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시장보고서
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자동차 경량화 시장 예측(-2030년) : 자동차 부품별, 재료별, 제조 프로세스별, 용도별, 최종사용자별, 지역별 세계 분석Automotive Lightweighting Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Vehicle Component, Material, Manufacturing Process, Application, End User and By Geography |
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Stratistics MRC에 따르면 세계의 자동차 경량화 시장은 2024년에 762억 8,000만 달러를 차지하며 2030년에는 1,206억 1,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측 기간 중 CAGR은 8.5%입니다.
자동차 경량화란 경량 소재를 사용하고 설계를 최적화하여 자동차를 경량화하여 연비를 개선하고 배기가스 배출량을 줄이며 성능을 향상시키는 것을 말합니다. 경량화 전략은 또한 안전성과 내구성을 유지하면서 무게를 최소화하기 위해 공기역학 및 구조 설계를 개선하는 데 중점을 둡니다. 자동차 경량화 추세는 규제 요건, 친환경 자동차에 대한 소비자 수요, 업계의 기술 혁신 추구에 의해 추진되고 있습니다.
World AutoSteel에 따르면 알루미늄과 같은 재료를 사용하면 자동차 생산 비용이 60% 증가한다고 합니다.
엄격한 배기가스 배출 규제
엄격한 배기가스 규제는 자동차 경량화를 촉진하는 주요 요인입니다. 엄격한 규제는 연비를 개선하고 이산화탄소 배출량을 줄이기 위해 자동차 제조업체가 차량 무게를 줄여야 하기 때문입니다. 각국 정부는 더욱 엄격한 연비 기준과 CO2 배출량 규제를 시행하고 있으며, 이에 따라 자동차 제조업체들은 경량화 소재를 채택해야 합니다. 이러한 소재는 안전과 성능을 저하시키지 않으면서 연비를 향상시킵니다. 이러한 규제를 충족함으로써 자동차 제조업체는 처벌을 피하고, 지속가능성 목표를 달성하고, 환경 친화적인 소비자에게 어필할 수 있습니다.
복잡한 제조 공정
자동차 경량화의 복잡한 제조 공정은 첨단 소재를 자동차 생산에 통합하기 위한 특수 기술이 필요하므로 발생합니다. 이러한 재료는 성형, 접착, 용접 등 다양한 가공 방법을 필요로 하는 경우가 많으며, 이는 기존 제조보다 더 복잡하고 비용이 많이 들 수 있습니다. 이러한 복잡성은 생산 시간, 비용 및 전용 장비의 필요성을 증가시켜 자동차 제조업체가 경량화 솔루션을 확장하는 데 어려움을 겪습니다. 이러한 요인들은 전체 자동차 제조 비용을 증가시켜 시장 성장을 저해할 수 있습니다.
전기자동차(EV)의 성장
경량 소재는 에너지 효율을 개선하고 배터리 주행거리를 연장하여 EV의 성능을 향상시켜 EV는 배터리 무게를 상쇄하기 위해 더 가벼운 구조가 필요하며, 경량화가 필수적입니다. 알루미늄, 탄소섬유, 고강도 강철과 같은 소재를 사용함으로써 자동차 제조업체는 전체 차량의 무게를 줄여 주행거리를 늘리고 에너지 소비를 줄일 수 있습니다. 또한 전기자동차로의 전환은 환경적 지속가능성에 의해 추진되고 있으며, 경량화는 더욱 엄격한 배출가스 규제를 충족하는 데 중요한 역할을 하고 있습니다. 따라서 EV의 등장은 혁신적인 경량화 소재 및 솔루션에 대한 수요를 직접적으로 촉진하고 있습니다.
재료의 내구성에 대한 우려
탄소섬유 및 알루미늄과 같은 일부 경량 소재는 기존 강철과 동일한 수준의 강도 및 내충격성을 제공하지 못할 수 있으므로 자동차 경량화에서 소재의 내구성에 대한 우려가 제기됩니다. 이러한 재료는 충돌, 마모 및 가혹한 조건에서 쉽게 손상되어 자동차의 안전과 수명을 손상시킬 수 있습니다. 결과적으로 자동차 제조업체는 경량화와 내구성 및 안전 표준 유지 사이의 균형을 유지해야 합니다. 이러한 우려는 연구개발 비용을 증가시키고 재료 채택을 지연시켜 시장 성장을 제한할 수 있습니다.
