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시장보고서
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에이프런 버스 시장 예측(-2030년) : 버스 유형별, 디자인별, 좌석 수별, 용도별, 최종사용자별, 지역별 세계 분석Apron Bus Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Bus Type (Conventional Apron Buses, Electric Apron Buses and Hybrid Apron Buses), Design, Seating Capacity, Application, End User and By Geography |
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Stratistics MRC에 따르면, 세계 에이프런 버스 시장 규모는 2024년 4억 9,928만 달러로 예측 기간 동안 연평균 12.8% 성장하여 2030년에는 8억 3,243만 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 에이프런 버스는 공항에서 터미널 건물과 항공기 사이에 승객을 운송하는 데 사용되는 차량으로, 특히 항공기가 터미널 게이트에서 멀리 떨어진 스탠드에 주차되어 있을 때 사용됩니다. 이 버스는 특히 탑승교가 없는 공항에서 비행기를 오가는 데 편리하고 효율적인 접근을 제공하도록 설계되었습니다. 일반적으로 바닥이 낮아서 거동이 불편한 승객도 탑승할 수 있고, 문이 커서 빠르게 탑승할 수 있으며, 앞치마 노면을 따라 원활하게 이동할 수 있도록 설계되어 공항 운영의 혼란을 최소화할 수 있습니다.
ACI 아시아태평양 공항 산업 전망에 따르면, 전 세계적으로 약 300개의 신규 그린필드 공항이 계획되어 있으며, 그 중 남아시아가 18%, 동남아시아가 17%를 차지합니다.
항공 수요의 증가
여객 수가 증가함에 따라, 특히 주요 국제 허브 공항에서는 터미널과 멀리 떨어진 스탠드에 주차된 항공기 사이에 승객을 운송하기 위해 더 많은 에이프런 버스가 필요합니다. 게이트 용량이 제한적이거나 보딩 브리지가 부족한 공항에서는 승객의 흐름을 관리하기 위해 에이프런 버스에 의존하고 있습니다. 경제 성장과 세계 연결성에 힘입어 항공 여행이 급증하면서 원활한 공항 운영을 유지하고 승객 경험을 개선하기 위해 에이프런 버스에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 따라서 이러한 효율적인 운송에 대한 필요성이 시장 성장을 가속화하고 있습니다.
제한된 공항 예산
공항, 특히 소규모 공항의 경우 다른 업무에 비해 필요성이 낮다고 여겨지는 에이프런 버스 구매보다 필수적인 인프라를 우선시하는 경우가 있습니다. 예산 제약으로 인해 계획된 차량 확장 및 교체가 지연되거나 규모가 축소될 수 있으며, 이는 전체 시장 수요에 영향을 미칠 수 있습니다. 또한, 자금이 부족한 공항은 저비용, 저효율 차량을 선택할 수 있으며, 이는 첨단 친환경 에이프런 버스의 기술 혁신과 채택 가능성을 감소시켜 시장 확대에 방해가 될 수 있습니다.
공항 인프라 확대
공항 인프라가 확장됨에 따라 게이트와 멀리 떨어진 곳에 정차한 항공기 사이를 오가는 승객을 운송하는 에이프런 버스에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 새로운 터미널, 활주로, 외딴 지역 스탠드의 개발로 인해 특히 보딩 브리지가 없는 공항에서는 효율적인 지상 운송의 필요성이 증가하고 있습니다. 또한, 승객 수가 많은 대형 공항의 경우 원활한 운영을 위해 에이프런 버스를 추가 설치해야 합니다. 이러한 공항 용량 확대는 교통량 증가에 대응하기 위해 더 많은 버스가 필요하며, 이는 에이프런 버스 시장의 성장을 직접적으로 뒷받침하고 있습니다.
보딩브릿지와의 경쟁
보딩 브리지는 터미널과 항공기를 직접 연결하여 에이프런 버스의 필요성을 없애고 승객의 편의성을 향상시키고 이동 시간을 단축합니다. 공항이 승객의 편의성을 높이기 위해 보딩 브리지에 대한 투자를 늘리면서 에이프런 버스, 특히 외딴 지역의 스탠드에 대한 수요가 감소하고 있습니다. 이러한 탑승교로의 전환은 특히 대형 공항에서 에이프런 버스 시장의 성장 잠재력을 제한하고 있습니다.
