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휴대용 에어컨 시장 예측(-2030년) : 유형별, 용량별, 최종사용자별, 유통 채널별, 지역별 세계 분석

Portable Air Conditioner Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Capacity, End User, Distribution Channel and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 175+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

Stratistics MRC에 따르면 세계의 휴대용 에어컨 시장은 2023년에 7억 8,930만 달러를 차지하고 예측 기간 중 6.5%의 CAGR로 성장하며, 2030년에는 12억 2,660만 달러에 달할 것으로 예상되고 있습니다.

집 안을 쉽게 이동할 수 있는 AC 유닛이 바로 휴대용 AC 유닛입니다. 창문과 플러그만 있으면 어디든 설치할 수 있는 독립형 기계입니다. 스탠드형 에어컨이라고도 합니다. 일반적으로 휴대용 에어컨의 바닥에는 바퀴가 달려있어 이동이 용이합니다. 설치가 필요없고, 구멍을 뚫거나 덕트 공사가 필요없고, 휴대성이 높고, 저렴한 가격, 우수한 응급시술 등의 장점을 가지고 있으며, 시장 성장을 가속하고 있습니다.

국립우주과학기술센터(NSSTC)에 따르면 2019년 11월은 세계 여러 지역의 평균 기간 중 가장 따뜻한 기간으로 기록되어 쾌적한 생활을 위해 공조 제품을 사용해야 하는 놀라운 지표입니다.

시장 역학 :

촉진요인

촉진요인: 친환경 및 에너지 효율이 높은 제품에 대한 수요 증가

친환경, 에너지 절약형 제품의 인기가 높아지면서 휴대용 에어컨의 인기가 높아지고 있습니다. 기존 가정용 및 사무용 에어컨에서 누출되는 HFC 냉매 배출은 환경에 심각한 위험을 초래합니다. 이 가스는 지구 온난화에 크게 기여하고 기후 변화를 25% 가속화 할 수 있습니다. 벽걸이형 에어컨에 비해 소형 개인용 에어컨은 온난화되는 지구에 대해 지속 가능하고 에너지 효율적인 선택을 제공할 수 있습니다. 또한 사람들은 항상 자신을 향상시킬 방법을 찾고 있으므로 주거 분야에서 휴대용 에어컨에 대한 수요가 높습니다. 사람들은 공간의 크기에 맞게 제작되고 포장 및 운송이 쉬운 휴대용 에어컨에 돈을 쓰고 싶어합니다.

억제요인 :

경제적이지 못합니다.

냉방을 위해 휴대용 에어컨은 종종 더 많은 전력을 사용합니다. 휴대용 에어컨은 실외기가 없기 때문에 생성된 차가운 공기와 함께 따뜻한 공기도 함께 배출합니다. 이 따뜻한 공기는 약 느껴지지 않지만 냉각을 방해합니다. 이 때문에 장시간 켜져 있는 경우가 많아 전기료가 비쌉니다. 또한 휴대용 에어컨의 가장 큰 문제점은 매우 넓은 방을 식히는 데 효과적이지 않다는 것입니다. 휴대용 에어컨은 집안의 넓은 방을 충분히 시원하게 할 수 없습니다.

기회 :

특징 및 가처분소득 증가에 따른 휴대용 에어컨 수요 증가

가처분 소득 증가는 휴대용 에어컨 산업을 주도하는 주요 요인입니다. 가처분 소득 증가는 생활 수준을 향상시키고, 특히 중국과 인도와 같은 신흥 국가에서 많은 가정이 이러한 즐거움을 더 가깝게 느낄 수 있도록 합니다. 또한 10,000BTU 이상의 냉각 용량을 가진 휴대용 에어컨은 쇼핑몰 및 기타 넓은 밀폐된 공간에서도 사용되고 있습니다. 따라서 가처분 소득 증가는 시장 확대를 촉진할 것으로 예상됩니다.

