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세계의 자동차용 외장 액세서리 시장 : 산업 분석, 규모, 점유율, 성장, 동향 예측(2024-2031년)

Automotive Exterior Accessories Market: Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2031

발행일: | 리서치사: Persistence Market Research | 페이지 정보: 영문 326 Pages | 배송안내 : 2-5일 (영업일 기준)

    
    
    




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Persistence Market Research는 최근 자동차용 외장 액세서리 세계 시장에 대한 자세한 조사 보고서를 발표했습니다. 본 보고서에서는 성장 촉진요인, 동향, 시장 성장 촉진요인·과제 등의 중요한 시장 역학을 상세하게 평가함과 동시에 시장 구조에 관한 광범위한 통찰을 제공합니다. 이 조사 보고서에는 2024-2034년에 걸쳐 자동차용 외장 액세서리 세계 시장 예측 확대 궤도에 빛을 내는 독자적인 데이터와 예측이 포함되어 있습니다.

주요 하이라이트

  • 자동차용 외장 액세서리 세계 시장 규모(2024년) : 3억 4,724만 5,000달러
  • 예측 시장 규모(2031년) : 5억 9,511만 6,000 USD
  • 세계 시장 성장률(2024-2034년 CAGR) : 8%

자동차용 외장 액세서리 시장 - 조사 범위

자동차용 외장 액세서리 시장은 지붕 랙, 스포일러, 머드 플랩, 바디 키트, 사이드 미러 등 자동차 미학과 기능성을 높이기 위해 고안된 다양한 제품을 다룹니다. 이 제품은 자동차 애호가뿐만 아니라 함대 소유자를 포함하여 자가용 및 상용 차량 모두에서 광범위한 용도로 사용됩니다. 시장 성장의 원동력은 자동차 커스터마이징 수요 증가, 가처분 소득 증가, 오래된 자동차를 최신 디자인과 기술에 맞게 업그레이드하는 경향이 커지고 있습니다.

성장의 원동력:

자동차용 외장 액세서리 세계 시장의 성장은 몇 가지 중요한 요인에 의해 촉진됩니다. 자동차의 개성화와 커스터마이징에 대한 소비자의 취향 증가가 큰 역할을 하고 있습니다. 또한, 특히 신흥 시장에서 자동차 부문의 확대는 외장 액세서리 수요를 촉진하고 있습니다. 자동차용 액세서리에 쉽게 액세스할 수있는 전자상거래 플랫폼의 급증과 DIY 설치 추세 증가는 시장을 더욱 밀어 올리고 있습니다. 또한, 경량이면서 내구성이 뛰어난 플라스틱이나 금속 등의 재료의 진보가 이러한 액세서리의 기능과 매력을 향상시키고 있습니다.

과제:

유망한 성장에도 불구하고 시장은 몇 가지 문제에 직면하고 있습니다. 특히 금속과 플라스틱의 원재료 가격 변동은 제조업체에게 도전을 제기하고 있습니다. 게다가, 자동차의 효율성과 배기 가스 기준에 대한 관심이 높아져 차량 중량과 공기 저항을 증가시키는 특정 액세서리 시장이 억제될 수 있습니다. 특히 온라인 채널을 통한 모방품의 급증도 순정품의 평판과 매출을 저하시킴으로써 시장 성장에 영향을 미치고 있습니다.

기회:

자동차용 외장 액세서리 시장은 특히 전기자동차(EV) 분야에서 많은 성장 기회를 제공합니다. 보다 많은 소비자들이 EV로 전환함에 따라 가볍고 공기역학적 특성이 우수한 액세서리에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다. 또한 3D 프린팅과 같은 재료 및 제조 공정의 기술 발전으로 고도로 맞춤형 지속 가능한 액세서리를 생산할 수 있습니다. 자동차 OEM과의 제휴와 온라인 소매 확대에 주력하는 제조업체는 이 시장의 새로운 기회를 포착하는 태세를 갖추고 있습니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계 자동차용 외장 액세서리 시장의 성장을 가속하는 주요 요인은?
  • 차종별로 가장 높은 채용률을 나타내는 것은 어떤 유형의 액세서리인가?
  • 기술의 진보는 자동차용 외장 액세서리 시장 경쟁 구도에 어떤 영향을 미치는가?
  • 자동차용 외장 액세서리 시장에 공헌하고 있는 주요 기업은 어딘가, 그리고 어떤 전략으로 시장에서의 프레즌스를 유지하고 있는가?
  • 자동차용 외장 액세서리 시장의 새로운 동향과 장래성은?

