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유아 영양 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Infant Nutrition - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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유아 영양 시장 규모는 2025년에 1,017억 달러로 추정되고, 2030년에는 1,447억 1,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 7.31%를 나타낼 전망입니다.

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유행의 초기 단계에서 COVID-19 환자 증가는 영양 부문의 수출입 활동에 단기적인 악영향을 미쳤습니다. 코로나19 기간 동안 의료 시설, 영유아 영양제 회사, 정부는 필수 영양 및 식품 공급을 유지하기 위해 많은 투자를 했습니다. 대부분의 영유아 영양식 회사는 이유식 생산량을 늘리는 데 주력하여 가용성을 확보했습니다. 2020년 5월, AAP는 팬데믹 기간 동안 인구 전체에 분유를 공급하기 위해 10일에서 2주 분량의 분유를 구매하지 말 것을 권장하기도 했습니다. 그러나 팬데믹 이후에는 소비자의 분유 제품 구매 패턴이 크게 바뀌었습니다. 전자상거래가 급증하면서 전 세계 3, 4선 도시에서 영유아 영양 제품 섭취가 증가하여 분유 시장의 성장이 촉진되었습니다. 따라서 COVID-19는 초기에는 유아 영양 시장에 부정적인 영향을 미쳤지만 대유행 이후 노력의 증가는 예측 기간 동안 유아 영양 시장의 성장을 촉진 할 것으로 예상됩니다.

유아 영양 시장의 성장을 촉진하는 특정 요인으로는 일하는 엄마 인구의 증가, 아기 건강에 대한 지출 증가, 유기농 이유식에 대한 수요 증가 등이 있습니다. 예를 들어, 영국에서는 워킹맘의 수가 최근 수십 년 동안 가장 높은 수준으로 증가했습니다. 2021년 영국 통계청(ONS)은 가족과 노동 시장에 관한 데이터를 발표했습니다. 이 데이터에 따르면 지난 20년 동안 노동 시장에 종사하는 어머니의 수가 크게 증가한 것으로 나타났습니다. 2021년 4월부터 6월까지 영국에서 일하는 어머니 4명 중 3명(75.6%)은 2002년 66.5%에서 지난 20년 동안 같은 분기 중 가장 높은 수준을 기록했습니다. 2021년에는 어머니의 고용률(75.6%)이 부양 자녀가 없는 여성(69.1%)보다 더 높았습니다. 도시의 낮은 임금과 높은 생활비로 인해 가족을 부양하기 위해 일하는 여성의 수가 증가했습니다. 따라서 워킹맘은 주로 가공된 어린이 영양 제품에 의존하기 때문에 이 요인은 영유아 식품 영양 시장을 주도하는 데 중요한 역할을 합니다.

또한 스트레스는 현재 일하는 여성들이 직면하는 가장 일반적인 문제 중 하나이며, 이는 모유 생산량 감소의 원인이 됩니다. 이러한 요인으로 인해 편리함을 중시하는 라이프스타일이 확산되면서 유아용 조제분유와 이유식에 대한 선호도가 높아졌습니다. 조제분유 업계 분석에 따르면 중산층의 성장, 급속한 도시화, 많은 개발도상국의 여성 노동력 참여율 증가와 같은 요인으로 인해 편의 지향적인 라이프스타일이 채택되면서 조제 이유식과 조제분유가 더욱 선호되고 있습니다.

신흥국과 개발도상국의 중산층 인구가 증가하면서 워킹맘의 스케줄에 맞는 제품에 대한 수요가 증가함에 따라 분유 시장에 새로운 지평이 열렸습니다. 그러나 미국 FDA의 승인 증가와 유아용 영양제 회사들의 제품 출시로 인해 시장이 더욱 활성화될 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2021년 1월에 Timios는 영유아를 위한 새로운 카테고리인 '주문 제작 죽'을 출시했습니다.

마찬가지로, 2022년 8월에는 Danone은 더 많은 식물성 식품에 대한 부모의 욕구를 충족시키기 위해 새로운 유제품 및 식물 혼합 유아용 조제 분유를 출시했습니다. 따라서 이러한 요인들이 영유아 영양식 시장 점유율의 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

그러나 식품 안전에 대한 우려와 유아용 식품에 대한 엄격한 규정은 유아용 조제분유 시장 규모의 성장을 저해 할 것으로 예상됩니다.

