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시장보고서
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세계의 수소 연소 엔진 시장 전망(-2030년) : 유형, 추진력, 설치, 기술, 용도 및 지역별 분석Hydrogen Combustion Engine Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Internal Combustion Engine and External Combustion Engine), Propulsion (Hybrid and Electric), Installation, Technology, Application and By Geography |
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Stratistics MRC에 따르면, 수소 연소 엔진 세계 시장은 2023년 182억 2,000만 달러에 이르고, 예측 기간 동안 CAGR 9.7%로 성장하여 2030년 443억 1,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
수소 내연기관(H2 ICE)이라고도 불리는 수소 연소 엔진은 수소를 1차 연료로 사용하는 내연기관의 일종입니다. 가솔린 엔진이나 디젤 엔진과 비슷한 원리로 작동하지만, 화석연료를 태우는 대신 수소 가스를 연소시켜 발전하는 방식입니다. 수소 연소 엔진에서 수소는 엔진의 실린더에 주입되어 공기와 혼합된 후 점화 플러그에 의해 점화됩니다.
미국 에너지부에 따르면 2018년 세계적으로 약 6만 8500대의 연료전지가 다양한 용도로 출하되었으며, 연료전지 매출은 23억 달러에 달했습니다.
수소는 엔진에서 수소를 연소시키면 수증기만이 부산물로 나오기 때문에 수소는 청정 에너지원으로 여겨지고 있습니다. 수소는 재생 가능 에너지, 탄소 회수 및 저장(CCS)이 적용된 천연가스, 원자력 에너지 등 다양한 원료에서 생산할 수 있습니다. 세계 많은 정부가 수소 연소 엔진을 포함한 수소 기술 사용을 촉진하기 위해 재정적 인센티브를 제공하는 정책을 시행하고 있습니다. 이러한 조치에는 보조금, 세제 혜택, 보조금, 규제 지원 등이 포함되며, 시장 성장과 보급을 촉진할 수 있습니다.
수소 연소 기술에 대한 오해와 지식 부족은 부정적인 인식으로 이어질 수 있습니다. 많은 소비자들이 수소 연소 기술에 대한 신뢰할 수 있는 종합적인 정보에 접근하지 못할 수 있습니다. 이러한 교육 자원의 부족은 이 기술 채택에 대한 정보에 입각한 의사결정을 내리는 데 어려움을 겪을 수 있습니다. 이러한 수요 부족은 채택률 둔화로 이어져 시장 성장에 걸림돌이 될 수 있습니다.
수소 연소 엔진은 고정식 발전 용도로 사용할 수 있으며, 외딴 지역이나 비전기화 지역에 신뢰할 수 있는 전력을 공급할 수 있습니다. 이는 기존 전력 공급이 제한되어 있는 지역에서 특히 중요합니다. 또한, 수소 연소 엔진은 버스, 트럭과 같은 대형 차량, 해상 운송, 철도 운송 등 다양한 운송 분야에 사용할 수 있습니다. 이는 특히 상업용 운송 부문에서 시장 성장의 큰 기회가 될 수 있습니다.
제조 비용이 높으면 수소 연소 엔진과 수소 자동차의 소매 가격이 높아질 수 있습니다. 이는 소비자의 접근성을 떨어뜨려 수소 자동차에 대한 수요를 감소시킬 수 있습니다. 그 결과, 수소 엔진 연구개발 및 생산에 대한 투자가 억제될 수 있습니다. 또한, 연구개발에서 자원이 유출되어 수소 연소 엔진 기술 발전이 늦어질 수도 있습니다. 또한 시장 실패의 위험, 보조금에 대한 높은 의존도, 생산 규모의 한계가 시장 수요를 저해할 수 있습니다.
코로나19의 대유행은 수소 연소 엔진 시장에 몇 가지 잠재적인 영향을 미쳤습니다. 가동 중단, 규제 및 안전 조치로 인해 수소 연소 엔진과 관련된 연구개발 활동이 지연되었습니다. 운송 및 발전과 같이 일반적으로 수소 연소 엔진을 사용하는 분야는 수요 변동과 운영 중단으로 인해 타격을 입었습니다. 또한, 일부 정부는 코로나19에 대응하여 수소 연소 엔진을 포함한 청정 에너지 기술 관련 정책 및 인센티브를 조정하여 시장 성장을 저해하지 않도록 지원했습니다.
