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									항공우주 패스너 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)Aerospace Fasteners - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) | 
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항공우주 패스너 시장 규모는 2025년 70억 2,000만 달러로 평가되었고 2030년에 101억 2,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 민간 항공기와 방위 항공기 프로그램이 성장으로 돌아감에 따라 CAGR 7.59%로 성장할 전망입니다.

단일 통로 제트기의 생산량 증가, 차세대 군용기 수요, 전기 수직 이착륙기(eVTOL) 함대의 부상은 조립 라인을 가동 상태로 유지하고 애프터마켓 물량을 끌어올릴 주요 동력원입니다. 항공기 OEM 업체들은 기록적인 주문 잔고를 처리하기 위해 고강도 경량 합금과 자동화 로봇 체결 기술로 전환 중입니다. 동시에 도시 항공 이동성 플랫폼은 소형 고주기 부품의 적용 기반을 확장하고 있습니다. 티타늄 가격 변동성과 2025년 2월 프리시전 캐스트파츠 공장 화재와 같은 공급망 충격은 다각화된 조달과 더 큰 재고 완충 장치의 필요성을 강조합니다. 동시에 카드뮴 도금 단계적 폐지를 위한 환경 규제로 인해 항공우주 패스너 시장에서 아연-니켈 및 기타 규격 준수 코팅의 채택이 가속화되고 있습니다.
에어버스 8,600대, 보잉 6,100대를 넘어선 기록적인 주문 잔고는 인증된 볼트, 나사, 리벳 및 특수 패널 패스너에 대한 주문 증가로 직접 연결됩니다. 각각 거의 100만 개의 패스너가 필요한 단일 통로 제트기가 생산 증가의 중심이 되어 공급업체의 생산 능력을 확장하고 대량 생산 라인에 프리미엄 가격 책정이 가능해졌습니다. LISI AEROSPACE는 2024년 매출 8억 3,890만 유로(9억 8,670만 달러)를 기록했으며, 이는 단일 통로 항공기 생산량 증가와 유럽 패스너 사업부 26.5% 성장에 따른 17% 매출 증가와 연동됩니다. 엠브라에르의 150석 미만 신규 제트기 10,500대 전망은 기존 좁은 동체 프로그램 이상의 장기 수요를 확대합니다. 레이저 유도 로봇을 중심으로 구축된 자동화 조립 셀은 항공우주 패스너 시장 전반에 걸쳐 처리량과 일관성을 향상시킵니다.
연료 소모량 15-20% 감축을 목표로 하는 항공사들은 항공기 공차 중량을 줄이는 고급 합금 및 통합 패스너 솔루션을 점점 더 많이 지정하고 있습니다. Ti-6Al-2Sn-2Zr-2Mo-2Cr과 같은 티타늄 등급은 강철 대비 최대 30%의 중량 절감 효과를 제공하면서도 엄격한 피로 한계를 충족합니다. CFRP 외피와 금속 프레임을 접합할 때 갈바닉 부식을 방지하는 복합재 호환 폴리머 패스너는 가장 빠르게 채택되고 있으며, 2030년까지 연평균 10.65% 성장할 것으로 전망됩니다. B787 및 A350 항공기는 전략적 패스너 경량화가 전체 구조 질량의 2-3%를 절감할 수 있음을 보여줍니다. 이러한 추세는 캡티브 너트, 씰, 퀵 릴리스 기능을 통합한 특수 패널 장치로도 확대되어 대량 생산되는 도어 및 내부 모듈의 부품 수를 줄이고 있습니다.
항공우주용 티타늄 가격은 2024년 초부터 2025년 말까지 10.91% 상승하여 파운드당 15-30달러에 달했으며, 상업용 등급은 6-10달러 수준입니다. 러시아-우크라이나 갈등과 수출 통제 강화로 OEM 업체들은 다년 계약을 통한 물량 확보 또는 재활용 공정 수직 통합을 추진 중입니다. 유럽 제련소의 에너지 관련 제약으로 알루미늄 및 니켈 비용이 상승하면서 패스너 공급업체들은 원자재 헤지 또는 고객에게 비용 전가 압박을 받고 있습니다.