COVID-19의 영향
COVID-19는 자동차 경량화 시장에 큰 영향을 미쳐 생산과 공급망에 혼란을 일으켰습니다. 공장 폐쇄와 노동력 부족으로 인해 알루미늄, 복합재 등 경량화 재료의 생산이 지연되고 있습니다. 그러나 전염병은 또한 연비가 낮고 친환경적인 자동차에 대한 수요를 가속화했습니다. 산업이 회복됨에 따라 자동차 제조업체는 규제 표준과 지속가능한 자동차에 대한 소비자 수요를 충족시키기 위해 비용 효율적인 경량 소재에 점점 더 집중하게 되었고, 이는 팬데믹 이후 시장 성장을 이끌었습니다.
예측 기간 중 지속가능성 및 배출 감소 분야가 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.
지속가능성 및 배출 감소 분야는 예측 기간 중 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 자동차 경량화는 차량 무게를 줄여 연비를 개선하고 이산화탄소 배출량을 줄임으로써 지속가능성 및 배출량 감소에 중요한 역할을 하고 있습니다. 자동차가 가벼워지면 주행에 필요한 에너지가 줄어들어 연비가 향상되고 환경 발자국을 줄일 수 있습니다. 이러한 접근 방식은 엄격한 배출 기준을 충족하고 온실가스를 줄이며 친환경 자동차 혁신을 지원하기 위한 전 세계적인 노력과 일치합니다.
상용차 부문은 예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.
상용차 부문은 예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다. 상용차의 차량 경량화는 연비, 적재 능력 및 전반적인 성능을 향상시키기 위해 경량화에 초점을 맞추었습니다. 경량 소재를 사용함으로써 제조업체는 연비를 개선하고 운전 비용을 절감하며 트럭, 버스 및 배송 차량의 적재 용량을 늘릴 수 있습니다. 경량화는 또한 상용차가 더 엄격한 배출 기준을 충족하고 지속가능성 목표에 기여하는 데 도움이 되며, 상용차 부문에서 중요한 전략이 되고 있습니다.
아시아태평양은 차량 생산 증가, 환경 문제 증가, 엄격한 배출가스 규제 등으로 인해 예측 기간 중 가장 큰 시장 점유율을 기록할 것으로 예상됩니다. 중국, 일본, 인도와 같은 국가들이 자동차 제조에서 알루미늄, 탄소섬유, 고강도 강철과 같은 경량 소재에 대한 수요를 주도하고 있습니다. 이 지역의 급속한 산업화와 전기자동차로의 전환은 경량화 솔루션의 채택을 더욱 촉진하고 아시아태평양을 자동차 기술 혁신의 주요 시장으로 자리매김하고 있습니다.
북미는 친환경 자동차에 대한 소비자 수요 증가와 엄격한 연비 및 배기가스 규제로 인해 예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다. 미국과 캐나다는 전기자동차(EV)의 보급과 성능 향상으로 인해 알루미늄, 고강도강, 탄소복합재 등 경량 소재의 주요 시장으로 부상하고 있습니다. 지속가능성, 혁신, 자동차 제조에 중점을 둔 북미는 경량화 시장 성장에 중요한 지역입니다.
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Lightweighting Market is accounted for $76.28 billion in 2024 and is expected to reach $120.61 billion by 2030 growing at a CAGR of 8.5% during the forecast period. Automotive lightweighting refers to the practice of reducing the weight of vehicles by using lighter materials and optimizing design to improve fuel efficiency, reduce emissions, and enhance performance. Lightweighting strategies also focus on improving aerodynamics and structural design to minimize weight while maintaining safety and durability. The trend towards automotive lightweighting is driven by regulatory requirements, consumer demand for eco-friendly vehicles, and the industry's pursuit of technological innovation.
According to World AutoSteel, the automotive production cost is 60% more when materials such as aluminum are used.
Stringent emission regulations
Stringent emission regulations are a key driver of the automotive lightweighting, as they compel automakers to reduce vehicle weight in order to improve fuel efficiency and lower carbon emissions. Governments worldwide are enforcing stricter fuel economy standards and CO2 emission limits, pushing manufacturers to adopt lightweight materials. These materials enhance their fuel efficiency without compromising safety or performance. By meeting these regulations, automakers can avoid penalties, meet sustainability targets, and appeal to eco-conscious consumers, propelling market growth and innovation in lightweight materials.
Complex manufacturing processes
Complex manufacturing processes in automotive lightweighting arise due to the need for specialized techniques to integrate advanced materials into vehicle production. These materials often require different processing methods, such as molding, bonding, or welding, which can be more intricate and costly than traditional manufacturing. This complexity increases production time, costs, and the need for specialized equipment, making it challenging for automakers to scale lightweighting solutions. These factors can hamper market growth by raising overall vehicle manufacturing costs.
