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세계의 저온 배터리 시장 전망(-2030년) : 배터리 유형별, 온도 범위별, 용도별, 최종사용자별, 지역별 분석Low Temperature Battery Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Battery Type, Temperature Range, Application, End User and By Geography |
Stratistics MRC에 따르면, 세계 저온 배터리 시장은 2024년 44억 달러 규모이며, 예측 기간 동안 14.1%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하여 2030년에는 97억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
저온 배터리는 일반적으로 0℃ 이하의 저온 환경에서 효율적으로 작동하도록 설계되었습니다. 이 배터리는 표준 배터리가 효율을 잃는 혹독한 조건에서도 성능과 용량을 유지할 수 있도록 설계되었습니다. 특수 전해질과 소재를 사용하여 동결을 방지하고 용량 감소를 억제합니다. 저온 배터리는 항공우주, 군사 및 자동차 응용 분야와 같은 산업에서 일반적으로 사용되어 추운 지역과 높은 고도 조건에서 안정적인 에너지 저장 및 공급을 보장합니다.
IEA의 보고서에 따르면, 리튬이온 배터리의 가격이 크게 하락하고 있으며, 2010년에 킬로와트시당 1,400달러였던 가격이 2023년에는 140달러 이하로 떨어질 것으로 예상했습니다.
전기자동차 수요 증가
전기차(EV)의 보급은 저온 배터리에 대한 수요를 크게 증가시키고 있습니다. IEA에 따르면, 세계 전기차 판매량은 2022년 1,000만대 이상에 달할 것으로 예상되며, 2021년 대비 55% 증가할 것으로 전망하고 있습니다. 이러한 전기차 시장의 급격한 성장은 제조업체들이 모든 기상 조건에서 자동차의 주행거리와 성능을 향상시키기 위해 저온 배터리에 대한 수요 증가와 직결됩니다. 추운 지역에서의 안정적인 주행에 대한 필요성이 배터리 기술 혁신을 촉진하고 시장 성장을 가속하고 있습니다.
제한적인 인식
많은 소비자들과 일부 업계 관계자들은 추운 지역에서 이러한 배터리가 제공하는 이점에 대해 잘 알지 못하고 있습니다. 이러한 지식 부족은 특히 극한의 추위가 항상 우려되는 것은 아닌 지역에서 채택을 주저하게 만들 수 있습니다. 또한 저온 배터리의 성능과 신뢰성에 대한 오해로 인해 다양한 응용 분야에 통합하는 데 방해가 될 수 있습니다.
정부 인센티브
많은 국가에서 전기자동차 및 재생에너지 저장 시스템의 채택을 촉진하기 위한 정책 및 재정적 인센티브를 시행하고 있으며, 이러한 시스템에는 추운 지역에서의 성능이 요구되는 경우가 많습니다. 미국 에너지부 자동차 기술국은 저온 응용을 포함한 첨단 배터리 기술의 연구개발을 지원하고 있습니다. 마찬가지로 유럽연합(EU)의 'Horizon Europe' 프로그램에는 혁신적인 에너지 저장 솔루션에 대한 자금 지원이 포함되어 있습니다. 이러한 인센티브는 시장 수요를 자극할 뿐만 아니라 연구개발을 촉진하여 저온 배터리 제조의 기술적 혁신과 비용 절감으로 이어질 수 있습니다.
비용의 제약
비용의 제약은 저온 배터리의 보급에 큰 위협이 되고 있습니다. 이러한 배터리는 특수한 재료와 제조 공정으로 인해 표준 배터리에 비해 제조 비용이 높은 경우가 많습니다. 이러한 가격 프리미엄은 특히 가격에 민감한 시장이나 추운 지역에서의 성능이 중요하지 않은 응용 분야에서 잠재적인 고객의 발목을 잡을 수 있습니다. 또한, 저온 배터리는 고도의 열 관리 시스템이 필요하기 때문에 전체 시스템 비용이 더 높아질 수 있습니다.
코로나19는 초기에는 저온 배터리 공급망과 제조 공정을 혼란에 빠뜨렸습니다. 그러나 이 위기는 또한 탄력적인 에너지 시스템의 중요성을 강조하고 첨단 배터리 기술에 대한 관심을 가속화할 수 있습니다. 경제가 회복됨에 따라 지속 가능한 기술과 전기 이동성에 대한 관심이 다시 높아지면서 저온 배터리 연구 및 도입에 대한 투자가 증가하여 초기 후퇴를 상쇄 할 수 있습니다.
예측 기간 동안 -20℃-0℃ 구간이 최대가 될 것으로 예상됩니다.
