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제로 웨이스트 포장 시장 예측(-2030년) - 제품 유형, 재료, 유통 채널, 용도 및 지역별 세계 분석

Zero Waste Packaging Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type, Material, Distribution Channel, Application and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 175+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


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Stratistics MRC에 따르면, 세계 제로 웨이스트 포장 시장은 2023년 23억 3,000만 달러로 예측 기간 동안 10.92%의 CAGR로 성장하여 2030년 48억 2,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 전망됩니다.

제로 웨이스트 포장은 새로운 산업 혁명으로 환영받고 있습니다. 그것은 제품이 폐기물이없는 방식으로 포장되는 것을 보장합니다. 쓰레기의 사용, 재활용 및 재사용이 이를 달성하는 주요 방법입니다. 포장 용품에서 나오는 쓰레기는 전 세계적으로 문제가 되고 있습니다. 쓰레기의 상당 부분은 수생 생물에 해를 끼치고 바다에 거대한 쓰레기 섬을 만들거나 매립지에 묻혀 있습니다.

유네스코의 해양 리터러시 포털에 따르면, 현재 해양에는 약 50조-75조 개의 플라스틱과 미세 플라스틱이 존재한다고 합니다. 해양 오염의 80%는 플라스틱 폐기물로 인해 발생하며, 매년 약 800만-1,000만 톤의 플라스틱이 바다로 유입되고 있습니다.

시장 역학:

촉진요인:

환경의식 고취

세계 제로 웨이스트 포장 시장은 예측 기간 동안 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 수요가 증가함에 따라 전 세계 대기업들이 폐기물 제로 패키징 솔루션을 도입하기 위해 노력하고 있습니다. 예를 들어, 코카콜라는 최근 100% 재활용 가능한 포장을 달성하기 위해 50%의 재활용 재료를 사용하는 것을 목표로 하는 '폐기물 없는 세상(World without Waste Initiative)'을 발표했습니다. 또한, 제품 1개를 판매할 때마다 병이나 캔 1개를 재활용하고 회수할 계획입니다. 마찬가지로 유니레버는 버진 플라스틱에 대한 의존도를 50% 줄이겠다고 선언했습니다. 이를 위해 플라스틱 포장재를 수거하고 처리하는 새로운 방법을 채택할 예정입니다.

억제요인:

인프라 구축

세계 제로 웨이스트 포장 시장은 예측 기간 동안 성장을 저해할 것으로 예상됩니다. 기존 포장으로 인해 발생하는 폐기물의 양은 매립지나 환경으로 가는 경우가 많으며, 현재 시행되고 있는 폐기물 관리 시스템으로는 처리할 수 없는 양입니다. 제로 웨이스트 포장의 도움으로 보다 지속가능한 폐기물 관리 시스템을 개발할 수 있습니다. 그러나 제로 웨이스트 포장을 제대로 처리하고 처리하기 위해서는 퇴비화 시설, 재활용 시설 등 새로운 폐기물 관리 인프라에 대한 추가 투자가 필요합니다. 또한, 이러한 인프라에 대한 투자와 보다 지속가능한 폐기물 관리 시스템 개발은 정부와 기업이 협력하여 이루어질 수 있습니다.

기회:

최첨단, 견고하고 신뢰할 수 있는 포장 솔루션에 대한 요구

세계 제로 웨이스트 포장 시장은 예측 기간 동안 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 식음료 산업과 E-Commerce가 창의적이고 신뢰할 수 있는 지속가능한 포장 솔루션을 지속적으로 추구함에 따라 제로 웨이스트 포장 시장은 크게 확대될 것으로 예상됩니다. 전통적인 오프라인 비지니스는 전 세계 많은 지역에서 온라인 소매업체에 의해 대체되고 있습니다. 전 세계적으로 식품 배달 서비스에 대한 수요가 증가하고 있는 것도 이러한 추세에 힘을 보태고 있습니다. 대형 약국들은 아마존에 대항하기 위해 월그린을 비롯한 온라인 주문 및 배송 서비스를 시작했습니다. 이러한 기업의 확장으로 가전제품, 의류 및 기타 새로운 서비스가 큰 인기를 끌 것으로 보입니다. 그러나 친환경 포장에 대한 수요 증가와 자동화, 3D 프린팅 등의 기술 개발은 제로 웨이스트 포장 시장의 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

