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세계의 컨텐츠 마케팅 소프트웨어 시장(2023-2030년)

Global Content Marketing Software Market 2023-2030

발행일: | 리서치사: Orion Market Research | 페이지 정보: 영문 120 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

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세계 컨텐츠 마케팅 소프트웨어 시장은 예측 기간 동안 20.2%의 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다. 어도비의 조사 보고서에 따르면, 마케팅 및 CX 리더의 88%가 지난 2년(2020-22년) 동안 컨텐츠 수요가 최소 두 배 이상 증가했다고 답했으며, 거의 3분의 2가 향후 2년(2023-25년) 동안 수요가 5배 이상 증가할 것으로 예상했습니다. 시장 성장은 디지털 컨텐츠 소비 증가, 효과적인 컨텐츠 관리 및 마케팅 전략의 필요성 등의 요인에 기인합니다. 또한, 소셜 미디어 플랫폼의 도입 증가, 블로그와 비디오의 확산, 인포그래픽과 같은 시각적으로 매력적인 컨텐츠에 대한 수요도 컨텐츠 마케팅 소프트웨어 수요를 촉진할 것으로 예상되는 요인 중 일부입니다. 또한, 시장 진출기업들이 소비자들에게 더 많은 도달 범위를 제공하기 위해 새로운 제품과 솔루션을 출시하고 있는 것도 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 예를 들어, 2021년 9월 오라클은 오라클 퓨전 마케팅(Oracle Fusion Marketing)을 발표했습니다. 오라클의 광고 및 CX의 일부인 퓨전 마케팅은 마케팅 담당자가 전통적인 마케팅 및 광고 채널에 걸쳐 캠페인을 쉽게 생성할 수 있도록 도와주며, 리드 인증 및 전환의 전체 프로세스를 우회할 수 있도록 퓨전 마케팅은 인공지능(AI)을 사용하여 계정 수준에서 리드를 자동으로 점수화하여 소비자가 영업 담당자와 대화할 준비가 되었을 때를 예측하고, 모든 CRM 시스템에서 적격 판매 기회를 생성합니다.

부문별 전망

미디어 및 엔터테인먼트 부문은 예측 기간 동안 큰 폭으로 성장

산업별로는 미디어 및 엔터테인먼트 분야가 예측 기간 동안 큰 성장을 이룰 것으로 예상됩니다. 이 분야의 성장은 지역 전체 미디어 및 엔터테인먼트 산업의 성장에 기인합니다. 브랜드 에쿼티 재단에 따르면, 2024년 인도 미디어 시장의 40%는 TV가 차지할 것이며, 인쇄매체(13%), 디지털 광고(12%), 영화(9%), OTT 및 게임 산업(8%)이 그 뒤를 이을 것으로 예상됩니다. 이 산업은 소비자에게 다가서고 소비자층에 맞춤형 컨텐츠를 제공하기 위해 컨텐츠 마케팅에 대한 수요가 높습니다.

지역별 전망

북미, 세계의 컨텐츠 마케팅 소프트웨어 시장에서 큰 비중을 차지할 것으로 전망

모든 지역 중에서 북미는 성숙한 디지털 환경, 고급 마케팅 기술 및이 지역의 주요 콘텐츠 마케팅 소프트웨어 공급 업체의 존재와 같은 요인에 의해 주로 글로벌 콘텐츠 마케팅 소프트웨어 시장에서 상당한 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. Adobe, HubSpot, Inc., Oracle, Salesforce.com, Inc. 등은 미국에 본사를 두고 있습니다. 이러한 시장 플레이어들은 이 지역에서 증가하는 콘텐츠 제작 수요를 충족하기 위해 경쟁하며 새롭고 진보된 솔루션을 내놓고 있습니다. 예를 들어, 2020년 10월에는 고객이 이메일이나 광고를 통해 마케팅하고자 하는 연락처에 대해서만 비용을 지불할 수 있는 새로운 요금제 모델인 마케팅 연락처를 출시했습니다. 또한 고객은 구독을 취소하거나 반송된 연락처 등 적극적으로 마케팅하지 않는 연락처를 최대 100만 개까지 무료로 저장할 수 있습니다.

또한 2021년 12월, 어도비는 BtoB를 위한 SaaS형 컨텐츠 마케팅 플랫폼을 제공하는 소셜 미디어 마케팅 스타트업인 ContentCalendar Ltd.를 인수했습니다. 이번 인수로 어도비 크리에이티브 툴의 소셜 미디어 기능이 확장됐습니다.

