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세계의 애드테크(AdTech) 시장(2024-2031년)

Global AdTech Market 2024-2031

발행일: | 리서치사: Orion Market Research | 페이지 정보: 영문 175 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 애드테크(AdTech) 시장 규모는 예측 기간(2024-2031년) 동안 12.7%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 광고에서 인공지능(AI)과 머신러닝(ML)의 도입이 확대되면서 개인화되고 효과적인 광고 타겟팅이 향상되고 있는 것이 세계 시장 성장의 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 캠페인의 성과와 브랜드 노출을 향상시키는 혁신적인 기술, 애드테크 마케팅 에이전시는 디지털 광고의 급변하는 환경에서 살아남기 위해 필수적입니다.

시장 역학

효율성을 높이는 프로그래매틱 광고의 도입 증가

프로그래매틱 광고와 실시간 입찰은 시장을 변화시키고 있는 혁신적인 방법론의 두 가지 예입니다. 시장 관계자들은 과거에 이메일 컨텐츠를 접한 적이 있는 사용자 앞에서 프로그래매틱 광고를 표현함으로써 전환 가능성을 높이고, 반대로 효율성, 확장성, 타겟팅 및 트리거링을 위해 맞춤형 전략을 채택하고 있습니다. 또한, 프로그래매틱 광고는 데이터와 알고리즘을 사용하여 광고를 타겟팅하고 전달하기 때문에 보다 성공적이고 효율적인 광고 캠페인을 진행할 수 있습니다.

데이터 기반 및 맞춤형 광고 솔루션 이용 증가

자동화, 인공지능, 기계가 소비자들에게 정보와 메시지를 일대일로 전달할 수 있도록 확장 및 자동화하는 기계를 통해 타겟팅된 데이터 기반 광고의 사용이 증가하고 있는 것은 데이터 기반 광고로 인식되고 있습니다. 광고 대행사, 하이테크 기업, 데이터 제공업체들은 협력적인 생태계를 촉진하는 파트너십을 자주 형성하고 있습니다. 이러한 파트너십은 데이터 용량을 향상시키고, 광고 프로세스를 가속화하며, 보다 종합적인 솔루션을 창출하며, 애드테크 기업들은 이 분야의 문제를 해결하고 새로운 잠재력을 얻기 위해 협력하는 것의 가치를 인식하고 있습니다.

시장 세분화

세계 애드테크 시장을 세부적으로 분석한 결과, 제공, 광고 유형, 산업별로 다음과 같이 구분할 수 있습니다.

  • 제공별로 시장은 솔루션과 서비스로 세분화됩니다.
  • 광고 유형별로는 프로그래매틱 광고, 검색 광고, 디스플레이 광고, 모바일 광고, 이메일 마케팅, 기타(네이티브 광고)로 시장이 세분화됩니다.
  • 산업별로는 미디어·엔터테인먼트, BFSI, 소매·소비재, IT·통신, 헬스케어, 호스피탈리티, 운수·물류, 기타(교육)로 세분화됩니다.

광고 유형이 가장 큰 부문으로 예측

세계 애드테크 시장은 광고 유형별로 프로그래매틱 광고, 검색 광고, 디스플레이 광고, 모바일 광고, 이메일 마케팅, 기타(네이티브 광고)로 세분화됩니다. 이 중 검색 광고 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 부문의 성장을 뒷받침하는 주요 요인으로는 브랜드 인지도 구축을 위한 검색 광고 사용 증가, 검색 광고의 유료화, 리타겟팅 사용자 증가 등을 꼽을 수 있습니다. 국제개인정보보호전문가협회(IAPP)에 따르면, 2024년 2월 미국에서는 2022년 미국 광고 수익이 10.8% 증가해 2021년 35.1%에서 감소했습니다. 사용자의 특정 검색어에 따라 검색 엔진 결과 페이지(SERP)에 광고를 표시하는 것은 검색 광고로 인식됩니다.

