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세계의 우주여행 시장 : 시장 규모 및 점유율 분석 - 동향, 촉진요인, 경쟁 상황, 예측(2024-2030년)

Space Tourism Market Size & Share Analysis - Trends, Drivers, Competitive Landscape, and Forecasts (2024 - 2030)

발행일: | 리서치사: Prescient & Strategic Intelligence | 페이지 정보: 영문 240 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



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주요 하이라이트

우주여행 시장은 2023년 9억 2,140만 달러로 평가되며 45.0%의 CAGR로 성장하여 2030년에는 123억 5,570만 달러로 확대될 것으로 예상됩니다. 실험적 관광이 점차 대중화되고 있으며, 이는 이 산업의 확장을 촉진하고 있습니다.

이 산업이 확대되는 주요 이유는 우주에서 지구를 보고 싶고, 지구 밖을 여행한 적이 있는 선택된 사람들의 일원이 되고 싶다는 열망 때문입니다.

기술의 끊임없는 발전은 이 업계에서 볼 수 있는 큰 흐름입니다. 수년 동안 우주 기술이 크게 향상되면서 우주 여행의 안전성, 접근성 및 실현 가능성이 향상되었습니다. 스페이스 X와 같은 회사가 구축한 재사용 가능한 우주선과 로켓의 개발은 중요한 돌파구입니다. 로켓의 재사용은 우주 여행 비용을 크게 절감하여 상업적 우주 여행을 보다 경제적으로 가능하게 합니다.

주요 인사이트

2023년에는 북미가 약 55%의 점유율을 차지하며 이 산업에 가장 큰 기여를 할 것으로 예상됩니다. 이 산업의 주요 민간 기업 대부분이 이 대륙에 본사를 두고 있으며, 기술 발전의 선두주자로 자리매김하고 있습니다.

아시아태평양은 향후 몇 년 동안 45.7%의 가장 빠른 CAGR로 발전할 가능성이 높습니다. 중국과 인도는 국익을 향상시킬 뿐만 아니라 관광 목적으로도 이 분야에 많은 투자를 하고 있습니다.

궤도비행 카테고리는 향후 몇 년 동안 45.3%의 CAGR로 빠른 속도로 발전할 것으로 보입니다. 한편, 2030년에는 총알 비행 카테고리가 약 70%를 차지하여 산업에 가장 큰 기여를 할 가능성이 높습니다.

2023년 업계에서 민간 부문이 65% 이상의 가장 큰 점유율을 차지했습니다. 이는 민간 우주개발 사업자들 간의 경쟁이 치열해지면서 기술 개선, 접근성 향상, 비용 절감으로 이어지고 있기 때문인 것으로 보입니다. 정부 부문은 향후 10년간 연평균 45.4%의 높은 성장률을 기록할 것으로 예상됩니다. 이는 주로 정부가 이 산업의 경제적 이점을 이해하고 있기 때문입니다.

세계 우주여행 시장을 분석했으며, 시장의 기본 구조와 최신 상황, 주요 촉진·억제요인, 세계 전체 및 지역별·주요 국가별 시장 규모 동향 전망(금액 기준, 2017-2030년), 종류별·최종사용자별 상세 동향, 현재 시장 경쟁 상황, 주요 기업 개요 등의 정보를 전해드립니다. 주요 기업 개요 등을 조사하였습니다.

목차

제1장 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 지표

제5장 업계 전망

  • 시장 역학
    • 동향
    • 성장 촉진요인
    • 성장 억제요인/과제
    • 성장 촉진요인/억제요인의 영향 분석
  • 신종 코로나바이러스 감염증(COVID-19)의 영향
  • Porter's Five Forces 분석

제6장 세계 시장

  • 개요
  • 시장 매출 : 종류별(2017-2030년)
  • 시장 매출 : 최종사용자별(2017-2030년)
  • 시장 매출 : 지역별(2017-2030년)

제7장 북미 시장

  • 개요
  • 시장 매출 : 종류별(2017-2030년)
  • 시장 매출 : 최종사용자별(2017-2030년)
  • 시장 매출 : 국가별(2017-2030년)

제8장 유럽 시장

제9장 아시아태평양 시장

제10장 라틴아메리카 시장

제11장 중동 및 아프리카 시장

제12장 미국 시장

  • 개요
  • 시장 매출 : 종류별(2017-2030년)
  • 시장 매출 : 최종사용자별(2017-2030년)

