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시장보고서
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세계의 바지선 운송 시장(2024-2031년)Global Barge Transportation Market 2024-2031 |
세계 바지선 운송 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 제품별(건화물, 액체화물, 기체화물), 바지선 선대별(개방형, 덮개형, 탱크선), 용도별(석탄/원유, 농산물, 코크스/석유정제, 금속광석, 2차 원료/폐기물, 식품, 음료/담배, 기초금속, 금속가공품, 기타) 예측기간(2024-2031년)
세계 바지선 운송 시장은 예측 기간(2024-2031년) 동안 연평균 3.7%의 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 배출량 규제와 탄소 발자국 감소에 대한 정부 규제가 점점 더 중요해짐에 따라 기업들은 보다 친환경적인 바지선과 선박으로 전환할 수밖에 없습니다. 바지선은 인프라 마모와 교통 혼잡을 줄일 수 있습니다.
시장 역학
경제 성장과 교역 패턴의 확대
경제 성장은 소비자 수요를 증가시켜 화물과 바지선 교통량을 증가시킬 것입니다. 내수면 교통 흐름은 국내 및 국제 무역 패턴의 영향을 받아 시장 역학에 영향을 미치며, 2022년 5월 Waterborne Competitiveness US and Foreign Investments in Inland Waterways의 기사에 따르면 내륙 수로 공급망은 연간 54만 명 이상의 고용과 5억 톤 이상의 화물 운송을 통해 경제를 지탱하는 중요한 역할을 하고 있습니다. 이 화물 운송 활동에는 석유 제품, 골재, 석탄, 곡물 등 다양한 상품이 포함되며, 미국 내 총 화물 운송량의 약 5%를 차지합니다. 그러나 운송 시간 단축의 필요성 때문에 고가 상품과 컨테이너 화물은 내륙에서 환적해야 하기 때문에 내륙 수로 시스템을 통해 운송되는 경우는 거의 없습니다.
연료 운송 혁신의 기술 발전
자동화, 디지털화, 대체 연료 등 기술 향상으로 바지선 운송은 운영 효율성, 안전성, 환경 성능을 향상시켜 운송 사업에서 경쟁력 있는 선택으로 부상하고 있습니다. 교통개발정책연구소(ITDP)에 따르면, 2024년 1월 미국의 교통비는 연간 소비 지출 중 가장 높은 1조 6,000억 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 교통비 지출은 2020년부터 2021년까지 30% 가까이 증가했으며, 그 중 자동차 구매가 대부분을 차지합니다. 휘발유 부족과 수요 증가로 인해 휘발유 가격이 25% 상승하여 인플레이션이 발생했습니다. 자가용을 소유하고 유지하는 데는 높은 비용이 들지만 일반 가정의 교통비의 93%는 자동차 구매, 유지 및 운영에 사용됩니다.
시장 세분화
건식 화물 제품이 가장 큰 부문이 될 것으로 전망
바지선 운송 시장은 제품별로 건화물, 액체화물, 가스화물로 세분화됩니다. 이 중 건화물 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 부문의 성장을 뒷받침하는 주요 요인으로는 업계 표준 및 규제 표준을 준수함으로써 바지선 운송 사업의 평판과 경쟁력에 대한 수요가 증가하고 있다는 점을 들 수 있습니다. 이를 통해 고객을 유치하고 신뢰를 구축하며 장기적인 비즈니스 파트너십을 촉진할 수 있습니다. 예를 들어, 2023년 12월 BIMCO는 새로운 드라이 벌크 화물 네트워크를 출범했습니다. 이 네트워크는 국제 해상 고체 벌크 화물(IMSBC) 코드에 대한 이해에 초점을 맞추고 건조 벌크 화물의 운송 요구 사항에 대한 전문가 간의 비공식적 인 토론을 촉진하는 것을 목표로합니다.
탱크선 및 하위 부문이 큰 시장 점유율을 차지
사업자가 특정 화물 종류 및 무역 경로를 위해 전용 선박에 투자해야 할 필요성은 전문 선박, 특히 석유 제품 운송용 탱크선에 대한 시장 수요에 의해 입증되었습니다. 예를 들어, 2018년 5월 Okskaya Sudoverf Shipyard는 프로젝트 ROB20의 첫 번째 비자주식 탱크선인 Belmax 1을 PAO STLC에 인도했습니다. 이 바지선은 인화점 610 ℃ 이상의 석유 제품 운송을 위해 설계되었으며, 환경 친화성을 향상시키기 위해 이중 측면과 이중 바닥이 특징입니다.
세계 바지선 운송 시장은 북미(미국, 캐나다), 유럽(영국, 이탈리아, 스페인, 독일, 프랑스, 기타 유럽 지역), 아시아태평양(인도, 중국, 일본, 한국, 기타 아시아 지역), 기타 지역(중동 및 아프리카, 중남미) 등 지역별로 세분화되어 있습니다.
