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시장보고서
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세계의 하역 기계 시장(2024-2031년)Global Cargo Handling Equipment Market 2024-2031 |
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하역 기계 시장은 예측 기간(2024-2031년)에 복합 연간 성장률(CAGR) 4.5%로 성장할 것으로 예측됩니다. 하역 기계 시장은 산업용 트럭, 크레인, 스태커, 팔레트 등을 포함한 다양한 하역 기계로 구성되어 화물의 하역, 화물의 운송, 창고 보관, 피킹, 분류 등의 물류 및 운송 프로세스를 합리화합니다. 시장 성장의 원동력은 해상 부문에서 수하물 기계에 대한 수요 증가, 해상 무역 증가, 전자상거래 붐, IoT 장치, 자동화 및 로보틱스, AI(인공지능) 및 ML(머신러닝) 등의 통합에 의한 하역 기계 진보입니다.
시장 역학
해상무역 증가에 따른 하역기계 수요 창출
세계의 하역 기계 시장은 그 성장을 위해 국제 무역에 크게 의존하고 있으며, 주요한 것은 해상 무역 때문입니다. 국제해사기구(IMO)에 따르면 세계의 물품의 90.0%까지가 해상무역을 통해 운송되고 있습니다. 게다가 해상을 통한 물품 수출입은 전자상거래 붐, 항만 인프라에 대한 정부 투자, 개인 소비 증가로 최근 몇 년간 특히 유행 이후 급격한 성장을 보이고 있으며, 이는 미래에 성장하고 하역 기계 시장에 이익을 가져올 것으로 예상됩니다. Indian Ministry of Ports, Shipping, and Waterways에 따르면, 국영 수로의 화물 취급량은 2013-14년의 683만 톤에서 2022-23년에는 1억 2,610만 톤으로 1700.0% 이상 증가하고 있습니다. 유엔무역개발회의(UNCTAD)의 보고에 따르면 2020년에는 COVID-19의 영향으로 국제해상무역은 4.0% 가까이 축소되었습니다. 2022년에는 세계의경제가 회복으로 바뀌고 개인 소비가 계속되고 유행 관련 규제가 완화되었기 때문에 해상 무역은 3.2% 증가한 110억 톤이 되어 유행 전 수준에 가까워졌습니다.
하역 기계의 진보
자동화,로봇화, IoT, AI(인공지능),ML(머신러닝)의 융합에 의한 다종다양한 하역기계의 개발에 의해 효율화, 성인화, 비용대효과의 관점에서 하역기계의 도입이 진행되고 있다 입니다. 2024년 3월, Konecranes는 산업용 크레인 Konecranes X 시리즈를 발표했습니다. 이 크레인은 현대적이고 컴팩트한 디자인과 안전하고 신뢰할 수 있는 기술을 특징으로 하며, 고객의 요구에 따라 무선으로 업등급할 수 있습니다. X 시리즈는 지속가능한 설계와 소재 선택을 통해 보다 안전하고 뛰어난 지능형 사회 실현을 위해 차세대 자재관리에 영향을 미칩니다. 이러한 사용자 요구에 부응하는 제품을 투입하면 하역 기계의 보급이 더욱 촉진됩니다.
추진 유형은 전기가 가장 우세
산업용 트럭, 스태커, 크레인, 견인 트랙터 등의 전기 하역 기계는 비용 효과, 환경 친화적 인 기능 및 규제 요구 사항에 따라 추진 유형으로 선호됩니다. 최종 사용자 산업에 의한 전기 하역 기계의 높은 채용률이 이 시장 부문의 높은 점유율에 더욱 기여하고 있습니다.
해상이 가장 큰 용도
해상화물은 세계의 수출입량의 90.0%를 차지하며, 하역기계의 구입, 교환, 업등급의 여지가 큽니다. 또한, 이 부문은 컨테이너 크레인, 트위스트 락과 같은 해상 전용 하역 기계를 가지고 있으며, 하역 기계의 수익에서 이 부문의 중요성을 설명합니다.
세계의 하역 기계 시장은 북미(미국, 캐나다), 유럽(영국, 이탈리아, 스페인, 독일, 프랑스 및 기타 유럽), 아시아태평양의(인도의, 중국의, 일본, 한국의, 기타 아시아태평양의), 세계의 기타 지역(중동 및 아프리카의, 라틴아메리카의)을 포함한 지역별로 더 구분됩니다.
아시아태평양의이 상당한 시장 성장을 보일 것으로 추정
지역 정부의 물류 인프라 개발에 대한 투자 확대는 이 지역 시장 성장을 가속하는 주요 요인입니다. 미쓰비시, 고드레, 도요타와 같은 대형 수하물 기계 제조업체들이 이 지역에 진출하고 있으며 해상 무역이 증가하고 있는 것도 이 지역 시장의 성장에 기여하고 있습니다.
세계의 하역 기계 시장에 서비스를 제공하는 주요 기업으로는 Cargotec Corp., 미쓰비시 중공업, Liebherr-International Deutschland GmbH 등이 있습니다. 시장 기업은 특히 협업, 파트너십, 시장 확대 등의 전략을 채택하여 성장을 이루는 데 주력하고 있습니다.