위협

불필요한 소음

중앙 에어컨 시스템에서 발생하는 소리는 공기가 덕트를 통과하는 소리뿐입니다. 장비의 시끄러운 부분은 엄밀히 말하면 집 밖에 있으므로 창문용 장비조차도 소음이 거의 발생하지 않습니다. 그러나 휴대용 에어컨은 소음과 함께 같은 방에 있는 경우가 많습니다. 앉아있는 공간에 여러 대의 휴대용 에어컨을 가동하여 말소리, 음악, TV를 차단할 수 있습니다. 정상적인 활동의 방해를 최소화하기 위해 조용히 작동하는 장비를 찾으십시오.

COVID-19의 영향 :

COVID-19의 확산으로 세계 공급망과 시장 수요가 영향을 받았습니다. 중국은 에어컨의 최대 사용자이자 제조업체이지만 완제품 생산에 사용되는 다양한 원자재를 다양한 국가로 수출하고 있습니다. 미국과 유럽에 진출한 다른 에어컨 제조업체들도 생산 중단으로 인해 완제품 생산을 일시적으로 중단할 수밖에 없는 상황입니다. 수요 및 공급의 격차가 확대되는 가운데, 기후 조건의 변화와 상업용 건물에 대한 수요 증가에 힘입어 업계는 순조롭게 발전해 왔습니다.

예측기간 중 중견기업 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상 :

중형 객실용 휴대용 에어컨 시장이 확대됨에 따라 중형 객실 부문은 유리한 성장을 이룰 것으로 예상되며 향후 수년간 시장 우위를 유지할 것으로 예상되며, 350 평방 피트에서 700 평방 피트는 고려해야 할 크기입니다. 홀, 침실, 주방, 서재 등은 일반적으로 대도시에서 이 크기이며, 중형 휴대용 에어컨을 사용하기에 적합합니다. 또한 직원 4-5명이 근무하는 소규모 사무실이나 개인 사업체에도 적합합니다. 중소형 객실의 경우 비용 효율성이 높기 때문에 대부분의 사람들이 이 제품을 선택합니다. 예를 들어 Wi-Fi 연결, 전자 제어, 음성 제어 등은 휴대용 에어컨에 탑재된 기능으로 소비자들 사이에서 인기를 끌고 있습니다.

예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상되는 분야는 전문점 부문

전문점 부문은 예측 기간 중 가장 높은 CAGR 성장을 보일 것으로 예상됩니다. 휴대용 에어컨 전문점의 주요 장점은 특정 제품 카테고리에서 다른 제품과 비교할 수 있다는 것입니다. 전문점으로서 휴대용 에어컨은 다양한 스타일, 제조업체 및 모델로 제공됩니다. 휴대용 에어컨과 같은 백색가전의 획기적인 개척과 개선이 증가함에 따라 제조업체는 다른 유통 채널보다 소비자가 제품에 대해 가장 잘 알 수 있는 전문점을 통해 제품을 제공함으로써 시장을 주도할 것으로 예상됩니다.

가장 큰 점유율을 차지하는 지역 :

아시아태평양은 인테리어 디자인과 같은 주택 개조에 대한 지출이 많고 가처분 소득 증가가 아시아태평양 시장 성장에 영향을 미치는 요인 중 일부이기 때문에 예측 기간 중 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 지역의 도시화와 상업화가 진행되면서 휴대용 에어컨은 실내 온도 조절을 위해 주로 사용되기 때문에 휴대용 에어컨이 큰 인기를 끌고 있습니다. 인도와 중국을 포함한 아시아태평양의 성장 국가에서는 소형 객실용 휴대용 에어컨 시장이 건전하게 성장하고 있습니다. 그 배경에는 주택 부문의 성장, 소매업과 호텔 산업의 확장, 그리고 시장 확대가 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역 :

북미는 예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상되는데, 이는 에너지 사용량을 줄이기 위해 지방 정부가 시행한 엄격한 규제 때문으로 보입니다. 또한 휴대용 에어컨은 비휴대용 에어컨보다 BTU 사용량이 적기 때문에 에너지 사용량을 약간 줄일 수 있습니다. 또한 모든 부문의 에너지 수급 상황은 휴대용 에어컨을 통해 개선되어 총 탄소 배출량을 줄일 수 있습니다.