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장 개요

  • 시장 범위/분류
  • 시장의 정의/범위/제한

제3장 주요 시장 동향

제4장 중요한 성공 요인

제5장 세계 자동차용 외장 액세서리 수요 분석

  • 과거 시장 수량(개) 분석, 2019-2023년
  • 현재와 장래 시장 규모(개) 예측, 2024-2031년
  • 전년대비 성장 동향 분석

제6장 세계 자동차용 외장 액세서리 - 가격 분석

제7장 세계 자동차용 외장 액세서리 수요(금액 또는 규모, 100만 달러) 분석

  • 과거 시장 매출(100만 달러) 분석, 2019-2023년
  • 현재와 장래 시장 매출(100만 달러) 예측, 2024-2031년
    • 전년대비 성장 동향 분석
    • 절대 수익 기회

제8장 시장 배경

  • 상위 시장 개요
  • 1인당 GDP
  • 세계 자동차 생산 시나리오
  • 지역별 차량 판매 및 차량 PARC 개요
  • 예측요인 - 관련성과 영향
  • 시장 역학
  • 밸류체인

제9장 제품 유형별 자동차용 외장 액세서리 세계 시장 분석

  • 소개/주요 조사 결과
  • 2019-2023년의 제품 유형별 시장 규모(100만 달러)와 수량 분석
  • 현재 시장 규모(100만 달러)와 제품 유형별 수량 분석과 예측, 2024-2031년
    • 커버
      • 차체 커버
      • 타이어 커버
      • 뒷자석 커버
    • 프런트 가드
      • 불바
      • 그릴 가드
      • HD범퍼
      • 자전거 랙
      • 루프 랙
      • 화물 랙
      • 스포츠 바/헤드에이크 랙
    • 바디 키트
      • 로커 패널
      • 스포일러
      • 펜더 플레어
      • 너프바
      • 전동 러닝 보드
      • 기계식 러닝 보드
      • 소프트 톱 및 하드 톱
      • 미등 가드
      • 창문 디플렉터
    • 창문 필름
  • 제품 유형별 시장의 매력 분석

제10장 차종별 자동차용 외장 액세서리 세계 시장 분석

  • 소개/주요 조사 결과
  • 2019-2023년의 차종별 시장 규모(100만 달러)와 수량 분석
  • 현재 시장 규모(100만 달러)와 차종별 수량 분석과 예측, 2024-2031년
    • 승용차
      • 콤팩트카
      • 중형차
      • 고급차
      • SUV
    • 소형 상용차
    • 대형 상용차
  • 차종별 시장의 매력 분석

제11장 유통 채널별 자동차용 외장 액세서리 세계 시장 분석

  • 소개/주요 조사 결과
  • 2019-2023년 유통채널별 시장 규모(100만 달러)와 수량 분석
  • 현재 시장 규모(100만 달러)와 유통 채널별 수량 분석과 예측, 2024-2031년
    • 온라인
    • 오프라인
      • 정규 판매점
      • 독립 소매업체
  • 유통 채널별 시장의 매력 분석

제12장 지역별 자동차용 외장 액세서리 세계 시장 분석

  • 소개
  • 2019-2023년 지역별 시장 규모(100만 달러)와 수량 분석
  • 현재 시장 규모(100만 달러)와 지역별 수량 분석과 예측, 2024-2031년
    • 북미
    • 라틴아메리카
    • 유럽
    • 중동 및 아프리카
    • 동아시아
    • 남아시아
    • 오세아니아
  • 지역별 시장의 매력 분석

제13장 북미의 자동차용 외장 액세서리 분석

제14장 라틴아메리카 자동차용 외장 액세서리 분석

제15장 유럽 자동차용 외장 액세서리 분석

제16장 남아시아의 자동차용 외장 액세서리 분석

제17장 동아시아 자동차용 외장 액세서리 분석

제18장 오세아니아의 자동차용 외장 액세서리 분석

제19장 중동 및 아프리카의 자동차용 외장 액세서리 분석

제20장 신흥국의 자동차용 외장 액세서리 분석

  • 소개
    • 주요 국가별 시장 매출 비율 분석
    • 세계와 국가별 성장 비교
  • 인도의 자동차용 외장 액세서리 분석
  • 러시아 자동차용 외장 액세서리 분석

