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Guidehouse Research의 리더보드 : 첨단 배전 관리 시스템(ADMS)

Guidehouse Research Leaderboard Report: Advanced Distribution Management Systems - Assessment of Strategy and Execution for Eight ADMS Providers

발행일: | 리서치사: Guidehouse Research | 페이지 정보: 영문 53 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



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첨단 배전 관리 시스템(ADMS) 시장은 전력 회사가 송배전 네트워크의 운영을 현대화하고, 유연성을 높이고, 분산형 에너지 자원(DER)을 통합하려고 하는 가운데 빠르게 변화하고 있습니다. 그리드의 탄력성(강인성)에 대한 수요 증가, 규제 변화, DER의 보급이 전력 회사에 보다 고급 소프트웨어 플랫폼의 도입을 촉진하고 있습니다. 에너지 전환이 가속화됨에 따라 ADMS 솔루션은 안정적이고 지속 가능한 전력 서비스를 제공하고 새로운 가치 창출의 중심적인 존재가 되고 있습니다.

이 보고서는 8개 주요 ADMS 제공업체를 대상으로 다각적인 기준으로 전략과 실행 능력을 평가합니다. 모듈형 아키텍처, 클라우드 네이티브 배포 및 AI 기반 분석 기술에 중점을 두어 이러한 기술이 전력 회사의 비즈니스 확장과 진화하는 요구 사항에 어떻게 적응할 수 있는지 확인합니다. 대상 지역은 북미, 유럽, 아시아태평양, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카이며 시장 동향과 경쟁적 위치 지정에 대한 세계 시장 전망을 제공합니다.

이 보고서의 주요 포인트는 미래의 ADMS 배포에서 상호 운용성, 확장성 및 공급업체의 독립적인 중요성을 포함합니다. 이해관계자는 공급업체의 차별화 요인, 기술 혁신, 복잡한 ADMS 환경을 탐색하기 위한 전략적 제안에 대한 지식을 통해 혜택을 누릴 수 있습니다. 기업 평가는 본 보고서 작성 시점에서 공급업체의 상황을 반영한 것이며, 과거 실적을 되돌아보거나 미래의 성공을 보장하지는 않습니다. 이 시장에서는 기업의 통합과 사업 중점의 전환, ADMS 용도의 지속적인 진화에 따라 평가가 변동될 가능성이 높다고 생각됩니다.

목차

제1장 주요 요약

  • 시장 도입
  • 리더보드 그리드

제2장 시장 개요

  • 시장 정의
  • 시장 성장 촉진요인
    • 소프트웨어 혁신
    • DER의 증식
    • 피크 수요 압력
  • 시장 장벽
    • ADMS의 비용과 복잡성
    • 데이터의 상호 운용성
    • 불완전한 데이터
    • OT 사이버 보안 우려

제3장 Guidehouse Research 리더보드

  • Guidehouse Research의 리더보드 카테고리
    • 리더
    • 컨텐더
    • 챌린저
    • 팔로워
  • Guidehouse Research의 리더보드 그리드

제4장 기업 순위

  • 리더
    • Schneider Electric
    • GE Vernova
    • Oracle Corporation
    • Siemens
  • 컨텐더
    • Emerson
    • Hitachi Energy
    • Survalent
    • Minsait ACS

제5장 두자어 및 약어 일람

제6장 목차

제7장 도표

제8장 조사 범위와 조사 방법

JHS 25.12.03

The advanced distribution management systems (ADMS) market is undergoing rapid transformation as utilities seek to modernize grid operations, enhance flexibility, and integrate distributed energy resources (DER). Increasing demand for grid resilience, regulatory changes, and the proliferation of DER are driving utilities to adopt more sophisticated software platforms. As the energy transition accelerates, ADMS solutions are becoming central to utility strategies for delivering reliable, sustainable service and unlocking new value streams.

This Guidehouse Research Leaderboard Report assess eight leading ADMS providers, evaluating their Strategy and Execution across a range of criteria. The report covers modular architecture, cloud-native deployment, and AI-driven analytics, with a focus on how these technologies are enabling utilities to scale operations and adapt to evolving requirements. Geographic scope includes North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa, providing a global perspective on market trends and competitive positioning.

Key takeaways from the report include the importance of interoperability, scalability, and vendor agnosticism in future ADMS deployments. Stakeholders will benefit from insights into vendor differentiation, technology innovation, and strategic recommendations for navigating the complex ADMS landscape. Company ratings capture a vendor's standing at the time of the report and are not a retrospective of past accomplishment or an indication of future success. In this market, ratings are likely to shift as companies consolidate and switch focus and ADMS applications continue evolving.