내연기관 부문은 유리한 성장세를 보일 것으로 추정됩니다. 내연기관은 병원, 데이터센터, 응급 서비스 등 중요 시설의 백업 전원으로 사용되어 정전 시에도 지속적인 작동을 보장합니다. 수소 내연기관은 안정적인 전력 공급에도 사용할 수 있습니다. 저배출, 효율성, 에너지 밀도, 다목적성, 빠른 연료 보급, 연료 공급원의 유연성 등의 장점은 이 분야 수요를 증가시키고 있습니다.
예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상되는 분야는 하이브리드 부문입니다. 하이브리드 수소 연소 엔진은 수소를 연료로 사용하는 것과 기존 연소 엔진을 결합한 것입니다. 하이브리드 수소 연소 엔진은 수소와 가솔린 및 디젤과 같은 기존 연료로 작동하도록 설계할 수 있습니다. 따라서 수소 충전 인프라가 부족한 지역에서도 차량을 운행할 수 있는 유연성을 제공합니다. 보다 지속 가능하고 친환경적인 교통 및 에너지 시스템으로의 전환에 큰 역할을 할 수 있는 잠재력을 가지고 있습니다.
수소 기술에 대한 관심과 투자가 증가함에 따라 아시아태평양이 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 아시아태평양의 많은 국가들이 수소 기술 개발 및 채택을 촉진하기 위해 야심찬 수소 전략과 정책을 발표하고 있습니다. 일본과 한국과 같은 국가들은 배출량 감축을 위한 수단으로 수소를 동력원으로 하는 운송 수단에 특히 관심을 보이고 있습니다. 또한, 아시아태평양에는 세계 최대 규모의 자동차 제조업체들이 있습니다. 이 지역의 활발한 연구 개발 활동과 환경 보호에 대한 관심이 시장 성장을 견인하고 있습니다.
예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상되는 지역은 유럽입니다. 유럽의 수소 연소 엔진 시장은 광범위한 대체 연료 자동차 산업에서 역동적으로 발전하고 있는 분야입니다. 많은 유럽 국가들은 이산화탄소 배출량을 줄이고 지속 가능한 운송을 촉진하는 야심 찬 목표를 가지고 있습니다. 유럽 정부와 업계 이해관계자들은 수소 연소 엔진 기술 개발을 위한 연구개발에 투자하고 있습니다. 이 지역에서는 수소 기반 기술 및 효율성 향상, 비용 절감, 안전성 향상에 초점을 맞춘 프로젝트를 촉진하기 위한 인센티브, 보조금 및 정책이 증가하고 있으며, 이는 시장 성장을 가속하고 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Hydrogen Combustion Engine Market is accounted for $18.22 billion in 2023 and is expected to reach $44.31 billion by 2030 growing at a CAGR of 9.7% during the forecast period. A hydrogen combustion engine, also known as hydrogen internal combustion engine (H2 ICE), is a type of internal combustion engine that uses hydrogen as its primary fuel source. It operates on a similar principle to a gasoline or diesel engine, but instead of burning fossil fuels, it burns hydrogen gas to generate power. In a hydrogen combustion engine, hydrogen is injected into the engine's cylinders, mixed with air, and then ignited by a spark plug.
According to the U.S. Department of Energy in 2018, around 68,500 fuel cell units were shipped for different applications, globally, generating $2.3 billion fuel cell revenue.
Hydrogen is considered a clean energy carrier because when it is combusted in an engine, the only by-product is water vapour. It can be produced from a variety of feedstocks, including renewable sources, natural gas with carbon capture and storage (CCS), and even nuclear energy. Many governments around the world are implementing policies and providing financial incentives to promote the use of hydrogen technologies, including hydrogen combustion engines. These measures may include subsidies, tax incentives, grants, and regulatory support, which can drive market growth and adoption.
