시장보고서
상품코드
1346112

세계의 액체 포장 시장 평가 : 재료 유형별, 제품 유형별, 포장 유형별, 기술별, 최종사용자별, 지역별, 기회, 예측(2016-2030년)

Liquid Packaging Market Assessment, By Material Type, By Product Type, By Packaging Type, By Technology, By End-user, By Region, Opportunities and Forecast, 2016-2030F

발행일: | 리서치사: Market Xcel - Markets and Data | 페이지 정보: 영문 140 Pages | 배송안내 : 3-5일 (영업일 기준)


■ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
■ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.

세계의 액체 포장 시장 규모는 2022년 3,851억 달러에서 2030년에 5,694억 달러에 달하며, 2023-2030년의 예측 기간 중 CAGR로 5%의 성장이 예측됩니다. 지난 수십년간 포장 부문은 급격한 변화를 겪어 왔으며, 세계의 플라스틱 재료에 대한 의존이 큰 피해를 주고 있습니다.

RTD 제품에 대한 소비자 선호도 증가

RTD 제품으로의 소비자 행동 변화는 액체 포장 솔루션에 대한 높은 수요를 창출할 것으로 예상됩니다. 이러한 포장 옵션은 음료의 품질과 신선도를 적절한 수준으로 유지하면서 제품의 안전성, 사용 편의성 및 이동성을 보장하기 위해 만들어지며, RTD 제품에 대한 수요가 증가함에 따라 병, 캔, 판지, 파우치 등 다양한 액체 포장재가 개발되고 있습니다. 예를 들어 무균 상자는 주스나 우유 음료에 인기가 있으며, 가볍고 튼튼한 플라스틱 병은 발포성 음료에 자주 사용됩니다. 이러한 용기 디자인은 편의성, 오염으로부터의 보호, 보존된 액체의 유통기한을 연장하는 동시에 전반적인 소비자 경험을 향상시킵니다. 이러한 식품 및 음료 산업 수요 증가는 RTD 제품에 대한 수요와 함께 시장 수요를 창출할 것으로 예상됩니다.

유리 포장에 대한 수요 급증

건강, 맛, 환경 안전성을 유지하기 위해 가장 신뢰할 수 있는 포장재 중 하나가 바로 유리입니다. 고급스러운 유리 포장은 식품 및 음료를 안전하고 신선하게 유지해줍니다. 플라스틱 포장재와의 치열한 경쟁에도 불구하고 유리는 식품 및 음료 산업을 비롯한 다양한 최종 사용 산업에서 포장재로 계속 사용되고 있습니다. 또한 유리의 성형, 엠보싱 및 예술적 마무리를 위한 최첨단 기술은 유리 포장에 대한 소비자의 관심을 높이고 있습니다. 이에 따라 식품 및 음료 산업 수요 증가, 친환경 제품에 대한 수요 증가 등의 요인이 세계 시장 확대에 탄력을 받을 것으로 예상됩니다.

COVID-19의 영향

팬데믹은 육류 가공에 단기적으로 부정적인 영향을 미쳤고, 그 결과 소비자들은 때때로 공급 부족에 시달리고 있습니다. 동시에 패스트푸드점은 이 시기에 수요가 급증했으며, E-Commerce 배달용 등 일부 포장 형태는 성장세를 보이며 진화하는 상황에서 필수적인 요소로 자리 잡았지만, COVID-19는 이미 특정 유형의 포장에 대해 최근 몇 년간 가장 큰 수요 감소를 초래했다을 유발하고 있습니다. 많은 포장업체들은 이러한 변화로 인해 새로운 어려움에 직면하고 있습니다. 소다 산업은 재활용 시설 폐쇄로 인한 알루미늄 부족과 향료 부족의 영향을 받았습니다. 경기장과 스포츠 경기장이 폐쇄되면서 외식업계의 식품 포장 수요가 감소했습니다. 세계에서 소비자 행동에 큰 변화가 있었습니다. 소비자들은 UHT 우유와 같은 제품의 유통기한을 연장하고 방문 횟수를 줄이는 데 도움이 되는 더 나은 포장을 요구하기 시작했습니다. 예를 들어 초고온처리(UHT) 우유와 같은 유제품의 세계 판매량은 약 279% 급증했으며, 인도에서만 약 20%의 놀라운 성장을 기록했습니다.

