합 특수작전 사령부
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 유럽
      • 영국
      • 프랑스
      • 독일
      • 러시아
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 남미
      • 브라질
      • 기타 남미
    • 중동 및 아프리카
      • 중동
      • 사우디아라비아
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 이스라엘
      • 기타 중동
      • 아프리카
      • 남아프리카
      • 나이지리아
      • 기타 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 시장 집중도
  • 전략적 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 프로파일
    • General Atomics
    • Northrop Grumman Corporation
    • Israel Aerospace Industries Ltd.
    • BAE Systems plc
    • China Aerospace Science and Technology Corporation
    • Lockheed Martin Corporation
    • BAYKAR AS
    • The Boeing Company
    • Elbit Systems Ltd.
    • Kratos Defense & Security Solutions, Inc.
    • BlueBird Aero Systems Ltd.
    • Aviation Industry Corporation of China(AVIC)
    • Turkish Aerospace Industries, Inc.
    • AeroVironment, Inc.
    • Saab AB
    • Griffon Aerospace, Inc.
    • Teledyne Technologies Incorporated
    • Korean Aerospace Industries(KAI)
    • Airbus SE
    • L3Harris Technologies, Inc.
    • QinetiQ Group
    • Rheinmetall AG
    • Hindustan Aeronautics Limited

제7장 시장 기회와 전망

JHS 25.10.28

The unmanned combat aerial vehicle (UCAV) market size is valued at USD 14.99 billion in 2025 and is forecasted to reach USD 26.21 billion by 2030, translating into an 11.82% CAGR.

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Demand is accelerating as defense ministries scale budgets, embed autonomous concepts in doctrine, and move AI-enabled teaming projects from prototypes to purchase orders. North America's lead flows from large US programs such as the 1,000-unit Collaborative Combat Aircraft plan. At the same time, Asia-Pacific's double-digit expansion mirrors rapid force modernization in China, India, and South Korea. Fixed-wing designs, turboprop propulsion, and 6-24 hour endurance profiles continue to anchor fleet decisions because they balance range, payload, and lifecycle cost. In parallel, miniaturized precision munitions, low-latency satellite links, and self-learning autonomy push performance boundaries, broadening use cases and sharpening the competitive tone across the unmanned combat aerial vehicle market.

Global Unmanned Combat Aerial Vehicle Market Trends and Insights

Institutionalization of Manned-Unmanned Teaming Doctrines

The operational shift toward formal manned-unmanned teaming (MUM-T) is no longer conceptual; it is being written into acquisition contracts, training syllabi, and even the tail-number nomenclature of front-line squadrons. The US has set the initial pace through its Collaborative Combat Aircraft (CCA) program, awarding parallel April 2024 contracts to Anduril and General Atomics that call for more than 1,000 autonomous wingmen by 2028. The newly assigned designations-YFQ-42A "Gambit" and YFQ-44A "Fury"-place these drones inside the traditional "F-series" taxonomy, signaling that they will occupy roles once reserved only for crewed fighters.

Across the Atlantic, the UK validated its approach in April 2024 when QinetiQ, the Defense Science and Technology Laboratory, and the Royal Navy flew a jet trainer in formation with an autonomous Banshee Jet 80 at 350 knots. Lessons from that sortie now feed directly into the Autonomous Collaborative Platform (ACP) concept, which stresses goal-based autonomy and electronic-attack flexibility. Similar doctrinal pivots are underway on the European continent-through the Franco-German Spanish Future Combat Air System (FCAS)-and in the Indo-Pacific, where Australia's MQ-28 Ghost Bat is evolving from demonstrator to operational asset. Collectively, these programs confirm that MUM-T has become a core element of Tier-1 air-power planning.

Integration of AI-Enabled Swarm Capabilities

Demonstrations in early 2025 showcased UCAV swarms autonomously coordinating reconnaissance, electronic attack, and kinetic strike roles, illustrating how distributed algorithms can generate combat mass without increasing proportional costs. Saab's AUKUS Project Convergence trial, which used BlueBear's open architecture mission system to "hot swap" algorithms in flight, implicitly revealed that procurement agencies may prioritize software reusability over bespoke airframes. The US Air Force's USD 100 million award to Firestorm Labs for Tempest 50 swarm drones confirms institutional confidence that algorithmic behaviors can meet stringent rules of engagement. The associated inference is that future export tenders may weigh software-update cadence more heavily than initial airframe specifications, bringing consumer electronics to refresh logic into defense procurement.

Cyber-hardening Challenges for Beyond-Line-of-Sight Missions

DARPA launched the Security and Privacy Assurance for Embedded Reasoning (SABER) program in March 2025 to expose data-poisoning and adversarial-input vulnerabilities in autonomous control loops, confirming that cyber validity is now a prerequisite for operational release (DARPA contracting notice). The initiative highlights a core tension: every additional sensor and communications channel widens the attack surface even as mission designers crave richer data. Consequently, primes are spending more on zero-trust architecture and real-time anomaly detection-investments that heighten non-recurring engineering costs but strengthen competitiveness when export customers demand verified cyber assurance.