제21장 시장 구조 분석

  • 기업 Tier별 시장 분석(자동차용 외장 액세서리)
  • 시장 집중
  • 시장 세분화 분석
  • 시장현재분석

제22장 경쟁 분석

  • 경쟁 대시보드
  • 경쟁에 의한 가격 분석
  • 경쟁 벤치마킹
  • 경쟁의 상세
    • Curt Manufacturing LLC
    • Covercraft Industries, LLC
    • CAR MATE MFG. CO., LTD.
    • Dee Zee, Inc
    • Eastman Chemical Company
    • Go Rhino
    • Hol-Mac Corporation
    • Lund International
    • Mont Blac Industri AB
    • N-Fab Inc.
    • Owens Products
    • Onki Corporation
    • Steelcraft
    • Thule Group AB
    • Westin Automotive
    • O'Reilly Auto Parts
    • US Auto Parts Network, Inc.

제23장 사용된 전제조건과 약어

제24장 조사 방법

JHS 24.10.24

Persistence Market Research has recently unveiled a detailed report on the global market for automotive exterior accessories. This report provides an in-depth evaluation of critical market dynamics, such as growth drivers, trends, opportunities, and challenges, while delivering extensive insights into the market's structure. The research publication includes exclusive data and projections, shedding light on the anticipated expansion trajectory of the global automotive exterior accessories market from 2024 to 2034.

Key Highlights:

  • Global Automotive Exterior Accessories Market Size (2024E): US$ 347.245Mn
  • Forecasted Market Value (2031F): US$ 595.116Mn
  • Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2034): 8%

Automotive Exterior Accessories Market - Scope of the Report:

The automotive exterior accessories market covers a broad range of products including roof racks, spoilers, mud flaps, body kits, side mirrors, and other components designed to enhance both the aesthetics and functionality of vehicles. These products serve a wide variety of applications for both personal and commercial vehicles, encompassing automotive enthusiasts as well as fleet owners. Market growth is driven by the increasing demand for vehicle customization, rising disposable income, and the growing trend of upgrading older vehicles to align with modern designs and technology.

Growth Drivers:

The growth of the global automotive exterior accessories market is fueled by several key factors. An increasing consumer preference for vehicle personalization and customization plays a significant role. Additionally, the expansion of the automotive sector, particularly in emerging markets, is driving demand for exterior accessories. The surge in e-commerce platforms that provide easy access to automotive accessories, along with a growing trend of DIY installations, further boosts the market. Moreover, advancements in materials, such as lightweight yet durable plastics and metals, are increasing the functionality and appeal of these accessories.

Challenges:

Despite its promising growth, the market faces several challenges. Fluctuating raw material prices, particularly for metals and plastics, pose a challenge to manufacturers. Additionally, the rising focus on vehicle efficiency and emission standards may curb the market for certain accessories that increase vehicle weight or drag. The proliferation of counterfeit products, especially through online channels, also impacts market growth by undermining the reputation and sales of genuine products.

Opportunities:

The automotive exterior accessories market offers numerous growth opportunities, particularly in the electric vehicle (EV) sector. As more consumers transition to EVs, demand for lightweight and aerodynamic accessories is expected to rise. Furthermore, technological advancements in materials and manufacturing processes, such as 3D printing, are enabling the production of highly customized and sustainable accessories. Manufacturers focusing on partnerships with automotive OEMs and expanding their online retail presence are poised to tap into emerging opportunities in this market.

Key Questions Addressed in the Report:

  • What are the main factors driving the growth of the global automotive exterior accessories market?
  • Which types of accessories are witnessing the highest adoption rates across different vehicle types?
  • How are technological advancements impacting the competitive landscape of the automotive exterior accessories market?
  • Who are the key players contributing to the automotive exterior accessories market, and what strategies are they using to maintain their market presence?
  • What are the emerging trends and future prospects in the automotive exterior accessories market?