볼트와 나사는 2024년 35.71%의 최대 점유율을 유지했으며, 이는 주요 구조물과 엔진이 이들의 인장 강도에 의존하기 때문입니다. 특수 패널 패스너는 절대적 물량으로는 작지만, 2030년까지 연평균 복합 성장률(CAGR) 9.32%로 명백한 성장 동력입니다. 이 틈새 시장의 항공우주 패스너 시장 규모는 통합형 플러시 마운트 설계로 도어, 페어링, 인테리어의 조립 단계가 감소함에 따라 확대될 전망입니다. TriMas Aerospace는 공작 시간 단축을 위한 로봇 친화적 패스너 형상을 중심으로 에어버스 A320, A350, A220 프로그램을 아우르는 글로벌 계약을 수주했습니다. Click Bond의 접착식 스터드는 드릴링 제거로 설치 시간을 60% 단축하면서 복합재 패널의 박리 현상을 방지하는 사례를 보여줍니다. 2034년까지 1억 8,590만 달러 규모로 성장할 고속 리벳팅 시스템은 자동화 추세를 가속화합니다.
동시에, 고바이패스 엔진과 회전익기의 진동 및 누출 한계치를 충족하는 자동잠금 및 자동밀봉 변형품이 OEM사들에 의해 표준화되면서 너트, 칼라, 핀, 인서트에 대한 수요는 꾸준히 유지되고 있습니다. 블라인드 리벳은 동등한 질량에서 전단 강도가 10% 더 높은 신합금의 이점을 활용하여 날개와 동체의 일측 접근 구역에 사용됩니다. 이러한 추세들은 항공기당 총 부품 수가 감소하는 상황에서도 항공우주 패스너 시장을 지탱하고 있습니다.
2024년 티타늄 합금은 32.87%의 점유율로 선두를 달렸으며, 우수한 강도 대비 무게와 내식성 덕분에 이 위치를 유지할 것으로 예상됩니다. 그러나 탄소섬유 외판이 확산되면서 복합재 호환 폴리머 패스너가 10.65%라는 가장 높은 연평균 성장률(CAGR)을 기록하고 있습니다. 알루미늄 합금은 기존 알루미늄 동체에 여전히 필수적이며, 고온 니켈 초합금은 엔진 및 배기 장치 부위에 사용됩니다.
재활용 기술이 성숙함에 따라 티타늄 관련 항공우주 패스너 시장 점유율은 확대될 전망입니다. IperionX와 Vegas Fastener는 미군에 재활용 티타늄 하드웨어를 공급하기 위해 협력 중이며, 이는 순환형 재료 흐름에 대한 수용도가 높아지고 있음을 시사합니다. 한편, EJOT의 FLOWpoint DELTA PT 나사는 파일럿 홀 없이 CFRP에 직접 체결하여 전도성 갈바닉 커플링을 방지합니다. 이러한 혁신으로 OEM은 금속 인서트를 제거하고 비행에 중요한 접합부의 무게를 절감할 수 있습니다.
2024년 북미는 보잉의 생산 센터, 방대한 국방 예산, 세계 최대 규모의 MRO(정비·수리·개조) 시설 네트워크를 바탕으로 35.76%의 점유율로 항공우주 패스너 시장을 주도했습니다. 하우메트 에어로스페이스는 2025년 1분기 사상 최대 매출과 28.8%의 EBITDA 마진을 기록하며 강력한 내수 수요를 반영했습니다. 프리시전 캐스트파츠 공장 화재는 공급망 취약성을 드러내며, 국내 티타늄 생산 확대 및 지역별 패스너 생산 능력 다각화를 위한 정책적 움직임을 촉발했습니다. 현재 정부 주도 하에 재활용 및 신규 광산 타당성 조사가 지원되어 수입 의존도를 최소화하고 있습니다.
아시아태평양은 2030년까지 연평균 복합 성장률(CAGR) 9.25%라는 명백한 성장 엔진입니다. 인도는 인도의 기세를 보여줍니다. 보잉사만이 연간 12억 5,000만 달러 이상을 현지 공급업체로부터 조달하고 있으며, 생산 연계 방식 하에서의 정책적 인센티브는 항공우주산업의 부가가치를 현지로 끌어올리는 것을 목적으로 하고 있습니다. 중국의 COMAC C919는 1,000대 이상의 주문을 받았으며 연간 생산량이 2029년까지 200대로 증가함에 따라 지역 패스너 양이 증가할 것으로 보입니다. 세계 티타늄 생산량의 60%를 차지하는 중국 점유율은 항공우주 등급의 품질 격차는 여전히 중요한 부품의 수입을 필요로 하는 것, 재료면에서의 레버리지가 됩니다.
