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시장보고서
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자동차 마이크로모터 및 모션 메커니즘 산업(2025년)Automotive Micromotor and Motion Mechanism Industry Report, 2025 |
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자동차 기술의 발전과 함께 마이크로모터의 용도가 확대되고 있습니다. 예를 들어, 스마트 조종석, 자동 운전 시스템, 전기자동차 배터리 관리 시스템 등에서 마이크로모터를 자주 볼 수 있습니다. 모터 수가 다르면 자동차 사용의 복잡성과 일부 기능의 사용자 경험에 큰 영향을 줄 수 있습니다. 주요 브랜드가 사용자 경험에 점점 더 많은 관심을 기울이면서 자동차 마이크로모터 수요는 계속 증가할 것으로 보입니다.
자동차 마이크로모터의 대표적인 응용 시나리오 : 스마트 조종석
자동차 인텔리전스는 일반 소비자에게 중요한 기준이 되었습니다. 스마트 조종석은 자동차 인텔리전트 기술의 구현으로 디스플레이, 인터랙션, OS, 칩 등의 기술과 제품을 통합하여 자동차 산업의 인텔리전트화를 다음 단계로 인도합니다. 자동차 마이크로모터 제어 시스템은 스마트 조종실 내에서 전기 부품의 움직임을 가능하게 하는 구동 메커니즘으로서 여전히 큰 역할을 할 전망입니다.
HUD 플립 모터 솔루션
HUD는 운전 속도, 수온 등의 중요한 정보를 윈드스크린의 홀로그래픽 하프 미러에 매핑할 수 있으며, 운전자는 머리를 내리지 않고도 중요한 정보를 명확하게 볼 수 있습니다. 본래, HUD는 운전의 안전성을 향상시키기 위한 것입니다만, 시판되고 있는 HUD 중에는 복수의 단점이 있습니다. 예를 들어, 정상적으로 앉은 자세에서는 표시 정보가 보이지 않고, 비스듬히 전에 밀어내지 않으면 보이지 않으므로(이 경우에는 마이크로모터가 없음), 운전의 안전성에 중대한 영향을 미칩니다.
HUD의 둔각 지능형 개폐를 위해 마이크로 DC 모터가 HUD에 추가됩니다. 입력 샤프트, 반전 메커니즘 및 출력 기어로 구성된 변속기로 HUD 각도를 조정할 수 있습니다. 방열면에서 마이크로모터는 팬의 회전을 제어하고 HUD의 온도를 효과적으로 제어합니다.
CID 모터 솔루션
CID는 현대 자동차 인테리어의 중요한 부분입니다. 일반적으로 클러스터의 중앙에 배치되어 운전자와 조수석 사람이 쉽게 보거나 조작 할 수 있습니다. 드라이버가 보다 직관적으로 정보를 읽을 수 있고 편리하게 상호 작용할 수 있도록 화면의 위치와 각도를 유연하게 조정하기 위해 CID에는 두 가지 이동 방법이 설계되었습니다. 하나는 궤도를 따라 좌우로 슬라이드할 수 있는 전동 자동차용 스크린이고, 다른 하나는 전동 장치에 의해 수직으로 승강할 수 있는 디스플레이입니다.
이동 방향은 다르지만 모터 구동, 전자 제어 시스템, 기계 구조, 센서 등을 포함한 기술 원리는 동일합니다. 그 핵심은 모터에 있으며 화면 슬라이드와 승강을 구동하는 전력을 공급합니다. 모터는 DC 모터, 스테퍼 모터 등의 유형이 있으며, 케이블을 통해 차량 탑재 전원에 접속됩니다.
지능형 운전 기술이 발전함에 따라 운전자가 판단하고 주의를 기울여야 하는 정보가 증가하고 있습니다. 종래의 디스플레이 기술에서는 분명히 대응할 수 없기 때문에 스마트 스크린의 탑재는 피할 수 없습니다.
시트 모터 솔루션
마이크로모터는 좌석 각도 조정, 좌석 마사지와 같은 기능을 통해 탑승자의 피로를 줄이고 편안한 승차감을 제공합니다.
전동 모터가 장착된 전동 시트는 변속기와 액추에이터를 사용하여 각 시트의 위치, 높이 및 등받이를 조정합니다. 보다 고급스러운 것은 드라이버와 동승자가 편안하게 보낼 수 있도록 대퇴부의 지원이나 램버 지원 등을 조정할 수도 있습니다. 기능에 따라, 전동 시트에는 보통 4개의 마이크로모터가 탑재되어 있어 최대 8개까지 탑재할 수 있습니다.
전동 시트 조정 모터는 부품 및 기능에 따라 틸트 모터, 전방 수직 모터, 리어 수직 모터, 슬라이드 레일 모터, 헤드 레스트 모터, 램버 서포트 모터, 안전 벨트 프리텐셔너 모터, 레그 서포트 모터로 구분됩니다.
이 보고서는 중국의 자동차 산업에 대해 조사 분석하고 자동차 마이크로모터의 개요, 용도, 국내외 공급자 등의 정보를 제공합니다.
Automotive Micromotor and Motion Mechanism Research: More automotive micromotors and motion mechanisms are used in a single vehicle, especially in cockpits, autonomous driving and other scenarios.