Competitive Landscape and Business Strategy:

Leading players in the global automotive exterior accessories market, such as Thule Group, Magna International Inc., and LUND International, Inc., are focusing on product innovation, sustainability, and strategic partnerships. These companies are investing heavily in research and development to create advanced, aesthetically appealing, and durable accessories. Collaborations with automakers for OEM integration and tapping into the electric vehicle market are common strategies. A growing focus on eco-friendly materials, such as recycled plastics and lightweight composites, also helps these companies gain a competitive edge while catering to environmentally conscious consumers.

Companies Covered in This Report

  • Curt Manufacturing LLC
  • Covercraft Industries, LLC
  • CAR MATE MFG. CO., LTD.
  • Dee Zee, Inc
  • Eastman Chemical Company
  • Go Rhino
  • Hol-Mac Corporation
  • Lund International
  • Mont Blac Industri AB
  • N-Fab Inc.
  • Owens Products
  • Onki Corporation
  • Steelcraft
  • Thule Group AB
  • Westin Automotive
  • O'Reilly Auto Parts
  • U.S. Auto Parts Network, Inc.

Key Segments of Automotive Exterior Accessories Market

PMR's study on the automotive exterior accessories market is divided into four significant segments- product type, sales channel, vehicle type, and region. This report offers comprehensive data and information about the important market dynamics and growth parameters related to these categories.

Product Type

  • Covers

Car Body Covers

Tire Covers

Tonneau Covers

  • Front Guards

Bull Bars

Grille Guards

HD Bumpers

  • Racks

Bike Racks

Roof Racks

Cargo Box/Racks

Sports Bars/Headache Racks

  • Body Kits

Rocker Panels

Spoilers

Fender Flares

Nerf Bars

Powered Running Board

Mechanical Running Board

Soft Tops & Hard Tops

Tail Light Guards

Window Deflectors

  • Window Films

Sales Channel

  • Online
  • Offline

Authorized Retailers

Independent Retailers

Vehicle Type

  • Passenger Cars

Compact Cars

Mid-Sized Cars

Luxury Cars

SUVs

  • LCVs
  • HCVs

Region

  • North America
  • Latin America
  • Europe
  • East Asia
  • South Asia
  • Oceania
  • Middle East & Africa

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1. Global Market Outlook
  • 1.2. Demand Side Trends
  • 1.3. Supply Side Trends
  • 1.4. Analysis and Recommendations

2. Market Overview

  • 2.1. Market Coverage / Taxonomy
  • 2.2. Market Definition / Scope / Limitations

3. Key Market Trends

4. Key Success Factors

5. Global Car Exterior Accessories Demand Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2031

  • 5.1. Historical Market Volume (Units) Analysis, 2019-2023
  • 5.2. Current and Future Market Volume (Units) Projections, 2024-2031
  • 5.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis

6. Global Car Exterior Accessories - Pricing Analysis

7. Global Car Exterior Accessories Demand (in Value or Size in US$ Mn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2031

  • 7.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2023
  • 7.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2024-2031
    • 7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
    • 7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis

8. Market Background

  • 8.1. Parent Market Overview
  • 8.2. GDP Per Capita
  • 8.3. Global Automotive Production Scenario
  • 8.4. Vehicle Sales & Vehicle PARC Overview By Region
  • 8.5. Forecast Factors - Relevance & Impact
  • 8.6. Market Dynamics
    • 8.6.1. Drivers
    • 8.6.2. Restraints
    • 8.6.3. Opportunity Analysis
  • 8.7. Value Chain

9. Global Car Exterior Accessories Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, By Product Type

  • 9.1. Introduction / Key Findings
  • 9.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Product Type, 2019-2023
  • 9.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Product Type, 2024-2031
    • 9.3.1. Covers
      • 9.3.1.1. Car Body Covers
      • 9.3.1.2. Tire Covers
      • 9.3.1.3. Tonneau Covers
    • 9.3.2. Front Guards
      • 9.3.2.1. Bull Bars
      • 9.3.2.2. Grille Guards
      • 9.3.2.3. HD Bumpers
    • 9.3.3. Racks
      • 9.3.3.1. Bike Racks
      • 9.3.3.2. Roof Racks
      • 9.3.3.3. Cargo Racks
      • 9.3.3.4. Sport bars/headache racks
    • 9.3.4. Body Kits
      • 9.3.4.1. Rocker Panels
      • 9.3.4.2. Spoilers
      • 9.3.4.3. Fender Flares
      • 9.3.4.4. Nerf Bars
      • 9.3.4.5. Powered Running Boards
      • 9.3.4.6. Mechanical Running Boards
      • 9.3.4.7. Soft Tops & Hard Tops
      • 9.3.4.8. Tail Light Guards
      • 9.3.4.9. Window Deflectors
    • 9.3.5. Window Films
  • 9.4. Market Attractiveness Analysis By Product Type