소매 및 소비재 하위 부문이 큰 시장 점유율을 차지

산업별로 보면 세계 애드테크 시장은 미디어 및 엔터테인먼트, BFSI, 소매 및 소비재, IT 및 통신, 헬스케어, 호텔, 운송 및 물류, 기타(교육)로 세분화됩니다. 이 중 소매 및 소비재 부문이 상당한 비중을 차지할 것으로 예상되며, 소매 및 소비재 분야의 기업들이 자사의 상품과 서비스를 홍보하고 브랜드 인지도를 높이며 궁극적으로 매출을 늘리기 위해 애드테크를 활용하고 있습니다. 소매업체들은 소셜 미디어 광고를 통해 고객과 소통하고 신제품을 출시할 수 있습니다. 또한, 소매 및 소비재 분야에서는 GPS 및 기타 위치 감지 기술을 활용하여 고객의 실제 위치에 따라 고객을 타겟팅하는 위치 기반 광고의 사용이 증가하고 있습니다. 소매업체들은 위치 기반 광고를 통해 인근 상점, 상품, 서비스를 홍보합니다.

지역별 전망

세계 애드테크 시장은 북미(미국, 캐나다), 유럽(영국, 이탈리아, 스페인, 독일, 프랑스, 기타 유럽), 아시아태평양(인도, 중국, 일본, 한국, 기타 아시아태평양), 기타 지역(중동 및 아프리카, 라틴아메리카) 등 지역별로 세분화되어 있습니다.

유럽의 애드테크(AdTech)를 위한 광고 소비 증가

  • 디지털 미디어 소비의 증가로 인해 광고주가 디지털 플랫폼을 통해 쉽게 도달할 수 있는 타겟층이 늘어났습니다.
  • 프로그래매틱 광고의 증가와 데이터 분석은 유럽 애드테크 부문의 급격한 성장에 매우 중요한 원동력이 되고 있습니다. Advertising Association/WARC Expenditure Report에 따르면, 2023년 4월 영국의 광고 지출은 2022년에서 8.8% 성장하여 348억 파운드(367억 달러)에 달했습니다.

영국 미디어 광고비 상위 6위: 2021-2022년

세계 애드테크 시장의 지역별 성장률: 2024-2031년

북미가 주요 시장 점유율을 차지

북미에서는 Alphabet Inc., Google LLC, Magnite, Inc. 및 MediaMath Inc.가 소셜 네트워킹, 광고 및 비즈니스 인사이트 솔루션을 제공하고 있습니다. 메신저, 인스타그램, 페이스북, 오큘러스, 왓츠업 등 주요 제품을 통해 전 세계 개인을 연결하고 있습니다. 예를 들어, 메타는 2022년 8월에 비즈니스에 힘을 실어주고 매출 성장을 촉진하도록 설계된 최신 광고 자동화 툴을 발표했습니다. 이 혁신적인 도구는 디지털 영역에서의 비즈니스 운영과 상호작용을 혁신적으로 변화시킬 것입니다.

세계 애드테크 시장에 진출한 주요 기업으로는 어도비, 아마존닷컴, 구글, 메타플랫폼, 트레이드데스크 등이 있습니다. 시장 경쟁력을 유지하기 위해 시장 기업들은 제휴, 합병, 인수 등의 전략을 통해 사업 확장 및 제품 개발에 점점 더 많은 노력을 기울이고 있습니다. 예를 들어,

  • 2022년 7월, 세계 소비자 우선 광고 스위트이자 Media Games Invest의 계열사인 Verve Group은 앱 개발자에게 모바일 앱 캠페인을 직접 관리할 수 있는 기능을 제공하는 광고 기술 회사인 Dataseat Ltd. 광고 기술 회사로, 데이터샛은 고객에게 수요 측 플랫폼(DSP)과 독자적인 입찰 알고리즘을 제공하는 광고 기술 기업입니다.
  • 2024년 2월, 디지털 광고 공급망을 제공하는 독립 기술 기업 PubMatic은 DISH Media와 제휴하여 SLING TV가 PubMatic의 공급 경로 최적화 파트너십을 통해 프라이빗 마켓플레이스 거래를 통해 프리미엄 수요에 접근할 수 있도록 지원하기로 했습니다. DISH Media는 브랜드가 성장하는 시청자를 확보할 수 있도록 입찰 스트림에서 장르 및 네트워크와 같은 귀중한 컨텐츠 신호를 전달하여 광고주가 타겟팅 및 캠페인 ROI를 개선할 수 있도록 돕습니다. 할 수 있도록 지원합니다.
  • 2023년 6월, 트레이드데스크는 분산형 인공지능(AI), 측정, 파트너 통합, 혁신적이고 직관적인 사용자 경험에 대한 획기적인 진보를 담은 디지털 광고 혁신에 대한 새로운 접근 방식인 코카이(Kokai)를 발표했습니다. 혁신 및 기타 기술을 통해 모든 수준의 마케터들이 프로그래매틱 광고의 모든 기능과 정교한 기능을 쉽게 활용할 수 있도록 지원합니다.
  • 2023년 1월, 애드폼은 애드테크 플랫폼의 기능을 활용한 세계 파트너 프로그램을 시작했습니다. 애드폼의 세계 파트너 프로그램은 전 세계 에이전시, 리셀러, 서비스 파트너, 컨설턴트들이 애드폼의 분야별 전문성과 기술 솔루션을 활용하여 광고 고객에게 최고의 성과와 서비스를 제공할 수 있도록 지원합니다.

