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세계의 배터리 하우징 시장 전망(-2030년) : 재료 유형별, 배터리 유형별, 차량 유형별, 최종 사용자별, 지역별 분석Battery Housing Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Material Type, Battery Type, Vehicle Type, End User and by Geography |
Stratistics MRC에 따르면 세계 배터리 하우징 시장은 2024년 59억 5,000만 달러에 이르고, 예측 기간 동안 18.89%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하여 2030년에는 168억 1,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
에너지 저장 시스템에서 배터리 하우징은 특히 전기자동차(EV) 및 재생 가능 에너지 용도에 필수적입니다. 안전하고 안정적인 작동을 보장하기 위해 배터리 셀을 외부 충격, 환경적 요인 및 열 변동으로부터 보호하고 보호하는 케이싱 역할을 합니다. 배터리 하우징은 강철, 알루미늄 또는 복합재료로 만들어지며, 구조적 무결성이나 열 관리 능력을 희생하지 않으면서도 경량화를 목표로 합니다.
국제에너지기구(IEA)에 따르면, 2035년까지 배터리 수요는 2023년 대비 2035년까지 Stated Policies 시나리오에서는 7배, Announced Pledges 시나리오에서는 9배, 2050년까지 Net Zero Emissions 시나리오에서는 12배로 증가할 것으로 전망하고 있습니다. 성장할 것으로 예측되고 있습니다.
전기차(EV)에 대한 관심 증가
배터리 하우징 시장을 이끄는 주요 요인 중 하나는 전 세계 전기차 보급 확대입니다. 세계 각국 정부가 전기차 보급을 위한 적극적인 목표를 설정하고 전기차 도입에 대한 인센티브를 제공함에 따라 자동차 제조업체들은 새로운 모델과 신기술에 대한 투자를 늘리고 있습니다. 또한, EV 배터리를 외부 충격, 온도 변화 및 환경적 요인으로부터 보호하는 배터리 하우징은 배터리의 안전성, 효율성 및 성능을 유지하는 데 필수적입니다. 스포츠카 및 상용차와 같은 고성능 전기자동차(EV)의 인기가 높아짐에 따라 엄격한 충돌 안전 규정을 충족하고 열 관리를 개선하며 더 큰 배터리 팩을 수용하기 위해 배터리 하우징의 독창적 인 설계가 필요합니다.
높은 제조 공정과 높은 재료 비용
배터리 하우징의 제조 비용은 탄소섬유, 알루미늄, 고성능 복합재료와 같은 고급 재료를 사용하여 크게 증가합니다. 이러한 재료가 선택되는 이유는 강도가 높고, 가볍고, 열을 조절할 수 있기 때문이지만, 조달 및 가공 비용이 높기 때문입니다. 특히 가전제품이나 보급형 전기자동차와 같이 가격에 민감한 시장에서는 높은 비용이 제조업체에 큰 걸림돌이 되고 있습니다. 또한, 이러한 첨단 소재를 채택하는 것은 소규모 제조업체나 수익성이 낮은 제조업체에게는 어려운 일이며, 첨단 기술에 투자할 여력이 있는 대기업과 경쟁하는 것을 방해하는 요인이 됩니다.
제조기술과 재료과학의 발전
재료 과학과 제조 기술의 발전으로 새로운 배터리 하우징을 만들 수 있는 기회는 무궁무진합니다. 예를 들어, 그래핀, 탄소나노튜브, 고강도 폴리머와 같은 첨단 소재를 사용하면 충격에 강하고 가벼우면서도 열을 잘 관리할 수 있는 하우징을 만들 수 있습니다. 이러한 소재는 또한 보다 효율적이고 컴팩트한 설계를 가능하게 하여 배터리 팩의 에너지 밀도를 높일 수 있습니다. 또한, 자동화된 제조 절차와 적층 가공(3D 프린팅) 기술 개발로 폐기물을 최소화하고 제조 비용을 낮추며 새로운 배터리 하우징 설계의 프로토타입 제작을 가속화할 수 있습니다.
