시장보고서
상품코드
1609514

시장 점유율 및 예측 : IT 운영용 챗봇(2023-2028년), 전 세계 시장 규모(2개 보고서 번들)

Market Share and Forecast: Chatbots for IT Operations, 2023-2028, Worldwide (Bundle of Two Reports)

발행일: | 리서치사: QKS Group | 페이지 정보: 영문 110 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

이 제품에는 두 가지 보고서가 포함되어 있습니다. 시장 점유율 및 시장 예측

시장 점유율

Quadrant Knowledge Solutions는 IT 운영용 챗봇 시장이 2028년까지 20.12%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측한다고 밝혔습니다. 챗봇은 컴퓨터 프로그램을 통해 인간의 음성 및 문자 대화를 시뮬레이션하고 처리하여 인간이 디지털 기기와 상호 작용할 수 있도록 하는 것으로, IT 운영 챗봇은 인공지능(AI), 머신러닝(ML) 모델, 자연어 처리(NLP)를 사용하여 인간의 대화를 이해하고 응답하는 컴퓨터 솔루션입니다. IT 운영용 챗봇은 대화형 AI 플랫폼의 이용 사례 중 하나로, 기업은 텍스트 및 음성 대화를 통해 인간과 같은 대화로 IT 팀의 잡무를 자동화할 수 있습니다. 챗봇을 효과적으로 도입하면 IT 운영팀은 헬프데스크 티켓 회피율과 MTTR(평균 수리 시간)을 높이고, 요청 관리를 처리하고, 디바이스 및 용도의 문제를 해결할 수 있습니다.

Quadrant Knowledge Solutions는 IT 운영용 챗봇을 "실시간 지원, 문제 해결, 경보 관리, 사이버 보안 보장, 대화를 통한 학습, 다중 채널 접근성을 제공하여 IT 지원 프로세스를 간소화하도록 설계된 AI 기반 솔루션"으로 정의합니다. 실시간 지원, 문제 해결, 경고 관리, 사이버 보안, 대화와 학습, 멀티채널 접근성을 제공하여 IT 지원 프로세스를 간소화하도록 설계된 AI 탑재 솔루션"이라고 정의하고 있습니다.

시장 전망 설명

Quadrant Knowledge Solutions의 발표에 따르면, IT 운영용 챗봇 시장은 2028년까지 20.42%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예상되며, GPT-3 및 PaLM과 같은 생성형 AI 모델의 등장으로 특히 IT 운영 지원과 같은 복잡한 이용 사례에서 챗봇을 강화할 수 있는 새로운 가능성을 열어주었습니다. 챗봇을 강화할 수 있는 새로운 가능성이 열렸습니다. 생성형 AI는 현실적이고 합리적인 컨텐츠를 생성함으로써 보다 지능적인 대화를 가능하게 합니다. 생성형 AI는 챗봇이 고정된 지식 기반에서 응답하는 데 그치지 않고, IT 운영 관리의 기폭제가 될 수 있을 것으로 보입니다. 생성 모델과 통합된 챗봇은 사용 가능한 데이터를 기반으로 새로운 텍스트와 컨텐츠를 생성하여 맥락을 이해하고, 명확한 질문을 하고, 답변을 제공할 수 있습니다. 이를 통해 챗봇이 직원들의 복잡하고 미묘한 IT 지원 문의에 대응할 수 있는 능력을 크게 향상시킬 수 있습니다. 기존 챗봇이 좁은 이용 사례를 넘어서는 대화에 어려움을 겪었습니다면, 생성형 AI는 직원들이 직면할 수 있는 IT 문제를 폭넓게 다룰 수 있도록 범위를 확장할 수 있습니다. 문제는 틈새 IT 용어와 문제에 대한 생성 모델 학습, 잠재적인 부정확성 및 부적절한 컨텐츠 필터링 등이 있습니다. 가까운 미래에 생성형 AI가 인간의 판단이 필요한 복잡한 IT 대화를 완전히 자동화하지는 못하겠지만, 챗봇이 일상적인 IT 지원 쿼리의 대부분을 처리할 수 있도록 인간 에이전트를 확장하고 챗봇이 일상적인 IT 지원 쿼리를 처리할 수 있도록 함으로써 생산성과 비용을 크게 향상시킬 수 있습니다. 이는 IT 운영을 위한 챗봇의 기능을 강화하여 향후 몇 년동안 IT 서비스 데스크 운영 방식을 변화시킬 수 있는 큰 잠재력을 보여주고 있습니다.