Misconceptions or lack of knowledge about hydrogen combustion technology can lead to negative perceptions. Many consumers may not have access to reliable and comprehensive information about hydrogen combustion technology. This lack of educational resources can make it difficult for them to make informed decisions about adopting this technology. This lack of demand can lead to slower adoption rates and hinder market growth.
Hydrogen combustion engines can be utilized in stationary power generation applications, providing a reliable source of electricity for remote or off-grid areas. This can be particularly important in regions with limited access to conventional power sources. Also, hydrogen combustion engines can be used in various transportation applications, including heavy-duty vehicles like buses and trucks, as well as in marine and rail transport. This presents a significant opportunity for market growth, especially in the commercial transportation sector.
High production costs can result in higher retail prices for hydrogen combustion engines and vehicles. This may make them less affordable for consumers, reducing the demand for such vehicles. This may deter investment in research, development, and production of these engines. Further, it may divert resources away from research and development efforts, potentially leading to slower advancements in hydrogen combustion engine technology. Additionally, risk of market failure, higher dependence on subsidies and limited scale of production hampers the market demand.
The COVID-19 pandemic had several potential impacts on the hydrogen combustion engine market. Lockdowns, restrictions, and safety measures delayed research and development activities related to hydrogen combustion engines. The sectors that typically utilize hydrogen combustion engines, such as transportation and power generation, have experienced fluctuations in demand and operational disruptions. Further, some governments have adjusted their policies and incentives related to clean energy technologies, including hydrogen combustion engines, in response to the pandemic which supported the market growth from hindering.
The internal combustion engine segment is estimated to have a lucrative growth. They serve as backup power sources for critical facilities, such as hospitals, data centers, and emergency services, ensuring continued operation during power outages. Internal hydrogen combustion engines can also be used to provide reliable power. Its benefits such as low emissions, efficiency, energy density, versatility, quick refueling and flexibility in fuel sources are boosting the segment demand.
The hybrid segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. A hybrid hydrogen combustion engine combines the use of hydrogen as a fuel source with a traditional combustion engine. Hybrid hydrogen combustion engines can be designed to operate on both hydrogen and conventional fuels like gasoline or diesel. This provides flexibility, allowing the vehicle to operate in areas where hydrogen refueling infrastructure may be limited. It has the potential to play a significant role in the transition towards more sustainable and environmentally-friendly transportation and energy systems.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to increasing interest and investments in hydrogen technologies. Many countries in the Asia-Pacific region have announced ambitious hydrogen strategies and policies to promote the development and adoption of hydrogen technologies. Countries like Japan and South Korea have shown particular interest in hydrogen-powered transportation as a means to reduce emissions. Also, Asia-Pacific is home to some of the world's largest automotive manufacturers. The region's growing R&D activities and environmental concerns are fuelling the market growth.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period. The hydrogen combustion engine market in Europe is a dynamic and evolving sector within the broader alternative fuel vehicle industry. Many European countries have set ambitious goals for reducing carbon emissions and promoting sustainable transportation. European governments and industry stakeholders have been investing in research and development efforts to advance hydrogen combustion engine technology. The region's rising incentives, subsidies, and policies aimed at promoting hydrogen-based technologies and projects focused on improving efficiency, reducing costs, & enhancing safety are boosting the market growth.
Some of the key players profiled in the Hydrogen Combustion Engine Market include: Thales Group, Austro Engine, Bell Textron Inc, Deere Company, AVID Technology Group, Reliance Industries Limited (RIL), Adgero SARL, Ulemco, Siemens, ElringKlinger AG, J.C. Bamford Excavators Limited (JCB), Ricardo PLC, FEV Group, Rio Tinto, Komatsu, Honda, Toyota, Apus Group, Cummins and BMW.
In March 2023, JCB debuted its hydrogen combustion engine at the Conexpo 2023 show in Las Vegas. The engine is the company's solution for zero carbon emissions for construction and agricultural equipment. The new hydrogen combustion engine is a promising development in the quest for sustainable and efficient heavy machinery.
In February 2023, Reliance Industries Limited (RIL) and Ashok Leyland unveiled India's first Hydrogen Internal Combustion Engine (H2-ICE) technology solution for heavy duty trucks at the India Energy Week in Bengaluru. The truck was flagged off by Prime Minister Narendra Modi.