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세계의 식품 감미료 시장 평가 : 제품 유형별, 유통 채널별, 지역별, 기회 및 예측(2017-2031년)

Food Sweetener Market Assessment, By Product Type [Natural Sweeteners, Artificial Sweeteners], By Distribution Channel [Offline, Online], By Region, Opportunities and Forecast, 2017-2031F

발행일: | 리서치사: Market Xcel - Markets and Data | 페이지 정보: 영문 235 Pages | 배송안내 : 3-5일 (영업일 기준)

    
    
    


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세계 식품 감미료 시장 규모는 2023년 1,004억 5,000만 달러에서 2031년 1,224억 8,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2024-2031년의 예측 기간 동안 연평균 2.51% 성장할 것으로 예상됩니다. 이 시장은 최근 몇 년동안 큰 폭의 성장을 보였으며 앞으로도 견고한 성장세를 유지할 것으로 예상됩니다.

대체 감미료라고도 하는 식품 감미료는 식품이나 음료에 단맛을 더해 제품의 맛을 향상시키기 위해 첨가하는 물질 또는 첨가물입니다. 크게 인공 감미료와 천연 감미료로 나뉩니다. 스테비아나 몽크푸르트와 같은 천연 감미료의 인기는 식생활 선호도가 유기농 제품으로 이동함에 따라 상승세를 보이고 있습니다. 또한, 식품 가공 및 원료 배합의 혁신적 발전으로 인해 제조업체들이 다양한 유형의 감미료를 개발할 수 있게 됨에 따라 시장 성장도 촉진되고 있습니다. 이러한 감미료는 유제품, 베이커리 제품, 과자, 음료 등 다양한 제품에 사용되어 시장의 저변을 넓히고 있습니다. 또한, 대체 감미료의 장점에 대한 인식이 높아지고 전자상거래 플랫폼이 확대되면서 다양한 감미료에 대한 접근성과 접근성이 향상되고 있습니다. 또한, 당뇨병 환자 및 비만 인구의 건강 문제에 대한 인식 증가, 가처분 소득 증가, 식음료 산업의 기술 혁신으로 인해 천연 감미료에 대한 수요가 증가하여 시장 성장을 가속하고 있습니다.

2023년 발표된 인도당뇨병학회(Indian Council of Medical Research Study on India Diabetes, ICMR INDIAB)에 따르면, 국내 당뇨병 유병률은 1억 명에 달할 전망입니다.

세계 식품 감미료 시장 점유율을 확대하는 천연 감미료

천연 감미료에 대한 수요 증가는 당뇨병 환자와 비만 환자의 건강 문제에 대한 인식이 높아짐에 따라 발생합니다. 사람들은 인공 감미료보다 스테비아, 꿀, 몽크푸르트 추출물과 같은 천연 감미료를 선호합니다. 소비자들은 건강에 대한 관심이 높아짐에 따라 정제된 설탕에 따른 건강상의 부작용 없이 단맛을 제공하는 건강한 감미료를 설탕의 대안으로 찾고 있습니다.

또한, 천연 감미료는 인공 감미료에 비해 건강하고 진정한 맛을 제공합니다. 식음료 제조업체들은 천연 감미료를 식음료, 과자 및 제과류 컬렉션에 추가하여 이러한 수요에 대응하고 있으며, 점차 영양과 웰빙에 초점을 맞추었습니다. 이러한 전략적 전환은 보다 깨끗하고 투명한 성분표에 대한 요구와 자연스럽고 덜 가공된 제품을 찾는 소비자 트렌드에 의해 뒷받침되고 있습니다.

예를 들어, 2023년 Cargil은 스테비아 감미료와 다른 천연 향료를 단일 성분으로 결합한 EverSweet ClearFlo Stevia Platform을 출시하여 식품 및 농업 발전의 혁신성을 인정받아 Bronze Edison Award를 수상했습니다. 이 조합은 향미 개선, 제형에 대한 용해성 향상, 더 빠른 용해도를 제공합니다.

