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기업용 학습 관리 시스템(LMS) 시장 예측(-2030년) - 학습 모드별, 제공별, 전개 방식별, 조직 규모별, 용도별, 최종사용자별, 지역별 세계 분석

Corporate Learning Management System Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Learning Mode, Offering, Deployment Mode, Organization Size, Application, End User and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 175+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


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Stratistics MRC에 따르면, 세계 기업용 학습 관리 시스템(LMS) 시장은 2023년 104억 달러로 예측 기간 동안 28.54%의 CAGR로 성장하여 2030년까지 604억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

기업용 학습 관리 시스템(CLMS)은 직원들에게 온라인 강좌 및 기타 학습 컨텐츠를 제공하는 소프트웨어입니다. 이 관리 시스템은 신입사원의 입사를 돕는 동시에 신입사원이 책임을 다하고 궁극적으로 경력을 쌓는 데 필요한 지식과 능력을 제공합니다. 직원의 진행 상황을 효율적으로 관리하고 실행을 모니터링하기 위해 다양한 온라인 문서를 제공합니다.

2020년 Capterra의 보고서에 따르면, 2020년에는 유치원부터 고등학교까지 학교의 64%, 고등교육기관 대학의 36%가 학습 관리 시스템을 사용하고 있습니다. 이러한 유치원부터 고등학교까지 LMS의 급속한 보급이 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.

시장 역학:

촉진요인:

직원의 성과 향상을 위한 기술 기반 및 목표 중심 교육에 대한 수요 증가

기업용 LMS는 직원들이 자신의 업무와 직무를 더 잘 이해할 수 있도록 맞춤형 직무 교육을 받을 수 있도록 도와줍니다. 기업 교육은 새로운 기술을 습득하고, 생산성을 높이고, 성과를 향상시키는 데 필수적입니다. 모든 조직은 직원들의 지속적인 학습 문화를 장려해야 합니다. 기업 교육에 힘쓰는 기업은 생산성을 크게 향상시킬 수 있습니다. 많은 기업들은 장기적인 업무 효율성을 확립하는 데 큰 도전에 직면해 있습니다. 교육은 개인의 능력을 개발하고 조직에 기여할 수 있도록 도와주기 때문에 인재 개발에 필수적입니다. 또한 기업이 보다 일관된 프로세스를 실현하고 기업의 목표와 목표를 달성할 수 있도록 지원할 수 있습니다. 이에 따라 기업들은 직원들의 성과를 개선하고 역량을 강화하기 위해 기업용 LMS 솔루션을 도입하고 있으며, 이는 시장 성장을 견인하고 있습니다.

억제요인:

다국어 지원을 통한 LMS 솔루션의 부족

Statista에 따르면, 2022년에는 전 세계 인구의 약 18%가 영어를 사용하게 될 것이며, LMS 공급업체는 이러한 상황에서 다양한 분야의 다국어 지원을 제공해야 합니다. 예를 들어, 영어는 세 번째로 널리 사용되는 언어에 불과하며, 가장 많이 사용되는 언어는 중국어, 그 다음이 스페인어입니다. 어휘와 언어 능력의 부족으로 수업에 적극적으로 참여하지 못하고, 친구들과 교류하지 못하고, 학습 능력을 충분히 발휘하지 못하는 아이들도 있을 것입니다. 따라서 기업 LMS 공급업체는 이 장애를 극복하여 학생들이 쉽게 도움을 받고 긍정적이고 의미 있는 학습 경험을 할 수 있도록 도와야 합니다.

기회:

최신 기술의 통합

학습자 경험을 개선하기 위해 모든 산업 분야의 기업들은 AR, VR, AI, 게임화 등 혁신적인 기술을 교육 및 개발 프로그램에 통합하고 있습니다. 또한, 모바일 기술은 학습자에게 컨텐츠를 전달하는 방식을 완전히 바꿔놓았습니다. 업체들은 학습자가 이동 중에도 컨텐츠에 접근할 수 있는 모바일 기반 마이크로러닝 솔루션을 개발하고 있습니다. AR과 VR 기술을 직원 교육에 활용함으로써 바쁜 직원들에게 보다 흥미롭고 효율적으로 학습할 수 있도록 하고 있습니다. 이러한 기술을 통해 기업은 학습자에게 더 나은 몰입형 학습 경험을 제공할 수 있으며, 그 결과 학습자의 몰입도를 높일 수 있습니다.