유럽은 에어버스 생산 확대와 강력한 애프터마켓 활동에 힘입어 성숙하면서도 핵심적인 위치를 유지하고 있습니다. 유럽사법재판소가 기존 크롬 VI 사용 허가를 무효화하면서 산업계는 삼가 크롬 대체재로의 전환을 가속화하고 있으며, 코팅 라인에 대한 규정 준수 압박이 가중되고 있습니다. 리시 에어로스페이스는 8분기 연속 두 자릿수 성장을 기록하며 프랑스와 독일 주요 공장의 회복세를 부각시켰다. 브렉시트는 물류 구조를 지속적으로 재편 중이며, 다수 공급업체가 관세 지연 없이 EU 및 영국 고객을 지원하기 위해 이중 재고 허브를 구축하고 있습니다.
남미는 엠브라에르 프로그램과 지역 MRO 센터의 부상으로 혜택을 보지만, 통화 변동성이 단기 투자를 완화시키고 있습니다. 현재 규모는 작지만 중동 및 아프리카 지역에서는 걸프 국가들에 장거리 항공기 함대와 지역 정비 클러스터가 등장하며 항공우주 패스너 시장 점유율을 점진적으로 확대하고 있습니다.
The aerospace fasteners market size is valued at USD 7.02 billion in 2025. It is forecast to reach USD 10.12 billion by 2030, advancing at a 7.59% CAGR as commercial and defense aircraft programs return to growth.

Heightened production rates for single-aisle jets, demand for next-generation military aircraft, and the rise of electric vertical-takeoff-and-landing (eVTOL) fleets are the primary engines that will keep assembly lines active and lift aftermarket volumes. Aircraft OEMs are moving to higher-strength, lighter alloys and automated robotic fastening to meet record backlogs. At the same time, urban-air-mobility platforms expand the application base for small, high-cycle components. Titanium price volatility and supply-chain shocks such as the February 2025 Precision Castparts plant fire underscore the need for diversified sourcing and greater inventory buffers. At the same time, environmental rules phasing out cadmium plating accelerate the adoption of zinc-nickel and other compliant coatings in the aerospace fasteners market.
Record backlogs exceeding 8,600 aircraft at Airbus and 6,100 at Boeing translate directly into rising orders for certified bolts, screws, rivets, and specialty panel fasteners. Single-aisle jets, which each require nearly 1 million fasteners, are the focal point of the ramp-up, stretching supplier capacity and allowing premium pricing for high-volume lines. LISI AEROSPACE reported EUR 838.9 million (USD 986.70 million) in 2024 revenue, a 17% jump linked to single-aisle build rates and 26.5% growth in European fastener operations. Embraer's outlook for 10,500 new sub-150-seat jets augments long-term demand beyond traditional narrowbody programs. Automated assembly cells built around laser-guided robots boost throughput and consistency across the aerospace fasteners market.
Airlines targeting 15-20% fuel-burn cuts increasingly specify advanced alloys and integrated fastening solutions that reduce aircraft empty weight. Titanium grades such as Ti-6Al-2Sn-2Zr-2Mo-2Cr provide up to 30% weight savings over steel counterparts while meeting stringent fatigue limits. Composite-compatible polymer fasteners, which avoid galvanic corrosion when joining CFRP skins to metallic frames, post the fastest adoption and are forecast to rise 10.65% annually through 2030. The B787 and A350 airframes show that strategic fastener lightweighting can shave 2-3% of overall structural mass. The drive also extends to specialty panel devices that merge captive nuts, seals, and quick-release features, trimming part counts on high-volume doors and interior modules.
Aerospace-grade titanium moved 10.91% higher between early 2024 and late 2025, reaching USD 15-30 per pound, compared with USD 6-10 for commercial grades. The Russia-Ukraine conflict and tightening export controls spur OEMs to lock in volume through multiyear contracts or vertically integrate recycling streams. Aluminum and nickel costs rose on energy-related curbs at European smelters, raising pressure on fastener suppliers to hedge inputs or pass costs to customers.