제13장 캐나다 시장

제14장 독일 시장

제15장 프랑스 시장

제16장 영국 시장

제17장 이탈리아 시장

제18장 스페인 시장

제19장 일본 시장

제20장 중국 시장

제21장 인도 시장

제22장 호주 시장

제23장 한국 시장

제24장 브라질 시장

제25장 멕시코 시장

제26장 사우디아라비아 시장

제27장 남아프리카공화국 시장

제28장 아랍에미리트(UAE) 시장

제29장 경쟁 상황

  • 시장 진출 기업과 그 제공 품목 리스트
  • 주요 기업의 경쟁 벤치마크
  • 주요 기업의 제품 벤치마크
  • 최근의 전략적 전개

제30장 기업 개요

  • Space Exploration Technology Corp.
  • Blue Origin Enterprises L.P.
  • Virgin Galactic
  • Airbus Group SE
  • The Boeing Company
  • Zero Gravity Corporation
  • Axiom Space Inc.
  • Zero 2 Infinity S.L.
  • World View Enterprises Inc.
  • Space Adventures Inc.
  • Elysium Space. Inc.

제31장 부록

ksm 24.06.03

Key Highlights

The space tourism market was valued at USD 921.4 million in 2023, which will rise to USD 12,355.7 million, powering at a 45.0% compound annual growth rate, by 2030.

Experimental tourism is progressively becoming prevalent, which is boosting the expansion of this industry.

Space tourism provides a once-in-a-lifetime chance to discover the space and provide the experience of being an astronaut, which is something modern travelers are progressively searching for, without enduring the psychologically and physically challenging training of most national space agencies

A key reason driving the expansion of this industry is the wish to see Earth from space and become a part of a select group of people who have traveled beyond Earth, which wasn't possible in the past even for the super-rich.

The constant improvement of technology is the major trend being observed in this industry. The significant improvement in space technology over the years has improved the safety, accessibility, and viability of space travel.

The development of reusable spacecraft and rockets, established by businesses like SpaceX is an important breakthrough.

Reutilizing launch vehicles leads to a large reduction in space travel expenses, making commercial space tourism more financially possible.

Key Insights

North America was the largest contributor to the industry in 2023, with approximately 55% share.

This can be because the U.S. is home to the leading space exploration agency and many well-known aerospace businesses.

Most key private companies in this industry are headquartered on this continent, and they have been the leader in technological advancement.

APAC is likely to advance at the fastest compound annual growth rate, of 45.7%, in the years to come. China and India are investing largely in this sector for tourism purposes as well as to improve national interests.

The orbital category will advance at a faster compound annual growth rate, of 45.3%, in the years to come.

This will be because orbital tourism would offer a greater experience of space, by taking people to Earth's orbit by attaining a suitable escape velocity.

The sub-orbital category is likely to be the largest contributor to the industry in 2030, with approximately 70%.

As these spaceships will travel with a speed lower than that of an orbital one, it will be less complex, safer, and feasible.

The affordability of sub-orbital flights makes them more attractive for customers with a lower risk of safety.

The commercial category accounted for the largest share of the industry in 2023, of over 65%.

This can be ascribed to the strong competition between private space exploration businesses leading to technological improvements, improved accessibility, and cost reduction.

The government category is likely to grow at the higher compound annual growth rate, of 45.4%, during this decade. This can be mainly because governments have understood the possible economic advantages of the industry.

The key firms operating in this market are focusing on mergers, new product launches, collaboration, acquisitions, and partnerships.

They are also concentrating on increasing their reach to enhance their market position.

Table of Contents

Chapter 1. Research Scope

  • 1.1. Research Objectives
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Analysis Period
  • 1.4. Market Size Breakdown by Segments
    • 1.4.1. Market size breakdown, by type
    • 1.4.2. Market size breakdown, by end user
    • 1.4.3. Market size breakdown, by region
    • 1.4.4. Market size breakdown, by country
  • 1.5. Market Data Reporting Unit
    • 1.5.1. Value
  • 1.6. Key Stakeholders

Chapter 2. Research Methodology

  • 2.1. Secondary Research
    • 2.1.1. Paid
    • 2.1.2. Unpaid
    • 2.1.3. P&S Intelligence database
  • 2.2. Primary Research
  • 2.3. Market Size Estimation
  • 2.4. Data Triangulation
  • 2.5. Currency Conversion Rates
  • 2.6. Assumptions for the Study
  • 2.7. Notes and Caveats

