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시장보고서
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세계의 자동차용 하이퍼바이저 시장 전망(-2030년) : 부품별, 차종별, 커넥티비티별, 기술별, 용도별, 최종 사용자별, 지역별 분석Automotive Hypervisors Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component, Vehicle Type, Connectivity, Technology, Application, End User and By Geography |
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Stratistics MRC에 따르면, 자동차용 하이퍼바이저 세계 시장은 2023년 3억 6,516만 달러로 평가되었고, 예측 기간 동안 38.6%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타내고, 2030년에는 35억 8,779만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
자동차용 하이퍼바이저는 안전 및 보안 요구사항이 서로 다른 여러 자동차 용도를 단일 하드웨어 플랫폼에서 실행할 수 있도록 하는 소프트웨어 시스템입니다. 하이퍼바이저는 하드웨어 리소스를 분할하고 분리된 실행 환경을 제공함으로써 엔진 제어 및 제동 시스템과 같은 중요한 기능이 인포테인먼트 시스템과 같은 중요하지 않은 기능과 독립적으로 작동할 수 있도록 보장합니다. 이러한 분리는 용도 간의 간섭을 방지하고 사이버 공격의 위험을 최소화하여 차량의 안전과 보안을 강화합니다.
Statista에 따르면, 2021년 현재 8,400만 대의 커넥티드카가 운행되고 있습니다.
차량용 전자제품의 복잡성 증가
ADAS 및 자율 주행과 같은 기능의 발전으로 자동차용 일렉트로닉스의 복잡성이 증가함에 따라 자동차용 하이퍼바이저에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이러한 하이퍼바이저는 여러 용도이 동일한 하드웨어에서 분리된 상태로 실행될 수 있도록 함으로써 복잡한 전자 시스템을 관리하는 데 중요한 솔루션이 될 수 있습니다. 자동차가 고도로 상호 연결된 소프트웨어 중심 플랫폼으로 진화함에 따라, 자동차용 하이퍼바이저는 개발을 간소화하고 보안을 강화하며 리소스 활용을 최적화할 수 있는 강력한 접근 방식을 제공함으로써 자동차 산업에서 채택을 촉진하고 있습니다.
시스템의 디버깅 및 유지보수 복잡성
차량용 하이퍼바이저의 디버깅 및 유지보수는 공유 하드웨어에서 실행되는 여러 가상화 환경을 포함하는 계층화된 아키텍처로 인해 복잡해집니다. 리소스 충돌, 타이밍 위반, 통신 오류와 같은 문제를 식별하고 문제를 해결하기 위해서는 전문적인 기술과 도구가 필요합니다. 이러한 복잡성은 개발 시간과 비용을 증가시키고, 자동차 제조업체의 채택을 방해하며, 엔지니어의 대규모 교육이 필요하기 때문에 시장 진출에 걸림돌이 될 수 있습니다.
전기차 및 자율주행차 도입 확대
자동차용 하이퍼바이저는 전기차와 자율주행차에 필요한 복잡한 소프트웨어 아키텍처를 관리합니다. 하이퍼바이저는 안전성과 신뢰성을 유지하면서 배터리 관리, 전력 분배, 센서 융합, 의사결정 알고리즘 등의 기능을 효율적으로 오케스트레이션할 수 있도록 지원합니다. 자동차용 하이퍼바이저는 여러 전자 제어 장치를 더 적은 수의 하드웨어 구성 요소에 통합함으로써 비용을 절감하고 유연성을 높이며 다양한 시스템 통합을 지원합니다.
벤더의 락인(Lock-in)
자동차용 하이퍼바이저의 경우, 자동차 제조업체가 소프트웨어 솔루션을 특정 하이퍼바이저 벤더에 크게 의존하게 되면 벤더 종속성이 발생합니다. 이러한 종속성은 호환성 문제와 통합의 복잡성으로 인해 다른 벤더로 전환하기 어렵게 만들어 유연성을 제한합니다. 결과적으로 자동차 제조업체는 진화하는 기술 표준에 적응하는 데 어려움을 겪을 수 있습니다. 이는 경쟁을 제한하고, 기술 발전을 저해하며, 자동차 OEM의 비용 상승으로 이어져 시장 성장을 저해할 수 있습니다.