유아 영양식 시장 동향

유아 영양식 시장을 형성하는 주요 시장 동향

건조 이유식은 냉장 또는 분말 형태의 제품으로 기존 포장 식품에 비해 유통기한이 비교적 긴 제품입니다. 이러한 제품은 휴대와 섭취가 간편합니다. 식품 안전, 위생, 영양가 측면에서 정부 기준을 충족하고 매력적인 맛의 다양성이 건조 이유식에 대한 수요를 견인할 것입니다.

코로나19 팬데믹이 확산되고 코로나19 확산을 줄이기 위해 도입된 봉쇄 조치로 인해 임산부, 산모, 영유아의 환경이 급변했습니다. 전 세계 식음료 산업은 코로나19의 확산으로 인해 어려움을 겪고 있는 주요 산업 중 하나입니다. 이러한 요인들은 분유 시장에도 심각한 영향을 미쳤습니다. 시장 제품 판매에 막대한 손실이 발생했으며, 시장 참여자들은 어린이에게 필수 영양 및 식품 공급을 유지하기 위해 막대한 투자를 하고 있는 것으로 나타났습니다.

미국 소아과학회(AAP)는 모유 수유를 하지 않거나 부분 모유 수유를 하는 아기(0-12개월)에게 가장 적합한 철분 강화 우유 유아용 조제분유를 권장하고 있습니다.

영유아 영양식 회사는 시장에서의 입지를 강화하고 제품 제공을 확대하기 위해 신제품 출시와 같은 다양한 전략적 노력에 의존합니다. 예를 들어, 2021년 2월에는 인스턴트 유아용 시리얼, 과일 및 채소 퓨레, 동결 건조 핑거푸드, 치아 비스킷을 가까운 시일 내에 출시할 계획입니다.

라이프 스타일의 변화와 모유 수유 외에 유아에게 추가 영양소를 공급해야 할 필요성으로 인해 유아 건조 식품에 대한 수요가 증가하여 유아 조제 분유 시장 성장을 주도 할 것으로 예상됩니다.

북미는 예측 기간 동안 높은 성장을 보일 것으로 예상

북미의 유아용 조제분유 시장은 일하는 여성의 증가와 이유식에 대한 수요 증가로 인해 성장할 것으로 예상됩니다.

코로나19 팬데믹이 확산되면서 봉쇄 조치로 인해 유아용 영양 제품 판매에 차질이 생겼습니다. 식품 시스템을 교란하고, 보건 및 영양 서비스를 뒤집고, 생계를 파괴하고, 식량 안보를 위협하는 COVID-19의 전염을 완화하려는 노력이 증가하고 있습니다. 그러나 시장 참여자들은 어린이에게 필수 영양과 식량을 공급하는 데 많은 투자를 하고 있는 것으로 나타났습니다.

미국에서는 일하는 여성의 비율이 높고 증가하고 있습니다. 2022년 8월에 발표된 카탈리스트 조직의 보고서에 따르면, 16세 이상의 여성 노동 인구는 7,569만 9,000명으로, 미국 전 인구의 56.1%를 차지하고, 2021년에는 전체 노동 인구의 절반(47.0%)에 가까운 비율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이러한 요인으로 인해 일하는 여성들은 부재 중에도 아기에게 먹일 수 있는 영유아 영양식이 도움이 된다고 생각합니다.

INCA, USDA, HHS가 제공한 2020-2025 미국 DGA에 따르면, 미국에서 모유를 사용할 수 없거나 사용하지 않기로 선택한 사람들에게 철분이 강화된 상업용 유아용 조제분유는 유일하게 안전하고 권장되는 대안이었습니다.

게또한 Reckitt는 2022년 8월 미국 FDA로부터 멕시코 델리시아스에 있는 Reckitt의 영양 시설에서 150미터톤(약 33만 1,000 파운드)의 유아용 조제분유 베이스 파우더를 수입할 수 있도록 승인받았습니다.