주요 발전 :

2023년 7월, LG는 인도네시아에 새로운 연구개발 자회사를 설립할 예정이며, LG Home Entertainment Company를 대표하는 첫 번째 해외 연구 자회사인 이 시설은 제품 개발, 생산, 판매를 포함한 LG의 완전한 현지 사업 운영을 완성할 것입니다.

2023년 5월, LG는 6명의 N.Five와 함께 디지털 파인아트 세계의 경계를 넓힐 것입니다.

보고서 내용

  • 지역 및 국가별 시장 점유율 평가
  • 신규 진입기업에 대한 전략적 제안
  • 2021년, 2022년, 2023년, 2026년, 2030년 시장 데이터를 다루고 있습니다.
  • 시장 동향(촉진요인, 저해요인, 기회, 위협, 과제, 투자 기회, 권장사항)
  • 시장 추정에 기반한 주요 사업 부문에 대한 전략적 제안
  • 주요 공통 트렌드를 매핑한 경쟁 구도
  • 상세한 전략, 재무 및 최근 동향을 포함한 기업 개요
  • 최신 기술 발전을 매핑하는 공급망 동향

무료 커스터마이제이션 서비스 :

이 보고서를 구독하는 고객에게는 다음 중 하나의 무료 커스터마이제이션 옵션을 제공합니다.

  • 기업 개요
    • 추가 시장 기업의 종합적 프로파일링(3사까지)
    • 주요 기업의 SWOT 분석(3사까지)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가별 시장 추정 및 예측, CAGR(주 : 실현 가능성 체크에 따름)
  • 경쟁 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지역적 입지, 전략적 제휴에 기반한 주요 기업의 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 주요 요약
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 어프로치
  • 조사 소스
    • 1차 조사 정보원
    • 2차 조사 정보원
    • 전제조건

제3장 시장 동향 분석

  • 촉진요인
  • 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 최종사용자 분석
  • 신흥 시장
  • COVID-19의 영향

제4장 Porters Five Force 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 구매자의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 진출업체의 위협
  • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 세계의 휴대용 에어컨 시장 : 유형별

  • 소형 룸
  • 중형 룸
  • 대형 룸

제6장 세계의 휴대용 에어컨 시장 : 용량별

  • 5,000-10,000 BTUs
  • 11,000-15,000 BTUs
  • 16,000-20,000 BTUs
  • 20,000 BTU 이상

제7장 세계의 휴대용 에어컨 시장 : 최종사용자별

  • 주택용
  • 상업용
  • 의료·병원
  • 법인기업
  • 기타 최종사용자

제8장 세계의 휴대용 에어컨 시장 : 유통 채널별

  • 온라인
  • 전문점
  • 슈퍼마켓 & 하이퍼마켓
  • 백화점
  • 기타 유통 채널

제9장 세계의 휴대용 에어컨 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제10장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 제휴, 합병사업
  • 인수합병
  • 신제품 출시
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제11장 기업 개요

  • LG Electronics
  • Haier lnc
  • SAMSUNG
  • Blue Star Limited
  • Honeywell International Inc.,
  • Whirlpool Corporation
  • Voltas Inc
  • Mistral Solutions Pvt. Ltd.
  • Midea Group
  • Electrolux
  • FUJITSU GENERAL
  • Vista France
  • Royalsovereign, Inc.
  • GREE ELECTRIC APPLIANCES, INC.
  • Panasonic Corporation
  • Alfred Karcher SE & Co. KG
  • Olimpia Splendid S.p.A.
  • Atlantis Products Pvt. Ltd.
  • De Longhi S.p.A
  • Carrier Corporation
KSA 23.08.09

According to Stratistics MRC, the Global Portable Air Conditioner Market is accounted for $789.3 million in 2023 and is expected to reach $1226.6 million by 2030 growing at a CAGR of 6.5% during the forecast period. An AC unit that can be moved about the house easily is a portable AC unit. It is a self-contained machine that can be placed anywhere close to a window and a plug. It is also known as a stand-up air conditioner. Wheels are usually added to the bottom of portable air conditioners, making moving simple. It has benefits like no installation is necessary, no need for drilling or ductwork, high portability, affordable, excellent stopgap measure etc. which propels the growth of the market.