COVID-19의 영향
코로나19는 자동차용 하이퍼바이저 시장에 큰 영향을 미쳐 공급망 혼란, 생산 중단, 세계 자동차 판매 감소를 초래했습니다. 자동차 제조업체들은 새로운 기술 도입에 어려움을 겪으면서 하이퍼바이저 솔루션 채택이 지연되고 있습니다. 또한 자동차에 대한 소비자 수요 감소로 인해 자동차 소프트웨어 및 전자 장비에 대한 투자가 감소했습니다. 이러한 도전에도 불구하고, 팬데믹은 전기차 및 자율주행차로의 전환을 가속화하고, 진화하는 산업 역학에 따라 복잡해지는 자동차 소프트웨어 아키텍처를 관리하는 하이퍼바이저 솔루션에 대한 장기적인 수요를 촉진했습니다.
예측 기간 동안 유형 1 하이퍼바이저 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.
유형 1 하이퍼바이저 부문은 유리한 성장세를 보일 것으로 추정됩니다. 유형 1 자동차용 하이퍼바이저는 단일 하드웨어 플랫폼에서 여러 용도과 운영체제를 관리하기 위해 자동차를 위해 설계된 소프트웨어 플랫폼입니다. 유형1 하이퍼바이저는 자동차 하드웨어에서 직접 작동하며 더 나은 성능과 보안을 제공합니다. 인포테인먼트, 운전 보조, 차량 제어 시스템 등 다양한 자동차 기능을 단일 하드웨어 플랫폼에 통합하여 자동차 소프트웨어 개발의 효율성과 유연성을 높이는 동시에 운영 시 안전성과 신뢰성을 보장합니다.
예측 기간 동안 인포테인먼트 시스템 분야가 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.
인포테인먼트 시스템 분야는 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 인포테인먼트 시스템의 차량용 하이퍼바이저는 서로 다른 소프트웨어 구성 요소 간의 분리를 제공하여 차량 제어 시스템과 같은 중요한 기능이 덜 중요한 용도과 분리된 상태로 유지될 수 있도록 합니다. 리소스를 분할하고 소프트웨어 인스턴스 간의 통신을 관리함으로써 차량용 하이퍼바이저는 최신 자동차의 안전, 보안 및 성능을 향상시켜 원활하고 효율적인 사용자 경험을 제공하는 동시에 자동차에 필수적인 기능의 무결성을 유지할 수 있도록 돕습니다.
아시아태평양은 특히 중국, 일본, 한국, 인도 등의 국가에서 자동차 산업의 급속한 성장으로 인해 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 전기차와 자율주행차에 대한 수요 증가와 자동차 전자공학의 발전은 하이퍼바이저 기술의 채택을 촉진하고 있습니다. 또한, 스마트카 및 커넥티드카 개발을 촉진하기 위한 정부의 적극적인 노력이 시장 성장을 가속하고 있습니다.
북미는 자동차 산업이 발달하고 기술 발전과 자동차 안전 및 커넥티비티에 대한 관심이 높아지면서 ADAS(첨단 운전자 보조 시스템) 및 자율주행 기술의 보급과 함께 전기자동차의 채택이 증가하면서 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다, 하이퍼바이저 솔루션에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. 또한, 주요 시장 기업의 존재와 강력한 R&D 활동은 시장 확대를 더욱 촉진하고 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Hypervisors Market is accounted for $365.16 million in 2023 and is expected to reach $3587.79 million by 2030 growing at a CAGR of 38.6% during the forecast period. Automotive hypervisors are software systems that enable multiple automotive applications with different safety and security requirements to run on a single hardware platform. By partitioning the hardware resources and providing isolated execution environments, hypervisors ensure that critical functions, such as engine control and braking systems, operate independently from non-critical functions like infotainment systems. This segregation enhances vehicle safety and security by preventing interference between applications and minimizing the risk of cyber attacks.
According to Statista, as of 2021, there are 84 million connected vehicles on the road.
Increased complexity in automotive electronics
The escalating complexity of automotive electronics, driven by advancements in features like ADAS and autonomous driving, fuels the demand for automotive hypervisors. These hypervisors serve as vital solutions for managing intricate electronic systems by enabling multiple applications to run on the same hardware while maintaining isolation. As vehicles evolve into highly interconnected and software-driven platforms, automotive hypervisors offer a robust approach to streamline development, enhance security, and optimize resource utilization, thereby driving their adoption within the automotive industry.
Complexity of system debugging & maintenance
Complexity arises in debugging and maintaining automotive hypervisors due to their layered architecture, which includes multiple virtualized environments running on shared hardware. Identifying and troubleshooting issues like resource contention, timing violations, and communication errors require specialized skills and tools. This complexity can hamper market growth by increasing development time and costs, deterring adoption among automotive manufacturers, and necessitating extensive training for engineers.