Chapter 3. Executive Summary

Chapter 4. Market Indicators

Chapter 5. Industry Outlook

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Trends
    • 5.1.2. Drivers
    • 5.1.3. Restraints/challenges
    • 5.1.4. Impact analysis of drivers/restraints
  • 5.2. Impact of COVID-19
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Bargaining power of buyers
    • 5.3.2. Bargaining power of suppliers
    • 5.3.3. Threat of new entrants
    • 5.3.4. Intensity of rivalry
    • 5.3.5. Threat of substitutes

Chapter 6. Global Market

  • 6.1. Overview
  • 6.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 6.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 6.4. Market Revenue, by Region (2017-2030)

Chapter 7. North America Market

  • 7.1. Overview
  • 7.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 7.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 7.4. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 8. Europe Market

  • 8.1. Overview
  • 8.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 8.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 8.4. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 9. APAC Market

  • 9.1. Overview
  • 9.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 9.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 9.4. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 10. LATAM Market

  • 10.1. Overview
  • 10.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 10.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 10.4. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 11. MEA Market

  • 11.1. Overview
  • 11.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 11.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 11.4. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 12. U.S. Market

  • 12.1. Overview
  • 12.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 12.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 13. Canada Market

  • 13.1. Overview
  • 13.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 13.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 14. Germany Market

  • 14.1. Overview
  • 14.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 14.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 15. France Market

  • 15.1. Overview
  • 15.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 15.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 16. U.K. Market

  • 16.1. Overview
  • 16.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 16.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 17. Italy Market

  • 17.1. Overview
  • 17.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 17.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 18. Spain Market

  • 18.1. Overview
  • 18.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 18.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 19. Japan Market

  • 19.1. Overview
  • 19.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 19.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 20. China Market

  • 20.1. Overview
  • 20.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 20.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 21. India Market

  • 21.1. Overview
  • 21.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 21.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 22. Australia Market

  • 22.1. Overview
  • 22.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 22.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 23. South Korea Market

  • 23.1. Overview
  • 23.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 23.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 24. Brazil Market

  • 24.1. Overview
  • 24.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 24.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 25. Mexico Market

  • 25.1. Overview
  • 25.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 25.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 26. Saudi Arabia Market

  • 26.1. Overview
  • 26.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 26.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 27. South Africa Market

  • 27.1. Overview
  • 27.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 27.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 28. U.A.E. Market

  • 28.1. Overview
  • 28.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 28.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 29. Competitive Landscape

  • 29.1. List of Market Players and their Offerings
  • 29.2. Competitive Benchmarking of Key Players
  • 29.3. Product Benchmarking of Key Players
  • 29.4. Recent Strategic Developments

Chapter 30. Company Profiles

  • 30.1. Space Exploration Technology Corp.
    • 30.1.1. Business overview
    • 30.1.2. Product and service offerings
    • 30.1.3. Key financial summary
  • 30.2. Blue Origin Enterprises L.P.
    • 30.2.1. Business overview
    • 30.2.2. Product and service offerings
    • 30.2.3. Key financial summary
  • 30.3. Virgin Galactic
    • 30.3.1. Business overview
    • 30.3.2. Product and service offerings
    • 30.3.3. Key financial summary
  • 30.4. Airbus Group SE
    • 30.4.1. Business overview
    • 30.4.2. Product and service offerings
    • 30.4.3. Key financial summary
  • 30.5. The Boeing Company
    • 30.5.1. Business overview
    • 30.5.2. Product and service offerings
    • 30.5.3. Key financial summary
  • 30.6. Zero Gravity Corporation
    • 30.6.1. Business overview
    • 30.6.2. Product and service offerings
    • 30.6.3. Key financial summary
  • 30.7. Axiom Space Inc.
    • 30.7.1. Business overview
    • 30.7.2. Product and service offerings
    • 30.7.3. Key financial summary
  • 30.8. Zero 2 Infinity S.L.
    • 30.8.1. Business overview
    • 30.8.2. Product and service offerings
    • 30.8.3. Key financial summary
  • 30.9. World View Enterprises Inc.
    • 30.9.1. Business overview
    • 30.9.2. Product and service offerings
    • 30.9.3. Key financial summary
  • 30.10. Space Adventures Inc.
    • 30.10.1. Business overview
    • 30.10.2. Product and service offerings
    • 30.10.3. Key financial summary
  • 30.11. Elysium Space. Inc.
    • 30.11.1. Business overview
    • 30.11.2. Product and service offerings
    • 30.11.3. Key financial summary

Chapter 31. Appendix

  • 31.1. Abbreviations
  • 31.2. Sources and References
  • 31.3. Related Reports
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