예측 기간 동안 -20℃-0℃ 구간이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 온도 범위는 특히 자동차 및 에너지 저장 분야의 많은 응용 분야에서 중요합니다. 전기자동차는 안정적인 주행과 주행거리 유지를 위해 이러한 추운 기후에서도 효율적으로 작동하는 배터리가 필요합니다. 또한, 많은 온대 기후의 그리드 규모 에너지 저장 시스템은 이 온도에서 효과적으로 작동해야 합니다. 이 부문의 우위는 극한의 내한성 요구와 비용 효율성, 다양한 산업 및 지역에 걸친 광범위한 적용성 사이의 균형을 유지하면서 중간 정도의 저온 조건에서도 성능을 유지할 수 있는 배터리에 대한 요구가 증가하고 있음을 반영합니다.
예측 기간 동안 솔리드 스테이트 배터리 분야가 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.
고체 배터리 분야는 예측 기간 동안 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 솔리드 스테이트 배터리는 기존 리튬 이온 배터리에 비해 안전성 향상, 에너지 밀도 향상, 저온 조건에서의 성능 향상 등 저온 응용 분야에 몇 가지 이점을 제공합니다. 이 배터리는 고체 전해질을 사용하며 저온에서 동결 및 성능 저하의 영향을 덜받습니다. 고체 배터리 기술의 급속한 발전과 주요 자동차 및 기술 회사의 투자 증가가 이 부문의 성장을 주도하고 있습니다.
예측 기간 동안 아시아태평양이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이러한 우위는 주로 중국, 일본, 한국 등 국가의 전기자동차 시장의 급속한 성장에 기인합니다. 국제에너지기구(IEA)에 따르면 중국만 2022년 세계 전기자동차 판매량의 60%를 차지할 것으로 예상됩니다. 이 지역의 기술 혁신, 특히 배터리 기술에 대한 집중적인 노력은 시장 리더십을 더욱 공고히 하고 있습니다. 또한, 주요 배터리 제조업체의 존재와 청정 에너지 및 전기 이동성을 지원하는 정부의 이니셔티브는 아시아태평양의 큰 시장 점유율에 기여하고 있습니다.
예측 기간 동안 유럽 부문이 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 이러한 빠른 성장은 엄격한 환경 규제, 야심찬 기후 목표, 전기자동차 도입 및 재생 에너지 통합에 대한 정부의 강력한 지원에 힘입은 것입니다. 유럽연합(EU)이 2030년까지 온실가스 배출량을 55% 이상 감축하겠다는 목표를 세우면서 저온 용도를 포함한 첨단 배터리 기술에 대한 대대적인 투자가 이뤄지고 있습니다. 노르웨이, 스웨덴, 독일 등 추운 기후에서 전기차 보급률이 높은 국가들이 특히 저온 배터리 수요를 주도하고 있습니다. 이 지역이 지속 가능한 기술과 순환 경제 원칙에 중점을 두는 것도 이 분야의 연구개발을 가속화하고 높은 성장률에 기여하고 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Low Temperature Battery Market is accounted for $4.4 billion in 2024 and is expected to reach $9.7 billion by 2030 growing at a CAGR of 14.1% during the forecast period. A low-temperature battery is designed to operate efficiently in cold environments, typically below 0°C. These batteries are engineered to maintain performance and capacity in extreme conditions where standard batteries lose efficiency. They use specialized electrolytes and materials that prevent freezing and reduce capacity loss. Low-temperature batteries are commonly used in industries like aerospace, military, and automotive applications, ensuring reliable energy storage and delivery in cold climates or high-altitude conditions.
According to the IEA report, there have been significant cost reductions in lithium-ion batteries, noting that prices have declined from USD 1,400 per kilowatt-hour in 2010 to less than USD 140 per kilowatt-hour in 2023.
Growing demand for electric vehicles
The increasing adoption of electric vehicles (EVs) is driving significant demand for low temperature batteries. These batteries are crucial for maintaining EV performance in cold climates, where traditional batteries often struggle. According to the IEA, global EV sales reached more than 10 million units in 2022, a 55% increase from 2021. This rapid growth in the EV market directly translates to increased demand for low temperature batteries as manufacturers seek to improve vehicle range and performance in all weather conditions. The need for reliable cold-weather operation is pushing innovation in battery technology, driving market growth.
Limited awareness
Many consumers and even some industry professionals are not fully informed about the advantages these batteries offer in cold climates. This lack of knowledge can lead to hesitation in adoption, particularly in regions where extreme cold is not a constant concern. Additionally, misconceptions about the performance and reliability of low temperature batteries can hinder their integration into various applications.