위협:

규제 및 표준화의 부재

세계 제로 웨이스트 포장 시장은 예측 기간 동안 성장을 저해할 것으로 예상됩니다. 제로 웨이스트 포장에 대한 표준화된 정의와 규정이 없기 때문에 오해와 정의, 측정 및 시행에 일관성이 없을 수 있습니다. 지속가능한 포장을 선택할 때 무엇을 봐야 하는지 불분명하기 때문에 제로 웨이스트 포장을 채택하려는 소비자와 기업은 결과적으로 어려움을 겪을 수 있습니다. 또한 이러한 위협에 대처하기 위해 제로 웨이스트 포장에 대한 명확한 지침과 모범 사례를 제공하는 업계 표준 및 규정이 개발 될 수 있습니다.

COVID-19의 영향:

COVID-19의 대유행은 제로 웨이스트 포장 시장에 긍정적인 영향과 부정적인 영향을 모두 가져왔습니다. 긍정적인 측면은 전염병이 사람들의 건강과 위생 문제에 대한 인식을 높이고 일회용 마스크와 장갑과 같은 일회용 제품에 대한 수요를 증가시켜 친환경 일회용 포장의 채택을 촉진할 수 있다는 점입니다. 반면, 전염병으로 인해 일부 산업에서 제로 웨이스트 포장의 채택이 지연되고 일부 기업의 지속가능성에 대한 관심이 줄어들었습니다. 또한 공급망과 제조 공정에도 혼란이 생겼습니다. 그러나 세계가 전염병에서 벗어나기 시작한 지금, 보다 지속가능하고 탄력적인 포장 생태계를 구축할 수 있는 기회가 있습니다. 이번 팬데믹은 포장 시스템에서 지속가능성과 회복탄력성의 중요성을 부각시켰기 때문입니다.

E-Commerce 분야는 예측 기간 동안 가장 큰 규모를 보일 것으로 예상:

온라인 쇼핑의 인기가 높아지고 친환경 포장 옵션에 대한 소비자의 수요가 증가함에 따라 제로 웨이스트 포장 시장의 E-Commerce 포장 부문은 예측 기간 동안 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 토트백이나 용기와 같은 재사용 가능한 포장은 소매업체에 반품하여 추가 사용이 가능한 지속가능한 E-Commerce 포장 솔루션의 또 다른 구성요소입니다. 지속가능성을 중시하고 환경에 미치는 악영향을 최소화하는 기업이 늘어남에 따라 E-Commerce 포장 시장은 성장과 변화를 겪을 것으로 예상됩니다. 또한, 기업들이 E-Commerce 공급망에서 폐기물을 줄이고 효율성을 높일 수 있는 방법을 모색함에 따라 지속가능한 E-Commerce 포장 시장은 큰 성장 잠재력을 가지고 있습니다.

예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상되는 분야는 온라인 부문:

예측 기간 동안 온라인 부문이 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상됩니다. 이는 온라인 판매 플랫폼에 대한 인식이 높아지면서 특히 코로나 바이러스 사태로 인해 온라인 판매 플랫폼의 인지도가 높아졌고, 세계 시장에서 온라인 판매가 확산되고 있기 때문입니다. 전염병으로 인해 사람들이 모이는 장소를 피하게 되면서 온라인 거래 플랫폼의 필요성이 높아진 것이 성장의 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 신흥 경제 국가에서 인터넷 접속 비용이 저렴해지면서 이 부문의 성장에 힘을 실어주고 있습니다. 소셜 미디어 벤더들의 포트폴리오가 확대되고 세계 시장 침투가 확대되고 있는 것도 이 산업의 성장을 촉진하는 또 다른 요인으로 꼽힙니다.