위협:

기존 교육 컨텐츠의 마이크로 컨텐츠화를 꺼리는 기업들

마이크로러닝은 코스 생성 및 업데이트 용이성, 직원 생산성 및 효율성 향상, 직원 참여도 증가 등의 이점이 있지만, 많은 산업에서 직원들을 위한 자체적인 교육 및 개발 과정을 만들어 교실 학습을 통해 직원들에게 제공하고 있습니다. 다루는 주제와 하위 모듈 측면에서 이러한 세부적인 과정과 프로그램은 방대할 수 있습니다. 조직은 기존 교육 프로그램을 마이크로 컨텐츠로 전환하기 위해 많은 투자를 주저하고 있습니다.

COVID-19의 영향:

COVID-19로 인해 사람들은 재택근무를 할 수 없게 되었습니다. 이에 따라 기업들은 변화하는 요구사항에 따라 교육 플랫폼을 변경해야 할 필요성을 느끼고 있습니다. 기존 LMS를 사용하는 많은 교육 기관과 기업은 기존 시스템과 쉽게 인터페이스할 수 있는 보다 구성 가능한 LMS를 찾고 있습니다. COVID-19 사태로 인해 중소기업의 클라우드 기반 솔루션 채택에 대한 요구가 증가하고 있습니다. 중소기업들은 새로운 기술과 플랫폼으로 인재를 양성하기 위해 효율적이고 효과적인 LMS 솔루션과 서비스를 찾고 있었습니다. 온프레미스 LMS 솔루션에 비해 클라우드 및 SaaS 기반 LMS는 다양한 기능, 저렴한 비용 및 접근성으로 인해 중소기업 시장 분야에서 많은 지지를 받고 있습니다.

예측 기간 동안 클라우드 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상:

클라우드 도입은 예측 기간 동안 기업용 LMS 시장에서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 많은 기업 LMS 사용자들은 비용 효율성과 관련 이점으로 인해 클라우드 도입을 선호하고 있습니다. 그러나 클라우드 도입은 최종사용자의 요구 사항에 따라 종량제 모델로 매우 확장 가능하고 역동적이며 비용 효율적입니다. 이러한 요소들이 이 분야의 성장을 촉진하고 있습니다.

예측 기간 동안 소매 부문이 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상:

소매 부문은 시장 예측 기간 동안 수익성 있는 성장을 이룰 것으로 예상됩니다. 소매업은 모든 교육 요구 사항을 충족시키면서 시간과 비용을 절약할 수 있는 이러닝 솔루션이 필요합니다. 이 업종은 직원 이직률이 가장 높고, 항상 새로운 인재가 필요하기 때문에 신입사원을 단기간에 교육해야 할 필요성이 증가하고 있습니다. 또한, 관리자들은 이러닝, 웨비나, 블렌디드 러닝을 통해 이러한 요구사항을 충족하고 있습니다. 기업 LMS는 관리자가 직원을 잘 지도하고 교육 활동을 추적할 수 있도록 도와줍니다.

가장 큰 점유율을 차지하는 지역:

네트워크 인프라의 증가로 인해 전 세계에서 가장 혁신적이고 빠른 서비스가 제공되고 있습니다. 따라서 북미 지역이 예측 기간 동안 시장에서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 또한, 북미는 클라우드와 모바일 기술을 일찍 도입하고 있으며, 이는 기업들이 직원들의 효율성과 생산성을 향상시키기 위해 기업용 LMS 솔루션을 도입하는 데 큰 동기를 부여하고 있습니다. 또한, 이 지역은 복잡한 커뮤니케이션 시스템을 갖추고 있어 기업용 LMS 솔루션 제공업체가 고객에게 고품질의 서비스를 제공할 수 있는 여건이 조성되어 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역:

전자 학습 도구의 사용 증가와 학습 전략의 기술 발전으로 인해 아시아태평양(APAC) 지역은 예측 기간 동안 빠른 속도로 성장할 것으로 예상됩니다. APAC 기업들은 인재 개발의 ROI를 개선하고, 직원의 학습 요구 사항을 평가하고, 적절한 직원 교육을 제공하고 접근 가능한 비지니스 목표를 달성하고자 합니다. 그러나 이 지역의 성장을 촉진하는 것은 국제적인 기업의 부상과 기업 교육 솔루션에 대한 수요 증가로 인한 것입니다.

주요 발전:

2022년 9월, 코너스톤 온디맨드는 BBVA와 협력하여 직원 성장 전략 수립 및 강화, 채용, 평가, 학습, 이동성 등 다양한 인재 영역을 관리할 예정입니다.