Other drivers and restraints analyzed in the detailed report include:

  1. Global Rollout of High-Throughput SATCOM
  2. Miniaturization of Precision-Guided Munitions
  3. MTCR and Wassenaar Regime Export Restrictions

For complete list of drivers and restraints, kindly check the Table Of Contents.

Segment Analysis

Platforms cruising under 30,000 ft generated 64.39% revenue in 2024 because they fill ISR and close-air-support roles at sustainable fuel burn rates. Affordable airframes such as Bayraktar TB2 and MQ-9 variants offer 27-hour endurance yet remain agile enough for dynamic retasking. However, high-altitude designs above 30,000 ft post the fastest 11.45% CAGR as nations seek surveillance persistence over anti-access zones.

Stealth shaping and turbojet propulsion let these aircraft loiter above most surface-to-air coverage, adding resilience in peer conflicts. This dual-track demand keeps manufacturers investing in pressurized fuselages and high-aspect wings to elevate ceilings without sacrificing payload. The unmanned combat aerial vehicle market size for high-altitude craft could double by 2030, supported by satellite-enabled command loops.

UCAVs capable of 200-1,000 km dominate with a 53.64% share, supporting cross-border missions and maritime patrols at manageable logistics cost. Theater commanders value their flexibility to redeploy quickly among dispersed forward bases. Yet, requirements for stand-off strikes and Indo-Pacific reach spur the growth of the greater than 1,000 km class by 12.76% annually. Integrating multi-band SATCOM and efficient turbine-hybrid engines underpins this surge, as does doctrine prioritizing deep penetration against integrated air defenses. Consequently, the unmanned combat aerial vehicle market anticipates a portfolio tilt toward fuel-efficient designs that pair high transit speed with broadband connectivity.

The Unmanned Combat Aerial Vehicle (UCAV) Market Report is Segmented by Altitude of Operation (Below 30, 000 Ft, and More), Range (Short-Range (Less Than 200km), and More), Endurance (Up To 6 Hours, and More), Type (Fixed-Wing and Rotary-Wing (VTOL)), Engine Type (Turboprop, and More), End-User (Air Force, and More), & Geography (North America, Europe, and More). The Market Forecasts are Provided in Terms of Value (USD).

Geography Analysis

North America generated 42.51% revenue in 2024, propelled by a USD 61.2 billion US defense appropriation for aviation systems and an industrial base that couples platform manufacture with secure communications, propulsion, and AI software. Contract awards to General Atomics for the XQ-67A and Boeing for MQ-25A indicate sustained capital flow toward complementary crewed-uncrewed force packages. Long-lead component suppliers benefit from multiyear production lots that stabilize demand forecasts.

Asia-Pacific posts the quickest 12.36% CAGR as China, India, and South Korea channel modernization funds toward indigenous unmanned strike capabilities. China's aero-engine initiatives seek self-reliance, reducing reliance on foreign hot sections while powering FH-97 loyal-wingman demonstrators. Japan's tilt-rotor and VTOL explorations add lift-capable unmanned systems to maritime patrol arsenals. Regional procurement aims to counterbalance contested sea lanes and archipelagic chokepoints, enlarging the unmanned combat aerial vehicle market in quantity and technological sophistication.

Europe sustains steady adoption through multinational collaborations that share risk and integrate UCAVs into next-generation manned fighters. The Leonardo-Baykar accord to feed Kizilelma data into the Global Combat Air Programme underpins a wider drive to converge sensors, datalinks, and weapons across alliance fleets. Regulatory alignment on civilian air-traffic integration remains a hurdle, yet EU defense-preparedness recommendations urge acceleration of unmanned combat aerial vehicle market uptake to strengthen collective deterrence.

  1. General Atomics
  2. Northrop Grumman Corporation
  3. Israel Aerospace Industries Ltd.
  4. BAE Systems plc
  5. China Aerospace Science and Technology Corporation
  6. Lockheed Martin Corporation
  7. BAYKAR A.S.
  8. The Boeing Company
  9. Elbit Systems Ltd.
  10. Kratos Defense & Security Solutions, Inc.
  11. BlueBird Aero Systems Ltd.
  12. Aviation Industry Corporation of China (AVIC)
  13. Turkish Aerospace Industries, Inc.
  14. AeroVironment, Inc.
  15. Saab AB
  16. Griffon Aerospace, Inc.
  17. Teledyne Technologies Incorporated
  18. Korean Aerospace Industries (KAI)
  19. Airbus SE
  20. L3Harris Technologies, Inc.
  21. QinetiQ Group
  22. Rheinmetall AG
  23. Hindustan Aeronautics Limited