목차

Market Share:

제1장 주요 요약

  • 주요 조사 결과
  • 주요 예측
  • 주요 동향
  • 시장 개요

제2장 시장 개요

  • 시장 정의와 범위
  • 시장에 영향을 미치는 주요 요인
  • 성장 촉진요인과 억제요인

제3장 세계 시장 점유율 분석

  • 세계의 IT 운영용 챗봇 시장 점유율 분석

제4장 시장 점유율 분석

  • 시장 점유율 : 지역별
  • 시장 점유율 : 세계
  • 시장 점유율 : 미국
  • 시장 점유율 : 캐나다
  • 시장 점유율 : 라틴아메리카
  • 시장 점유율 : 서유럽
  • 시장 점유율 : 중유럽 및 동유럽
  • 시장 점유율 : 중동 및 아프리카
  • 시장 점유율 : 중국
  • 시장 점유율 : 아시아태평양(일본 및 중국 제외)
  • 시장 점유율 : 업계별
  • 시장 점유율 : 미디어 및 엔터테인먼트
  • 시장 점유율 : 소매
  • 시장 점유율 : 은행/금융서비스/보험(BFSI)
  • 시장 점유율 : 여행 및 호스피탈리티
  • 시장 점유율 : 교육
  • 시장 점유율 : 공공 부문
  • 시장 점유율 : 헬스케어 및 생명과학
  • 시장 점유율 : 자동차
  • 시장 점유율 : 식품 및 음료
  • 시장 점유율 : 전개 유형별
  • 시장 점유율 : 온프레미스
  • 시장 점유율 : 클라우드
  • 시장 점유율 : 고객 유형별
  • 시장 점유율 : 중소기업
  • 시장 점유율 : 대기업
  • 시장 점유율 : 기업

제5장 기업 개요

  • 기업 개요
  • 애널리스트의 견해와 분석

제6장 부록

  • 조사 방법

Market Forecast:

제1장 주요 요약

  • 주요 조사 결과
  • 주요 예측
  • 주요 동향
  • 시장 개요

제2장 시장 개요

  • 시장 정의와 범위
  • 시장에 영향을 미치는 주요 요인
  • 성장 촉진요인과 억제요인

제3장 시장 예측 분석

  • 시장 예측 : 지역별
  • 시장 예측 : 세계
  • 시장 예측 : 미국
  • 시장 예측 : 캐나다
  • 시장 예측 : 라틴아메리카
  • 시장 예측 : 서유럽
  • 시장 예측 : 중유럽 및 동유럽
  • 시장 예측 : 중동 및 아프리카
  • 시장 예측 : 중국
  • 시장 예측 : 아시아태평양(일본 및 중국 제외)
  • 시장 예측 : 일본
  • 시장 전망 : 업계별
  • 시장 예측 : 미디어 및 엔터테인먼트
  • 시장 예측 : 소매
  • 시장 예측 : 은행/금융서비스/보험(BFSI)
  • 시장 예측 : 여행 및 호스피탈리티
  • 시장 예측 : 교육
  • 시장 예측 : 공공 부문
  • 시장 예측 : 헬스케어 및 생명과학
  • 시장 예측 : 자동차
  • 시장 예측 : 식품 및 음료
  • 시장 예측 : 전개 유형별
  • 시장 예측 : 온프레미스
  • 시장 예측 : 클라우드
  • 시장 예측 : 고객 유형별
  • 시장 예측 : 중소기업
  • 시장 예측 : 규모별
  • 시장 예측 : 기업

제4장 기업 개요

  • 기업 개요
  • 애널리스트의 견해와 분석

제5장 부록

  • 조사 방법
LSH 24.12.20

This product includes two reports: Market Share and Market Forecast.

Market Share Description:

Quadrant Knowledge Solutions Reveals that Chatbots for IT Operations Market is Projected to Register a CAGR of 20.12% by 2028. A chatbot simulates and processes spoken and written human conversations via a computer program, enabling humans to interact with digital devices. Chatbots for IT operations are computer solutions that understand and respond to human conversations using artificial intelligence (AI), machine learning (ML) models, and natural language processing (NLP). The chatbot for IT operations is one of the use cases of conversational AI platforms that allow organizations to automate IT teams' mundane tasks in a human-like conversation through text or voice interactions. By implementing chatbots effectively, IT operation teams can increase helpdesk ticket deflection and MTTR (mean time to repair), handle request management, and perform device/application troubleshooting.