세계의 액체 포장 시장에 대해 조사분석했으며, 시장 규모와 예측, 시장 역학, 주요 기업의 상황과 전망 등을 제공하고 있습니다.

목차

제1장 조사 방법

제2장 프로젝트의 범위와 정의

제3장 액체 포장 시장에 대한 COVID-19의 영향

제4장 러시아·우크라이나 전쟁의 영향

제5장 주요 요약

제6장 고객의 소리

  • 시장 인지도와 제품 정보
  • 브랜드 인지도와 로열티
  • 구입 결정에서 고려된 요소
  • 구입 빈도
  • 구입 매체

제7장 액체 포장 시장 전망(2016-2030년)

  • 시장 규모와 예측
    • 금액
    • 수량
  • 재료 유형별
    • 종이, 골판지
    • 유리
    • 플라스틱
    • 금속
    • 고무
  • 제품 유형별
    • 파우치
    • 보틀
    • 캔·틴
    • 기타
  • 포장 유형별
    • 연포장
    • 경질 포장
  • 기술별
    • 압력·중력 액체 충전기
    • 펌프 필러
    • 오버플로우 필러
    • 기타
  • 최종사용자별
    • 식품 및 음료
    • 제약
    • 소비재
    • 화학제품
    • 산업
    • 기타
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 남미
    • 아시아태평양
    • 중동 및 아프리카
  • 시장 점유율 : 기업별(2022년)
  • 액체 포장 시장 전망 : 지역별(2016-2030년)
    • 북미
    • 미국
  • 캐나다
  • 멕시코

제8장 유럽

    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 영국
    • 러시아
    • 네덜란드
    • 스페인
    • 터키
    • 폴란드
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
  • 아시아태평양
    • 인도
    • 중국
    • 일본
    • 호주
    • 베트남
    • 한국
    • 인도네시아
    • 필리핀
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 남아프리카공화국

제9장 공급측 분석

  • 생산능력 : 기업별
  • 생산 : 기업별
  • 가동 효율 : 기업별
  • 주요 공장 소재지(최대 25)

제10장 시장 매핑(2022년)

  • 재료 유형별
  • 제품 유형별
  • 포장 유형별
  • 기술별
  • 지역별

제11장 거시환경과 산업 구조

  • 수급 분석
  • 수출입 분석 - 수량과 금액
  • 서플라이/밸류체인 분석
  • PESTEL 분석
  • Porter's Five Forces 분석

제12장 시장 역학

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인(과제, 억제요인)

제13장 주요 기업 상황

  • 시장 리더 상위 5사의 경쟁 매트릭스
  • 시장 리더 상위 5사 시장 매출 분석(2022년)
  • 합병과 인수/합병사업(해당하는 경우)
  • SWOT 분석(시장 참여 기업 5사용)
  • 특허 분석(해당하는 경우)

제14장 가격 분석

제15장 사례 연구

제16장 주요 기업의 전망

  • Dow Inc.
  • Amcor Plc.
  • Berry Global Inc.
  • Krones, Inc.
  • Tetra Laval International S.A.(Switzerland)
  • Gerresheimer AG
  • International Paper Company(US)
  • Pactiv Evergreen Group Holdings Inc.
  • Elopak ASA
  • Silgan Holdings Inc.