Growth of electric vehicles (EVs)
Lightweight materials enhance EV performance by improving energy efficiency and extending battery range. EVs require lighter structures to offset the weight of their batteries, making lightweighting essential. By using materials like aluminum, carbon fiber, and high-strength steel, automakers can reduce overall vehicle weight, leading to better driving range and reduced energy consumption. Additionally, the transition to EVs is driven by environmental sustainability, where lightweighting plays a vital role in meeting stricter emissions regulations. Thus, the rise of EVs directly fuels demand for innovative lightweight materials and solutions.
Material durability concerns
Material durability concerns in automotive lightweighting arise because some lightweight materials, such as carbon fiber and aluminum, may not offer the same level of strength and impact resistance as traditional steel. These materials can be more prone to damage from collisions, wear, or extreme conditions, potentially compromising vehicle safety and longevity. As a result, automakers must balance weight reduction with maintaining durability and safety standards. These concerns increase R&D costs, slow material adoption, and may limit the market growth.
Covid-19 Impact
The covid-19 pandemic significantly impacted the automotive lightweighting market, causing disruptions in production and supply chains. With factory closures and labor shortages, the manufacturing of lightweight materials, such as aluminum and composites, faced delays. However, the pandemic also accelerated the demand for fuel-efficient and eco-friendly vehicles. As the industry recovered, automakers increasingly focused on cost-effective lightweight materials to meet regulatory standards and consumer demand for sustainable vehicles, driving market growth post-pandemic.
The sustainability & emission reduction segment is expected to be the largest during the forecast period
The sustainability & emission reduction segment is predicted to secure the largest market share throughout the forecast period. Automotive lightweighting plays a crucial role in sustainability and emission reduction by reducing vehicle weight, which directly enhances fuel efficiency and lowers carbon emissions. Lighter vehicles require less energy to operate, leading to improved fuel economy and a smaller environmental footprint. This approach aligns with global efforts to meet stringent emission standards, reduce greenhouse gases, and support eco-friendly automotive innovations.
The commercial vehicles segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The commercial vehicles segment is anticipated to witness the highest CAGR during the forecast period. Automotive lightweighting in commercial vehicles focuses on reducing weight to improve fuel efficiency, payload capacity, and overall performance. By using lightweight materials, manufacturers can enhance fuel economy, reduce operating costs, and increase the carrying capacity of trucks, buses, and delivery vehicles. Lightweighting also helps commercial vehicles meet stricter emission standards and contribute to sustainability goals, making it a key strategy in the commercial vehicle sector.
Asia Pacific is expected to register the largest market share during the forecast period due to increasing vehicle production, rising environmental concerns, and stringent emission regulations. Countries like China, Japan, and India are leading the demand for lightweight materials such as aluminum, carbon fiber, and high-strength steel in automotive manufacturing. The region's rapid industrialization and the shift towards electric vehicles further boost the adoption of lightweighting solutions, positioning Asia-Pacific as a key market for automotive innovation.
North America is projected to witness the highest CAGR over the forecast period due to stringent fuel efficiency and emission regulations, alongside increasing consumer demand for environmentally-friendly vehicles. The U.S. and Canada are major markets for lightweight materials like aluminum, high-strength steel, and carbon composites, driven by the push for electric vehicles (EVs) and improved performance. North America's focus on sustainability, technological innovation, and automotive manufacturing makes it a key region for the growth of the lightweighting market.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Automotive Lightweighting Market include BASF SE, Toyota Boshoku Corporation, ZF Friedrichshafen AG, Magna International Inc., Constellium N.V., Novelis Inc., Hexcel Corporation, PPG Industries Inc., Johnson Controls International, Honda Motor Corporation, Ford Motor Company, Faurecia S.A., General Motors, Brembo S.p.A., Alcoa Corporation, Robert Bosch, UACJ Corporation, Thyssenkrupp AG, Lear Corporation and SGL Carbon SE.
In October 2024, Bosch introduced a novel ultrasonic self-piercing riveting technique that enables the joining of previously difficult-to-combine materials like carbon and steel or aluminum and magnesium. This method is particularly beneficial for lightweight automotive construction, offering more material combinations and reducing weight without compromising structural integrity.
In October 2024, General Motors (GM) worked in collaboration with RTP and Syensqo to create a new thermoplastic battery module for the hybrid Chevrolet Corvette E-Ray. This project is part of GM's broader strategy to reduce the weight of its hybrid and electric vehicles (EVs) by utilizing specialized materials and optimizing designs. This effort illustrates GM's commitment to lightweighting in pursuit of greater efficiency, especially for their growing fleet of hybrid and electric vehicles.