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시장보고서
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세계의 전기자동차용 배터리 시장 예측(-2030년)Electric Vehicle Battery Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Battery Type, Battery Capacity, Battery Form, Material Type, Propulsion Type, Battery Component, Vehicle Class, End User and By Geography |
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Stratistics MRC에 따르면 세계 전기자동차용 배터리 시장은 2024년에 1,543억 달러를 차지하고 예측 기간 중 CAGR은 16.4%를 나타낼 전망이며, 2030년에는 3,838억 달러에 이를 전망입니다.
전기자동차(EV)용 배터리는 EV의 전기 모터에 전원을 공급하는 데 사용되는 충전식 배터리 팩입니다. 이 배터리는 전기 에너지를 저장하고 모터에 공급하여 내연 기관없이 자동차를 운전할 수 있습니다. EV 배터리는 자동차의 항속거리, 성능, 효율에 있어서 매우 중요하며, 전동모빌리티 솔루션의 채용 확대에 중심적인 존재입니다.
국제에너지기구(IEA)에 따르면 세계 전기차 판매량은 2022년 1,000만대를 넘어 2021년 대비 55% 증가했습니다. 이 판매 대수의 급증은 배터리 수요의 대폭적인 증가를 촉진하고 자동차용 리튬 이온 배터리 수요는 2021년 약 330GWh에서 2022년에는 550GWh로 약 65% 증가합니다.
충전 인프라 확대
충전 인프라의 확대는 전기자동차용 배터리 시장을 크게 견인합니다. 정부와 민간단체가 보다 접근하기 쉽고 보급된 충전소 건설에 투자함으로써 전기자동차(EV) 소유의 편리성과 실용성이 높아집니다. 이러한 인프라 정비는 잠재적인 전기자동차 구매자의 항속거리에 대한 불안을 줄이고 전기자동차를 보다 매력적인 선택으로 만들어 전기자동차 배터리 수요를 직접 뒷받침합니다.
제한된 항속 거리
전기자동차의 항속 거리가 제한되어 있는 것은 여전히 전기자동차용 배터리 시장의 큰 억제요인이 되고 있습니다. 배터리 기술의 진보에도 불구하고 기존의 가솔린 차량에 비해 EV의 주행 거리에 대한 우려가 일부 소비자의 전환을 망설이고 있습니다. 이 제한은 특히 충전 인프라가 부족한 지역에서 전기자동차의 광범위한 채용을 제한하기 때문에 시장의 성장 가능성에 영향을 미칩니다.
배터리 재활용 진보
배터리 재활용의 발전은 전기자동차 배터리 시장에 큰 기회를 제공합니다. 전기자동차 수요가 증가함에 따라, 사용한 배터리를 지속 가능하고 효율적으로 재활용하는 방법이 필요합니다. 재활용 기술의 혁신은 환경 문제를 해결할 뿐만 아니라 귀중한 금속을 회수하여 원료에 대한 의존도를 줄이는 데에도 도움이 됩니다. 이는 EV 배터리의 비용 절감과 보다 지속 가능한 공급망으로 이어집니다.
원재료 부족
리튬, 코발트, 니켈 등 EV용 배터리에 필요한 원재료 부족은 전기자동차용 배터리 시장에 위협을 가져왔습니다. 이러한 원재료에 대한 수요 증가는 지정학적 긴장과 제한된 지리적 가용성과 함께 공급망의 혼란과 가격 변동을 초래할 수 있습니다. 이러한 시나리오는 생산 비용을 상승시키고 전기자동차의 가격 감각에 영향을 미치며 시장 성장을 억제할 수 있습니다.
COVID-19의 대유행은 공급 체인 중단과 EV 판매의 일시적인 침체로 인해 처음에는 전기자동차 배터리 시장을 혼란시켰습니다. 하지만 유행 이후, 지속가능성에 대한 관심과 정부의 지원정책에 따라 전기차 수요가 급증했기 때문에 시장은 곧 회복력을 보였습니다. 팬데믹은 전동 이동성으로의 이동을 가속화하여 배터리 생산에서 견고하고 지역 밀착형 공급망의 중요성을 부각시켰습니다.