목차

제1장 보고서 개요

  • 업계 현황 분석과 성장 가능성 전망
  • 조사 방법과 툴
  • 시장 내역
    • 부문별
    • 지역별

제2장 시장 개요와 인사이트

  • 조사 범위
  • 애널리스트의 인사이트와 현재 시장 동향
    • 주요 조사 결과
    • 추천사항
    • 결론

제3장 경쟁 상황

  • 주요 기업 분석
  • Amazon.com, Inc.
    • 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근의 동향
  • Google LLC
    • 기업 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근의 동향
  • Meta Platforms, Inc.
    • 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근의 동향
  • 주요 전략 분석

제4장 시장 세분화

  • 애드테크(AdTech) 세계 시장 : 제공별
    • 솔루션
    • 서비스
  • 애드테크(AdTech) 세계 시장 : 광고 유형별
    • 프로그래매틱 광고
    • 검색 광고
    • 디스플레이 광고
    • 모바일 광고
    • 이메일 마케팅
    • 기타(네이티브 광고)
  • 애드테크(AdTech) 세계 시장 : 업계별
    • BFSI
    • 소매·소비재
    • IT·통신
    • 헬스케어
    • 호스피탈리티
    • 운송·물류
    • 기타(교육)

제5장 지역 분석

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 프랑스
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 세계 기타 지역

제6장 기업 개요

  • Adobe Inc.
  • Amobee, Inc.
  • Criteo
  • Index Exchange
  • Magnite, Inc.
  • MediaMath Inc.
  • NextRoll, Inc.
  • Nexxen Group
  • OpenX Technologies Inc.
  • Oracle Corp.
  • Outbrain Inc.
  • PubMatic, Inc.
  • Quantcast Corp.
  • ROKU, INC.
  • SmartyAds
  • Taboola, Inc.
  • The Trade Desk, Inc.
  • Viant Technology LLC
ksm 24.05.31

AdTech Market Size, Share & Trends Analysis Report by Offering (Solution and Service), by Advertising Type (Programmatic Advertising, Search Advertising, Display Advertising, Mobile Advertising, Email Marketing, and Others), and by Industry Vertical (Media & Entertainment, BFSI, Retail & Consumer Goods, IT & Telecom, Healthcare, Hospitality, Transport & Logistics, and Others) Forecast Period (2024-2031)

AdTech market is anticipated to grow at a CAGR of 12.7% during the forecast period (2024-2031). The growing adoption of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) in advertising, with improving personalized and effective Ad targeting is the key factor supporting the growth of the market globally. Innovative technologies to increase campaign performance and brand exposure, AdTech marketing agencies are essential in navigating the ever-shifting landscape of digital advertising.

Market Dynamics

Increasing adoption of programmatic advertising for enhancing efficiency

Programmatic advertising and real-time bidding are two instances of innovative methods that are transforming the market. The market player increases the chance of conversion by expressing programmatic ads in front of users who have interacted with email content in the past and vice versa. employing a customized strategy for efficiency, scalability, targeting, and triggering. Additionally, programmatic advertising targets and delivers adverts using data and algorithms, making it possible to run more successful and efficient advertising campaigns.

Increasing usage of data-driven and tailored advertising solutions

The increasing utilization of targeted and data-driven advertising via automation, artificial intelligence, and machinery to scale and automate the one-to-one delivery of information or messages to consumers is recognized as data-driven advertising. Ad agencies, tech businesses, and data providers frequently form partnerships that promote a cooperative ecosystem. Such partnerships improve data capacities, expedite the advertising process, and produce more all-encompassing solutions. AdTech companies recognize the value of collaborating to address sector issues and capture new possibilities.

