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시장보고서
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바지선 운송 시장 예측(-2030년) : 제품 유형, 바지선 플릿, 용도, 최종사용자, 지역별 세계 분석Barge Transportation Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type (Gaseous Cargo, Dry Cargo, Liquid Cargo and Other Product Types), Barge Fleet, Application, End User and By Geography |
세계의 바지선 운송 시장 규모는 2023년에 1,312억 5,000만 달러를 차지하고 예측 기간 중 CAGR 7.6%로 성장하며, 2030년에는 1,740억 6,000만 달러에 달할 것으로 예상되고 있습니다. 바지선 운송은 주로 강, 운하, 내륙 수로에서 평저선으로 물자를 이동하는 것입니다.
이 선박들은 대량의 화물을 효율적으로 운반하도록 설계되었으며, 도로 및 철도 운송을 대체할 수 있는 비용 효율적이고 환경 친화적인 운송 수단을 제공합니다. 특히 수로망이 발달한 지역에서는 세계 물류에서 중요한 역할을 하고 있습니다. 바지선 운송은 연료 소비 감소, 배기가스 배출 감소, 도로 및 고속도로의 교통 혼잡 감소와 같은 이점을 제공합니다.
항만·해운·수로부(인도)에 따르면 2021-2022 회계연도 예산 추정치는 6,570만 달러, 수정 추정치는 5,640만 달러로 나타났습니다.
내륙 수로 인프라에 대한 투자 증가
내륙 수로 인프라에 대한 투자 증가는 항행성을 강화하고, 노후화된 인프라를 현대화하며, 수로망을 확장하고, 보다 원활하고 효율적인 물자 운송을 촉진할 것입니다. 자물쇠, 준설 및 정비 개선은 내륙 수로의 용량과 신뢰성을 향상시켜 운송 시간과 비용을 절감할 수 있습니다. 이러한 개발은 물동량 증가를 유도하고 수로 회랑을 따라 경제 활동을 촉진할 것입니다. 전반적으로 내륙 수로 인프라의 확장 및 현대화는 바지선 운송 분야의 성장과 경쟁력에 대한 기회를 창출합니다.
제한적인 접근성
바지선 운송의 제한된 접근성은 주로 수심, 인프라 및 규제 문제와 관련된 제약으로 인해 발생합니다. 수로 준설 및 유지관리가 제대로 이루어지지 않아 특히 수심이 얕고 좁은 곳에서 바지선 통행을 제한하고 있습니다. 또한 노후화된 인프라 및 항만 시설에 대한 투자 부족은 바지선 운송 서비스의 확장성을 제한할 수 있습니다. 이러한 접근성 문제는 다른 운송수단에 비해 바지선 운송의 매력을 떨어뜨리고, 이러한 제약이 지속되는 지역에서의 성장 가능성을 저해하고 있습니다.
세계화 및 공급망 최적화
기업이 전 세계로 사업을 확장함에 따라 효율적이고 비용 효율적인 운송 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 바지선 운송은 지역과 국경을 넘어 상품을 이동하는 데 있으며, 신뢰할 수 있고 환경 친화적인 운송 수단을 제공합니다. 또한 바지선을 다른 운송 수단과 통합하면 원활한 공급망 운영을 촉진하여 효율성을 높이고 비용을 절감할 수 있습니다. 이러한 추세는 기업이 전 세계에서 공급망 최적화를 모색하면서 바지선 운송 시장의 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
인프라 제약조건
바지선 운송의 인프라 제약은 수로 인프라에 대한 투자 부족으로 인한 자물쇠, 댐, 준설과 같은 수로 인프라에 대한 투자 부족으로 인해 항해 제한과 병목현상이 발생합니다. 이러한 제약은 물자를 효율적으로 이동시키는 능력을 저해하고 바지선 운송 네트워크의 용량과 신뢰성을 제한하고 있습니다. 그 결과, 시장은 특히 인프라가 부족한 지역에서 증가하는 수요를 충족시켜야 하는 문제에 직면해 있습니다.