Quadrant Knowledge Solutions defines chatbots for IT operations 'as AI-powered solutions designed to streamline IT support processes by offering real-time assistance, resolving issues, managing alerts, ensuring cybersecurity, learning from interactions, and providing multi-channel accessibility'.

Market Forecast Description:

Quadrant Knowledge Solutions Reveals that Chatbots for IT Operations market Projected to Register a CAGR of 20.42% by 2028. The emergence of generative AI models such as GPT-3 and PaLM has opened new possibilities for enhancing chatbots, especially for complex use cases such as IT operations support. By generating realistic and reasonable content, generative AI can enable more intelligent conversations. Generative AI will be a catalyst for IT operations management as it will enable chatbots to go beyond just responding from a fixed knowledge base. Chatbots integrated with generative models can understand context, ask clarifying questions, and provide answers by generating new text and content based on available data. This can significantly improve chatbots' ability to handle complex and nuanced IT support queries from employees. Where earlier chatbots struggled with conversations beyond narrow use cases, generative AI can expand the scope to cover a wider variety of IT issues employees may face. The challenges include training generative models on niche IT terminology and issues and filtering out potential inaccuracies or inappropriate content. Generative AI may not fully automate complex IT conversations requiring human judgment in the near future, but by augmenting human agents and allowing chatbots to handle an increasing portion of routine IT support queries, generative AI can drive significant productivity and cost gains. This indicates its sizeable potential to enhance the capabilities of chatbots targeted for IT operations and transform how IT service desks operate in the coming years.

TABLE OF CONTENTS

Market Share:

Chapter 01: Executive Summary

  • Key Research Findings
  • Top Predictions
  • Top Trends
  • Market Summary

Chapter 02: Market Overview

  • Market Definition and Scope
  • Key Factors Impacting the Market
  • Drivers & Restraints

Chapter 03: Market Share Analysis- Worldwide

  • Global DTO Market Share Analysis

Chapter 04: Market Share Analysis

  • Market Share by Region
  • Market Share Worldwide
  • Market Share USA
  • Market Share Canada
  • Market Share Latin America
  • Market Share Western Europe
  • Market Share Central & Eastern Europe
  • Market Share Middle East & Africa
  • Market Share China
  • Market Share APAC Ex Japan & China
  • Market Share Japan
  • Market Share by Industry Verticals
  • Market Share by Media & Entertainment
  • Market Share by Retail
  • Market Share by BFSI
  • Market Share by Travel & Hospitality
  • Market Share by Education
  • Market Share by Public Sector
  • Market Share by Healthcare & Life Science
  • Market Share by Automotive
  • Market Share by Food & Beverage
  • Market Share by Deployment Type
  • Market Share by Deployment Type: On prem
  • Market Share by Deployment Type: Cloud
  • Market Share by Customer Type
  • Market Share by SMB
  • Market Share by Large
  • Market Share by Enterprise

Chapter 05: Company Profile

  • Company Overview
  • Analyst Perspectives and Analysis

Chapter 06: Appendix

  • Research Methodologies

Market Forecast:

Chapter 01: Executive Summary

  • Key Research Findings
  • Top Predictions
  • Top Trends
  • Market Summary

Chapter 02: Market Overview

  • Market Definition and Scope
  • Key Factors Impacting the Market
  • Drivers & Restraints

Chapter 03: Market Forecast Analysis

  • Market Forecast by Region
  • Market Forecast Global
  • Market Forecast USA
  • Market Forecast Canada
  • Market Forecast Latin America
  • Market Forecast Western Europe
  • Market Forecast Central & Eastern Europe
  • Market Forecast Middle East & Africa
  • Market Forecast China
  • Market Forecast APAC Ex Japan & China
  • Market Forecast Japan
  • Market Forecast by Industry Verticals
  • Market Forecast by Media & Entertainment
  • Market Forecast by Retail
  • Market Forecast by BFSI
  • Market Forecast by Travel & Hospitality
  • Market Forecast by Education
  • Market Forecast by Public Sector
  • Market Forecast by Healthcare & Life Science
  • Market Forecast by Automotive
  • Market Forecast by Food & Beverage
  • Market Forecast by Deployment Type
  • Market Forecast by Deployment Type: On prem
  • Market Forecast Deployment Type: Cloud
  • Market Forecast by Customer Type
  • Market Forecast by SMB
  • Market Forecast by Large
  • Market Forecast by Enterprise

Chapter 04: Company Profile

  • Company Overview
  • Analyst Perspectives and Analysis

Chapter 05: Appendix

  • Research Methodologies
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제