강력한 가격 압력과 시장 경쟁
배터리 하우징 시장에는 대형 유명 다국적 기업부터 중소형 틈새 제조업체에 이르기까지 많은 경쟁업체가 있습니다. 따라서 경쟁 환경은 매우 치열합니다. 각 회사는 시장 점유율을 확대하기 위해 가장 저렴한 솔루션을 제공하기 위해 노력하고 있으며, 그 결과 가격 압력이 자주 발생합니다. 기업 규모가 크고 마케팅, 연구 개발 및 조사를 위해 더 많은 재정 자원을 사용할 수 있기 때문에 대기업은 중소기업과 경쟁하기가 어려울 수 있습니다. 또한 경쟁사, 특히 저비용 지역의 신규 진입으로 인해 가격이 인하되어 모든 기업의 이익률이 낮아질 수 있습니다.
배터리 하우징 시장은 코로나19의 대유행으로 인해 생산과 납품이 지연되고 국제 공급망에 혼란을 초래하는 등 큰 영향을 받았습니다. 공장 가동 중단 및 운영 제한으로 인해 생산 능력이 감소하고 공장이 폐쇄되었으며, 공급망의 혼란으로 인해 원자재 부족과 비용 상승이 발생했습니다. 또한, 팬데믹은 소비자 행동의 변화를 가속화시켰고, 투자 지연과 경제 활동 감소로 인해 자동차 및 산업 응용 분야에도 장애를 일으켰습니다. 반면, 개인용 전자제품과 가정용 에너지 솔루션에 대한 수요 증가는 특정 분야의 성장을 이끌었습니다.
예측 기간 동안 납축전지 분야가 가장 큰 분야가 될 것으로 예상됩니다.
배터리 하우징 시장은 납축전지 부문이 주도할 것으로 예상됩니다. 납축전지는 신뢰성이 높고, 가격이 저렴하며, 기술이 확립되어 있어 산업, 자동차, 백업 전원 시스템 등 다양한 응용 분야에서 널리 사용되고 있습니다. 특히 무게와 에너지 밀도보다 견고성과 비용이 중요한 용도에서 선호되고 있습니다. 또한 납축전지의 하우징은 기계적 스트레스와 습기와 같은 환경적 요소를 견뎌야 하며, 동시에 최신 기술에 비해 상대적으로 큰 크기와 무게의 배터리를 지원해야 합니다.
예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상되는 전기자동차(EV) 부문
배터리 하우징 시장에서 전기자동차(EV) 부문은 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 친환경 운송 수단에 대한 소비자 수요 증가, 배터리 기술 향상, 청정 에너지 솔루션을 지원하는 정부 정책은 EV 부문의 급속한 성장의 주요 원동력이 되고 있습니다. 자동차 제조업체들이 전기차 라인업을 구축하고 성장시키기 위해 많은 투자를 하고 있기 때문에 안전성, 효율성 및 성능을 보장하는 최신 배터리 하우징의 중요성이 커지고 있습니다. 또한, 이러한 하우징은 높은 에너지 밀도의 배터리를 수용하고, 효율적인 열 관리를 제공하며, 엄격한 안전 규정을 준수할 수 있어야 합니다.
배터리 하우징 시장이 가장 큰 곳은 북미입니다. 이 지역은 자동차 산업이 활발하고 재생 에너지에 대한 투자가 활발하며 기술 혁신에 주력하고 있습니다. 북미에서는 전통적인 자동차 및 산업 분야에서 납축전지가 널리 사용되고 있으며, 첨단 배터리 하우징 솔루션을 필요로 하는 전기자동차의 폭발적인 성장으로 인해 배터리 하우징에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 이 지역 시장은 청정 에너지 및 전기 이동성을 지원하는 정부의 장려 정책과 인센티브에 힘입어 성장하고 있으며, 이는 북미가 세계 배터리 하우징 시장의 주요 기업로서 입지를 확고히 하고 있습니다.