가처분소득 증가와 식음료 산업의 혁신이 시장 수요를 촉진합니다.

지난 몇 년동안 가처분 소득이 증가함에 따라 사람들은 건강 효과와 맛을 제공하는 제품에 투자하려는 의지가 높아졌습니다. 여기에는 기호에 맞게 단맛을 첨가한 식품 및 음료에 대한 선호도도 포함됩니다. 또한, 업계의 발전은 제로 칼로리, 천연, 저칼로리 옵션과 같은 다양한 식생활 요구와 선택에 맞는 새로운 감미료의 개발로 이어지고 있습니다. 이러한 혁신적인 감미료는 신체적, 정신적 건강 문제를 해결하고 소비자에게 더 많은 선택권을 제공합니다. 또한, 식품 과학 및 기술 혁신으로 인해 제조업체는 설탕의 질감과 맛을 거의 비슷하게 모방한 감미료를 생산할 수 있게 되었습니다. 따라서 가처분 소득 증가와 현재의 발전은 소비자 수요 증가와 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다.

예를 들어, 2022년 11월, Tate & Lyle은 감미료 포트폴리오에 새로 추가된 ERYTESSE Erythritol을 출시했습니다. 이 제품은 자당의 70%의 단맛과 제로 칼로리이며 음료, 유제품, 베이커리, 제과 등 다양한 카테고리에서 사용할 수 있습니다. 이 제품은 음료, 유제품, 베이커리, 제과 등 다양한 카테고리에서 사용할 수 있습니다. 이 제품의 추가는 더 건강한 설탕과 저칼로리 제품을 찾는 소비자의 요구에 부응하기 위해 회사의 역량을 확대하는 것을 목표로 합니다.

이 보고서는 세계 식품 감미료 시장을 조사 분석하여 시장 규모와 예측, 시장 역학, 주요 기업 현황 및 전망 등의 정보를 제공합니다.

목차

제1장 조사 방법

제2장 프로젝트의 범위와 정의

제3장 주요 요약

제4장 고객의 소리

  • 품질과 신선함
  • 조달 투명성은 필수적
  • 다양한 선호에 맞춘 다양한 옵션
    • 가치에 대해서 경쟁력 있는 가격 결정
    • 원활한 쇼핑 체험
    • 지속가능성 실천

제5장 세계의 식품 감미료 시장 전망(2017년-2031년)

  • 시장 규모와 예측
    • 금액
    • 수량
  • 제품 유형별
    • 천연 감미료
    • 인공 감미료
  • 유통 채널별
    • 오프라인
    • 온라인
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 남미
    • 중동 및 아프리카
  • 시장 점유율 : 기업별(2023년)

제6장 세계의 식품 감미료 시장 전망 : 지역별(2017년-2031년)

  • 북미
    • 시장 규모와 예측
    • 제품 유형별
    • 유통 채널별
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 영국
    • 러시아
    • 네덜란드
    • 스페인
    • 터키
    • 폴란드
  • 아시아태평양
    • 인도
    • 중국
    • 일본
    • 호주
    • 베트남
    • 한국
    • 인도네시아
    • 필리핀
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 남아프리카공화국

제7장 시장 매핑(2023년)

  • 제품 유형별
  • 유통 채널별
  • 지역별

제8장 거시환경과 산업 구조

  • 수급 분석
  • 수입 수출 분석
  • 밸류체인 분석
  • PESTEL 분석
  • Porter의 Five Forces 분석

제9장 시장 역학

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인(과제, 성장 억제요인)

제10장 주요 기업 상황

  • 시장 리더 주요 5개사의 경쟁 매트릭스
  • 시장 리더 주요 5개사의 시장 매출 분석(2023년)
  • 인수합병(M&A)/합작투자(해당하는 경우)
  • SWOT 분석(시장 기업 5개사)
  • 특허 분석(해당하는 경우)