예측기간 동안 배터리전기자동차(BEV) 분야가 최대가 될 전망
예측기간 동안 배터리전기자동차(BEV) 분야가 최대가 될 전망입니다. 전력만으로 주행하는 BEV는 제로 에미션, 저 운용 비용, 항속 거리 증가로 인기를 끌고 있습니다. 이 부문의 성장은 소비자와 정부가 보다 깨끗한 교통 수단을 요구하기 때문에 EV 시장의 확대에 직결하고 있습니다.
상용차 부문은 예측기간 중 가장 높은 CAGR이 예상된다.
상용차 부문은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR이 예상됩니다. 이러한 성장은 배출가스를 줄이고 엄격한 환경규제를 준수할 필요성으로 인해 상업용 전기 버스, 트럭 및 밴의 채택이 증가하고 있기 때문입니다. 전기 상용차에는 내구성이 뛰어난 대용량 배터리가 필요하며 배터리 기술과 생산의 진보를 뒷받침하고 있습니다. 이 부문의 확대는 운송 부문에서 전동화에 대한 광범위한 동향을 반영합니다.
아시아태평양은 전기자동차용 배터리 시장을 독점하는 입장에 있으며, 가장 큰 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 이러한 우위는 중국과 일본과 같은 국가에서 전기자동차가 급속히 보급되고 있기 때문에 정부의 강력한 정책, 인센티브 및 EV 인프라에 대한 투자가이를 지원합니다. 전지의 제조와 기술 개발에 있어서 이 지역이 주도적 지위를 차지하고 있는 것이 시장의 주도권을 더욱 견고하게 하고 있습니다.
아시아태평양도 전기자동차용 배터리 시장의 급성장이 예상되고 있으며 예측 기간 동안 CAGR은 가장 높습니다. 성장의 원동력이 되고 있는 것은 환경 의식의 높아, 연료 가격의 상승, 동 지역에 있어서의 전기자동차 제조업체의 존재감의 높아입니다. 또한 EV에 대한 보조금이나 면세조치 등 전동 이동성을 촉진하기 위한 지역 전체의 정부의 이니셔티브이 전기자동차용 배터리 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다.
According to Stratistics MRC, the Global Electric Vehicle Battery Market is accounted for $154.3 billion in 2024 and is expected to reach $383.8 billion by 2030 growing at a CAGR of 16.4% during the forecast period. An Electric Vehicle (EV) Battery is a rechargeable battery pack used to power the electric motor of an EV. These batteries store electrical energy and supply it to the motor, enabling the vehicle to operate without internal combustion. EV batteries are crucial for vehicle range, performance, and efficiency, and are central to the growing adoption of electric mobility solutions.
According to the International Energy Agency (IEA), global electric car sales exceeded 10 million in 2022, up 55% relative to 2021. This surge in sales has driven a significant increase in battery demand, with automotive lithium-ion battery demand rising by about 65% to 550 GWh in 2022 from about 330 GWh in 2021.
Expansion of charging infrastructure
The expansion of charging infrastructure significantly drives the electric vehicle battery market. As governments and private entities invest in building more accessible and widespread charging stations, the convenience and practicality of owning electric vehicles (EVs) increase. This infrastructure development reduces range anxiety among potential EV buyers, making electric vehicles a more attractive option and directly boosting the demand for EV batteries.
Limited range
The limited range of electric vehicles remains a major restraint for the electric vehicle battery market. Despite advancements in battery technology, concerns about the driving range of EVs compared to traditional gasoline vehicles deter some consumers from making the switch. This limitation impacts the market's growth potential, as it restricts the broader adoption of electric vehicles, especially in regions with insufficient charging infrastructure.
Advancements in battery recycling
Advancements in battery recycling present a significant opportunity for the electric vehicle battery market. As the demand for EVs grows, so does the need for sustainable and efficient ways to recycle used batteries. Innovations in recycling technologies not only address environmental concerns but also help in reducing the dependency on raw materials by recovering valuable metals. This can lead to cost reductions and a more sustainable supply chain for EV batteries.