제17장 전략적 권장사항

제18장 Market Xcel - Markets and Data 소개, 면책사항

KSA 23.09.25

Global liquid packaging market size was valued at USD 385.1 billion in 2022, which is expected to grow to USD 569.4 billion, in 2030 with a CAGR of 5%, during the forecast period, 2023-2030. Over the past few decades, the packaging sector has undergone rigorous transformation and the global reliance on plastic materials has taken a toll. Liquid Packaging needs to be spill proof for essential liquid products. To protect the longer life of products, from juice to cooking oil, special liquid packaging solutions including liquid packaging material, liquid bag packaging, and liquid pouch packaging are available.

Plastics continue to dominate the market. While other packaging materials like paper and metals are widely utilized. Furthermore, the packaging sector is introducing fresh innovations related to identifying recyclable packages and monitoring environmental aspects through intelligent and active packaging integrated with technology. It is imperative for packaging techniques and materials to demonstrate excellence in preserving the quality of food and beverages, considering that these products come into direct contact with the inner layers of the packaging. The growing preference for efficient and safe packaging drives the demand for liquid solutions. Ready-to-drink beverages, single-serve packs, and lightweight packaging choices that provide convenience and portability are preferred by consumers which is further expected to gain traction in the market.

The Increasing Preference of Consumers for Ready-to-Drink Products

The shift in consumer behavior towards ready-to-drink items is expected to create high demand for liquid packaging solutions. These packaging options are created to retain the appropriate level of beverage quality and freshness while ensuring the product safety, usability, and mobility. To suit the rising demands of ready-to-drink products, liquid packaging such as bottles, cans, cartons, and pouches are developed. For instance, aseptic cartons are popular for juices and dairy-based drinks whereas lightweight, sturdy plastic bottles are frequently used for fizzy beverages. These container designs improve the overall consumer experience while offering convenience, protection from contamination, and shelf-life extension of the liquid stored. Such growth in demand from food and beverage industries is coupled with the demand for ready-to-drink products which is expected to create demand in the global liquid packaging market.

For instance, in November 2022, Pernod Ricard USA announced that the Fort Smith facility in Arkansas will house the company's first-ever ready-to-drink (RTD) canning line. The plant will be able to provide canning facilities because of the USD 2 million investment.

Surge in Demand for Glass Packaging

One of the most trusted types of packaging for preserving health and flavor, and environmental safety is glass. Glass packaging, which is regarded as premium, keeps food and beverages, safe and fresh. Despite strong competition from plastic packaging, glass has continued as a packaging material in various end-use industries such as food and beverage industry. Additionally, cutting-edge techniques for shaping, embossing, and adding artistic finishes to glass increases the consumers' attention towards glass packaging. Consequently, factors like the increased demand from the food and beverage industry and the demand for environmentally friendly products are expected to create traction for the global expansion of the market.

Impact of COVID-19

The pandemic had a detrimental short-term effect on meat processing, resulting in occasional consumer shortages. Simultaneously, fast-food establishments experienced a surge in demand during this period. While some forms of packaging, like those for e-commerce deliveries, are witnessing growth and becoming vital in this evolving landscape, the COVID-19 outbreak has already triggered some of the most significant declines in demand for certain types of packaging in recent history. Many packaging companies are facing new difficulties due to these changes. Soda industries were impacted by aluminum shortages brought on by the closure of recycling facilities and flavoring shortages. When arenas and sporting venues closed, there was a decrease in demand for food packaging from the food services industry. A significant shift in consumer behavior throughout the globe was witnessed. The consumers started demanding better packaging to increase the shelf-life for products such as UHT milk, which would help them reduce visits. For instance, the global sales of dairy items like ultra-heat treated (UTH) milk have surged by approximately 279%, with India alone witnessing an impressive increase of about 20%.