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1 Market Introduction
  • 1.2 Leaderboard Grid

2. Market Overview

  • 2.1 Market Definition
  • 2.2 Market Drivers
    • 2.2.1 Software Innovations
    • 2.2.2 DER Proliferation
    • 2.2.3 Peak Demand Pressures
  • 2.3 Market Barriers
    • 2.3.1 ADMS Costs and Complexities
    • 2.3.2 Data Interoperability
    • 2.3.3 Imperfect Data
    • 2.3.4 OT Cybersecurity Concerns

3. The Guidehouse Research Leaderboard

  • 3.1 The Guidehouse Research Leaderboard Categories
    • 3.1.1 Leaders
    • 3.1.2 Contenders
    • 3.1.3 Challengers
    • 3.1.4 Followers
  • 3.2 The Guidehouse Research Leaderboard Grid

4. Company Rankings

  • 4.1 Leaders
    • 4.1.1 Schneider Electric
      • 4.1.1.1 Vision
      • 4.1.1.2 Go-to-Market Strategy
      • 4.1.1.3 Partners
      • 4.1.1.4 Technology
      • 4.1.1.5 Geographic Reach
      • 4.1.1.6 Sales, Marketing, and Distribution
      • 4.1.1.7 Product Performance
      • 4.1.1.8 Product Portfolio and Integrations
      • 4.1.1.9 Pricing
      • 4.1.1.10 Staying Power
    • 4.1.2 GE Vernova
      • 4.1.2.1 Vision
      • 4.1.2.2 Go-to-Market Strategy
      • 4.1.2.3 Partners
      • 4.1.2.4 Technology
      • 4.1.2.5 Geographic Reach
      • 4.1.2.6 Sales, Marketing, and Distribution
      • 4.1.2.7 Product Performance
      • 4.1.2.8 Product Portfolio and Integrations
      • 4.1.2.9 Pricing
      • 4.1.2.10 Staying Power
    • 4.1.3 Oracle Corporation
      • 4.1.3.1 Vision
      • 4.1.3.2 Go-to-Market Strategy
      • 4.1.3.3 Partners
      • 4.1.3.4 Technology
      • 4.1.3.5 Geographic Reach
      • 4.1.3.6 Sales, Marketing, and Distribution
      • 4.1.3.7 Product Performance
      • 4.1.3.8 Product Portfolio and Integrations
      • 4.1.3.9 Pricing
      • 4.1.3.10 Staying Power
    • 4.1.4 Siemens
      • 4.1.4.1 Vision
      • 4.1.4.2 Go-to-Market Strategy
      • 4.1.4.3 Partners
      • 4.1.4.4 Technology
      • 4.1.4.5 Geographic Reach
      • 4.1.4.6 Sales, Marketing, and Distribution
      • 4.1.4.7 Product Performance
      • 4.1.4.8 Product Portfolio and Integrations
      • 4.1.4.9 Pricing
      • 4.1.4.10 Staying Power
  • 4.2 Contenders
    • 4.2.1 Emerson
      • 4.2.1.1 Vision
      • 4.2.1.2 Go-to-Market Strategy
      • 4.2.1.3 Partners
      • 4.2.1.4 Technology
      • 4.2.1.5 Geographic Reach
      • 4.2.1.6 Sales, Marketing, and Distribution
      • 4.2.1.7 Product Performance
      • 4.2.1.8 Product Portfolio and Integrations
      • 4.2.1.9 Pricing
      • 4.2.1.10 Staying Power
    • 4.2.2 Hitachi Energy
      • 4.2.2.1 Vision
      • 4.2.2.2 Go-to-Market Strategy
      • 4.2.2.3 Partners
      • 4.2.2.4 Technology
      • 4.2.2.5 Geographic Reach
      • 4.2.2.6 Sales, Marketing, and Distribution
      • 4.2.2.7 Product Performance
      • 4.2.2.8 Product Portfolio and Integrations
      • 4.2.2.9 Pricing
      • 4.2.2.10 Staying Power
    • 4.2.3 Survalent
      • 4.2.3.1 Vision
      • 4.2.3.2 Go-to-Market Strategy
      • 4.2.3.3 Partners
      • 4.2.3.4 Technology
      • 4.2.3.5 Geographic Reach
      • 4.2.3.6 Sales, Marketing, and Distribution
      • 4.2.3.7 Product Performance
      • 4.2.3.8 Product Portfolio and Integrations
      • 4.2.3.9 Pricing
      • 4.2.3.10 Staying Power
    • 4.2.4 Minsait ACS
      • 4.2.4.1 Vision
      • 4.2.4.2 Go-to-Market Strategy
      • 4.2.4.3 Partners
      • 4.2.4.4 Technology
      • 4.2.4.5 Geographic Reach
      • 4.2.4.6 Sales, Marketing, and Distribution
      • 4.2.4.7 Product Performance
      • 4.2.4.8 Product Portfolio and Integrations
      • 4.2.4.9 Pricing
      • 4.2.4.10 Staying Power

5. Acronym and Abbreviation List

6. Table of Contents

7. Table of Charts and Figures

8. Scope of Study and Methodology

  • 8.1 Scope of Study
  • 8.2 Sources and Methodology
    • 8.2.1 Vendor Selection
    • 8.2.2 Ratings Scale
      • 8.2.2.1 Score Calculations
    • 8.2.3 Criteria Definitions
      • 8.2.3.1 Strategy
      • 8.2.3.2 Execution
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