Cargo Handling Equipment Market Size, Share & Trends Analysis Report by Equipment Type (Industrial Trucks, Tow Tractors, Conveying Equipment, Stacker, Port Cranes, and Others), by Propulsion Equipment Type (Diesel, and Electric), and by Application (Air, Road & Rail, and Marine) Forecast Period (2024-2031)
Cargo handling equipment market is anticipated to grow at a CAGR of 4.5% during the forecast period (2024-2031). The cargo handling equipment market comprises a variety of handling equipment including industrial trucks, cranes, stackers, and pallets, among others, which streamline logistical and transport processes such as unloading cargo, transporting cargo, warehousing, picking, and sorting. The market growth is driven by the rising demand for cargo handling equipment from the marine segment, the increase in seaborne trade, the e-commerce boom, and advancement in cargo equipment through the integration of IoT devices, automation & robotics, and AI (artificial intelligence)) & ML (machine learning) among others.
Market Dynamics
Increase in Seaborne Trade to Create Demand for Cargo Handling Equipment
The global cargo equipment handling equipment market is highly dependent on international trade for its growth, which majorly comes from seaborne trade. According to the International Maritime Organization (IMO), up to 90.0% of the world's goods are transported through maritime trade. Further, the import and exports of goods through the marine have showcased exponential growth in recent years, especially post-pandemic owing to the e-commerce boom, government investment in port infrastructure, and increased consumer spending, which is projected to grow in the future and benefit the cargo equipment handling market. As per the Indian Ministry of Ports, Shipping, and Waterways, cargo handling in national waterways has grown by more than 1700.0% to 126.1 million Metric Tons (MMT) in 2022-23 from 6.83 MMT in 2013-14. reaching reported by the United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD), in 2020, due to the fallout of COVID-19, international maritime trade contracted by nearly 4.0%, which saw a rebound in 2022 with the global economy starting to recover and continued consumer spending, along with an easing in pandemic-related restrictions, causing maritime trade to grow by 3.2% reaching to a total of 11 billion tons, close to pre-pandemic levels.
Advancement in Cargo Handling Equipment
The development of a wide variety of cargo handling equipment with the integration of automation & robotics, IoT, and AI (artificial intelligence) & ML (machine learning) has increased the adoption of cargo handling equipment owing to increased efficiency, reduction in manpower consumption, and cost-effectivity. In March 2024, Konecranes introduced the Konecranes X-series industrial crane. It features a modern, compact design and safe, dependable technology that can be upgraded wirelessly to meet changing client needs. The X-series demonstrates ways Konecranes is influencing next-generation material handling for a safer, better, and more intelligent society by implementing sustainable design and material selections. Such product launches to meet user needs further promote the adoption of cargo handling equipment.
Electric is the Most Prominent Propulsion Type
Electric cargo equipment such as industrial trucks, stackers, cranes, and tow tractors, among others, are the preferred propulsion type owing to cost effectivity, eco-friendly features, and regulatory requirements. In January 2024, Kalmar, a division of Cargotec, received a substantial order from Wallenius Wilhelmsen, a leading Norwegian logistics service provider, to supply four heavy electric forklift trucks, two electric reachstackers, and three heavy terminal tractors to the company's US logistics network. The order, which includes the Kalmar Insight fleet performance monitoring solution, was placed during Cargotec's Q4 2023 order intake. The high adoption of electric cargo handling equipment by end-user industries is further contributing to the high share of this market segment.
Marine is the Biggest Application
Marine cargo accounts for 90.0% of global import-export volumes, creating a larger scope for purchase, replacement, and upgradation of cargo handling equipment. Further, the segment also has marine-specific cargo handling equipment such as container cranes, and twist lock among others, explaining the significance of the segment in cargo handling equipment revenue. For instance, in May 2024, SeaPort Manatee will add capacity to container and general cargo handling at their Tampa Bay, Florida, operations with two Konecranes Gottwald ESP.7 Mobile Harbor Cranes. After ordering the first crane in Q1 2024, the port swiftly chose to acquire a second optional crane at the start of Q2 to keep up with rapidly increasing demand. Both cranes will be delivered by the end of the year.
The global cargo handling equipment market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Asia-pacific is estimated to demonstrate a Significant Market Growth
The growing investments by regional governments in logistical infrastructure development is a key factor driving the regional market growth. The increasing seaborne trade in the region with significant presence of major cargo handling equipment manufacturers in the region such as Mitsubishi, Godrej, Toyota, among others is another contributor to the regional market growth. In August 2020, KION GROUP AG announced expansion of its operations in China and has commenced building of a new counterbalance truck manufacturing plant in Jinan, Shandong Province. The innovative project is intended to allow the global logistics equipment supplier to expand its product offering for industrial trucks in one of the world's most important material handling markets for around $109 million. The KION Group's new plant in eastern China is expected to create around 800 jobs by 2025. Such developments are further driving the regional market growth.
The major companies serving the global cargo handling equipment market include Cargotec Corp., Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., and Liebherr-International Deutschland GmbH, among others. The market players are focusing on capitalizing on growth by adopting strategies such as collaboration, partnerships, and market expansion, among others. For instance, in October 2020, The Boards of Directors of Cargotec Corp. and Konecranes Plc entered into a combination agreement (referred to as the "Combination Agreement") and a merger plan to integrate the two businesses. This merger is anticipated to provide synergy to the company's cargo-handling equipment business.