제11장 가격 분석

제12장 사례 연구

제13장 주요 기업 전망

  • Domino Food Inc.
  • American S
  • American Sugar Refining, Inc
  • Michigan Sugar Company
  • The Archer-Daniels-Midland Company
  • International Flavors & Fragrances Inc.
  • Ingredion Inc.
  • Tate & Lyle PLC
  • Associated British Foods plc
  • Sweegen, Inc.
  • Ajinomoto Co., Inc

제14장 전략적 추천

제15장 당사에 대해/면책사항

LSH 24.06.10

Global food sweetener market is projected to witness a CAGR of 2.51% during the forecast period 2024-2031, growing from USD 100.45 billion in 2023 to USD 122.48 billion in 2031. The market has experienced significant growth in recent years and is expected to maintain a strong pace of expansion in the coming years.

Food sweetener, also known as sugar substitute, is a substance or additive which is added to food or beverages to add flavors of sweetness to enhance the taste of the product. They are majorly bifurcated into two categories that are artificial sweeteners, and natural sweeteners. The popularity of natural sweeteners such as stevia and monk fruit are on rise, as dietary preferences shift towards organic products. Innovative advancements in food processing and formulation of ingredients also fuel the market growth, enabling manufactures to develop different varieties of sweetening solutions. Versatility of these sweeteners is used across a wide range of products including dairy and bakery items, confectionery, and beverages, broadening their market reach. Also, the increased awareness about the benefits of alternative sweeteners and expanding e-commerce platform enhancing the accessibility and availability of various sweeteners. In addition, the increasing demand for natural sweeteners arises from a growing consciousness on health issues among the diabetic and obese populations and rising disposable income and innovation in food and beverages industry drives the demand for sweeteners, boosting the market growth.

According to the Indian Council of Medical Research Study on India Diabetes (ICMR INDIAB) published in 2023, the prevalence of diabetes is rising up to 101 million in the country.

Natural Sweeteners to Gain Global Food Sweetener Market Share

The increasing demand for natural sweeteners arises from a growing awareness of health issues among the diabetic and obese populations. People prefer natural sweeteners over the artificial ones, such as stevia, honey, and monk fruit extract, due their lower impact on blood sugar level and numerous health benefits. Consumer seeks a healthy alternative to sugar which provides sweetness without any negative effects on health associated with refined sugar, as they become more health centered.

In addition, natural sweeteners offer wholesome and authentic flavors as compared to the artificial ones. Food and beverage manufacturers are reacting to this demand by adding natural sweeteners to collection of food and beverages, sweets, and baked goods, and progressively focusing on nutrition and wellness. The strategic shift reveals a broader trend towards cleaner and more transparent ingredient lists, supported by consumer inclinations for natural and minimally processed products.

For instance, in 2023, Cargil was recognized with a Bronze Edison award for its innovation in food and agricultural advancements by launching an EverSweet + ClearFlo Stevia Platform, which combined the stevia sweetener with other natural flavors in a single ingredient. The combination can offer flavor modification, improved solubility in formulations, and faster dissolution.

Rising Disposable Income and Innovation in Food and Beverage Industry Drives Market Demand

People are more likely willing to invest in products that provide health benefits, taste, and health benefits, as their disposable incomes have increased over the past years. It includes an inclination for food and beverages that are sweetened to their fondness. Furthermore, improvements in the industry have directed to the development of new sweeteners that tailor to various dietary needs and choices such as zero-calorie, natural, and low-calorie options. These innovative sweeteners tackle concerns about health and well-being as well as provide more options for the consumers. In addition, innovation in food science and technology have enabled manufacturers to create sweeteners that mimic the texture and taste of sugar almost at the same levels. Therefore, rising disposable income combined with current advancements further drives the rising consumer demand and market growth.