Automotive micromotors specifically refer to motors with small volume and capacity as well as output power below several hundred watts. As the key components in automobiles, micromotors generally meet the requirements of automobiles for power, precise control, energy conservation and environmental protection. Automotive micromotors feature high torque, low noise, small size, light weight, easy use and constant speed operation.
Automotive micromotors are widely distributed in engines, chassis, bodies and accessories of automobiles. Automotive micromotors are mainly used in brake assist (brake assist motors), power steering (power steering motors), seat adjustment (seat adjustment motors), wipers (wiper motors), air conditioning adjustment, idle speed controllers, radiator fans (heat dissipation), etc.
With the development of automotive technology, the application of micromotors is expanding. For example, micromotors are more frequently seen in smart cockpits, autonomous driving systems, and battery management systems of electric vehicles. Different numbers of motors can significantly affect the complexity of automotive applications and user experience in some functions. As major brands pay more and more attention to user experience, the demand for automotive micromotors will continue to grow.
Typical application scenarios of automotive micromotors: smart cockpits
Automotive intelligence has become an important criterion for ordinary consumers. As the embodiment of automotive intelligent technology, smart cockpits integrate displays, interaction, operating systems, chips and other technologies and products, and will lead the automotive industry's intelligent transformation into the next stage. Automotive micromotor control systems will still play a huge role as driving mechanisms that enable the movement of electric components inside smart cockpits.
HUD flip motor solutions
HUDs can map important information, such as driving speed, water temperature, etc., on the holographic half mirror on the windshield, so that the driver can see important information clearly without having to lower his/her head. In essence, HUDs are designed to improve driving safety, but some HUDs on the market have some defects. For example, the display information cannot be seen in a normal sitting position and must be pushed forward at an angle to be seen (in this case there is no micromotors), which seriously affects driving safety.
For the obtuse-angle intelligent opening and closing of HUDs, micro DC motors are added to the HUDs. The transmission systems composed of input shafts, reversing mechanisms and output gears can adjust the angle of the HUDs. In terms of heat dissipation, micromotors control the rotation of fans to effectively control the temperature of HUDs.
CID motor solutions
A CID is an important part of the interior of a modern car. It is usually located in the center of the cluster and can be easily viewed and operated by the driver and front passenger. In order to flexibly adjust the position and angle of the screen for the driver who can read information more intuitively and interact conveniently, two movement methods are designed for the CID: one is an electric-driven automotive screen that can slide left and right along the track; the other is a display that can be vertically raised and lowered by an electric drive device.
In spite of different moving directions, they share the same technical principle, involving motor drive, electronic control systems, mechanical structures, sensors, etc. The core lies in motors, which provide power to drive the sliding and lifting of the screen. The motors, which can be DC motors, stepper motors, or other types, are connected to the on-board power supply via cables.
With the advancement of intelligent driving technology, the information that drivers need to judge and be reminded of is increasing. Traditional display technology is clearly not up to the task, so the installation of smart screens is inevitable.
Seat motor solutions
Micromotors can adjust seat angles, seat massage and other functions to reduce rider fatigue and provide a comfortable riding experience.
Electric seats powered by electric motors use transmission devices and actuators to adjust the position, height, and backrest of each seat. More luxurious ones can even adjust the thigh support, lumbar support, etc. to make the driver or passengers comfortable. Depending on functions, an electric seat usually has 4 micromotors and can have up to 8 ones.
By parts and features, electric seat adjustment motors can be divided into tilt motors, front vertical motors, rear vertical motors, slide rail motors, headrest motors, lumbar support motors, seat belt pretensioner motors and leg support motors.
Motors play a main role in electric seat adjustment actuator modules. For example, a lumbar support adjustment mechanism is mainly composed of a motor, a nut, a torsion spring, a pressure plate, etc. For lumbar support motors, Johnson Electric has proposed a solution that adopts a lightweight design and is 60% smaller in size than normal lumbar support motors on the market. It has high torque, with a maximum stall torque of up to 76.67mNm; and it boasts high efficiency, with a maximum working efficiency of up to 66%.
Typical application scenarios of automotive micromotors: chassis
EPS motor solutions
An EPS (Electric Power Steering) system is a power steering system that relies on an electric motor to provide auxiliary torque. It consists of a torque sensor that detects the driver's steering torque, an EPS ECU that calculates the torque based on the torque signal and controls the motor drive, a motor that generates power, and a reducer that transmits the motor drive force to the steering mechanism.
The global EPS motor market is steadily expanding and is expected to hit RMB19.77 billion in 2030, with a compound annual growth rate (CAGR) of 3.01% from 2024 to 2030. However, due to technical barriers, financial barriers and customer barriers, the entry threshold of the EPS motor industry is relatively high.
In terms of technology, EPS motor design should consider parameters such as torque development and stability, motor noise, and motor speed. The relatively complex design process requires large-scale simulation and physical testing experiments. And as part of the EPS system, the motor should coordinate with sensors, ECUs and other components well in terms of integration. Therefore, the motor per se and its extended attributes require that EPS motor manufacturers should be ready in talents and technologies.