최대 점유율을 가진 지역:

지속가능성과 환경보호를 중시하는 유럽이 제로 웨이스트 포장 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하고 있습니다. 이 지역에서는 폐기물을 줄이고 지속가능한 포장을 촉진하는 것을 목표로 하는 유럽연합(EU)의 정책 및 정책 규제로 인해 제로 웨이스트 포장 전략의 채택이 촉진되고 있습니다. 이에 따라 독일, 프랑스, 영국과 같은 국가들이 제로 웨이스트 포장 트렌드의 최전선에 있으며, 점점 더 많은 기업들이 고객의 요구에 부응하여 지속가능한 포장 옵션을 채택하고 있습니다. 그러나 다른 지역도 빠르게 성장하고 있으며, 유럽은 지속가능성과 환경 보호에 대한 헌신으로 제로 웨이스트 포장 시장을 선도하고 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역:

아시아태평양은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 아시아태평양의 급속한 경제 성장, 대규모 인구 증가, 지속가능성에 대한 관심 증가는 모두 제로 웨이스트 포장 산업의 성장을 촉진하고 있습니다. 중국, 일본, 인도는 이 지역의 주요 성장 동력이 될 것으로 예상됩니다. 또한 기업과 소비자들이 구매 결정에 있어 지속가능성과 환경에 미치는 영향을 더욱 중요하게 여기는 추세로 인해 아시아태평양은 제로 웨이스트 포장 시장의 성장 잠재력이 매우 큽니다.

주요 발전:

2022년 5월, G. Mondini는 냉장, 습식, 신선식품 및 냉동 제품을 위한 종이 기반 대체 포장의 라이너로 TIA의 생분해성 필름을 테스트했습니다. 이번 제휴를 통해 G. Mondini는 식품용 및 퇴비화 가능한 제품에 사용할 수 있는 종이 기반 페이퍼씰 포장 솔루션을 제공할 수 있게 됐다고 밝혔습니다.

2021년 10월, 테트라팩은 포카(Poca)와의 전략적 제휴를 발표하며 제로 웨이스트에 대한 헌신을 보여주었습니다. 이 제휴를 통해 식품 제조에 종사하는 모든 사람들에게 폐기물 제로 프로세스를 가속화하는 데 필요한 장비, 교육 및 기술을 제공할 것입니다.

2019년 4월, 펄프웍스는 일렉트로룩스의 혁신 노력을 지원하기 위해 선정된 기업 그룹을 초청하는 일렉트로룩스 이노베이션 팩토리의 부스터 프로그램의 일환으로 일렉트로룩스와 파트너십을 맺기로 결정했습니다. 펄프웍스(Pulpworks)의 목표는 신뢰할 수 있고 생분해 가능한 펄프와 종이로 만든 대안을 제공함으로써 연간 수십억 개의 플라스틱 물집 포장재 생산을 줄이는 것입니다.

보고서 내용

  • 지역 및 국가별 시장 점유율 평가
  • 신규 진입기업에 대한 전략적 제언
  • 2021년, 2022년, 2023년, 2026년, 2030년 시장 데이터를 포함
  • 시장 동향(시장 촉진요인, 저해요인, 기회, 위협, 과제, 투자 기회, 권장사항)
  • 시장 추정에 기반한 주요 사업 부문에 대한 전략적 제언
  • 주요 공통 트렌드를 매핑한 경쟁 상황
  • 상세한 전략, 재무 및 최근 동향을 포함한 기업 개요
  • 최신 기술 발전을 매핑하는 공급망 동향

무료 맞춤형 서비스:

이 보고서를 구독하는 고객에게는 다음 중 하나의 무료 맞춤화 옵션을 제공합니다:

