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Xpeng의 전기화, 연결성, 인텔리전스, 공유의 레이아웃 분석(2023년)

Analysis on Xpengs Layout in Electrification, Connectivity, Intelligence and Sharing, 2023

발행일: | 리서치사: ResearchInChina | 페이지 정보: 영문 170 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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NIO, Xpeng, Li Auto는 전기화, 연결성, 인텔리전스, 공유 혁명에서 가장 빠르게 발전하는 자동차 제조업체 중 하나이며 Xpeng는 NIO 및 Li Auto보다 혁신적이고 첨예적입니다. 따라서 조익률이 가장 낮습니다.

NOA 분야에서는 Xpeng와 Huawei가 중국에서 선도하고 있습니다.

Xpeng의 차종은 첨단 지능형 운전 시스템을 탑재하고 있습니다. Xpeng의 공식 데이터에 따르면 2023년 10월 7일 현재 2024G9의 총 수주 대수 1만 5,000대 중 Xpeng의 선진 지능형 드라이빙 시스템인 XNGP를 표준 장비한 MAX판이 80% 이상을 차지했습니다.

다음은 D1EV가 개최한 최초의 중국 지능형 드라이빙 대회의 결과입니다.

Shenzhen Urban NOA 목록 : 1위, Xpeng G6, 2위, Avatr 11, 2위, Avatr 11, 3위, ARCFOX aS HI Edition, 4위, AITO M5

Shenzhen Highway NOA 목록 : 1위, ARCFOX aS, 2위, AITO M5, 3위, Hyper GT

Shanghai Urban NOA 목록 : 1위, Xpeng G6, 2위, Jiyue 01, 3위, ARCFOX aS HI Edition, 4위, Avatr 11, 5위, AITO M55

Shanghai Highway NOA 목록 : 1위, AITO M5, 2위, Xpeng G6, 3위, Neta S

Guangzhou Highway NOA 목록 : 1위, Xpeng G6, 2위, AITO M5, 3위, Avatr 11

Xpeng G6의 NOA가 중국에서 최고 지위에 있음을 알 수 있습니다.

Xpeng는 중국에서 처음으로 12,000T의 초대형 다이캐스트 머신을 채용하여 CIB 배터리 바디 일체화 설계를 실현했습니다.

Xpeng의 일체 성형과 CIB 배터리 바디의 통합 설계는 섀시의 보호 성능을 높이는 동시에 세로 공간을 절약하고 안전과 승차감을 향상시켰습니다. 프론트 및 리어 일체형 알루미늄 다이캐스트 기술의 비틀림 강성은 최대 42,000N*m/deg로, 83% 향상, 161의 컴포넌트를 통합하여 차체 중량을 17% 삭감했습니다.

Xpeng의 사장 겸 CEO인 Xiaopeng은 Xpeng는 현재 세계에서 유일한 12,000T의 초대형 다이캐스트 머신을 보유하고 있으며, 보다 대형 다이캐스트 부품의 생산을 지원하기 위해 곧 16,000T의 다이캐스트 머신을 확장한다고 말했습니다. 현재 Xpeng는 CIB 센터 플로어 통합 다이캐스트 기술을 개발하고 있으며, 항속 거리를 5% 늘려 전체 제조 비용을 10%-30% 낮출 수 있습니다.

광저우 공장에서 Xpeng와 Guangdong Hongtu Technology는 '공장 내 공장'을 건설하는 새로운 협력 모델을 채택하여 통합 부품의 자동차 이용을 가속화했습니다. Guangdong Hongtu Technology는 Xpeng 및 기타 신에너지 자동차 브랜드와 기존 자동차 제조업체를 포함한 여러 고객으로부터 일체 성형 제품 지정 통지를 받고 있습니다.

Xpeng는 100대의 비행 차량 주문을 확보했습니다.

2013년부터 2023년까지 Xpeng 산하의 XPeng AeroHT는 6세대 비행 차량을 개발했습니다.

2023년 10월, Xpeng AeroHT는 Xpeng 1024 Tech Day에서 두 개의 비행 차량을 발표했습니다. 분할 구성은 '모듈형 플라잉 카'로 명명되며 공중 모듈과 지상 모듈의 두 부분으로 구성되며 자동으로 분리 및 결합할 수 있습니다.

2023년 12월 1일 가흥시 남호구의 Road-Air Cooperative Three-Dimensional Transportation Industry Research Institute는 Xpeng AeroHT와 예약계약을 체결하여 고속도로와 수로 등의 교통의 종합적인 관리, 비행 캠프 체험, 현장 연결 운송에 사용되는 모듈형 플라잉 카를 100대 주문했습니다.