Growing adoption of electric & autonomous vehicles
Automotive hypervisors manages the complex software architectures required for the electric & autonomous vehicles. They enable efficient orchestration of functions such as battery management, power distribution, sensor fusion, and decision-making algorithms while maintaining safety and reliability. By facilitating the consolidation of multiple electronic control units onto fewer hardware components, automotive hypervisors reduce costs, enhance flexibility, and support the integration of diverse systems, thus fueling their market growth in the rapidly evolving electric and autonomous vehicle landscape.
Vendor lock-in
Vendor lock-in occurs in automotive hypervisors when automotive manufacturers become heavily reliant on specific hypervisor vendors for their software solutions. This dependency limits flexibility, as switching to alternative vendors becomes difficult due to compatibility issues and integration complexities. Consequently, automotive manufacturers may face challenges in adapting to evolving technology standards. It thereby hampers market growth by restricting competition, inhibiting technological advancements, and potentially leading to higher costs for automotive OEMs.
Covid-19 Impact
The covid-19 pandemic significantly impacted the automotive hypervisors market, causing disruptions in supply chains, production slowdowns, and decreased vehicle sales globally. Automotive manufacturers faced challenges in implementing new technologies, leading to delays in the adoption of hypervisor solutions. Furthermore, reduced consumer demand for vehicles resulted in decreased investments in automotive software and electronics. Despite these challenges, the pandemic also accelerated the shift towards electric and autonomous vehicles, driving the long-term demand for hypervisor solutions to manage the increasing complexity of vehicle software architectures amidst evolving industry dynamics.
The type 1 hypervisor segment is expected to be the largest during the forecast period
The type 1 hypervisor segment is estimated to have a lucrative growth. A Type 1 Automotive Hypervisor is a software platform designed for vehicles to manage multiple applications and operating systems on a single hardware platform. Type 1 hypervisors operate directly on the vehicle's hardware, providing better performance and security. They enable the consolidation of various automotive functions such as infotainment, driver assistance, and vehicle control systems onto a single hardware platform, promoting efficiency and flexibility in automotive software development while ensuring safety and reliability in operation.
The infotainment system segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The infotainment system segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. An automotive hypervisor in an infotainment system provides isolation between different software components, ensuring that critical functions like vehicle control systems remain separate from less critical applications. By partitioning resources and managing communication between software instances, automotive hypervisors enhance safety, security, and performance in modern vehicles, offering a seamless and efficient user experience while maintaining the integrity of essential vehicle functions.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period attributed by the rapid expansion of the automotive industry, particularly in countries like China, Japan, South Korea, and India. The increasing demand for electric and autonomous vehicles, coupled with advancements in automotive electronics, is driving the adoption of hypervisor technology. Furthermore, favourable government initiatives promoting the development of smart and connected vehicles are propelling market growth.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the region's prominent automotive industry, technological advancements, and emphasis on vehicle safety and connectivity. The growing adoption of electric vehicles, coupled with the proliferation of advanced driver assistance systems (ADAS) and autonomous driving technologies, is driving the demand for hypervisor solutions. Moreover, the presence of key market players and strong research and development activities further fuel market expansion.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Automotive Hypervisors Market include NXP Semiconductors, Renesas Electronics Corporation, Siemens AG, Wind River Systems, STMicroelectronics, Sysgo AG, Green Hills Software, Virtutech Inc., QNX Software Systems, Stellantis N.V., BlackBerry QNX, Elektrobit (EB), KPIT Technologies, Continental AG, Denso Corporation, Visteon Corporation, NVIDIA Corporation, Texas Instruments, OpenSynergy and Harman International.
In January 2024, Global automaker Stellantis N.V. led the creation of the world's first virtual cockpit platform as part of its Stellantis Virtual Engineering Workbench (VEW). The new platform uses the QNX Hypervisor in the cloud from BlackBerry, which is now on early access release via AWS Marketplace within the QNX Accelerate portfolio of cloud-based tools. Stellantis can now create realistic virtual versions of car controls and systems, making them behave just like they would in a real car, but without needing to change the main software that runs them.
In October 2022, Elektrobit announced the first automotive-grade, embedded, real-time operating system (OS) and hypervisor for the new AURIX TC4x microcontroller (MCU) from Infineon Technologies AG. The EB tresos AutoCore OS and new EB tresos Embedded Hypervisor enable OEMs and Tier 1s to more easily develop and deploy automotive E/E architectures based on the AUTOSAR Classic standard, helping accelerate the development of next-generation vehicles.