Impact of Russia-Ukraine War

There was significant impact on the liquid packaging market. The production of plastic suppliers, converters, and the larger packaging industry is dependent on oil and gas. The quantities of oil and gas required to create plastic goods are difficult to quantify. However, supply chain interruptions, sanctions, and divestment due to the war significantly negatively impacted the business. Over 300 significant western corporations have withdrawn operations from the country due to the conflict, and numerous production and packaging facilities in both Russia and Ukraine have been shut down. Some businesses were initially hesitant to halt operations, reducing back, or shutting down since they were unsure of the war situations. The largest petrochemical (PET) facility in Ukraine, Karpatneftekhim, was among the facilities compelled to halt operations after martial law was proclaimed in the country in February 2020.

Key Players Landscape and Outlook

The global liquid packaging market is highly competitive, with a few major players dominating the market. These players are Dow Inc., Amcor Plc., Berry Global Inc., Krones, Inc., Tetra Laval International S.A. (Switzerland), Gerresheimer AG, International Paper Company (US), Pactiv Evergreen Group Holdings Inc., Elopak ASA, and Silgan Holdings Inc. These enterprises possess a robust brand presence, an extensive distribution network and a dedication to innovation. They consistently allocate resources to research and development endeavours aimed at creating novel technologies and products aligned with their customers' requirements.

In October 2021, leading worldwide toothpaste brands and Dow Inc. collaborated closely to mass produce the new sustainable solution. This approach, when combined with infrastructure for appropriate disposal and recycling, will aid in lowering the quantity of old toothpaste tubes that end up in landfills. Dow's latest packaging solution addresses recyclability concerns by eliminating the aluminum layer, while safeguarding the quality of toothpaste items. Additionally, it provides printability, empowering brand owners to craft designs that enhance their products' shelf presence.

Table of Contents

1. Research Methodology

2. Project Scope & Definitions

3. Impact of COVID-19 on the Liquid Packaging Market

4. Impact of Russia-Ukraine War

5. Executive Summary

6. Voice of Customer

  • 6.1. Market Awareness and Product Information
  • 6.2. Brand Awareness and Loyalty
  • 6.3. Factors Considered in Purchase Decision
    • 6.3.1. Brand Name
    • 6.3.2. Quality
    • 6.3.3. Quantity
    • 6.3.4. Price
    • 6.3.5. Product Specification
    • 6.3.6. Application Specification
    • 6.3.7. Shelf-Life
    • 6.3.8. Availability of Product
  • 6.4. Frequency of Purchase
  • 6.5. Medium of Purchase