For instance, in November 2022, Tate & Lyle launched the ERYTESSE Erythritol, a new addition to their sweetener portfolio. It consists of 70% of the sweetness of sucrose with zero calories and can be used in several categories such as beverages, dairy, bakery, and confectionery. The addition aims to expand their capability to help consumers deliver on customer demand for healthier sugar and calorie reduced product.

Changing Consumer Lifestyles Shifting Market Trends for Food Sweeteners

There is a noted shift seen in the use of traditional sugar-added products towards healthier alternatives and dieting priorities, as individuals increasingly prioritize health and wellness. Consumers who previously focused on fat content are now looking to sugar reduction and changing lifestyles of consumers impacting sweetener choices in the food industry. The shift is driven by several factors, including concerns regarding fitness and other health conditions connected to excessive sugar consumption.

Furthermore, the busy fast-paced lifestyle of consumers raised the awareness of nutritional content and has led them to seek convenient options without compromising on taste. For achieving these changing choices, the food and sweetener industry has observed a surge in demand for low-calorie, natural, and alternative sweeteners. Also, there is a growing demand for clean label products, encouraging manufacturers to reformulate their offerings with healthier sweetening agents. Eventually changing consumer lifestyles drive the food sweetener market towards innovation and diversification, as companies strive to meet the evolving demands for healthier and more sustainable sweetening solutions.

According to an article published by Kerry Health and Nutrition Institute in February 2024, the need for sugar reduction has continued to grow. 79% of global consumers believe that food that contains less sugar is healthier than full sugar versions.

Asia-Pacific Dominates Global Food Sweetener Market

Asia-Pacific dominates the global food sweetener market share due to the growing consumption of natural sweeteners among the masses to cure the existence of diabetes and obesity. There is an increasing trend towards healthier eating habits and wellness, reassuring people to look for products that are perceived as healthier alternatives. Also, the region's vast population drives high demand for sweeteners in several food and beverage products, fostering market growth. Asia-Pacific countries, especially China and India, are the major producers of sweetening agents such as stevia and monk fruit, which also contributes to the region's dominance.

For instance, in September 2022, Cargil started its corn wet mill in Pandaan, Pasuruan, and Surbaya in Indonesia. The company claims that it benefits the local economy by generating employment and helps in the region's development. Also, the inauguration aims to meet the growing demand in starches, sweeteners, and feeds markets in Asia and Indonesia.

Future Market Scenario (2024 - 2031F)

Overcoming economic factors and environmental concerns related to sweeter production and waste management will help strengthen market growth.

Innovative application in nanotechnology for improved sweetener delivery systems drives the demand for food sweeteners in the market, ultimately driving the market growth.

Providing personalized sweetener solutions based on individuals' needs and choices and their health concerns will help drive market growth in upcoming years.

Key Players Landscape and Outlook

Continuous innovation characterizes the landscape of global food sweetener market, as these companies compete to outperform one another in terms taste and type. The market prognosis remains positive with the rising adoption of strategies by key players and is expected to rise over the projected horizon. Food Sweetener manufacturers are concerned with supply chain resilience and industry giants dominate with their extensive product portfolios, innovation, and strong distribution networks with rising health consciousness, demand for natural sweeteners such as stevia t is increasing. The food sweetener market is driven by consumer preference for healthier alternatives and the food industry's focus on product reformulation to meet evolving dietary trends.

For instance, in April 2024, according to an article published by synbiobeta, Sweegen and Conagen partnered to launch a sweetener brazzein. This partnership aims to make progress in sweet proteins, shaping a new era in health-conscious sweetening solutions. Sweegen's acknowledged as safe (GRAS) status from the Flavor and Extract Manufacturers Association (FEMA) which marks a significant milestone.

For instance, in April 2023, Sweegen launched the sweetnesify flavor in sweetening agent collection. This launch aims to cater to the boundaries in creating better-for-you product improvement with registered new-to-the-world taste modulation flavors in its sweetensify collection.