목차

제1장 보고서 개요

  • 업계 현황 분석과 성장 가능성 전망
  • 조사 방법과 툴
  • 시장 분석
    • 부문별
    • 지역별

제2장 시장 개요와 인사이트

  • 조사 범위
  • 애널리스트 인사이트와 현재 시장 동향
    • 주요 조사 결과
    • 추천 사항
    • 결론

제3장 경쟁 구도

  • 주요 기업 분석
  • Adobe Inc.
    • 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근 동향
  • HubSpot, Inc.
    • 기업 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근 동향
  • Oracle Corp.
    • 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근 동향
  • Salesforce.com, Inc.
    • 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근 동향
  • 주요 전략 분석

제4장 시장 세분화

  • 세계의 컨텐츠 마케팅 소프트웨어 시장 : 컨텐츠 유형별
    • 소셜미디어
    • 블로그
    • 비디오
    • 인포메이션 그래픽스
    • 기타
  • 세계의 컨텐츠 마케팅 소프트웨어 시장 : 업계별
    • 은행/금융서비스/보험(BFSI)
    • 통신 및 IT
    • 소비재 및 소매
    • 교육
    • 미디어 및 엔터테인먼트
    • 헬스케어 및 생명과학
    • 정부기관
    • 운송 및 물류
    • 제조업
    • 기타(여행, 병원)

제5장 지역 분석

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 프랑스
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 세계 기타 지역

제6장 기업 개요

  • Alma Media Corp.
  • Contently, Inc.
  • Curata, Inc.
  • DivvyHQ LLC
  • Kenscio Digital Marketing Pvt. Ltd.
  • NewsCred, Inc.
  • Onespot Inc.
  • PathFactory Inc.
  • Percolate Industries Inc.
  • ScribbleLive Inc.
  • Skyword Inc.
  • SnapApp, Inc.
  • Sprinklr Inc.
  • Uberflip Inc.
LSH 23.07.26

Title: Global Content Marketing Software Market Size, Share & Trends Analysis Report by Content Type (Social Media, Blogs, Videos, Infographics, Others), and by Industry Vertical (BSFI, Telecom and IT, Consumer Goods and Retail, Education, Media and Entertainment, Healthcare and Life Sciences, Government, Transportation and Logistics, Manufacturing, Others) Forecast Period (2023-2030).

The global content marketing software market is anticipated to grow at a CAGR of 20.2% during the forecast period. According to a survey report by Adobe, 88% of marketing and CX leaders said content demand has at least doubled over the last two years (2020-22), and nearly two-thirds expect demand to grow by five times over the next two years (2023-25). The growth of the market is attributed to factors such as increasing digital content consumption and the need for effective content management and marketing strategies. Further, the rising adoption of social media platforms, the proliferation of blogs and videos, and the demand for visually engaging content such as infographics are some of the factors anticipated to fuel the demand for content marketing software. Also, growing launches and new solutions by market players to maximize consumer reach are contributing positively to the growth of the market. For instance, in September 2021, Oracle launched Oracle Fusion Marketing. It is a part of Oracle Advertising and CX, Fusion Marketing that enables marketers to easily create campaigns that span traditional marketing and advertising channels and is a marketing automation solution that is engineered to bypass the entire lead qualification and conversion process. Fusion Marketing uses artificial intelligence (AI) to automatically score leads at the account level, predict when consumers are ready to talk to a salesperson and generate a qualified sales opportunity in any CRM system.

Segmental Outlook

The global content marketing software market is segmented based on its content type, and industry vertical. Based on its content type, the market is segmented into social media, blogs, videos, infographics, and others. Further, based on the industry vertical, the market is segmented into BSFI, telecom and IT, consumer goods and retail, education, media and entertainment, healthcare and life sciences, travel and hospitality, government, transportation and logistics, manufacturing, and others. Among the content types, social media marketing software is anticipated to hold a prominent market share, driven by the increasing use of social media platforms for content distribution and engagement.

The Media and Entertainment Sub-Segment to Hold a Significant Growth Over the Forecast Period

Among the industry verticals, the media and entertainment sector is anticipated to witness significant growth during the forecast period. The growth of the segment is attributed to the growth of media and entertainment industry across the region. According to the brand equity foundation, Television would account for 40% of the Indian media market in 2024, followed by print media (13%), digital advertising (12%), cinema (9%), and the OTT and gaming industries (8%). The industry has a high demand for content marketing to reach the consumer and make available customized content to the consumer segment.

Regional Outlooks

The global content marketing software market is further segmented based on geography, including North America (the US and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and others), and the Rest of the World (the Middle East & Africa and Latin America). The market can be analyzed for a particular region or country level as per the requirement. Among these, the Europe market is anticipated to experience prominent growth over the forecast period, driven by the increasing adoption of content marketing strategies by businesses in the region. However, the Asia-Pacific region is projected to experience considerable growth in the content marketing software market due to the rapid digitalization and expanding e-commerce industry.

Global Content Marketing Software Market Growth, by Region 2023-2030

Source: OMR Analysis

North America is anticipated to Hold a Significant Share in the Global Content Marketing Software Market

Among all the regions, North America is anticipated to hold a significant share of the global content marketing software market, primarily driven by factors such as a mature digital landscape, advanced marketing technologies, and the presence of major content marketing software vendors in the region. Adobe Inc., HubSpot, Inc., Oracle Corp., Salesforce.com, Inc., and others are headquartered in the US. These market players compete and come up with new and advanced solutions to cater to the rising demand for content creation in the region. For instance, in October 2020, HubSpot, launched marketing contacts, a new pricing model that allows customers to only pay for the contacts they want to market to via email or ads. Customers can also store up to one million contacts they don't actively market to, such as unsubscribed and bounced contacts, for free.