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET LANDSCAPE

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Institutionalization of manned-unmanned teaming (MUM-T) doctrines by Tier-1 air forces
    • 4.2.2 Integration of Artificial Intelligence-enabled swarm and Loyal-Wingman capabilities
    • 4.2.3 Global rollout of high-throughput Ka/Ku/LEO SATCOM for Beyond-Line-of-Sight (BLOS) control
    • 4.2.4 Miniaturization of precision-guided munitions for Class-III UCAVs
    • 4.2.5 Increasing defense budgets and military modernization programs globally
    • 4.2.6 Rising geopolitical tensions and regional conflicts driving demand for autonomous systems
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Cyber-hardening challenges for Beyond-Line-of-Sight missions
    • 4.3.2 MTCR and Wassenaar Regime export restrictions on Category-I UCAVs
    • 4.3.3 Dependence on limited-volume aero-turbine supply chain for high-thrust small engines
    • 4.3.4 Civilian air-traffic integration hurdles in Europe and the Caribbean FIRs
  • 4.4 Value Chain Analysis
  • 4.5 Regulatory and Technological Outlook
  • 4.6 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.3 Threat of New Entrants
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SIZE AND GROWTH FORECASTS (VALUE)

  • 5.1 By Altitude of Operation
    • 5.1.1 Below 30,000 ft
    • 5.1.2 Above 30,000 ft
  • 5.2 By Range
    • 5.2.1 Short-Range (Less than 200 km)
    • 5.2.2 Medium-Range (Between 200 and 1,000 km)
    • 5.2.3 Long-Range (Greater than 1,000 km)
  • 5.3 By Endurance
    • 5.3.1 Up to 6 hours
    • 5.3.2 6 to 24 hours
    • 5.3.3 More than 24 hours
  • 5.4 By Type
    • 5.4.1 Fixed-Wing
    • 5.4.2 Rotary-Wing (VTOL)
  • 5.5 By Engine Type
    • 5.5.1 Turboprop
    • 5.5.2 Turbojet/Turbofan
    • 5.5.3 Hybrid-Electric/Hydrogen
  • 5.6 By End-User
    • 5.6.1 Air Force
    • 5.6.2 Army (Ground Forces)
    • 5.6.3 Navy/Marine Corps
    • 5.6.4 Joint Special Operations Commands
  • 5.7 By Geography
    • 5.7.1 North America
      • 5.7.1.1 United States
      • 5.7.1.2 Canada
      • 5.7.1.3 Mexico
    • 5.7.2 Europe
      • 5.7.2.1 United Kingdom
      • 5.7.2.2 France
      • 5.7.2.3 Germany
      • 5.7.2.4 Russia
      • 5.7.2.5 Rest of Europe
    • 5.7.3 Asia-Pacific
      • 5.7.3.1 China
      • 5.7.3.2 India
      • 5.7.3.3 Japan
      • 5.7.3.4 South Korea
      • 5.7.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.7.4 South America
      • 5.7.4.1 Brazil
      • 5.7.4.2 Rest of South America
    • 5.7.5 Middle East and Africa
      • 5.7.5.1 Middle East
      • 5.7.5.1.1 Saudi Arabia
      • 5.7.5.1.2 United Arab Emirates
      • 5.7.5.1.3 Israel
      • 5.7.5.1.4 Rest of Middle East
      • 5.7.5.2 Africa
      • 5.7.5.2.1 South Africa
      • 5.7.5.2.2 Nigeria
      • 5.7.5.2.3 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration
  • 6.2 Strategic Moves
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Segments, Financials as available, Strategic Information, Market Rank/Share for key companies, Products and Services, and Recent Developments)
    • 6.4.1 General Atomics
    • 6.4.2 Northrop Grumman Corporation
    • 6.4.3 Israel Aerospace Industries Ltd.
    • 6.4.4 BAE Systems plc
    • 6.4.5 China Aerospace Science and Technology Corporation
    • 6.4.6 Lockheed Martin Corporation
    • 6.4.7 BAYKAR A.S.
    • 6.4.8 The Boeing Company
    • 6.4.9 Elbit Systems Ltd.
    • 6.4.10 Kratos Defense & Security Solutions, Inc.
    • 6.4.11 BlueBird Aero Systems Ltd.
    • 6.4.12 Aviation Industry Corporation of China (AVIC)
    • 6.4.13 Turkish Aerospace Industries, Inc.
    • 6.4.14 AeroVironment, Inc.
    • 6.4.15 Saab AB
    • 6.4.16 Griffon Aerospace, Inc.
    • 6.4.17 Teledyne Technologies Incorporated
    • 6.4.18 Korean Aerospace Industries (KAI)
    • 6.4.19 Airbus SE
    • 6.4.20 L3Harris Technologies, Inc.
    • 6.4.21 QinetiQ Group
    • 6.4.22 Rheinmetall AG
    • 6.4.23 Hindustan Aeronautics Limited

7 Market Opportunities and Future Outlook

  • 7.1 White-space and Unmet-Need Assessment
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