2022년 7월, 블랙보드는 앤솔로지 인텔리전트 익스피리언스(Anthology Intelligent Experiences)를 발표했습니다. 데이터 사일로를 해소하고 중요한 시스템 간 인사이트를 결합하여 직원, 교수자 및 학습자 간의 보다 적절한 참여를 위한 정보를 제공하고 상호 작용하는 순간을 창출합니다.

2022년 4월, Instructure는 Badgr의 제작사인 Concentric Sky를 인수했습니다. 이번 인수로 Badgr은 Instructure Learning Platform에 합류하여 'Canvas Badges'로 리브랜딩되며, Canvas LMS 고객은 새로운 'Canvas Credentials'를 통해 Badgr Pro의 고급 도구로 업그레이드할 수 있습니다. 배지, 리더보드, 애널리틱스, 개인화된 진로 가시성을 무제한으로 제공하는 새로운 'Canvas Credentials'로 업그레이드할 수 있습니다.

보고서 내용

  • 지역 및 국가별 시장 점유율 평가
  • 신규 진입기업에 대한 전략적 제언
  • 2021년, 2022년, 2023년, 2026년, 2030년 시장 데이터를 포함
  • 시장 동향(촉진요인, 저해요인, 기회, 위협, 과제, 투자 기회, 권장사항)
  • 시장 추정에 기반한 주요 사업 부문에 대한 전략적 제언
  • 주요 공통 트렌드를 매핑한 경쟁 상황
  • 상세한 전략, 재무 및 최근 동향을 포함한 기업 개요
  • 최신 기술 발전을 매핑하는 공급망 동향

무료 맞춤형 서비스:

이 보고서를 구독하는 고객에게는 다음 중 하나의 무료 맞춤화 옵션을 제공합니다:

  • 기업 개요
    • 추가 시장 기업의 종합적인 프로파일링(최대 3개사까지)
    • 주요 기업 SWOT 분석(3개사까지)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가별 시장 추정 및 예측, CAGR(참고: 타당성 검토에 따른)
  • 경쟁사 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지리적 입지, 전략적 제휴를 기반으로 한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 주요 요약
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 접근법
  • 조사 소스
    • 1차 조사 정보 출처
    • 2차 조사 정보 출처
    • 가정

제3장 시장 동향 분석

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 용도 분석
  • 최종사용자 분석
  • 신흥 시장
  • COVID-19의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 구매자의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 참여업체의 위협
  • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 기업용 학습 관리 시스템(LMS) 세계 시장 : 학습 모드별

  • 원격 학습
  • 강사 주도형 트레이닝
  • 블렌드 러닝
  • 기타 학습 모드

제6장 기업용 학습 관리 시스템(LMS) 세계 시장 : 제공별

  • 솔루션
    • 통합 솔루션
    • 독립형 솔루션
  • 서비스
    • 서포트 서비스
    • 임플리멘테이션 서비스
    • 컨설팅 서비스
  • 소프트웨어와 테크놀러지
  • 기타 서비스

제7장 기업용 학습 관리 시스템(LMS) 세계 시장 : 전개 방식별

  • 온프레미스
  • 클라우드

제8장 기업용 학습 관리 시스템(LMS) 세계 시장 : 조직 규모별

  • 대기업
  • 중소기업

제9장 기업용 학습 관리 시스템(LMS) 세계 시장 : 용도별

  • 헬스케어
  • 은행, 금융 서비스, 보험
  • 통신
  • 기타 용도

제10장 기업용 학습 관리 시스템(LMS) 세계 시장 : 최종사용자별

  • 소매
  • 정부·방위
  • 제조업
  • 기타 최종사용자

제11장 기업용 학습 관리 시스템(LMS) 세계 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제12장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 제휴, 합작투자
  • 인수와 합병
  • 신제품 출시
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제13장 기업 개요

  • Absorb Software
  • Adobe Systems
  • Aptara
  • Bigtincan Holdings Ltd
  • Blackboard
  • City & Guilds Group
  • Cornerstone Ondemand
  • Desire2Learn
  • Docebo
  • Growth Engineering
  • HealthStream Inc
  • IBM
  • Oracle
  • Saba Software
  • SAP
  • Schoology
  • Skillsoft Corp
  • Tata Interactive Systems
ksm 23.08.07

According to Stratistics MRC, the Global Corporate Learning Management System (LMS) Market is accounted for $10.4 billion in 2023 and is expected to reach $60.4 billion by 2030 growing at a CAGR of 28.54% during the forecast period. A corporate learning management system (CLMS) is software used to offer online courses and other learning content to employees. The management system assists in onboarding new employees while providing them with the knowledge and abilities needed to carry out their responsibilities and, ultimately, grow in their careers. It provides a variety of online documents in order to efficiently manage employees' progress and monitor their execution.