이 보고서는 Xpeng에 대해 조사했으며, 전기화, 연결성, 인텔리전스, 공유에 대한 회사의 전략 및 개발 동향 등을 분석했습니다.

목차

제1장 Xpeng 개요

  • 프로파일
  • 경영진
  • 조직구조
  • 조직 구조의 조정 및 최적화
  • 자동차 제조의 발전 실적
  • 매출
  • 수익 및 이익
  • 자금 조달 이력
  • R&D 레이아웃
  • 생산 레이아웃
  • 일체 성형 레이아웃
  • 판매 채널
  • 중고차 서비스

제2장 Xpeng의 전기화 및 섀시 레이아웃

  • 발매중 및 발표된 모델의 주요 파라미터의 비교
  • 「삼전」기술 및 공급자
  • 「삼전」기술의 진보(2023년)
  • 충전 네트워크 레이아웃
  • 충전 및 에너지 보급 제품
  • 전화 협력의 역학
  • CIB 배터리 바디 일체화 설계
  • 800V 플랫폼 개발
  • 800V 초고속 충전 플랫폼
  • 열 관리 시스템 개발 단계
  • X-HP 지능형 열 관리 시스템
  • XPower 3.0 파워트레인 시스템

3장 Xpeng 전자 및 전기 아키텍처(EEA)

  • EEA의 진화 : 기술 로드맵
  • 출시되는 SEPA 2.0 Fuyao 아키텍처
  • X-EEA 3.0 : 중앙 슈퍼컴퓨팅 존 컨트롤
  • X-EEA 3.0 : 하드웨어, 통신, 전원 아키텍처
  • X-EEA3.0의 4개의 주요 컨트롤러
  • X-EEA3.0의 첨단 통합
  • X-EEA3.0의 중앙 도메인 컨트롤러 아키텍처 다이어그램
  • XEEA3.0의 XPU 회로도
  • X-EEA3.0 자율주행 도메인 컨트롤러의 아키텍처 다이어그램
  • XEEA3.0의 좌우 존 컨트롤러
  • XEEA3.0의 좌우 존 컨트롤러의 회로도
  • Xpeng EEA의 미래

제4장 Xpeng의 지능형 운전 시스템

  • XPILOT 자율주행 시스템 개발 로드맵
  • City NGP의 특징
  • NGP 기능의 진화
  • 자동 주차의 개발 루트
  • 발레파킹 어시스트(VPA)
  • LiDAR를 이용한 발레파킹 어시스트(VPA-L)
  • 자율주행의 풀 스택 자사 개발
  • 자율주행을 위한 지능형 컴퓨팅 센터
  • XBain과 X-NET
  • XPlanner와 X-NET2.0
  • 자율주행경영팀
  • 자율주행의 역학

제5장 Xpeng의 지능형 조종실 및 텔레매틱스 시스템

  • 조종석 공급망
  • Xmart OS 자동차용 운영 체제의 소개
  • OTA의 진화
  • 차내 생태계
  • 지능형 조종석의 하이라이트
  • 지능형 조종석의 진화와 공급업체
  • Xmart OS의 자동차 모델에의 응용 사례
  • Xmart OS 4.4.0의 기능 업그레이드
  • 제5세대 지능형 조종석 시스템
  • 차내 앱
  • 스마트폰 앱

제6장 Xpeng의 주요 모델 및 공급업체

  • Main Suppliers of Xpeng G9
  • Comparison between Xpeng G9 and Competing Products
  • Comparison between 2024 Xpeng G9 and Competing Products
  • Comparison between Xpeng G6 and Competing Products
  • Reasons Why Consumers Choose Xpeng G6
  • Main Suppliers of Xpeng G6
  • X9 and MONA
  • Configuration of X9

제7장 Xpeng의 미래 모빌리티 비즈니스

  • XPENG Robotics의 프로파일
  • XPENG Robotics의 로봇 포니
  • XPENG Robotics의 휴머노이드 로봇
  • Xpeng AeroHT의 프로파일
  • Xpeng의 비행 차량의 연구 개발과 시험 비행 거점의 레이아웃
  • Xpeng AeroHT 개발의 실적
  • Xpeng 비행하는 자동차의 소개
  • Xpeng 비행 차량 파라미터
  • Xpeng의 분할 구성의 비행 차
  • Xpeng가 멀티 낙하산 구조 시스템을 독자 개발

제8장 Xpeng의 국외 레이아웃

  • 국외 전개 실적
  • 국외에서의 연구개발 서비스 레이아웃
  • 국외 판매 및 주력 모델
  • 국외 진출의 방법 및 국외 판매 모델
AJY 24.06.05

Research on Xpeng's layout in electrification, connectivity, intelligence and sharing: in the innovation-driven rapid development, secured orders for 100 flying cars.