또한 미국에서는 기존 유아용 영양제 회사와 협력하여 혼합물을 개선하는 스타트업이 증가하고 있습니다. 슈가로직스(Sugarlogix)라는 스타트업은 최첨단 유전자 편집 도구를 사용하여 아기의 면역 체계 강화와 관련이 있는 것으로 알려진 가장 일반적인 모유 당을 실험실에서 재현하고 있습니다. 또한, 2022년 10월에는 영유아 수유의 진화를 위한 연구 개발 허브인 바비랩스를 출범했습니다. 바비 랩은 연구와 데이터의 렌즈를 통해 영유아 수유의 미래를 재구상하는 중요한 연구에 자금을 지원함으로써 2030년까지 모든 미국 가정의 영유아 분유 접근성, 품질, 선택권을 높이기 위해 1억 달러를 투자하겠다는 바비의 약속의 핵심 요소입니다. 이러한 여러 노력은 분유 시장의 성장을 촉진할 것으로 기대됩니다.

또한, 특히 선진국의 소비자들은 이러한 제품이 기존 제품보다 더 건강하고 안전하다는 일반적인 인식으로 인해 이러한 제품에 대해 프리미엄 금액을 기꺼이 지불하고 있습니다.

유아 영양 산업 개요

유아 영양 시장은 본질적으로 경쟁이 치열합니다. 현재 연구 대상 시장을 지배하고 있는 유아 영양식 회사로는 Abbott Laboratories, Baby Gourmet Foods Inc., Bellamy's Australia Limited, Danone SA, Royal Friesland Campina NV, Reckitt Benckiser(Mead Johnson), Ned Formula, The Kraft Heinz Company, Meiji Holdings, Beingmate Group, Synutra International Inc., Glanbia PLC, Dana Dairy Group Ltd. 등이 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
    • 워킹맘 인구 증가
    • 유아 건강에 대한 지출 증가
    • 유기농 이유식에 대한 수요 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 식품 안전에 대한 우려
    • 유아식에 대한 엄격한 규정
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자 및 소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장 세분화

  • 제품별
    • 유아용 조제 분유
      • 유아용 조제 분유
      • 후속 우유
      • 성장기용 우유
      • 특수 우유
    • 이유식
      • 준비된 이유식
      • 건조 식품
      • 기타 이유식
  • 지역
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 스페인
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 호주
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 중동 및 아프리카
      • GCC 국가
      • 남아프리카
      • 기타 중동 및 아프리카
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 남미

제6장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Abbott Laboratories
    • Baby Gourmet Foods Inc.
    • Bellamy's Australia Limited
    • Danone SA
    • Royal FrieslandCampina NV
    • Reckitt Benckiser(Mead Johnson)
    • Nestle SA
    • Perrigo Company PLC
    • Parent's Choice Infant Formula
    • The Kraft Heinz Company
    • Meiji Holdings
    • Synutra International Inc.
    • Dana Dairy Group Ltd

제7장 시장 기회와 앞으로의 동향

HBR 25.05.02

The Infant Nutrition Market size is estimated at USD 101.70 billion in 2025, and is expected to reach USD 144.71 billion by 2030, at a CAGR of 7.31% during the forecast period (2025-2030).

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The rising cases of COVID-19 in the initial phase of the pandemic have had a short-term adverse impact on the export-import activities in the nutrition sector. The direct short-term impact on the nutrition sector was less prominent; however, the effect of COVID-19 on the global economy had a significant indirect influence on the nutrition-related divisions of several manufacturers. During COVID-19, healthcare facilities, infant nutrition companies, and the government invested heavily in maintaining the supply of essential nutrition and food. Most baby nutrition companies focused on ramping up the production of baby food to ensure availability. In May 2020, the AAP also recommended that during the pandemic, people should buy no more than 10 days to two weeks' supply of formula to ensure its availability across the population. However, the post-pandemic era witnessed a substantial change in the consumer buying patterns of infant formula products. With the upsurge in e-commerce, tier three and four cities globally observed an increase in the uptake of infant nutrition products, thereby propelling the baby formula market's growth. Therefore, COVID-19 had an adverse effect on the baby nutrition market initially, but the growing initiatives after the pandemic are expected to boost the growth of the baby nutrition market over the forecast period.