According to the 2020 Capterra report, 64% of k-12 schools and 36% of higher education colleges or universities are using Learning Management System in 2020. Such rapid surge in the adoption of LMS across K-12 is projected to drive the market.

Market Dynamics:

Driver:

Due to growing demand for skill-based and goal-driven training to improve employee performance

Corporate LMS ensures that employees receive customized and job-specific training to help them better grasp their job and duties. Corporate training is critical to acquiring new skills, increasing productivity, and performing better, whether firms are onboarding new candidates or upskilling current personnel. Every organization has to promote a culture of continuous learning among its employees. Companies that engage in corporate training might realize considerable increases in productivity. Many businesses face big challenges in establishing long-term operational efficiency. Training is essential for human resource development as it assists individuals in developing their abilities and contributing to an organization. It can also assist the corporation in achieving more consistency in process adherence, allowing it to accomplish corporate goals and targets. As a result, businesses are implementing corporate LMS solutions to improve and upskill their employees' performance, which can help fuel market growth.

Restraint:

Lack of LMS solutions owing to support of multiple languages

For students whose first language is not English, language might be a hurdle. According to Statista, approximately 18% of the world's population will speak English in 2022. LMS vendors must provide multiple-language support for diverse areas in scenarios like this. For example, English is only the third most widely spoken language, with Chinese being the most widely spoken, followed by Spanish. Some kids may be unable to actively participate in class, interact with friends, or learn to their full capacity due to a lack of vocabulary and language abilities. As a result, corporate LMS vendors must overcome this obstacle in order to assist students with ease and empower them to have a positive and meaningful learning experience.

Opportunity:

Integration of modern technologies

To improve the experience of their learners, businesses across industries are integrating innovative technologies such as AR, VR, AI, and gamification into their training and development programs. Furthermore, mobile technology has transformed how content is distributed to students. Vendors are developing mobile-based microlearning solutions that allow learners to access content on the go. Using AR and VR technologies in employee training makes learning more interesting and efficient for busy personnel. These technologies enable businesses to provide learners with an immersive and better learning experience, resulting in increased substance retention.

Threat:

Enterprises' reluctance to adapt existing training content into microcontent

Though microlearning has several advantages, such as making it easier to produce and update courses, improving employees' productivity and efficiency, and increasing employee engagement, Many industries have their own training and development courses for employees, which they deliver to the workforce through classroom learning. In terms of subjects addressed and sub-modules, these detailed courses or programs might be immense. Organizations are hesitant to invest large sums in converting existing training programs into microcontent because the process can be costly and time-consuming.

COVID-19 Impact:

People are unable to work from home because of COVID-19. As a result, firms are feeling the need to change their training platforms in response to shifting requirements. Many institutes or businesses with existing LMSs are looking for more configurable LMSs that can easily interface with their existing systems. The COVID-19 outbreak has increased the demand for SMEs to adopt cloud-based solutions. SMEs wanted efficient and effective LMS solutions and services to train their personnel on new technologies and platforms. In comparison to on-premises LMS solutions, cloud- and SaaS-based LMS are gaining traction in the SME market sector due to their many capabilities, low cost, and accessibility.

The cloud segment is expected to be the largest during the forecast period:

Cloud deployment is predicted to account for the largest share of the corporate LMS market throughout the forecast period. Many corporate LMS users support cloud installation due to its cost-effectiveness and associated benefits. However, cloud deployment is extremely scalable, dynamic, and cost-effective, with a pay-per-use model based on end-user requirements. These elements are enhancing the segments growth.

The retail segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

Retail segment is estimated to witness profitable growth over the market projected period. Retail businesses require eLearning solutions that satisfy all of their training requirements while saving time and money. This vertical has the highest employee turnover rate, with a constant need for new personnel, increasing the need to train these new hires in a short amount of time. Additionally, managers meet these requirements using eLearning, webinars, and blended learning. A corporate LMS enables managers to successfully instruct employees and track training activities.