Table of Contents

1.Research Methodology

2.Project Scope & Definitions

3.Executive Summary

4.Voice of Customer

  • 4.1.Quality and Freshness
  • 4.2.Transparency in Sourcing is Essential
  • 4.3.Diverse Options for Varied Tastes
    • 4.3.1.Competitive Pricing for Value
    • 4.3.2.Seamless Shopping Experience
    • 4.3.3.Sustainability Practices

5.Global Food Sweetener Market Outlook, 2017-2031F

  • 5.1.Market Size & Forecast
    • 5.1.1.By Value
    • 5.1.2.By Volume
  • 5.2.By Product Type
    • 5.2.1.Natural Sweeteners
      • 5.2.1.1.Dates
      • 5.2.1.2.Honey
      • 5.2.1.3.Stevia
      • 5.2.1.4.Others
    • 5.2.2.Artificial Sweeteners
      • 5.2.2.1.Aspartame
      • 5.2.2.2.Acesulfame K
      • 5.2.2.3.Saccharin
      • 5.2.2.4.Sucralose
      • 5.2.2.5.Others
  • 5.3.By Distribution Channel
    • 5.3.1.Offline
      • 5.3.1.1.Direct
      • 5.3.1.2.Indirect
        • 5.3.1.2.1.Supermarket and Hypermarket
        • 5.3.1.2.2.Convenience Stores
        • 5.3.1.2.3.Others
    • 5.3.2.Online
      • 5.3.2.1.E-commerce
      • 5.3.2.2.Brand Owned Website
  • 5.4.By Region
    • 5.4.1.North America
    • 5.4.2.Europe
    • 5.4.3.Asia-Pacific
    • 5.4.4.South America
    • 5.4.5.Middle East and Africa
  • 5.5.By Company Market Share (%), 2023

6.Global Food Sweetener Market Outlook, By Region, 2017-2031F

  • 6.1.North America*
    • 6.1.1.Market Size & Forecast
      • 6.1.1.1.By Value
      • 6.1.1.2.By Volume
    • 6.1.2.By Product Type
      • 6.1.2.1.Natural Sweeteners
        • 6.1.2.1.1.Dates
        • 6.1.2.1.2.Honey
        • 6.1.2.1.3.Stevia
        • 6.1.2.1.4.Others
      • 6.1.2.2.Artificial Sweeteners
        • 6.1.2.2.1.Aspartame
        • 6.1.2.2.2.Acesulfame K
        • 6.1.2.2.3.Saccharin
        • 6.1.2.2.4.Sucralose
        • 6.1.2.2.5.Others
    • 6.1.3.By Distribution Channel
      • 6.1.3.1.Offline
        • 6.1.3.1.1.Direct
        • 6.1.3.1.2.Indirect
          • 6.1.3.1.2.1.Supermarket and Hypermarket
          • 6.1.3.1.2.2.Convenience Stores
          • 6.1.3.1.2.3.Others
      • 6.1.3.2.Online
        • 6.1.3.2.1.E-commerce
        • 6.1.3.2.2.Brand Owned Website
    • 6.1.4.United States*
      • 6.1.4.1.Market Size & Forecast
        • 6.1.4.1.1.By Value
        • 6.1.4.1.2.By Volume
      • 6.1.4.2.By Product Type
        • 6.1.4.2.1.Natural Sweeteners
          • 6.1.4.2.1.1.Dates
          • 6.1.4.2.1.2.Honey
          • 6.1.4.2.1.3.Stevia
          • 6.1.4.2.1.4.Others
        • 6.1.4.2.2.Artificial Sweeteners
          • 6.1.4.2.2.1.Aspartame
          • 6.1.4.2.2.2.Acesulfame K
          • 6.1.4.2.2.3.Saccharin
          • 6.1.4.2.2.4.Sucralose
          • 6.1.4.2.2.5.Others
      • 6.1.4.3.By Distribution Channel
        • 6.1.4.3.1.Offline
          • 6.1.4.3.1.1.Direct
          • 6.1.4.3.1.2.Indirect
          • 6.1.4.3.1.2.1.Supermarket and Hypermarket
          • 6.1.4.3.1.2.2.Convenience Stores
          • 6.1.4.3.1.2.3.Others
        • 6.1.4.3.2.Online
          • 6.1.4.3.2.1.E-commerce
          • 6.1.4.3.2.2.Brand Owned Website
    • 6.1.5.Canada
    • 6.1.6.Mexico