NIO, Xpeng and Li Auto are among the fastest-moving automakers in the revolution of electrification, connectivity, intelligence and sharing, and Xpeng is more innovative and radical than NIO and Li Auto, leading to its lowest gross margin.

In NOA field, Xpeng and Huawei lead in China.

Xpeng's car models feature its leading intelligent driving system. According to Xpeng's official data, as of October 7, 2023, of the orders for 15,000 2024 G9 cars in total, the MAX edition equipped with XNGP, Xpeng's advanced intelligent driving system, as a standard configuration, swept more than 80%.

The following are the results of the First China Intelligent Driving Competition held by D1EV:

Shenzhen Urban NOA List: first place: Xpeng G6; second place: Avatr 11; third place: ARCFOX aS HI Edition; fourth place: AITO M5.

Shenzhen Highway NOA List: champion: ARCFOX aS; runner-up: AITO M5; third runner-up: Hyper GT.

Shanghai Urban NOA List: first place: Xpeng G6; second place: Jiyue 01; third place: ARCFOX aS HI Edition; fourth place: Avatr 11; fifth place: AITO M5.

Shanghai Highway NOA List: champion: AITO M5; runner-up: Xpeng G6; third runner-up: Neta S.

Guangzhou Highway NOA List: first place: Xpeng G6; second place: AITO M5; third place: Avatr 11.

It can be seen that the NOA of Xpeng G6 is in a leading position in China.

Xpeng is the first in China to use a 12000T ultra-large die-casting machine to realize CIB battery body integration design.

Xpeng's integrated die-casting and CIB battery body integration design enhance chassis protection while saving vertical space, improving safety and riding comfort. The front and rear integrated aluminum die-casting technology has a torsional stiffness of up to 42,000N*m/deg, up 83%, and integrates 161 components, reducing the body weight by 17%.

He Xiaopeng, president and CEO of Xpeng, said that Xpeng now has the world's only 12000T ultra-large die-casting machine, and will soon expand a 16000T die-casting machine to support the production of larger die-cast parts. At present, Xpeng is developing CIB + center floor integrated die-casting technology, which can increase cruising range by 5% and lower overall manufacturing cost by 10%-30%.

At the Guangzhou factory, Xpeng and Guangdong Hongtu Technology adopted a new cooperation model of building "factory in factory" to speed up the application of integrated die-cast parts in automobiles. Guangdong Hongtu Technology has received the notifications of designating integrated die-cast products from multiple customers including Xpeng and other new energy vehicle brands and conventional automakers.

Xpeng has secured orders for 100 flying car.

From 2013 to 2023, XPeng AeroHT, an arm of Xpeng, developed six generations of flying cars.

In October 2023, Xpeng AeroHT introduced two flying cars at Xpeng 1024 Tech Day: a split configuration and an air-ground integrated configuration. Wherein, the split configuration is named "Modular Flying Car", consisting of two parts, air module and ground module which can automatically separate and combine.

On December 1, 2023, Jiaxing Nanhu District Road-Air Cooperative Three-Dimensional Transportation Industry Research Institute signed a reservation agreement with Xpeng AeroHT, planning to order 100 Modular Flying Cars used for comprehensive management of transportation such as highways and waterways, as well as flying camp experience and site connection transport.

To enhance flying car safety, Xpeng AeroHT independently developed the multi-parachute rescue system. In October 2023, this technology was installed on XPENG X2 and successfully completed a 50-meter ultra-low-altitude parachuting test, filling a gap in ultra-low-altitude rescues.

In early October 2023, the Ministry of Industry and Information Technology, the Ministry of Science and Technology, the Ministry of Finance, and the Civil Aviation Administration jointly issued the Outline for the Development of Green Aviation Manufacturing Industry (2023-2035), specifying the development timetable of eVTOL: by 2025, electric vertical take-off and landing (eVTOL) aircrafts will be piloted; by 2035, new energy aircrafts will become mainstream.

In the summary of Xpeng's development history in Electrification, Connectivity, Intelligence and Sharing, it can be seen that despite a very low gross margin, Xpeng has won recognition and support from all parties by virtue of its great innovation strength and leading technologies. For example, Volkswagen invested RMB5 billion in Xpeng.