Region with largest share:

Due to the increase in the network infrastructure, it provides the most innovative and fastest services available across the globe. Therefore, the North American region is projected to command the largest share of the market throughout the forecasted time frame. North America has additionally witnessed the early adoption of cloud and mobile technology, which has been a big motivator for companies to implement corporate LMS solutions to improve employee efficiency and productivity. Moreover, the region has a complex communication system, which enables corporate LMS solution providers to provide high-quality services to their clients.

Region with highest CAGR:

Owing to the increased use of eLearning tools and technological advances in learning strategies, Asia Pacific (APAC) is expected to expand at a rapid pace over the extrapolated period. APAC companies want to improve their ROI on workforce development, assess their employee learning needs, provide proper employee training, and achieve accessible business objectives. However, the region's growth is being boosted by the rise of international businesses and the growing demand for corporate training solutions.

Key players in the market

Some of the key players in Corporate Learning Management System (LMS) market include Absorb Software, Adobe Systems, Aptara, Bigtincan Holdings Ltd, Blackboard, City & Guilds Group, Cornerstone Ondemand, Desire2Learn, Docebo, Growth Engineering, HealthStream Inc, IBM, Oracle, Saba Software, SAP, Schoology, Skillsoft Corp and Tata Interactive Systems.

Key Developments:

In September 2022, Cornerstone OnDemand collaborated with BBVA to develop and enhance its employee growth strategies and manage various talent areas, including recruitment, assessment, learning, and mobility.

In July 2022, Blackboard launched Anthology Intelligent Experiences that will create interactive moments by breaking down data silos and combining insights across critical systems to inform more relevant engagement between staff, faculty, and learners.

In April 2022, Instructure acquired Concentric Sky which is the makers of Badgr. Under this deal, Badgr will be rebranded as "Canvas Badges" as it joins the Instructure Learning Platform. Canvas LMS customers can also upgrade to Badgr Pro's advanced suite of tools in new "Canvas Credentials," offering unlimited badging, leaderboards, analytics, and personalized pathway progress visualizations.

Learning Modes Covered:

  • Distance Learning
  • Instructor-Led Training
  • Blended Learning
  • Other Learning Modes

Offerings Covered:

  • Solutions
  • Services
  • Software and Technology
  • Other Offerings

Deployment Modes Covered:

  • On Premises
  • Cloud

Organization Sizes Covered:

  • Large Enterprises
  • Small and Medium Sized Enterprises

Applications Covered:

  • Healthcare
  • Banking, Financial Services and Insurance
  • Telecommunications
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Retail
  • Government & Defense
  • Manufacturing
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Corporate Learning Management System (LMS) Market, By Learning Mode

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Distance Learning
  • 5.3 Instructor-Led Training
  • 5.4 Blended Learning
  • 5.5 Other Learning Modes

6 Global Corporate Learning Management System (LMS) Market, By Offering

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Solutions
    • 6.2.1 Integrated Solutions
    • 6.2.2 Standalone Solutions
  • 6.3 Services
    • 6.3.1 Support Services
    • 6.3.2 Implementation Services
    • 6.3.3 Consulting Services
  • 6.4 Software and Technology
  • 6.5 Other Offerings

7 Global Corporate Learning Management System (LMS) Market, By Deployment Mode

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 On Premises
  • 7.3 Cloud

8 Global Corporate Learning Management System (LMS) Market, By Organization Size

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Large Enterprises
  • 8.3 Small and Medium Sized Enterprises

9 Global Corporate Learning Management System (LMS) Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Healthcare
  • 9.3 Banking, Financial Services and Insurance
  • 9.4 Telecommunications
  • 9.5 Other Applications

10 Global Corporate Learning Management System (LMS) Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Retail
  • 10.3 Government & Defense
  • 10.4 Manufacturing
  • 10.5 Other End Users

11 Global Corporate Learning Management System (LMS) Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Absorb Software
  • 13.2 Adobe Systems
  • 13.3 Aptara
  • 13.4 Bigtincan Holdings Ltd
  • 13.5 Blackboard
  • 13.6 City & Guilds Group
  • 13.7 Cornerstone Ondemand
  • 13.8 Desire2Learn
  • 13.9 Docebo
  • 13.10 Growth Engineering
  • 13.11 HealthStream Inc
  • 13.12 IBM
  • 13.13 Oracle
  • 13.14 Saba Software
  • 13.15 SAP
  • 13.16 Schoology
  • 13.17 Skillsoft Corp
  • 13.18 Tata Interactive Systems
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