북미
아시아태평양이 주요 시장 점유율을 차지
전체 지역 중 아시아태평양이 큰 비중을 차지하는 이유는 특히 수로와 연안 노선에서 석탄의 산업적 이용이 증가함에 따라 석탄 이동에 바지선 운송과 같은 운송 서비스가 필요하기 때문입니다. IEA-국제 에너지기구(IEA)에 따르면 2023년 7월 IEA의 석탄 시장 중간 보고서에 따르면 2022년 석탄 소비량은 3.3% 증가한 83억 톤으로 새로운 기록을 세웠습니다. 이 분석은 2023년과 2024년 석탄 화력 발전량의 소폭 감소를 산업용 석탄 사용 증가로 보완할 수 있을 것으로 예측했습니다. 전 세계에서 연소되는 석탄 4 톤 중 30 톤은 중국, 인도 및 동남아시아 국가에서 공급될 것으로 예상되며, 2022년 EU의 석탄 수요는 소폭 증가했으며, 2023년 상반기 석탄 수요는 1.5% 증가한 47억 톤으로 증가할 것으로 예상됩니다. 2021년에는 중곡과 인도가 세계 소비량의 3분의 2를 차지했습니다.
Global Barge Transportation Market Size, Share & Trends Analysis Report by Products (Dry Cargo, Liquid Cargo, and Gaseous Cargo), by Barge Fleet (Opened, Covered, and Tank Barge), and by Application (Coal and Crude Petroleum, Agricultural Products, Coke and Refined Petroleum Products, Metal Ores, Secondary Raw Materials and Wastes, Food Products, Beverages, and Tobacco, Basic Metals, Fabricated Metal Products, and Others) Forecast Period (2024-2031)
Global barge transportation market is anticipated to grow at a CAGR of 3.7% during the forecast period (2024-2031). Government regulations on emissions and an increasing emphasis on reducing carbon footprints are forcing businesses to transition to more ecologically friendly barges and vessels. Barges can reduce wear and tear on infrastructure and traffic congestion.
Market Dynamics
Growing Economic Growth and Trade Patterns
The growth in the economy increases consumer demand, which in turn drives more freight and barge traffic. Inland waterway flow is influenced by both domestic and international trade patterns, which in turn affect market dynamics. According to the Waterborne Competitiveness US and Foreign Investments in Inland Waterways article, in May 2022, the inland waterway supply chain plays a significant role in supporting the economy, with over 540,000 jobs and the transportation of more than 500 million tons of freight annually. This freight activity encompasses a variety of goods, such as petroleum products, aggregates, coal, and grains, accounting for approximately five percent of the total commercial tonnage shipped in the US. However, due to the need for faster shipping times, high-value goods or containerized freight are rarely transported through the inland waterway system, as it requires inland transloading.
Technological advances in fuel transportation innovation
Barge transportation has emerged as a competitive choice in the transportation business owing to technological improvements including automation, digitization, and alternative fuels that improve operating efficiency, safety, and environmental performance. According to the article Institute for Transportation and Development Policy (ITDP), in January 2024, transportation in the US is one of the highest annual consumer expenditures, accounting for $1.6 trillion. Spending on transportation increased by almost 30% between 2020 and 2021, with the purchase of vehicles accounting for the majority of the rise. The shortage and demand for gasoline caused a 25% increase in price, which led to inflation. Despite the high costs of owning and maintaining a private vehicle, 93% of average households' transportation expenses go towards buying, maintaining, and operating cars.
Market Segmentation
Dry Cargo Products is Projected to Emerge as the Largest Segment
Based on the product, the barge transportation market is sub-segmented into dry cargo, liquid cargo, and gaseous cargo. Among these, the dry cargo sub-segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factor supporting the segment's growth includes the increasing demand for reputation and competitiveness of barge transportation businesses can be improved by complying to industry and regulatory standards. This can engage clients, establish confidence, and promote long-term business partnerships. For instance, in December 2023, BIMCO launched new Dry Bulk Cargo Network.The network aims to facilitate informal discussions among professionals about dry bulk cargoes carriage requirements, focusing on understanding the International Maritime Solid Bulk Cargoes (IMSBC) Code.
Tank Barge Sub-segment to Hold a Considerable Market Share
The requirement for operators to invest in purpose-built vessels for specific cargo varieties and trade routes is indicated by the market demand for specialist vessels, particularly tank barges for the transfer of petroleum products. For instance, in May 2018, Okskaya Sudoverf Shipyard delivered the first non-self-propelled tank barge of Project ROB20, Belmax 1, to PAO STLC. These barges are designed for petroleum product transportation with a flashpoint of 610°C and above, and featured double sides and double bottoms for improved environmental hospitality.
The global barge transportation market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
North America
Asia-Pacific Holds Major Market Share
Among all the regions, Asia-Pacific holds a significant share owing to the transportation services such as barge transportation are required for the moving of coal owing to increased industrial use of coal, especially along waterways and coastal routes. According to the IEA - International Energy Agency, in July 2023, the IEA's mid-year Coal Market Update states that in 2022, coal consumption increased by 3.3% to 8.3 billion tonnes, identifying a new record. The analysis projects that rising industrial coal use has the potential to make up for modest drops in coal-fired electricity output in 2023 and 2024. 30 of 4 tons of coal burned globally are anticipated to come from China, India, and Southeast Asian countries. The demand for coal increased slightly in the European Union in 2022. The demand for coal is predicted to have increased to 4.7 billion tons in the first half of 2023, a 1.5% increase. In 2021, China and India constituted two-thirds of the globe's consumption.
The major companies serving the global barge transportation market include, Ingram Marine Group,Kirby Corp.,SEACOR Holdings Inc., American Commercial Barge Line LLC,Campbell Transportation Company Inc., and others.. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance, in February 2024, Centerline Logistics acquired JMB Shipping, it expanded fleet equipped with over three million barrels of liquid tank barge capacity company's Logistics photo.