  • 기업 개요
    • 추가 시장 기업의 종합적인 프로파일링(최대 3개사까지)
    • 주요 기업 SWOT 분석(3개사까지)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가별 시장 추정 및 예측, CAGR(참고: 타당성 검토에 따른)
  • 경쟁사 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지리적 입지, 전략적 제휴를 기반으로 한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 접근법
  • 조사 소스

제3장 시장 동향 분석

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 제품 분석
  • 용도 분석
  • 신흥 시장
  • 신종 코로나바이러스 감염증(COVID-19)의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 구매자의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 참여업체의 위협
  • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 세계의 제로 웨이스트 포장 시장 : 제품 유형별

  • 재사용 가능/재활용 가능한 포장
  • 퇴비화 가능한 포장
  • 가식 포장
  • 기타

제6장 세계의 제로 웨이스트 포장 시장 : 재료별

  • 바이오폴리머
  • 종이와 골판지
  • 유리 포장
  • 금속 포장
  • 기타

제7장 세계의 제로 웨이스트 포장 시장 : 유통 채널별

  • 온라인
  • 오프라인
  • 슈퍼마켓/하이퍼마켓
  • 전문점
  • 기타 유통 채널

제8장 세계의 제로 웨이스트 포장 시장 : 용도별

  • 식품·음료
  • 헬스케어
  • 화장품
  • 퍼스널케어
  • 전기·전자
  • E-Commerce
  • 산업용
  • 기타

제9장 세계의 제로 웨이스트 포장 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제10장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 협업, 합작투자
  • 인수와 합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제11장 기업 개요

  • Aarohana Ecosocial Development
  • Amatech Inc.
  • Amcor plc
  • Arekapak
  • Avani Eco.
  • Berry Global Group
  • Biome Bioplastics Limited
  • Candy Cutlery
  • DS Smith plc
  • Ecovative LLC
  • Hero Packaging
  • Loliware Inc.
  • Loop Industries Inc.
  • Natural Vegan
  • Notpla Limited
  • Origin Materials
  • PulpWorks, Inc.
  • Skipping Rocks Lab
  • UFP Technologies Inc.
  • World Centric
ksm 23.08.09

According to Stratistics MRC, the Global Zero Waste Packaging Market is accounted for $2.33 billion in 2023 and is expected to reach $4.82 billion by 2030 growing at a CAGR of 10.92% during the forecast period. Packaging that produces zero waste is hailed as a new industrial revolution. It ensures that products will be packaged in a waste-free manner. The use, recycling, and reuse of trash are the main methods used to achieve this. Waste produced by packing supplies is a problem all over the world. A sizeable portion of the garbage also harms aquatic life and creates enormous islands of trash in the ocean or when it is buried in landfills.

According to the ocean literacy portal of UNESCO, currently, there are about 50-75 trillion pieces of plastic and micro-plastics in the ocean. 80 percent of marine pollution is caused by plastic waste and around 8 to 10 million metric tons of plastic end up in the ocean each year.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing environmental awareness

The global Zero Waste Packaging market expected to drive growth during the forecast period. As demand increases, the largest companies in the world are rising to the occasion and implementing zero-waste packaging solutions. For instance, Coca-Cola recently unveiled its World without Waste Initiative, which aims to use 50% recycled materials to achieve 100% recyclable packaging. Additionally, it intends to recycle and collect one bottle or can for each item sold. In a similar vein, Unilever declared a 50% reduction in its reliance on virgin plastics. It made way for fresh methods of gathering and handling plastic packaging.

Restraint:

Constructing infrastructure

The global Zero Waste Packaging market expected to hinder growth during the forecast period. The volume of waste produced by conventional packaging, which frequently ends up in landfills or the environment, cannot be handled by the system for managing waste currently in place. A more sustainable waste management system can be developed with the help of zero-waste packaging. However, this will necessitate further investment in new waste management infrastructure, such as composting and recycling facilities, to properly handle and process zero-waste packaging. Moreover, investing in this infrastructure and developing a more sustainable waste management system can be done in collaboration between governments and businesses.