Certain factors propelling the growth of the infant nutrition market include an increase in the working mother population, higher spending on baby health, and the rising demand for organic baby food. For instance, over the past few years, there has been a remarkable increase in the population of young working mothers. This has worked as a key factor in propelling the growth of the baby nutrition market, as these working mothers are heavily dependent on processed infant nutrition products. For instance, in the United Kingdom, the number of working mothers has increased to one of the highest levels in recent decades. In 2021, the Office for National Statistics (ONS) of the United Kingdom published data on families and the labor market. The data revealed that the number of mothers in the labor market had grown substantially over the last two decades. From April to June 2021, three in four mothers (75.6%) were working in the United Kingdom, reaching its highest level in the equivalent quarter over the last 20 years, up from 66.5% in 2002. In 2021, the employment rate for mothers (75.6%) was greater than that for women without dependent children (69.1%). The low wages and high cost of living in cities have increased the number of women working to support their families. Therefore, this factor plays a key role in driving the infant food nutrition market, as working mothers are primarily dependent on processed child nutrition products.

Stress is also currently one of the most common problems working women face, which causes low milk production in them. These factors have encouraged the adoption of convenience-oriented lifestyles, making infant formula and baby foods more desirable. , According to baby formula industry analysis, factors such as the growth of the middle class, rapid urbanization, and rising rates of female participation in the labor force in many developing markets have encouraged the adoption of convenience-oriented lifestyles, making prepared baby foods and baby formula more desirable.

The increasing middle-class population in emerging and developing countries has opened new horizons in the baby formula market, as the need for products compatible with a working mom's schedule is growing. However, increasing approval from the US FDA and product launches by baby nutrition companies are expected to boost the market. For instance, in January 2021, Timios launched its new category of "Made to Order Porridge" for infants and toddlers.

Similarly, in August 2022, Danone launched a new dairy and plant blend baby formula to meet parents' desire for more plant-based foods. Therefore, these factors are expected to boost the growth of the infant nutrition market share.

However, concerns regarding food safety and stringent regulations for infant food are expected to hinder the growth of the baby formula market size.

Infant Nutrition Market Trends

This section covers the major market trends shaping the Baby Nutrition Market according to our research experts:

Dried baby food is either refrigerated or powdered form products that have a comparatively higher shelf life than traditional packaged food. These products are easy to carry and consume. Meeting government standards in terms of food safety, hygiene, and nutritional value, along with an attractive flavor variety, will drive the demand for dried baby food. Nutrient-rich formula and the option of lactose- and soy-free milk versions make this a good option, especially for working women.

The rising COVID-19 pandemic and lockdown measures introduced to reduce the spread of COVID-19 resulted in a rapid change in circumstances for pregnant women, new mothers, and their infants. The global food and beverage industry is one of the major industries suffering due to the outbreak of COVID-19. These factors have severely affected the baby formula market. There was a huge loss found disrupting the sales of market products, and market players were found investing heavily in maintaining the supply of essential nutrition and food to children.

The American Academy of Pediatrics (AAP) recommends iron-fortified cow's milk infant formula as it is most appropriate for babies (0 to 12 months old) who are not breastfed or who are partially breastfed.

The infant nutrition companies resort to various strategic initiatives, such as new product launches, to strengthen their foothold in the market and expand their product offerings. For instance, in February 2021, the company planned to launch instant baby cereal, pureed fruits and vegetables, freeze-dried finger foods, and teething biscuits in the near term.

Due to changing lifestyles and the need to supply additional nutrients to infants apart from breastfeeding, the demand for infant-dried food is expected to grow, thereby driving the infant formula market growth.

North America is Expected to Witness High Growth Throughout the Forecast Period

The Infant Formula Market in North America is expected to grow due to the increasing number of working women and the increasing demand for baby food. The presence of high per capita healthcare expenditure, coupled with high awareness levels and rising disposable income, is also contributing to the growth of the baby nutrition market in the region.

The rising COVID-19 pandemic disrupted the sales of baby nutrition products due to the lockdown. There were rising efforts to mitigate the transmission of COVID-19, which is disrupting food systems, upending health and nutrition services, devastating livelihoods, and threatening food security. However, the market players are found to invest heavily in maintaining the supply of essential nutrition and food to children.