COVID-19의 영향
COVID-19는 바지선 운송 시장에 다양한 영향을 미쳤습니다. 초기에 시장은 산업 활동 감소와 공급망 중단으로 인한 혼란에 직면했습니다. 그러나 경제가 적응하고 회복됨에 따라 생필품, 농산물 및 원자재에 대한 수요가 증가하면서 시장이 회복세를 보이고 있습니다. 또한 바지선 운송은 전염병과 관련된 안전 우려에도 불구하고 접촉 지점 감소 및 감염 위험 감소와 같은 장점으로 인해 다른 운송 수단에 비해 유리한 위치를 차지하고 있습니다.
예측 기간 중 석탄 및 원유 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.
석탄 및 원유 부문은 유리한 성장세를 보일 것으로 추정됩니다. 석탄 분야에서는 바지선이 광산에서 발전소, 항만, 산업 시설로 석탄을 운송하는 데 사용됩니다. 마찬가지로, 원유 분야에서도 바지선은 광산에서 정제소 및 유통 거점으로 원유를 운송하는 데 도움이 됩니다. 바지선은 다목적성, 대용량, 내륙 수로를 항해할 수 있는 능력으로 인해 석탄과 원유 운송에 선호되는 선박으로 이들 산업공급망에 큰 기여를 하고 있습니다.
예측 기간 중 내수면 부문이 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.
예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상되는 부문은 내륙 부문입니다. 내수면 바지선 운송은 강, 운하 및 호수를 따라 효율적이고 비용 효율적인 상품 이동을 제공하는 세계 물류 네트워크의 중요한 컴포넌트입니다. 지속적인 인프라 투자와 기술 발전으로 내륙 바지선 운송의 효율성과 경쟁력은 지속적으로 강화되고 있으며, 현대 공급망에서 바지선 운송의 성장과 중요성을 촉진하고 있습니다.
아시아태평양은 무역 활동 증가, 인프라 개발, 비용 효율적인 화물 운송에 대한 수요 등의 요인으로 인해 예측 기간 중 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 중국, 인도, 일본과 같은 국가들은 경제 성장과 광범위한 하천망으로 인해 이러한 성장에 크게 기여하고 있습니다. 또한 내륙 수로 인프라를 강화하기 위한 노력은 이 지역 시장 확대를 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다.
북미는 광범위한 내륙 수로와 해안 루트를 특징으로 하는 이 지역의 물류 네트워크로 인해 예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상됩니다. 미시시피, 오하이오, 미주리 강과 같은 주요 항해 가능한 강과 오대호, 다양한 해안 지역이 존재하기 때문에 바지선은 곡물, 석유 제품, 화학제품과 같은 벌크 상품 운송에 중요한 역할을 하고 있습니다. 비용 효율성, 환경적 지속가능성, 중량 화물 운송 능력과 같은 요인들이 시장의 회복력에 기여하고 있습니다. 또한 지속적인 인프라 투자와 기술 발전은 북미 시장의 성장 궤도를 더욱 강화할 것으로 예상됩니다.
According to Stratistics MRC, the Global Barge Transportation Market is accounted for $131.25 billion in 2023 and is expected to reach $174.06 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.6% during the forecast period. Barge transportation involves the movement of goods via flat-bottomed boats, primarily on rivers, canals, and inland waterways. These vessels are designed to carry large quantities of cargo efficiently, offering cost-effective and environmentally friendly alternatives to road or rail transport. They play a vital role in global logistics, especially in regions with extensive water networks. Barge transportation offers advantages such as reduced fuel consumption, lower emissions, and decreased traffic congestion on roads and highways.
According to the Ministry of Ports, Shipping and Waterways Transport (India), the budget estimate for the fiscal year 2021 - 2022 was USD 65.7 million with a revised estimate of USD 56.4 million.
Rising investments in inland waterway infrastructure
Rising investments in inland waterway infrastructure bolster navigability, modernize aging infrastructure, and expand waterway networks, facilitating smoother and more efficient transportation of goods. Improved locks, dredging, and maintenance enhance the capacity and reliability of inland water routes, reducing transit times and costs. Such developments attract increased cargo volumes and stimulate economic activity along waterway corridors. Overall, the expansion and modernization of inland waterway infrastructure create opportunities for growth and competitiveness in the barge transportation sector.