배터리 하우징 시장은 유럽에서 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상됩니다. 이 지역은 환경 지속가능성과 기후 목표에 대한 강한 의지를 바탕으로 전기자동차 및 재생 가능 에너지 프로젝트에 많은 투자가 이루어지고 있으며, 이는 이 지역의 성장을 가속하고 있습니다. 유럽의 엄격한 배출가스 및 에너지 효율 규제에 따라 첨단 배터리 기술과 하우징 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 에너지 저장 시스템 및 친환경 운송수단에 대한 정부 보조금과 인센티브는 시장을 더욱 자극하고 있으며, 유럽은 배터리 하우징 산업에서 큰 성장 여력을 가진 주요 기업로 자리매김하고 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Battery Housing Market is accounted for $5.95 billion in 2024 and is expected to reach $16.81 billion by 2030 growing at a CAGR of 18.89% during the forecast period. In energy storage systems, battery housing is essential, especially for electric vehicles (EVs) and renewable energy applications. In order to ensure safe and dependable operation, it acts as the protective casing that encloses and shields the battery cells from external impacts, environmental factors, and thermal fluctuations. Battery housings are made of steel, aluminum, or composite materials and are intended to be lightweight without sacrificing structural integrity or thermal management capabilities.
According to the International Energy Agency (IEA), battery demand is projected to grow seven times by 2035 compared with 2023 in the Stated Policies scenario, nine times in the Announced Pledges scenario, and 12 times in the Net Zero Emissions scenario by 2050 scenario.
Growing interest in electric cars (EVs)
One of the main factors propelling the market for battery housing is the increase in the use of electric vehicles worldwide. Automakers are investing more in new models and technologies as a result of governments around the world establishing aggressive targets for EV penetration and offering incentives for EV adoption. Additionally, by shielding EV batteries from outside impacts, temperature changes, and environmental factors, battery housings are essential to maintaining the safety, effectiveness, and performance of these batteries. With the increasing popularity of high-performance electric vehicles (EVs), like sports cars and commercial vehicles, creative designs for battery housing are needed to meet strict crash safety regulations, improve thermal management, and accommodate larger battery packs.
High manufacturing process and advanced material costs
The cost of manufacturing battery housing is greatly increased by the use of sophisticated materials like carbon fiber, aluminum, and high-performance composites. These materials are chosen because they are strong, lightweight, and have the ability to regulate heat; however, their procurement and processing costs are high. A significant obstacle for manufacturers is the high costs, particularly in price-sensitive markets like consumer electronics and entry-level electric vehicles. Furthermore, adopting these cutting-edge materials may prove challenging for small-scale manufacturers or those with narrow profit margins, which will hinder their capacity to compete with larger firms that can afford to invest in state-of-the-art technology.
Developments in manufacturing technologies and material science
There are numerous opportunities to create new and better battery housings owing to advancements in material science and manufacturing technologies. Advanced materials such as graphene, carbon nanotubes, and high-strength polymers, for example, can be used to create housings that are impact-resistant and lightweight while still providing excellent thermal management. These materials also enable more efficient and compact designs, which can increase the energy density of battery packs. Moreover, technological developments in automated manufacturing procedures and additive manufacturing (3D printing) can also minimize waste, lower production costs, and speed up the prototyping of new battery housing designs.
Strong price pressure and market competition
There are many competitors in the battery housing market, ranging from large, well-known multinational companies to smaller, niche producers. This creates a highly competitive environment. Companies strive to provide the most affordable solutions in order to increase their market share, which frequently results in price pressure. Given their larger size and access to greater financial resources for marketing, R&D, and research, larger companies may find it difficult to compete with smaller ones. Furthermore, driving down prices and decreasing profit margins for all players can come from the entry of new competitors, particularly those from low-cost areas.