Market Segmentation

Our in-depth analysis of the global AdTech market includes the following segments by offering, advertising type and industry vertical:

  • Based on offering, the market is sub-segmented into solution and service.
  • Based on advertising type, the market is sub-segmented into programmatic advertising, search advertising, display advertising, mobile advertising, email marketing and others (native advertising).
  • Based on industry vertical, the market is sub-segmented into media & entertainment, BFSI, retail & consumer goods, it & telecom, healthcare, hospitality, transport & logistics and others (education).

Advertising Type is Projected to Emerge as the Largest Segment

Based on the advertising type, the global AdTech market is sub-segmented into programmatic advertising, search advertising, display advertising, mobile advertising, email marketing and others (native advertising). Among these, the search advertising sub-segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factor supporting the segment's growth includes increase use of search advertising to build brand awareness, paid search advertising management and retargeting audience to drive the segment growth. According to the International Association of Privacy Professionals (IAPP), in February 2024, U.S. experienced a 10.8% increase in US Ad revenue in 2022, down from 35.1% in 2021. Displaying advertisements on search engine results pages (SERPs) in response to a user's specific search query is recognized as search advertising.

Retail & Consumer Goods Sub-segment to Hold a Considerable Market Share

Based on the industry vertical, the global AdTech market is sub-segmented into media & entertainment, BFSI, retail & consumer goods, IT & telecom, healthcare, hospitality, transport & logistics and others (education). Among these, the retail & consumer goods sub-segment is expected to hold a considerable share of the market. AdTech is used by companies in the retail and consumer goods sector to promote their goods and services, increase brand recognition, and ultimately boost sales. Retailers can use social media advertising to interact with customers and launch new products. Further, in retail & consumer goods increasing uses of location-based ads target customers according to their actual location by using GPS and other location-detection technology. Retailers advertise their stores, goods, and services in the vicinity via location-based advertising.

Regional Outlook

The global AdTech market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).

Increasing Advertising consumption for AdTech in Europe region

  • Increasing digital media consumption, increases the attentive audience for advertisers, easily reached through digital platforms.
  • Increasing programmatic advertising, and data analytics stand as pivotal drivers for the surge in Europe AdTech sector expansion. According to the Advertising Association/WARC Expenditure Report, in April 2023, UK ad spending grew 8.8% in 2022 to reach £34.8 billion ($36.7 billion).

Top Six UK Media Advertising Spend 2021-2022 ($ million)

Source: Advertising Association / WARC Expenditure Report

Global AdTech Market Growth by Region 2024-2031

Source: OMR Analysis

North America Holds Major Market Share

Among all the regions, North America holds a significant share owing to presence of enormous number of providers offering AdTech such as Alphabet Inc., Google LLC, Magnite, Inc., MediaMath Inc., Meta Inc., and others. Meta Inc., provides solutions for social networking, advertising, and business insights. Through its main products, including Messenger, Instagram, Facebook, Oculus, and WhatsApp, the company connects individuals across the globe. For instance, in August 2022, Meta Inc. introduced its latest suite of ad automation tools designed to empower businesses and drive sales growth. The innovative tools are set to transform businesses operate and interact within the digital realm.

Market Players Outlook

Note: Major Players Sorted in No Particular Order.

The major companies serving the global AdTech market include Adobe Inc., Amazon.com, Inc., Google LLC, Meta Platforms, Inc., and The Trade Desk, Inc., among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance,

  • In July 2022, Verve Group, a global consumer-first advertising suite and a part of Media Games Invest, announced that it acquired Dataseat Ltd. (Dataseat), an advertising technology company that provides app developers with the ability to manage in-house mobile app campaigns. The Dataseat provides customers with a demand-side platform (DSP) and unique bidding algorithms.
  • In February 2024, PubMatic, an independent technology company delivering digital advertising's supply chain, partnered with DISH Media allowing SLING TV to tap into PubMatic's supply path optimization partnerships to access premium demand via private marketplace deals. To enable brands to engage growing audiences, DISH Media pass valuable content signals in the bid stream, such as genre or network, enabling advertisers to improve targeting and campaign ROI.
  • In June 2023, The Trade Desk introduced Kokai, a new approach to digital advertising innovation that incorporates major advances in distributed artificial intelligence (AI), measurement, partner integrations and a revolutionary, intuitive user experience. With these innovations and others, Kokai ensures that marketers at all levels can easily benefit from the full power and sophistication of programmatic advertising.
  • In January 2023, Adform launched the global partner programme leveraging its Ad Tech platform capabilities. Adform's global partner program empowers agencies, resellers, service partners and consultancies globally to use its sector expertise and technological solutions to ensure the best performance and service to their advertising clients.