Limited accessibility
Limited accessibility in barge transportation primarily stems from constraints related to water depth, infrastructure, and regulatory issues. Inadequate dredging and maintenance of waterways restrict the passage of barges, particularly in shallow or narrow areas. Additionally, aging infrastructure and lack of investments in port facilities can limit the scalability of barge transportation services. These accessibility challenges reduce the attractiveness of barge transportation compared to other modes, hampering its growth potential in regions where such limitations persist.
Globalization and supply chain optimization
As companies expand their operations globally, there's a growing need for efficient and cost-effective transportation solutions. Barge transportation offers a reliable and environmentally friendly option for moving goods across regions and borders. Additionally, the integration of barges with other modes of transportation facilitates seamless supply chain operations, enhancing efficiency and reducing costs. This trend is expected to continue driving the growth of the barge transportation market as businesses seek to optimize their supply chains on a global scale.
Infrastructure constraints
Infrastructure constraints in barge transportation stem from insufficient investment in waterway infrastructure, including locks, dams, and dredging, leading to navigational limitations and bottlenecks. These constraints hinder the ability to efficiently move goods, limiting the capacity and reliability of barge transportation networks. As a result, the market faces challenges in meeting growing demand, particularly in regions with inadequate infrastructure.
Covid-19 Impact
The covid-19 pandemic had a mixed impact on the barge transportation market. Initially, the market faced disruptions due to reduced industrial activity and disruptions in supply chains. However, as economies adapted and recovered, the market witnessed a resurgence driven by increased demand for essential goods, agricultural products, and raw materials. Additionally, barge transportation offered advantages such as reduced contact points and lower transmission risks, positioning it favourably compared to other modes of transportation amidst pandemic-related safety concerns.
The coal & crude petroleum segment is expected to be the largest during the forecast period
The coal & crude petroleum segment is estimated to have a lucrative growth. In the coal sector, barges are utilized for transporting coal from mines to power plants, ports, and industrial facilities. Similarly, in the crude petroleum sector, barges are instrumental in transporting crude oil from extraction sites to refineries or distribution points. Their versatility, large capacity, and ability to navigate inland waterways make barges a preferred choice for coal and crude petroleum transportation, contributing significantly to these industries' supply chains.
The in-land waters segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The in-land waters segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. Barge transportation in inland waters is a vital component of the global logistics network, offering efficient and cost-effective movement of goods along rivers, canals, and lakes. Ongoing infrastructure investments and technological advancements continue to enhance the efficiency and competitiveness of barge transportation in inland waters, driving its growth and importance in modern supply chains.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to factors such as increasing trade activities, infrastructural developments, and demand for cost-effective freight transport. Countries like China, India, and Japan are major contributors to this growth, owing to their expanding economies and extensive river networks. Additionally, initiatives aimed at enhancing inland waterway infrastructure are expected to further propel the market's expansion in the region.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the region's logistics network, characterized by extensive inland waterways and coastal routes. With the presence of key navigable rivers like the Mississippi, Ohio, and Missouri, as well as the Great Lakes and various coastal areas, barges play a crucial role in transporting bulk goods such as grains, petroleum products, and chemicals. Factors such as cost-effectiveness, environmental sustainability, and capacity for heavy cargo contribute to the market's resilience. Moreover, ongoing infrastructure investments and technological advancements are expected to further bolster the market's growth trajectory in North America.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Barge Transportation Market include Campbell Transportation Company Inc., Kirby Corporation, McAllister Towing, Crowley Maritime Corporation, Bouchard Transportation Co., Inc., American Commercial Barge Line, Ingram Marine Group, Blessey Marine Services, Inc., Marquette Transportation Company LLC., Canal Barge Company, Tidewater Transportation & Terminals, SCF Marine Inc, Kerala Shipping and Inland Navigation Corporation (KSINC) and Nornickel Yenisei River Shipping Company.
In January 2023, Kerala Shipping and Inland Navigation Corporation (KSINC) launched two barges, including an acid barge and an oil tanker barge, to increase waterway transport of bulk cargo. These barges range in size from 3000-6000 DWT, with a length of 75-92 meters and a beam of 16-20 meters.
In August 2022, Nornickel's Yenisei River Shipping Company launched its first barge built at the Samus shipyard. The standard design of the barges (project RDB 66.68M) was modified to suit the needs of the shipping company, so that the vessels can operate both in sea and river conditions.