The percentage of working women is high and rising in the United States. As per a report by the Catalyst Organization published in August 2022, there were 75,699,000 women aged 16 and above in the labor force, representing 56.1% of all women in the US population and making up close to half (47.0%) of the total labor force in 2021. As a result of these factors, working women find infant/baby nutrition helpful, which can be fed to their babies even in their absence.

According to the 2020-2025 United States DGAs provided by the INCA, USDA, and HHS, commercial, iron-fortified infant formula was the only safe and recommended alternative for those who cannot or choose not to use breast milk in the United States.

Additionally, in August 2022, Reckitt received approval from the US FDA to import 150 metric tons (approximately 331,000 pounds) of infant formula base powder from Reckitt's nutrition facility in Delicias, Mexico.

There is also a rising number of start-ups in the United States that work with existing infant nutrition companies to improve their blends. A start-up called Sugarlogix is using cutting-edge gene-editing tools to recreate the most common breast milk sugars in a lab, which are known to be associated with boosting the baby's immune system. Moreover, in October 2022, Bobbie launched Bobbie Labs, its research and development hub dedicated to evolving infant feeding. Bobbie Labs is a core element of Bobbie's commitment to invest USD 100 million to increase infant formula access, quality, and options for all US families by 2030, via funding critical research that will reimagine the future of infant feeding through the lens of research and data. Several more such initiatives are expected to boost the growth of the baby formula market. Hence, the robust guidelines and new initiatives and start-ups have helped the increasing demand for infant nutrition be met, which has helped the overall growth of the infant formula market size in the region.

Moreover, consumers, especially in developed countries, are willing to pay premium amounts for such products, owing to the general perception that these products are healthier and safer than conventional products.

Infant Nutrition Industry Overview

The baby nutrition market is competitive in nature. Some of the baby nutrition companies currently dominating the market studied are Abbott Laboratories, Baby Gourmet Foods Inc., Bellamy's Australia Limited, Danone SA, Royal Friesland Campina NV, Reckitt Benckiser (Mead Johnson), Nestle SA, Perrigo Company PLC, Parent's Choice Infant Formula, The Kraft Heinz Company, Meiji Holdings, Beingmate Group, Synutra International Inc., Glanbia PLC, and Dana Dairy Group Ltd.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increase in Working Mother Population
    • 4.2.2 Higher Spending on Infant Health
    • 4.2.3 Rising Demand for Organic Baby Food
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Concerns Regarding Food Safety
    • 4.3.2 Stringent Regulations for Infant Food
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Infant Formula
      • 5.1.1.1 First Infant Formula
      • 5.1.1.2 Follow-on Formula
      • 5.1.1.3 Growing-up Formula
      • 5.1.1.4 Specialty Baby Formula
    • 5.1.2 Baby Food
      • 5.1.2.1 Prepared Food
      • 5.1.2.2 Dried Food
      • 5.1.2.3 Other Baby Foods
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Italy
      • 5.2.2.5 Spain
      • 5.2.2.6 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 South Korea
      • 5.2.3.6 Rest of Asia Pacific
    • 5.2.4 Middle East & Africa
      • 5.2.4.1 GCC
      • 5.2.4.2 South Africa
      • 5.2.4.3 Rest of Middle East & Africa
    • 5.2.5 South America
      • 5.2.5.1 Brazil
      • 5.2.5.2 Argentina
      • 5.2.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Abbott Laboratories
    • 6.1.2 Baby Gourmet Foods Inc.
    • 6.1.3 Bellamy's Australia Limited
    • 6.1.4 Danone SA
    • 6.1.5 Royal FrieslandCampina NV
    • 6.1.6 Reckitt Benckiser (Mead Johnson)
    • 6.1.7 Nestle SA
    • 6.1.8 Perrigo Company PLC
    • 6.1.9 Parent's Choice Infant Formula
    • 6.1.10 The Kraft Heinz Company
    • 6.1.11 Meiji Holdings
    • 6.1.12 Synutra International Inc.
    • 6.1.13 Dana Dairy Group Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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