Opportunity:

Demand cutting-edge, strong, and dependable packaging solutions

The global Zero Waste Packaging market expected to drive growth during the forecast period. As the food and beverage industry and e-commerce continue to look for creative, reliable, and sustainable packaging solutions, it is anticipated that the zero-waste packaging market will expand significantly. Traditional brick-and-mortar businesses are being replaced by online retailers in many parts of the world. The rising demand for food delivery services on a global scale is also being driven by this. Major pharmacies have responded to Amazon by launching online ordering and delivery services, including Walgreens. As a result of this company's expansion, electronics, clothing, and other new services will be highly sought-after. However, a growing demand for eco-friendly packaging as well as technological developments like automation and 3D printing are expected to drive growth in the zero-waste packaging market.

Threat:

Absence of regulation and standardization

The global Zero Waste Packaging market expected to hamper growth during the forecast period. Zero-waste packaging doesn't have standardized definitions or regulations, which could cause misunderstandings and inconsistent definitions, measurements, and implementations. Due to their uncertainty about what to look for when choosing sustainable packaging, consumers and businesses looking to adopt zero-waste packaging may face difficulties as a result. Additionally, Industry standards and regulations that provide clear guidelines and best practices for zero-waste packaging could be developed to address this threat.

COVID-19 Impact:

The COVID-19 pandemic has had both favorable and unfavorable effects on the market for zero-waste packaging. Positively, the pandemic has raised people's awareness of health and hygiene issues, increasing demand for single-use products like disposable masks and gloves and possibly opening the door for the adoption of environmentally friendly single-use packaging. On the down side, the pandemic has slowed the adoption of zero-waste packaging in some industries and decreased the focus on sustainability for some businesses. It has also caused disruptions in supply chains and manufacturing processes. However, as the world begins to recover from the pandemic, there is a chance to create a more sustainable and resilient packaging ecosystem because the pandemic has also brought to light the significance of sustainability and resilience in our packaging systems.

The e-commerce segment is expected to be the largest during the forecast period:

Due to the rising popularity of online shopping and consumer demand for environmentally friendly packaging options, the zero-waste packaging market's e-commerce packaging segment is anticipated to hold the largest share during the forecast period. Reusable packaging, such as tote bags or containers that can be given back to the retailer for further use, is another component of sustainable e-commerce packaging solutions. The e-commerce packaging market is predicted to grow and change as more businesses place a premium on sustainability and minimize their negative environmental effects. Furthermore, as companies look for ways to cut waste and boost efficiency in the e-commerce supply chain, the market for sustainable e-commerce packaging has sizable growth potential.

The online segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

Over the forecast period, it is anticipated that the online segment will have the highest CAGR. This can be attributed to the growing prevalence of online sales on the global market, particularly in the wake of the coronavirus pandemic, which raised awareness of online sales platforms. A significant driver of the growth is the need for online transaction platforms caused by the pandemic's forced avoidance of public gatherings. Additionally, the segment's expansion is being aided by the growing affordability of internet access in developing economies. Another factor promoting industry growth is the expanding portfolio of social media vendors and their increased market penetration on a global scale.

Region with largest share:

Due to the region's strong emphasis on sustainability and environmental protection, Europe holds the largest share of the zero-waste packaging market. The adoption of zero-waste packaging strategies has been facilitated in the area by policies and regulations put in place by the European Union with the goals of reducing waste and promoting sustainable packaging. Because of this, nations like Germany, France, and the United Kingdom have been at the forefront of the zero-waste packaging trend, with an increasing number of companies adopting sustainable packaging options in response to customer demand. However, other regions are also experiencing rapid growth, Europe's dedication to sustainability and environmental protection has made it a market leader in zero-waste packaging.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period. The rapid economic expansion, large and expanding population, and growing emphasis on sustainability in the Asia-Pacific region have all fueled the growth of the zero-waste packaging industry. China, Japan, and India are anticipated to be major growth engines within the region. Additionally, the region given that businesses and consumers are giving sustainability and environmental impact a higher priority in their purchasing decisions, the Asia-Pacific region has significant potential for growth in the zero-waste packaging market.