Other drivers and restraints analyzed in the detailed report include:
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Bolts and screws retained the largest 35.71% share in 2024 as primary structures and engines rely on their tensile strength. Specialty panel fasteners, though smaller in absolute volume, are the clear growth engine at 9.32% CAGR to 2030. This niche's aerospace fasteners market size is projected to expand as integrated, flush-mount designs reduce assembly steps on doors, fairings, and interiors. TriMas Aerospace won a global contract covering Airbus A320, A350, and A220 programs, centred on robot-friendly fastener geometries that lower takt time. Adhesive-bonded studs from Click Bond illustrate how eliminating drilling can cut installation time by 60% while avoiding delamination on composite panels. Fast-advance riveting systems valued at USD 185.9 million by 2034 add to automation momentum.
In parallel, demand for nuts, collars, pins, and inserts remains steady as OEMs standardize self-locking and self-sealing variants that meet high-bypass engines' and rotorcraft's vibration and leakage limits. Blind rivets serve one-sided-access sections of wings and fuselages, benefiting from new alloys offering 10% higher shear strength at equal mass. Together, these trends sustain the aerospace fasteners market even as total part count per airframe falls.
Titanium alloys led with a 32.87% share in 2024, a position they will likely maintain given superior weight-to-strength and corrosion resistance. Yet composite-compatible polymer fasteners register the highest 10.65% CAGR as carbon-fiber skins proliferate. Aluminum alloys remain vital for legacy aluminum fuselages, while high-temperature nickel super-alloys secure engine and exhaust placements.
The aerospace fasteners market share tied to titanium may widen as recycling technology matures; IperionX and Vegas Fastener are partnering to supply recycled titanium hardware for the US Army, signalling growing acceptance of circular-material flows. Meanwhile, EJOT's FLOWpoint DELTA PT screws drive direct fastening into CFRP without pilot holes, avoiding conductive galvanic couples. Such innovations allow OEMs to eliminate metallic inserts and save weight on flight-critical joints.
The Aerospace Fasteners Market Report is Segmented by Product Type (Bolts and Screws, Nuts and Collars, Rivets and Blind Fasteners, Pins and Inserts, and Specialty/Panel Fasteners), Material (Aluminum Alloy, Titanium Alloy, and More), Application (Commercial Aircraft, and More), End-User (Commercial and Military), and Geography (North America, Europe, and More). The Market Forecasts are Provided in Terms of Value (USD).
North America led the aerospace fasteners market with 35.76% share in 2024, anchored by Boeing's production centers, extensive defense budgets, and the world's largest network of MRO facilities. Howmet Aerospace posted record Q1 2025 revenue and a 28.8% EBITDA margin, reflecting robust domestic demand. The Precision Castparts plant fire exposed supply-chain fragility, prompting policy moves to expand domestic titanium output and diversify regional fastener capacity. Government initiatives now support recycling and new mine feasibility studies to minimize import reliance.
Asia-Pacific is the clear growth engine at 9.25% CAGR to 2030. India exemplifies momentum: Boeing alone sources over USD 1.25 billion annually from local suppliers, while policy incentives under the Production-Linked scheme aim to lift aerospace value addition locally. China's COMAC C919, carrying more than 1,000 orders, will lift regional fastener volumes as annual production climbs toward 200 jets by 2029. China's 60% share of global titanium production provides material leverage, though aerospace-grade quality gaps still require imports for critical parts.
Europe maintains a mature yet pivotal position backed by Airbus ramps and strong aftermarket activity. The European Court of Justice annulled earlier chromium VI authorizations, accelerating the industry toward trivalent alternatives and placing compliance pressure on coating lines. LISI AEROSPACE recorded double-digit growth across eight straight quarters, highlighting recovery at key French and German plants. Brexit continues to reshape logistics, with several suppliers establishing dual inventory hubs to serve EU and UK customers without customs delays.
South America benefits from Embraer programs and the rise of regional MRO centers, though currency volatility moderates near-term investment. While smaller today, the Middle East and Africa see long-range fleets and local overhaul clusters emerging in the Gulf states, gradually expanding the aerospace fasteners market footprint.