According to the National Space Science and Technology Centre (NSSTC), November, 2019 is recorded as the warmest as the average period for many regions globally and is an alarming indicator that necessitates the use of air conditioning products to live a comfortable life.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing demand for environmentally friendly and energy-efficient goods

The attraction of portable air conditioners is increasing due to the rising popularity of green and energy-saving goods. The HFC refrigerant emissions that leak from traditional home and office air conditioners pose a severe hazard to the environment. These gases significantly contribute to global warming and are capable of speeding up climate change by 25%. Compared to wall-mounted ACs, small personal air conditioners can offer a sustainable, energy-efficient option for a warming globe. Additionally, there is a high need for portable air conditioners in the residential sector since people are always seeking for ways to better themselves. People are more willing to spend money on portable air conditioners that are made for the size of the space, easy to package, and transport.

Restraint:

Less economical

For cooling, portable air conditioners often utilise more power. They discharge some warm air along with the cold air they generate since they lack an outside unit. Although this heated air is barely perceptible, it does impede down cooling. Because of this, they are frequently left on longer, which raises the cost of power. Additionally, ineffective for cooling very large rooms the biggest problem with portable air conditioners is by far this one. Portable air conditioner won't be able to sufficiently chill a large room at home.

Opportunity:

Growing demand for portable air conditioners as a result of their distinctive characteristics and rising disposable income

Increased disposable income is the main factor driving the portable air conditioner industry. Rising disposable incomes improve living standards and make these pleasures more accessible to many households, especially in emerging countries like China and India. Portable air conditioners with cooling capacity more than 10,000 BTU are also used in malls and other large, enclosed spaces. Thus, it is projected that increasing disposable income will propel market expansion.

Threat:

Unwanted noise

The only sound made by a central air conditioning system is the sound of air rushing through the ducting. Because the loud part of the unit is technically outside the house, even a window unit produces little noise. However, the portable air conditioner is frequently in the same room as, along with all of the noise. One may block out talk, music, and television by running a few portable air conditioners in the space where seated. In order to minimise disruptions to regular activities, look for equipment that operates quietly

COVID-19 Impact:

The worldwide supply chain and market demand were both affected by the spread of COVID-19. China ranks among the top users and manufacturers of air conditioner items, but it also exports a variety of raw materials that are fundamentally used to make completed goods to a broad range of nations. Other air conditioner producers with operations in the US and Europe have been compelled to temporarily halt the production of completed items as a result of the production shutdown. Due to the widening gap between supply and demand, the industry was able to develop steadily with the help of the varying climatic conditions and growing need for commercial building.

The medium room segment is expected to be the largest during the forecast period:

The medium room segment is estimated to have a lucrative growth, due to the portable air conditioner market for medium-sized rooms has been expanding and is anticipated to maintain its market dominance over the next years. 350 square feet to 700 square feet are the sizes that should be taken into consideration. Hall, bedroom, kitchen, and study rooms typically have these dimensions in large cities, making them suitable for using a medium-sized portable air conditioner. Additionally, it is a good option for 4-5 employee small offices and independent businesses. Most people choose it since it is cost-effective for small and medium-sized rooms. For instance, Wi-Fi connectivity, electronic control, and voice control are features that are available on portable air conditioners, which are becoming increasingly popular with consumers.

The specialty stores segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

The specialty stores segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to selling a wide variety of consumer products, a specialty store specialises on a small selection of product categories. The ability to compare items with others in a specific product category is the primary benefit of the speciality shop for portable AC. As specialised retailers, portable air conditioners are available in a variety of styles, makes, and models. An increase in ground-breaking developments and improvements in white goods, such as portable AC, is projected to encourage manufacturers to offer their products through speciality stores, where consumers can learn the most about the product than through other means of distribution which drive the market.