10. Global Car Exterior Accessories Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, By Vehicle Type

  • 10.1. Introduction / Key Findings
  • 10.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Vehicle Type, 2019-2023
  • 10.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Vehicle Type, 2024-2031
    • 10.3.1. Passenger Vehicles
      • 10.3.1.1. Compact Cars
      • 10.3.1.2. Mid-sized Cars
      • 10.3.1.3. Luxury Vehicles
      • 10.3.1.4. SUVs
    • 10.3.2. Light Commercial Vehicles
    • 10.3.3. Heavy Commercial Vehicles
  • 10.4. Market Attractiveness Analysis By Vehicle Type

11. Global Car Exterior Accessories Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, By Sales Channel

  • 11.1. Introduction / Key Findings
  • 11.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Sales Channel, 2019-2023
  • 11.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Sales Channel, 2024-2031
    • 11.3.1. Online
    • 11.3.2. Offline
      • 11.3.2.1. Authorized Retailers
      • 11.3.2.2. Independent Retailers
  • 11.4. Market Attractiveness Analysis By Sales Channel

12. Global Car Exterior Accessories Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, by Region

  • 12.1. Introduction
  • 12.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Region, 2019-2023
  • 12.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Region, 2024-2031
    • 12.3.1. North America
    • 12.3.2. Latin America
    • 12.3.3. Europe
    • 12.3.4. Middle East and Africa (MEA)
    • 12.3.5. East Asia
    • 12.3.6. South Asia
    • 12.3.7. Oceania
  • 12.4. Market Attractiveness Analysis By Region

13. North America Car Exterior Accessories Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 13.1. Introduction
  • 13.2. Pricing Analysis
  • 13.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 13.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 13.4.1. By Country
      • 13.4.1.1. U.S.
      • 13.4.1.2. Canada
    • 13.4.2. By Product Type
    • 13.4.3. By Vehicle Type
    • 13.4.4. By Sales Channel
  • 13.5. Market Attractiveness Analysis
    • 13.5.1. By Country
    • 13.5.2. By Product Type
    • 13.5.3. By Vehicle Type
    • 13.5.4. By Sales Channel

14. Latin America Car Exterior Accessories Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 14.1. Introduction
  • 14.2. Pricing Analysis
  • 14.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 14.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 14.4.1. By Country
      • 14.4.1.1. Brazil
      • 14.4.1.2. Mexico
      • 14.4.1.3. Rest of Latin America
    • 14.4.2. By Product Type
    • 14.4.3. By Vehicle Type
    • 14.4.4. By Sales Channel
  • 14.5. Market Attractiveness Analysis
    • 14.5.1. By Country
    • 14.5.2. By Product Type
    • 14.5.3. By Vehicle Type
    • 14.5.4. By Sales Channel

15. Europe Car Exterior Accessories Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 15.1. Introduction
  • 15.2. Pricing Analysis
  • 15.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 15.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 15.4.1. By Country
      • 15.4.1.1. Germany
      • 15.4.1.2. Italy
      • 15.4.1.3. France
      • 15.4.1.4. U.K.
      • 15.4.1.5. Spain
      • 15.4.1.6. BENELUX
      • 15.4.1.7. Russia
      • 15.4.1.8. Rest of Europe
    • 15.4.2. By Product Type
    • 15.4.3. By Vehicle Type
    • 15.4.4. By Sales Channel
  • 15.5. Market Attractiveness Analysis
    • 15.5.1. By Country
    • 15.5.2. By Product Type
    • 15.5.3. By Vehicle Type
    • 15.5.4. By Sales Channel