Key players in the market

Some of the key players in Zero Waste Packaging market include Aarohana Ecosocial Development, Amatech Inc., Amcor plc, Arekapak, Avani Eco., Berry Global Group, Biome Bioplastics Limited, Candy Cutlery, DS Smith plc, Ecovative LLC, Hero Packaging, Loliware Inc., Loop Industries Inc., Natural Vegan, Notpla Limited, Origin Materials, PulpWorks, Inc., Skipping Rocks Lab, UFP Technologies Inc. and World Centric.

Key Developments:

In May 2022, as liners for its paper-based packaging alternatives for chilled, wet, fresh food, and frozen products, G. Mondini tested TIA's biodegradable films. According to the organization, the collaboration will enable G. Mondini to provide Paperseal packaging solutions made of paper intended for use in food applications and compostable products.

In October 2021, Tetra Pak revealed its strategic alliance with Poka, demonstrating its dedication to zero waste. The collaboration will provide everyone involved in food production with the equipment, training, and technology required to speed up zero-waste processes.

In April 2019, PulpWorks, Inc. made the decision to partner with Electrolux as part of the Booster Program for the Electrolux Innovation Factory, which had invited a select group of firms to support Electrolux's innovation efforts. The goal of PulpWorks' efforts has been to provide a reliable, biodegradable, all-pulp-and-paper alternative that can reduce the annual production of billions of plastic blister packaging.

Product Types Covered:

  • Reusable/Recyclable Packaging
  • Compostable Packaging
  • Edible Packaging
  • Other Product Types

Materials Covered:

  • Biopolymer
  • Paper and Cardboard
  • Glass Packaging
  • Metal Packaging
  • Other Materials

Distribution Channels Covered:

  • Online
  • Offline
  • Supermarkets/Hypermarkets
  • Specialty Stores
  • Other Distribution Channels

Applications Covered:

  • Food & Beverages
  • Healthcare
  • Cosmetics
  • Personal Care
  • Electrical & Electronics
  • E-commerce
  • Industrial
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Zero Waste Packaging Market, By Product Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Reusable/Recyclable Packaging
  • 5.3 Compostable Packaging
  • 5.4 Edible Packaging
  • 5.5 Other Product Types

6 Global Zero Waste Packaging Market, By Material

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Biopolymer
  • 6.3 Paper and Cardboard
  • 6.4 Glass Packaging
  • 6.5 Metal Packaging
  • 6.6 Other Materials

7 Global Zero Waste Packaging Market, By Distribution Channel

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Online
  • 7.3 Offline
  • 7.4 Supermarkets/Hypermarkets
  • 7.5 Specialty Stores
  • 7.6 Other Distribution Channels

8 Global Zero Waste Packaging Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Food & Beverages
  • 8.3 Healthcare
  • 8.4 Cosmetics
  • 8.5 Personal Care
  • 8.6 Electrical & Electronics
  • 8.7 E-commerce
  • 8.8 Industrial
  • 8.9 Other Applications

9 Global Zero Waste Packaging Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 Aarohana Ecosocial Development
  • 11.2 Amatech Inc.
  • 11.3 Amcor plc
  • 11.4 Arekapak
  • 11.5 Avani Eco.
  • 11.6 Berry Global Group
  • 11.7 Biome Bioplastics Limited
  • 11.8 Candy Cutlery
  • 11.9 DS Smith plc
  • 11.10 Ecovative LLC
  • 11.11 Hero Packaging
  • 11.12 Loliware Inc.
  • 11.13 Loop Industries Inc.
  • 11.14 Natural Vegan
  • 11.15 Notpla Limited
  • 11.16 Origin Materials
  • 11.17 PulpWorks, Inc.
  • 11.18 Skipping Rocks Lab
  • 11.19 UFP Technologies Inc.
  • 11.20 World Centric
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