Table of Contents

Chapter 1 Overview of Xpeng

  • 1.1 Profile
  • 1.2 Management Team
  • 1.3 Organizational Structure
  • 1.4 Organizational Structure Adjustment and Optimization
  • 1.5 Development History of Car Manufacturing
  • 1.6 Sales
  • 1.7 Revenue and Profits
  • 1.8 Financing History
  • 1.9 R&D Layout
  • 1.10 Production Layout
  • 1.11 Integrated Die-casting Layout
  • 1.12 Sales Channels
  • 1.13 Used Car Services

Chapter 2 Xpeng's Electrification and Chassis Layout

  • 2.1 Comparison of Key Parameters between Models on Sale and Launched
  • 2.2 "Three Electrics" Technologies and Suppliers
  • 2.3 Progress in "Three Electrics" Technologies in 2023
  • 2.4 Charging Network Layout
  • 2.5 Charging and Energy Replenishment Products
  • 2.6 Dynamics in Electrification Cooperation
  • 2.7 CIB Battery Body Integration Design
  • 2.8 800V Platform Development
  • 2.9 800V Super-fast Charging Platform
  • 2.10 Development Phases of Thermal Management System
  • 2.11 X-HP Intelligent Thermal Management System
  • 2.12 XPower 3.0 Powertrain System

Chapter 3 Xpeng's Electronic/Electrical Architecture (EEA)

  • 3.1 EEA Evolution: Technology Roadmap
  • 3.2 Released SEPA 2.0 Fuyao Architecture
  • 3.3 X-EEA 3.0: Central Supercomputing + Zone Control
  • 3.4 X-EEA 3.0: Hardware, Communication and Power Architecture
  • 3.5 Four Major Controllers of X-EEA3.0
  • 3.6 High Integration of X-EEA3.0
  • 3.7 Central Domain Controller Architecture Diagram of X-EEA3.0
  • 3.8 XPU Circuit Diagram of XEEA3.0
  • 3.9 Architecture Diagram of Autonomous Driving Domain Controller of X-EEA3.0
  • 3.10 Left and Right Zone Controllers of XEEA3.0
  • 3.11 Circuit Diagram of Left and Right Zone Controllers of XEEA3.0
  • 3.12 The Future of Xpeng EEA

Chapter 4 Xpeng's Intelligent Driving System

  • 4.1 Development Roadmap of XPILOT Autonomous Driving System
  • 4.2 Features of City NGP
  • 4.3 NGP Function Evolution
  • 4.4 Development Route of Automated Parking
  • 4.5 Valet Parking Assist (VPA)
  • 4.6 Valet Parking Assist with LiDAR (VPA-L)
  • 4.7 Full-stack Self-development of Autonomous Driving
  • 4.8 Intelligent Computing Center for Autonomous Driving
  • 4.9 XBain and X-NET
  • 4.10 XPlanner and X-NET2.0
  • 4.11 Autonomous Driving Management Team
  • 4.12 Dynamics in Autonomous Driving

Chapter 5 Xpeng's Intelligent Cockpit and Telematics System

  • 5.1 Cockpit Supply Chain
  • 5.2 Introduction to Xmart OS In-car Operating System
  • 5.3 OTA Evolution
  • 5.4 In-car Ecosystem
  • 5.5 Highlights of Intelligent Cockpit
  • 5.6 Intelligent Cockpit Evolution and Suppliers
  • 5.7 Application Cases of Xmart OS in Car Models
  • 5.8 Function Upgrades of Xmart OS 4.4.0
  • 5.9 5th Generation Intelligent Cockpit System
  • 5.10 In-car APP
  • 5.11 Smartphone APP

Chapter 6 Xpeng's Key Models and Suppliers

  • 6.1 Main Suppliers of Xpeng G9
  • 6.2 Comparison between Xpeng G9 and Competing Products
  • 6.3 Comparison between 2024 Xpeng G9 and Competing Products
  • 6.4 Comparison between Xpeng G6 and Competing Products
  • 6.5 Reasons Why Consumers Choose Xpeng G6
  • 6.6 Main Suppliers of Xpeng G6
  • 6.7 X9 and MONA
  • 6.8 Configuration of X9

Chapter 7 Xpeng's Future Mobility Business

  • 7.1 Profile of XPENG Robotics
  • 7.2 Robot Pony of XPENG Robotics
  • 7.3 Humanoid Robot of XPENG Robotics
  • 7.4 Profile of Xpeng AeroHT
  • 7.5 Xpeng's Layout of Flying Car R&D and Test Flight Bases
  • 7.6 Development History of Xpeng AeroHT
  • 7.7 Introduction to Xpeng Flying Cars
  • 7.8 Parameters of Xpeng Flying Cars
  • 7.9 Xpeng's Split Configuration Flying Car
  • 7.10 Xpeng Independently Developed A Multi-Parachute Rescue System

Chapter 8 Xpeng's Overseas Layout

  • 8.1 Overseas Development History
  • 8.2 Overseas R&D and Services Layout
  • 8.3 Overseas Sales and Flagship Models
  • 8.4 Ways of Going Overseas and Overseas Sales Model
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