7. Liquid Packaging Market Outlook, 2016-2030F

  • 7.1. Market Size & Forecast
    • 7.1.1. By Value
    • 7.1.2. By Volume
  • 7.2. By Material Type
    • 7.2.1. Paper & Cardboard
    • 7.2.2. Glass
    • 7.2.3. Plastic
      • 7.2.3.1. Polyethylene (PE)
      • 7.2.3.1.1. LDPE (low density polyethylene)
      • 7.2.3.1.2. HDPE (High-density polyethylene)
      • 7.2.3.2. Polyethylene terephthalate (PET)
      • 7.2.3.3. Polypropylene (PP)
      • 7.2.3.4. Poly Vinyl Chloride (PVC)
      • 7.2.3.5. Acrylic Multipolymers
      • 7.2.3.6. Polystyrene
      • 7.2.3.7. Polycarbonates
      • 7.2.3.8. Others
    • 7.2.4 Metal
    • 7.2.5 Rubber
  • 7.3. By Product Type
    • 7.3.1. Pouch
    • 7.3.2. Bottles
    • 7.3.3. Cans & Tins
    • 7.3.4. Others
  • 7.4. By Packaging Type
    • 7.4.1. Flexible Packaging
    • 7.4.2. Rigid Packaging
  • 7.5. By Technology
    • 7.5.1. Pressure and Gravity Liquid Filling Machines
    • 7.5.2. Pump Fillers
    • 7.5.3. Overflow Fillers
    • 7.5.4. Others
  • 7.6. By End-user
    • 7.6.1. Food and Beverages
    • 7.6.2. Pharmaceutical
    • 7.6.3. Consumer Goods
    • 7.6.4. Chemicals
    • 7.6.5. Industrial
    • 7.6.6. Others
  • 7.7. By Region
    • 7.7.1. North America
    • 7.7.2. Europe
    • 7.7.3. South America
    • 7.7.4. Asia-Pacific
    • 7.7.5. Middle East and Africa
  • 7.8. By Company Market Share (%), 2022
  • 7.9. Liquid Packaging Market Outlook, By Region, 2016-2030F
    • 7.9.1. North America*
      • 7.9.1.1. By Material Type
      • 7.9.1.1.1. Paper & Cardboard
      • 7.9.1.1.2. Glass
      • 7.9.1.1.3. Plastic
      • 7.9.1.1.3.1. Polyethylene (PE)
      • 7.9.1.1.3.1.1. LDPE (low density polyethylene)
      • 7.9.1.1.3.1.2. HDPE (High-density polyethylene)
      • 7.9.1.1.3.2. Polyethylene terephthalate (PET)
      • 7.9.1.1.3.3. Polypropylene (PP)
      • 7.9.1.1.3.4. Poly Vinyl Chloride (PVC)
      • 7.9.1.1.3.5. Acrylic Multipolymers
      • 7.9.1.1.3.6. Polystyrene
      • 7.9.1.1.3.7. Polycarbonates
      • 7.9.1.1.4. Others
      • 7.9.1.1.5. Metal
      • 7.9.1.1.6. Rubber
      • 7.9.1.2. By Product Type
      • 7.9.1.2.1. Pouch
      • 7.9.1.2.2. Bottles
      • 7.9.1.2.3. Cans & Tins
      • 7.9.1.2.4. Others
      • 7.9.1.3. By Packaging Type
      • 7.9.1.3.1. Flexible Packaging
      • 7.9.1.3.2. Rigid Packaging
      • 7.9.1.4. By Technology
      • 7.9.1.4.1. Pressure and Gravity Liquid Filling Machines
      • 7.9.1.4.2. Pump Fillers
      • 7.9.1.4.3. Overflow Fillers
      • 7.9.1.4.4. Others
      • 7.9.1.5. By End-user
      • 7.9.1.5.1. Food and Beverages
      • 7.9.1.5.2. Pharmaceutical
      • 7.9.1.5.3. Consumer Goods
      • 7.9.1.5.4. Chemicals
      • 7.9.1.5.5. Industrial
      • 7.9.1.5.6. Others
    • 7.9.2. United States
      • 7.9.2.1. By Material Type
      • 7.9.2.1.1. Paper & Cardboard
      • 7.9.2.1.2. Glass
      • 7.9.2.1.3. Plastic
      • 7.9.2.1.3.1. Polyethylene (PE)
      • 7.9.2.1.3.1.1. LDPE (low density polyethylene)
      • 7.9.2.1.3.1.2. HDPE (High-density polyethylene)
      • 7.9.2.1.3.2. Polyethylene terephthalate (PET)
      • 7.9.2.1.3.3. Polypropylene (PP)
      • 7.9.2.1.3.4. Poly Vinyl Chloride (PVC)
      • 7.9.2.1.3.5. Acrylic Multipolymers
      • 7.9.2.1.3.6. Polystyrene
      • 7.9.2.1.3.7. Polycarbonates
      • 7.9.2.1.3.8. Others
      • 7.9.2.1.4. Metal
      • 7.9.2.1.5. Rubber
      • 7.9.2.2. By Product Type
      • 7.9.2.2.1. Pouch
      • 7.9.2.2.2. Bottles
      • 7.9.2.2.3. Cans & Tins
      • 7.9.2.2.4. Others
      • 7.9.2.3. By Packaging Type
      • 7.9.2.3.1. Flexible Packaging
      • 7.9.2.3.2. Rigid Packaging
      • 7.9.2.4. By Technology
      • 7.9.2.4.1. Pressure and Gravity Liquid Filling Machines
      • 7.9.2.4.2. Pump Fillers
      • 7.9.2.4.3. Overflow Fillers
  • 7.10. Canada
  • 7.11. Mexico