16. South Asia Car Exterior Accessories Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 16.1. Introduction
  • 16.2. Pricing Analysis
  • 16.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 16.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 16.4.1. By Country
      • 16.4.1.1. India
      • 16.4.1.2. Thailand
      • 16.4.1.3. Indonesia
      • 16.4.1.4. Malaysia
      • 16.4.1.5. Rest of South Asia
    • 16.4.2. By Product Type
    • 16.4.3. By Vehicle Type
    • 16.4.4. By Sales Channel
  • 16.5. Market Attractiveness Analysis
    • 16.5.1. By Country
    • 16.5.2. By Product Type
    • 16.5.3. By Vehicle Type
    • 16.5.4. Bu Sales Channel

17. East Asia Car Exterior Accessories Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 17.1. Introduction
  • 17.2. Pricing Analysis
  • 17.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 17.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 17.4.1. By Country
      • 17.4.1.1. China
      • 17.4.1.2. Japan
      • 17.4.1.3. South Korea
    • 17.4.2. By Product Type
    • 17.4.3. By Vehicle Type
    • 17.4.4. By Sales Channel
  • 17.5. Market Attractiveness Analysis
    • 17.5.1. By Country
    • 17.5.2. By Product Type
    • 17.5.3. By Vehicle Type
    • 17.5.4. By Sales Channel

18. Oceania Car Exterior Accessories Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 18.1. Introduction
  • 18.2. Pricing Analysis
  • 18.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 18.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 18.4.1. By Country
      • 18.4.1.1. Australia
      • 18.4.1.2. New Zealand
    • 18.4.2. By Product Type
    • 18.4.3. By Vehicle Type
    • 18.4.4. By Sales Channel
  • 18.5. Market Attractiveness Analysis
    • 18.5.1. By Country
    • 18.5.2. By Product Type
    • 18.5.3. By Vehicle Type
    • 18.5.4. By Sales Channel

19. Middle East and Africa Car Exterior Accessories Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 19.1. Introduction
  • 19.2. Pricing Analysis
  • 19.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 19.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 19.4.1. By Country
      • 19.4.1.1. GCC Countries
      • 19.4.1.2. Turkey
      • 19.4.1.3. Northern Africa
      • 19.4.1.4. South Africa
      • 19.4.1.5. Rest of Middle East and Africa
    • 19.4.2. By Product Type
    • 19.4.3. By Vehicle Type
    • 19.4.4. By Sales Channel
  • 19.5. Market Attractiveness Analysis
    • 19.5.1. By Country
    • 19.5.2. By Product Type
    • 19.5.3. By Vehicle Type
    • 19.5.4. By Sales Channel

20. Emerging Countries Car Exterior Accessories Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 20.1. Introduction
    • 20.1.1. Market Value Proportion Analysis, By Key Countries
    • 20.1.2. Global Vs. Country Growth Comparison
  • 20.2. India Car Exterior Accessories Analysis
  • 20.3. Russia Car Exterior Accessories Analysis

21. Market Structure Analysis

  • 21.1. Market Analysis by Tier of Companies (Car Exterior Accessories)
  • 21.2. Market Concentration
  • 21.3. Market Fragmentation Analysis
  • 21.4. Market Presence Analysis
    • 21.4.1. By Regional footprint of Players
    • 21.4.2. Product foot print by Players