Market Players Outlook

The major companies serving the global content marketing software market include Adobe Inc., HubSpot, Inc., Oracle Corp., Salesforce.com, Inc., and others. These market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies, including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in March 2023, Adobe announced Adobe's Content Supply Chain solution, a comprehensive offering, that empowers brands to deliver personalized customer experiences at scale while driving experience-led growth. Adobe's solution will further accelerate content creation by deeply integrating Adobe Sensei GenAI, Adobe's new generative AI services, into creative and marketing workflows. By enabling customers to rapidly generate new variations of images, marketing copy, and layouts, creative and marketing teams will be able to test and deliver more campaign content across more channels. Images and text effects generated with Adobe Firefly, Adobe's new family of creative generative AI models, will be designed to be safe for commercial use.

Also, in December 2021, Adobe Inc. acquired social media marketing startup ContentCal. ContentCalendar Ltd. Is a business-to-business software-as-a-service content marketing platform. The acquisition expands Adobe's social media capabilities of its creative tools.

The Report Covers:

  • Market value data analysis of 2022 and forecast to 2030.
  • Annualized market revenues ($ million) for each market segment.
  • Country-wise analysis of major geographical regions.
  • Key companies operating in the global content marketing software market. Based on the availability of data, information related to new product launches, and relevant news is also available in the report.
  • Analysis of business strategies by identifying the key market segments positioned for strong growth in the future.
  • Analysis of market-entry and market expansion strategies.
  • Competitive strategies by identifying 'who-stands-where' in the market.

Table of Contents

1. Report Summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1. Research Methods and Tools
  • 1.2. Market Breakdown
    • 1.2.1. By Segments
    • 1.2.2. By Region

2. Market Overview and Insights

  • 2.1. Scope of the Report
  • 2.2. Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1. Key Findings
    • 2.2.2. Recommendations
    • 2.2.3. Conclusion

3. Competitive Landscape

  • 3.1. Key Company Analysis
  • 3.2. Adobe Inc.
    • 3.2.1. Overview
    • 3.2.2. Financial Analysis
    • 3.2.3. SWOT Analysis
    • 3.2.4. Recent Developments
  • 3.3. HubSpot, Inc.
    • 3.3.1. Overview
    • 3.3.2. Financial Analysis
    • 3.3.3. SWOT Analysis
    • 3.3.4. Recent Developments
  • 3.4. Oracle Corp.
    • 3.4.1. Overview
    • 3.4.2. Financial Analysis
    • 3.4.3. SWOT Analysis
    • 3.4.4. Recent Developments
  • 3.5. Salesforce.com, Inc.
    • 3.5.1. Overview
    • 3.5.2. Financial Analysis
    • 3.5.3. SWOT Analysis
    • 3.5.4. Recent Developments
  • 3.6. Key Strategy Analysis

4. Market Segmentation

  • 4.1. Global Content Marketing Software Market by Content Type
    • 4.1.1. Social Media
    • 4.1.2. Blogs
    • 4.1.3. Videos
    • 4.1.4. Infographics
    • 4.1.5. Others
  • 4.2. Global Content Marketing Software Market by Industry Vertical
    • 4.2.1. BSFI
    • 4.2.2. Telecom and IT
    • 4.2.3. Consumer Goods and Retail
    • 4.2.4. Education
    • 4.2.5. Media and Entertainment
    • 4.2.6. Healthcare and Life Sciences
    • 4.2.7. Government
    • 4.2.8. Transportation and Logistics
    • 4.2.9. Manufacturing
    • 4.2.10. Others (Travel and Hospitality)

5. Regional Analysis

  • 5.1. North America
    • 5.1.1. United States
    • 5.1.2. Canada
  • 5.2. Europe
    • 5.2.1. UK
    • 5.2.2. Germany
    • 5.2.3. Italy
    • 5.2.4. Spain
    • 5.2.5. France
    • 5.2.6. Rest of Europe
  • 5.3. Asia-Pacific
    • 5.3.1. China
    • 5.3.2. India
    • 5.3.3. Japan
    • 5.3.4. South Korea
    • 5.3.5. Rest of Asia-Pacific
  • 5.4. Rest of the World

6. Company Profiles

  • 6.1. Alma Media Corp.
  • 6.2. Contently, Inc.
  • 6.3. Curata, Inc.
  • 6.4. DivvyHQ LLC
  • 6.5. Kenscio Digital Marketing Pvt. Ltd.
  • 6.6. NewsCred, Inc.
  • 6.7. Onespot Inc.
  • 6.8. PathFactory Inc.
  • 6.9. Percolate Industries Inc.
  • 6.10. ScribbleLive Inc.
  • 6.11. Skyword Inc.
  • 6.12. SnapApp, Inc.
  • 6.13. Sprinklr Inc.
  • 6.14. Uberflip Inc.
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