Region with largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to high expenditure on house improvements like interior design and an increase in disposable income are some of the factors impacting the market's growth in the Asia-Pacific region. Due to the increasing urbanisation and commercialisation of this area, where portable air conditioners are mostly utilised to regulate the temperature of the rooms, portable air conditioners have been gaining significant popularity. In the growing nations of the Asia-Pacific region, including India and China, the small room portable air conditioner market has been expanding healthily. This is due to the residential sector's growth, the retail and hotel industries' expansion, and rising

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the strict rules that the local government implemented to cut down on energy use. Additionally, because portable air conditioners use less BTU than non-portable air conditioners, they will marginally cut energy usage. Moreover, the circumstances between energy supply and demand in all sectors will be improved by portable air conditioners, lowering the total carbon footprint.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Portable Air Conditioner Market include LG Electronics, Haier lnc, SAMSUNG, Blue Star Limited, Honeywell International Inc.,Whirlpool Corporation, Voltas Inc, Mistral Solutions Pvt. Ltd., Midea Group, Electrolux, FUJITSU GENERAL, Vista France, Royalsovereign, Inc., GREE ELECTRIC APPLIANCES, INC., Panasonic Corporation, Alfred Karcher SE & Co. KG, Olimpia Splendid S.p.A., Atlantis Products Pvt. Ltd. , De Longhi S.p.A and Carrier Corporation

Key Developments:

In July 2023, LG Launches New R&D Subsidiary in Indonesia, The first-ever overseas research subsidiary on behalf of the LG Home Entertainment Company, the facility finishes LG's complete, local business operation encompassing product development, production and sales.

In May 2023, LG Collaborates With Six N. Five to Push Boundaries in the World of Digital Fine Art, The collaborative exhibition Among the Sky, which includes six specially commissioned artworks presented on large-scale format LG OLED and Lifestyle Screens

Types Covered:

  • Small Room
  • Medium Room
  • Large Room

Capacities Covered:

  • 5,000-10,000 BTUs
  • 11,000-15,000 BTUs
  • 16,000-20,000 BTUs
  • 20,000 & Above BTUs

End Users Covered:

  • Residential
  • Commercial
  • Medical & Hospitals
  • Corporate Businesses
  • Other End Users

Distribution Channels Covered:

  • Online
  • Specialty Stores
  • Supermarkets & Hypermarkets
  • Departmental Stores
  • Other Distribution Channels

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Portable Air Conditioner Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Small Room
  • 5.3 Medium Room
  • 5.4 Large Room

6 Global Portable Air Conditioner Market, By Capacity

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 5,000-10,000 BTUs
  • 6.3 11,000-15,000 BTUs
  • 6.4 16,000-20,000 BTUs
  • 6.5 20,000 & Above BTUs

7 Global Portable Air Conditioner Market, By End User

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Residential
  • 7.3 Commercial
  • 7.4 Medical & Hospitals
  • 7.5 Corporate Businesses
  • 7.6 Other End Users

8 Global Portable Air Conditioner Market, By Distribution Channel

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Online
  • 8.3 Specialty Stores
  • 8.4 Supermarkets & Hypermarkets
  • 8.5 Departmental Stores
  • 8.6 Other Distribution Channels

9 Global Portable Air Conditioner Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 LG Electronics
  • 11.2 Haier lnc
  • 11.3 SAMSUNG
  • 11.4 Blue Star Limited
  • 11.5 Honeywell International Inc.,
  • 11.6 Whirlpool Corporation
  • 11.7 Voltas Inc
  • 11.8 Mistral Solutions Pvt. Ltd.
  • 11.9 Midea Group
  • 11.10 Electrolux
  • 11.11 FUJITSU GENERAL
  • 11.12 Vista France
  • 11.13 Royalsovereign, Inc.
  • 11.14 GREE ELECTRIC APPLIANCES, INC.
  • 11.15 Panasonic Corporation
  • 11.16 Alfred Karcher SE & Co. KG
  • 11.17 Olimpia Splendid S.p.A.
  • 11.18 Atlantis Products Pvt. Ltd.
  • 11.19 De Longhi S.p.A
  • 11.20 Carrier Corporation
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