Government incentives
Many countries are implementing policies and financial incentives to promote the adoption of electric vehicles and renewable energy storage systems, which often require cold-weather performance. The U.S. Department of Energy's Vehicle Technologies Office supports research and development of advanced battery technologies, including those for low-temperature applications. Similarly, the European Union's Horizon Europe program includes funding for innovative energy storage solutions. These incentives not only stimulate market demand but also encourage research and development, potentially leading to technological breakthroughs and cost reductions in low temperature battery production.
Cost constraints
Cost constraints pose a significant threat to the widespread adoption of low temperature batteries. The specialized materials and manufacturing processes required for these batteries often result in higher production costs compared to standard batteries. This price premium can deter potential customers, especially in price-sensitive markets or applications where cold-weather performance is not a critical factor. Additionally, the need for advanced thermal management systems in low temperature batteries further increases overall system costs.
The COVID-19 pandemic initially disrupted supply chains and manufacturing processes for low temperature batteries. However, the crisis also highlighted the importance of resilient energy systems, potentially accelerating interest in advanced battery technologies. As economies recover, renewed focus on sustainable technologies and electric mobility may drive increased investment in low temperature battery research and implementation, offsetting initial setbacks.
The -20°C to 0°C segment is expected to be the largest during the forecast period
The -20°C to 0°C segment is projected to account for the largest market share during the projection period. This temperature range is critical for many applications, particularly in the automotive and energy storage sectors. Electric vehicles require batteries that can perform efficiently in this common cold weather range to ensure reliable operation and maintain driving range. Additionally, grid-scale energy storage systems in many temperate climates must function effectively within these temperatures. The dominance of this segment reflects the widespread need for batteries that can maintain performance in moderately cold conditions, balancing the demands of extreme cold resistance with cost-effectiveness and broader applicability across various industries and geographic regions.
The solid-state battery segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the solid-state battery segment is predicted to witness the highest growth rate. Solid-state batteries offer several advantages for low temperature applications, including improved safety, higher energy density, and better performance in cold conditions compared to traditional lithium-ion batteries. These batteries use solid electrolytes, which are less susceptible to freezing and performance degradation at low temperatures. The rapid advancement in solid-state battery technology, coupled with increasing investment from major automotive and technology companies, is driving this segment's growth.
The Asia Pacific region is projected to account for the largest market share during the forecast period. This dominance is primarily driven by the rapid growth of the electric vehicle market in countries like China, Japan, and South Korea. According to the International Energy Agency, China alone accounted for 60% of global electric car sales in 2022. The region's strong focus on technological innovation, particularly in battery technology, further solidifies its market leadership. Additionally, the presence of major battery manufacturers and government initiatives supporting clean energy and electric mobility contribute to Asia Pacific's significant market share.
During the projection period, the Europe segment is expected to grow at the highest CAGR. This rapid growth is fueled by stringent environmental regulations, ambitious climate goals, and strong government support for electric vehicle adoption and renewable energy integration. The European Union's target to reduce greenhouse gas emissions by at least 55% by 2030 is driving significant investments in advanced battery technologies, including those for low temperature applications. Countries like Norway, Sweden, and Germany, with their cold climates and high EV adoption rates, are particularly driving demand for low temperature batteries. The region's focus on sustainable technologies and circular economy principles is also accelerating research and development in this sector, contributing to its high growth rate.
Key players in the market
Some of the key players in Low Temperature Battery Market include Panasonic, LG Energy Solution Ltd., Samsung SDI, BYD Co., Ltd., Grepow Battery Co., Ltd., Tianjin Lishen Battery Co., Ltd., CALB Technology, Maxell, Soundon New Energy, Thornton New Energy Technology Co., Ltd., Saft, Murata Manufacturing Co., Ltd., A123 Systems, GS Yuasa Corporation, Toshiba Corporation, Showa Denko Materials Co., Ltd., and Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL).
In September 2024, Grepow, an innovator in battery technology since 1998, announced a groundbreaking advancement in battery solutions: A new line of metal-cased shaped LiPo batteries. Designed to meet the demanding needs of modern smart wearables and align with upcoming EU regulatory standards, these batteries promise to transform the landscape of mobile power.
In April 2024, EV battery manufacturing company Samsung SDI has announced a suite of battery technologies, including fast charging and ultra-long life batteries, as well as its roadmap for mass production of all-solid-state batteries (ASBs). Samsung SDI plans to mass-produce 900 Wh/L solid-state batteries using its solid electrolyte and anode-less technologies, the latter of which enables higher cathode capacity. The design's energy density is 40% higher than P5, Samsung SDI's prismatic battery in production.