The Report Covers:

  • Market value data analysis of 2023 and forecast to 2031.
  • Annualized market revenues ($ million) for each market segment.
  • Country-wise analysis of major geographical regions.
  • Key companies operating in the global AdTech market. Based on the availability of data, information related to new product launches, and relevant news is also available in the report.
  • Analysis of business strategies by identifying the key market segments positioned for strong growth in the future.
  • Analysis of market-entry and market expansion strategies.
  • Competitive strategies by identifying 'who-stands-where' in the market.

Table of Contents

1.Report Summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1.Research Methods and Tools
  • 1.2.Market Breakdown
    • 1.2.1.By Segments
    • 1.2.2.By Region

2.Market Overview and Insights

  • 2.1.Scope of the Report
  • 2.2.Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1.Key Findings
    • 2.2.2.Recommendations
    • 2.2.3.Conclusion

3.Competitive Landscape

  • 3.1.Key Company Analysis
  • 3.2.Amazon.com, Inc.
    • 3.2.1.Overview
    • 3.2.2.Financial Analysis
    • 3.2.3.SWOT Analysis
    • 3.2.4.Recent Developments
  • 3.3.Google LLC
    • 3.3.1.Overview
    • 3.3.2.Financial Analysis
    • 3.3.3.SWOT Analysis
    • 3.3.4.Recent Developments
  • 3.4.Meta Platforms, Inc.
    • 3.4.1.Overview
    • 3.4.2.Financial Analysis
    • 3.4.3.SWOT Analysis
    • 3.4.4.Recent Developments
  • 3.5.Key Strategy Analysis

4.Market Segmentation

  • 4.1.Global AdTech Market by Offering
    • 4.1.1.Solution
      • 4.1.1.1.Demand-Side Platforms (DSPs)
      • 4.1.1.2.Supply-Side Platforms (SSPs)
      • 4.1.1.3.Ad Networks
      • 4.1.1.4.Data Management Platforms (DMPs)
      • 4.1.1.5.Ad Exchange Platforms
      • 4.1.1.6.Others (Agency Trading Desks (ATDs)
    • 4.1.2.Services
      • 4.1.2.1.Professional Services
      • 4.1.2.2.Managed Services
  • 4.2.Global AdTech Market by Advertising Type
    • 4.2.1.Programmatic Advertising
    • 4.2.2.Search Advertising
    • 4.2.3.Display Advertising
    • 4.2.4.Mobile Advertising
    • 4.2.5.Email Marketing
    • 4.2.6.Others (Native Advertising)
  • 4.3.Global AdTech Market by Industry Vertical
    • 4.3.1.BFSI
    • 4.3.2.Retail & Consumer Goods
    • 4.3.3.IT & Telecom
    • 4.3.4.Healthcare
    • 4.3.5.Hospitality
    • 4.3.6.Transport & Logistics
    • 4.3.7.Others (Education)

5.Regional Analysis

  • 5.1.North America
    • 5.1.1.United States
    • 5.1.2.Canada
  • 5.2.Europe
    • 5.2.1.UK
    • 5.2.2.Germany
    • 5.2.3.Italy
    • 5.2.4.Spain
    • 5.2.5.France
    • 5.2.6.Rest of Europe
  • 5.3.Asia-Pacific
    • 5.3.1.China
    • 5.3.2.India
    • 5.3.3.Japan
    • 5.3.4.South Korea
    • 5.3.5.Rest of Asia-Pacific
  • 5.4.Rest of the World

6.Company Profiles

  • 6.1.Adobe Inc.
  • 6.2.Amobee, Inc.
  • 6.3.Criteo
  • 6.4.Index Exchange
  • 6.5.Magnite, Inc.
  • 6.6.MediaMath Inc.
  • 6.7.NextRoll, Inc.
  • 6.8.Nexxen Group
  • 6.9.OpenX Technologies Inc.
  • 6.10.Oracle Corp.
  • 6.11.Outbrain Inc.
  • 6.12.PubMatic, Inc.
  • 6.13.Quantcast Corp.
  • 6.14.ROKU, INC.
  • 6.15.SmartyAds
  • 6.16.Taboola, Inc.
  • 6.17.The Trade Desk, Inc.
  • 6.18.Viant Technology LLC
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