Raw material scarcity
The scarcity of raw materials required for EV batteries, such as lithium, cobalt, and nickel, poses a threat to the electric vehicle battery market. The increasing demand for these materials, coupled with geopolitical tensions and limited geographical availability, can lead to supply chain disruptions and price volatility. This scenario could increase production costs and impact the affordability of electric vehicles, thereby restraining market growth.
The Covid-19 pandemic initially disrupted the electric vehicle battery market due to supply chain interruptions and a temporary decline in EV sales. However, the market quickly demonstrated resilience as the demand for electric vehicles surged post-pandemic, driven by an increased focus on sustainability and supportive government policies. The pandemic accelerated the shift towards electric mobility, highlighting the importance of robust and localized supply chains for battery production.
The battery electric vehicles (BEV) segment is expected to be the largest during the forecast period
The battery electric vehicles (BEV) segment is expected to be the largest during the forecast period. BEVs, which run entirely on electric power, are gaining popularity due to their zero emissions, lower operating costs, and increasing range capabilities. The growth of this segment is directly tied to the expansion of the EV market, as consumers and governments push for cleaner transportation options.
The commercial vehicles segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The commercial vehicles segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. This growth is attributed to the increasing adoption of electric buses, trucks, and vans for commercial use, driven by the need to reduce emissions and comply with stringent environmental regulations. Electric commercial vehicles require durable, high-capacity batteries, pushing advancements in battery technology and production. This segment's expansion reflects the broader trend towards electrification in the transportation sector.
The Asia Pacific region is positioned to dominate the electric vehicle battery market, holding the largest market share. This dominance is due to the rapid adoption of electric vehicles in countries like China and Japan, supported by strong government policies, incentives, and investments in EV infrastructure. The region's leading position in battery manufacturing and technology development further strengthens its market leadership.
The Asia Pacific region also anticipates rapid growth in the electric vehicle battery market, with the highest CAGR during the forecast period. The growth is fueled by increasing environmental awareness, rising fuel prices, and the growing presence of EV manufacturers in the region. Additionally, government initiatives across the region to promote electric mobility, such as subsidies and tax exemptions for EVs, are expected to drive the demand for electric vehicle batteries.
Key players in the market
Some of the key players in Electric Vehicle Battery Market include Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL), Panasonic Corporation, LG Chem, BYD Company Limited, Samsung SDI Co., Ltd., SK Innovation Co., Ltd., A123 Systems LLC, Johnson Controls International plc, Toshiba Corporation, GS Yuasa Corporation, Hitachi Chemical Co., Ltd., Envision AESC, Northvolt AB, Lithium Energy Japan (LEJ), Farasis Energy, BAK Power Battery Co., Ltd., CALB (China Aviation Lithium Battery), EnerSys, Blue Solutions (Bollore Group), and Primearth EV Energy Co., Ltd. (PEVE).
In May 2024, leading electric-vehicle battery supplier Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) is expanding its lineup to capture diverse demand among automakers, including with a recent release that promises a 1,000 kilometer range on a single charge. Unveiled at the Beijing auto show on April 25, the Shenxing Plus builds on CATL's Shenxing lithium iron phosphate (LFP) battery released in August. The 1,000-km driving range was made possible by continuous technological advancements, said Gao Huan, chief technology officer of CATL's Chinese e-car business, that day.
In April 2024, Panasonic Energy is discussing a potential joint venture with Indian Oil to produce electric vehicle (EV) batteries in India. The company's interest in India comes after news broke that Tesla Giga Berlin is producing cars for the country. The Japanese battery supplier plans to produce cylindrical lithium-ion batteries in India. The two companies announced that their potential joint venture aims to cater to the growing demand for batteries for two and three-wheeler vehicles, along with energy storage systems in the Indian market.
In April 2024, Factorial Inc. (Factorial), an industry leader in the development of solid-state battery technology for electric vehicle (EV) applications, and LG Chem, a global leader in battery materials, today announced the signing of a memorandum of understanding (MOU) to accelerate the development of solid-state battery materials. The agreement aims to strengthen cooperation in the field of next-generation battery materials and secure future competitive advantage by combining LG Chem's battery material capabilities and Factorial's next-generation battery material and process innovations.