The market for battery housing was significantly impacted by the COVID-19 pandemic, which also caused delays in production and delivery and upset international supply chains. Lockdowns and restrictions caused manufacturing capacities to be reduced and factories to close, while disruptions in the supply chain led to a shortage of raw materials and higher costs. Moreover, along with accelerating changes in consumer behaviour, the pandemic also created obstacles for automotive and industrial applications due to delayed investments and decreased economic activity. On the one hand, the increased demand for personal electronics and home energy solutions drove growth in certain segments.
The Lead-Acid Batteries segment is expected to be the largest during the forecast period
The market for battery housing is expected to be dominated by the lead-acid battery segment. Lead-acid batteries are extensively utilized in numerous applications, such as industrial, automotive, and backup power systems, because of their dependable, affordable, and well-established technology. They are especially preferred in applications where robustness and cost are more important than weight and energy density. Additionally, lead-acid battery housings must be able to withstand mechanical stress and environmental elements like moisture, all the while supporting the comparatively larger size and weight of the battery in comparison to more modern technologies.
The Electric Vehicles (EVs) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
In the battery housing market, the electric vehicles (EVs) segment is expected to grow at the highest CAGR. The increasing demand from consumers for environmentally friendly transportation, improvements in battery technology, and government policies that support cleaner energy solutions are the main drivers of the EV segment's rapid growth. Modern battery housings that guarantee safety, efficiency, and performance are becoming increasingly important as automakers make significant investments in creating and growing their line-up of electric vehicles. Furthermore, these housings need to be able to hold batteries with a high energy density, provide efficient heat management, and adhere to strict safety regulations.
The market for battery housing is largest in the North American region, as the area is fortunate to have a thriving automotive sector, substantial investments in renewable energy initiatives, and a strong emphasis on technological innovation. Due to the widespread use of lead-acid batteries in conventional automotive and industrial applications as well as the industry's explosive growth in electric vehicles, which necessitates sophisticated battery housing solutions, North America has a robust demand for battery housings. Moreover, the region's market is growing owing to encouraging government policies and incentives that support clean energy and electric mobility, solidifying North America's position as a major player in the global battery housing market.
The battery housing market is expected to grow at the highest CAGR in the Europe region. The region's significant investments in electric cars and renewable energy projects are a result of its strong commitment to environmental sustainability and climate goals, which is fueling its growth. The need for cutting-edge battery technologies and housing solutions is driven by Europe's strict emission and energy efficiency regulations. Additionally, the market is further stimulated by government subsidies and incentives for energy storage systems and environmentally friendly transportation, positioning Europe as a major player with significant room to grow in the battery housing industry.
Key players in the market
Some of the key players in Battery Housing market include Magna International Inc., Hitachi Chemical Co., Ltd., BYD Company Limited, Minth Group, Panasonic Corporation, Constellium SE, Novelis, Inc., SGL Carbon SE, Gestamp Automocion, S.A., Impression Technologies, Thyssenkrupp AG, Covestro AG, SABIC (Saudi Basic Industries Corporation), LG Chem Ltd. and DSM Engineering Materials.
In August 2024, Magna and SKH collaborate to enhance body and chassis operations in India. A strategic agreement between Magna International Inc. and Krishna Group's Metals Division, SKH, has resulted in the creation of SKH M, a new company dedicated to body and chassis operations in India.
In July 2024, Panasonic Corporation announced that its Cold Chain Solutions Company has entered into an agreement with Cooling Solutions S.L. to purchase all the shares of its subsidiary Area Cooling Solutions Sp. z o.o. , a Polish refrigeration equipment manufacturer.
In February 2024, Chinese electric vehicle giant BYD Co. Ltd. has signed a preliminary land purchase agreement to build its first European electric passenger car plant in Szeged, Hungary. BYD didn't disclose how much it would be spending on the new plant. The Chinese firm has operated an electric bus plant in Hungary since 2016 and has said it invested 20 million euro ($21.7 million) to build the bus factory.