All segments will be provided for all regions and countries covered

  • 6.2.Europe
    • 6.2.1.Germany
    • 6.2.2.France
    • 6.2.3.Italy
    • 6.2.4.United Kingdom
    • 6.2.5.Russia
    • 6.2.6.Netherlands
    • 6.2.7.Spain
    • 6.2.8.Turkey
    • 6.2.9.Poland
  • 6.3.Asia-Pacific
    • 6.3.1.India
    • 6.3.2.China
    • 6.3.3.Japan
    • 6.3.4.Australia
    • 6.3.5.Vietnam
    • 6.3.6.South Korea
    • 6.3.7.Indonesia
    • 6.3.8.Philippines
  • 6.4.South America
    • 6.4.1.Brazil
    • 6.4.2.Argentina
  • 6.5.Middle East & Africa
    • 6.5.1.Saudi Arabia
    • 6.5.2.UAE
    • 6.5.3.South Africa

7.Market Mapping, 2023

  • 7.1.By Product Type
  • 7.2.By Distribution Channel
  • 7.3.By Region

8.Macro Environment and Industry Structure

  • 8.1.Demand Supply Analysis
  • 8.2.Import Export Analysis
  • 8.3.Value Chain Analysis
  • 8.4.PESTEL Analysis
    • 8.4.1.Political Factors
    • 8.4.2.Economic System
    • 8.4.3.Social Implications
    • 8.4.4.Technological Advancements
    • 8.4.5.Environmental Impacts
    • 8.4.6.Legal Compliances and Regulatory Policies (Statutory Bodies Included)
  • 8.5.Porter's Five Forces Analysis
    • 8.5.1.Supplier Power
    • 8.5.2.Buyer Power
    • 8.5.3.Substitution Threat
    • 8.5.4.Threat from New Entrant
    • 8.5.5.Competitive Rivalry

9.Market Dynamics

  • 9.1.Growth Drivers
  • 9.2.Growth Inhibitors (Challenges and Restraints)

10.Key Players Landscape

  • 10.1.Competition Matrix of Top Five Market Leaders
  • 10.2.Market Revenue Analysis of Top Five Market Leaders (in %, 2023)
  • 10.3.Mergers and Acquisitions/Joint Ventures (If Applicable)
  • 10.4.SWOT Analysis (For Five Market Players)
  • 10.5.Patent Analysis (If Applicable)

11.Pricing Analysis

12.Case Studies

13.Key Players Outlook

  • 13.1.Domino Food Inc.
    • 13.1.1.Company Details
    • 13.1.2.Key Management Personnel
    • 13.1.3.Products & Services
    • 13.1.4.Financials (As reported)
    • 13.1.5.Key Market Focus & Geographical Presence
    • 13.1.6.Recent Developments
  • 13.2. American S
  • 13.3.American Sugar Refining, Inc
  • 13.4.Michigan Sugar Company
  • 13.5.The Archer-Daniels-Midland Company
  • 13.6.International Flavors & Fragrances Inc.
  • 13.7.Ingredion Inc.
  • 13.8.Tate & Lyle PLC
  • 13.9.Associated British Foods plc
  • 13.10.Sweegen, Inc.
  • 13.11. Ajinomoto Co., Inc

Companies mentioned above DO NOT hold any order as per market share and can be changed as per information available during research work.

14.Strategic Recommendations

15.About Us & Disclaimer

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