22. Competition Analysis

  • 22.1. Competition Dashboard
  • 22.2. Pricing Analysis by Competition
  • 22.3. Competition Benchmarking
  • 22.4. Competition Deep Dive
    • 22.4.1. Curt Manufacturing LLC
      • 22.4.1.1. Overview
      • 22.4.1.2. Product Portfolio
      • 22.4.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.1.4. Sales Footprint
      • 22.4.1.5. Strategy Overview
        • 22.4.1.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.1.5.2. Product Strategy
        • 22.4.1.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.2. Covercraft Industries, LLC
      • 22.4.2.1. Overview
      • 22.4.2.2. Product Portfolio
      • 22.4.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.2.4. Sales Footprint
      • 22.4.2.5. Strategy Overview
        • 22.4.2.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.2.5.2. Product Strategy
        • 22.4.2.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.3. CAR MATE MFG. CO., LTD.
      • 22.4.3.1. Overview
      • 22.4.3.2. Product Portfolio
      • 22.4.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.3.4. Sales Footprint
      • 22.4.3.5. Strategy Overview
        • 22.4.3.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.3.5.2. Product Strategy
        • 22.4.3.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.4. Dee Zee, Inc
      • 22.4.4.1. Overview
      • 22.4.4.2. Product Portfolio
      • 22.4.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.4.4. Sales Footprint
      • 22.4.4.5. Strategy Overview
        • 22.4.4.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.4.5.2. Product Strategy
        • 22.4.4.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.5. Eastman Chemical Company
      • 22.4.5.1. Overview
      • 22.4.5.2. Product Portfolio
      • 22.4.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.5.4. Sales Footprint
      • 22.4.5.5. Strategy Overview
        • 22.4.5.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.5.5.2. Product Strategy
        • 22.4.5.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.6. Go Rhino
      • 22.4.6.1. Overview
      • 22.4.6.2. Product Portfolio
      • 22.4.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.6.4. Sales Footprint
      • 22.4.6.5. Strategy Overview
        • 22.4.6.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.6.5.2. Product Strategy
        • 22.4.6.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.7. Hol-Mac Corporation
      • 22.4.7.1. Overview
      • 22.4.7.2. Product Portfolio
      • 22.4.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.7.4. Sales Footprint
      • 22.4.7.5. Strategy Overview
        • 22.4.7.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.7.5.2. Product Strategy
        • 22.4.7.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.8. Lund International
      • 22.4.8.1. Overview
      • 22.4.8.2. Product Portfolio
      • 22.4.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.8.4. Sales Footprint
      • 22.4.8.5. Strategy Overview
        • 22.4.8.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.8.5.2. Product Strategy
        • 22.4.8.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.9. Mont Blac Industri AB
      • 22.4.9.1. Overview
      • 22.4.9.2. Product Portfolio
      • 22.4.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.9.4. Sales Footprint
      • 22.4.9.5. Strategy Overview
        • 22.4.9.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.9.5.2. Product Strategy
        • 22.4.9.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.10. N-Fab Inc.
      • 22.4.10.1. Overview
      • 22.4.10.2. Product Portfolio
      • 22.4.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.10.4. Sales Footprint
      • 22.4.10.5. Strategy Overview
        • 22.4.10.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.10.5.2. Product Strategy
        • 22.4.10.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.11. Owens Products
      • 22.4.11.1. Overview
      • 22.4.11.2. Product Portfolio
      • 22.4.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.11.4. Sales Footprint
      • 22.4.11.5. Strategy Overview
        • 22.4.11.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.11.5.2. Product Strategy
        • 22.4.11.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.12. Onki Corporation
      • 22.4.12.1. Overview
      • 22.4.12.2. Product Portfolio
      • 22.4.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.12.4. Sales Footprint
      • 22.4.12.5. Strategy Overview
        • 22.4.12.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.12.5.2. Product Strategy
        • 22.4.12.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.13. Steelcraft
      • 22.4.13.1. Overview
      • 22.4.13.2. Product Portfolio
      • 22.4.13.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.13.4. Sales Footprint
      • 22.4.13.5. Strategy Overview
        • 22.4.13.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.13.5.2. Product Strategy
        • 22.4.13.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.14. Thule Group AB
      • 22.4.14.1. Overview
      • 22.4.14.2. Product Portfolio
      • 22.4.14.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.14.4. Sales Footprint
      • 22.4.14.5. Strategy Overview
        • 22.4.14.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.14.5.2. Product Strategy
        • 22.4.14.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.15. Westin Automotive
      • 22.4.15.1. Overview
      • 22.4.15.2. Product Portfolio
      • 22.4.15.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.15.4. Sales Footprint
      • 22.4.15.5. Strategy Overview
        • 22.4.15.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.15.5.2. Product Strategy
        • 22.4.15.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.16. O'Reilly Auto Parts
      • 22.4.16.1. Overview
      • 22.4.16.2. Product Portfolio
      • 22.4.16.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.16.4. Sales Footprint
      • 22.4.16.5. Strategy Overview
        • 22.4.16.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.16.5.2. Product Strategy
        • 22.4.16.5.3. Channel Strategy
    • 22.4.17. U.S. Auto Parts Network, Inc.
      • 22.4.17.1. Overview
      • 22.4.17.2. Product Portfolio
      • 22.4.17.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.17.4. Sales Footprint
      • 22.4.17.5. Strategy Overview
        • 22.4.17.5.1. Marketing Strategy
        • 22.4.17.5.2. Product Strategy
        • 22.4.17.5.3. Channel Strategy

23. Assumptions and Acronyms Used

24. Research Methodology

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