All segments will be provided for all regions and countries covered

8. Europe

    • 8.1.1. Germany
    • 8.1.2. France
    • 8.1.3. Italy
    • 8.1.4. United Kingdom
    • 8.1.5. Russia
    • 8.1.6. Netherlands
    • 8.1.7. Spain
    • 8.1.8. Turkey
    • 8.1.9. Poland
  • 8.2. South America
    • 8.2.1. Brazil
    • 8.2.2. Argentina
  • 8.3. Asia-Pacific
    • 8.3.1. India
    • 8.3.2. China
    • 8.3.3. Japan
    • 8.3.4. Australia
    • 8.3.5. Vietnam
    • 8.3.6. South Korea
    • 8.3.7. Indonesia
    • 8.3.8. Philippines
  • 8.4. Middle East & Africa
    • 8.4.1. Saudi Arabia
    • 8.4.2. UAE
    • 8.4.3. South Africa

9. Supply Side Analysis

  • 9.1. Capacity, By Company
  • 9.2. Production, By Company
  • 9.3. Operating Efficiency, By Company
  • 9.4. Key Plant Locations (Up to 25)

10. Market Mapping, 2022

  • 10.1. By Material Type
  • 10.2. By Product Type
  • 10.3. By Packaging Type
  • 10.4. By Technology
  • 10.5. By Region

11. Macro Environment and Industry Structure

  • 11.1. Supply Demand Analysis
  • 11.2. Import Export Analysis - Volume and Value
  • 11.3. Supply/Value Chain Analysis
  • 11.4. PESTEL Analysis
    • 11.4.1. Political Factors
    • 11.4.2. Economic System
    • 11.4.3. Social Implications
    • 11.4.4. Technological Advancements
    • 11.4.5. Environmental Impacts
    • 11.4.6. Legal Compliances and Regulatory Policies (Statutory Bodies Included)
  • 11.5. Porter's Five Forces Analysis
    • 11.5.1. Supplier Power
    • 11.5.2. Buyer Power
    • 11.5.3. Substitution Threat
    • 11.5.4. Threat from New Entrant
    • 11.5.5. Competitive Rivalry

12. Market Dynamics

  • 12.1. Growth Drivers
  • 12.2. Growth Inhibitors (Challenges, Restraints)

13. Key Players Landscape

  • 13.1. Competition Matrix of Top Five Market Leaders
  • 13.2. Market Revenue Analysis of Top Five Market Leaders (in %, 2022)
  • 13.3. Mergers and Acquisitions/Joint Ventures (If Applicable)
  • 13.4. SWOT Analysis (For Five Market Players)
  • 13.5. Patent Analysis (If Applicable)

14. Pricing Analysis

15. Case Studies

16. Key Players Outlook

  • 16.1. Dow Inc.
    • 16.1.1. Company Details
    • 16.1.2. Key Management Personnel
    • 16.1.3. Products & Services
    • 16.1.4. Financials (As reported)
    • 16.1.5. Key Market Focus & Geographical Presence
    • 16.1.6. Recent Developments
  • 16.2. Amcor Plc.
  • 16.3. Berry Global Inc.
  • 16.4. Krones, Inc.
  • 16.5. Tetra Laval International S.A. (Switzerland)
  • 16.6. Gerresheimer AG
  • 16.7. International Paper Company (US)
  • 16.8. Pactiv Evergreen Group Holdings Inc.
  • 16.9. Elopak ASA
  • 16.10. Silgan Holdings Inc.

Companies mentioned above DO NOT hold any order as per market share and can be changed as per information available during research work.

17. Strategic Recommendations

18. About Us & Disclaimer

비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제