COVID-19의 영향
COVID-19의 대유행은 항공 수요와 공항 운영을 감소시켜 터미널과 항공기 간 운송을 필요로 하는 승객의 감소로 이어져 에이프런 버스 시장에 큰 영향을 미쳤습니다. 여행이 광범위하게 제한됨에 따라 공항은 교통량 감소에 직면하여 에이프런 버스 이용률이 감소했습니다. 그러나 항공 여행이 점차 회복됨에 따라 에이프런 버스에 대한 수요는 특히 위생 및 안전 표준에 대한 관심이 높아짐에 따라 회복 될 것으로 예상됩니다.
예측 기간 동안 전기 에이프런 버스 부문이 가장 클 것으로 예상됩니다.
전기 에이프런 버스 부문은 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 전기 에이프런 버스는 공항 터미널과 항공기 사이에 승객을 운송하기 위해 설계된 친환경 전기 차량입니다. 이 버스는 기존 디젤 엔진 차량에 대한 지속가능한 대안을 제공하여 탄소 배출량과 대기 오염을 줄입니다. 공항이 친환경 기술을 우선시하고 업무 효율성을 개선하는 동시에 더 깨끗하고 조용한 공항 환경에 기여함에 따라 채택이 확대되고 있습니다.
예측 기간 동안 화물 취급 및 지원 부문이 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.
화물 취급 및 지원 부문은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 에이프런 버스는 터미널, 항공기 및 화물 구역 간 지상 작업자 및 장비의 효율적인 이동을 촉진하여 공항의 화물 처리 및 지원 응용 분야에서 중요한 역할을 합니다. 이 버스는 화물 하역, 유지보수 및 기타 지상 작업을 관리하는 인력을 운송합니다. 에이프런 버스는 화물 처리 팀에게 안전하고 효율적인 운송을 제공함으로써 공항 지상 업무의 원활한 물류, 처리 시간 단축 및 생산성 향상에 기여하고 있습니다.
아시아태평양은 항공 여행 증가, 공항 인프라 확장, 저가 항공사의 증가로 인해 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 기록할 것으로 예상됩니다. 중국, 인도, 일본과 같은 국가들은 공항 현대화에 많은 투자를 하고 있으며, 이는 터미널과 항공기 사이의 승객 이동을 용이하게 하는 에이프런 버스에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. 또한, 이 지역에는 많은 국제 공항이 있고 승객 수가 증가하고 있는 것도 시장에 영향을 미치고 있습니다.
북미는 탄탄한 공항 인프라와 항공 수요 증가에 힘입어 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 대규모 국제공항이 많은 미국과 캐나다는 시장 성장의 주요 기여국입니다. 또한, 이 지역은 지속가능성과 접근성에 중점을 두어 친환경 저상 에이프런 버스에 대한 투자를 촉진하고 있습니다. 팬데믹 이후 회복과 여객 운송량 증가는 북미 시장을 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다.
According to Stratistics MRC, the Global Apron Bus Market is accounted for $499.28 million in 2024 and is expected to reach $832.43 million by 2030 growing at a CAGR of 12.8% during the forecast period. An apron bus is a vehicle used at airports to transport passengers between the terminal building and aircraft, particularly when planes are parked on remote stands away from the terminal gates. These buses are designed to provide convenient, efficient access to and from planes, especially at airports without jet bridges. They typically have a low floor to accommodate passengers with limited mobility, large doors for quick boarding, and a design that allows smooth movement on apron surfaces, ensuring minimal disruption to airport operations.
According to the ACI Asia-Pacific's Airport Industry Outlook, there are almost 300 new greenfield airports planned worldwide, with South Asia accounting for 18% of those and Southeast Asia for 17%.
Increasing air travel demand
As passenger numbers rise, especially at major international hubs, more apron buses are needed to shuttle passengers between terminals and aircraft parked on remote stands. Airports with limited gate capacity or insufficient jet bridges rely on apron buses to manage passenger flow. The surge in air travel, fuelled by economic growth and global connectivity, drives higher demand for apron buses to maintain smooth airport operations and enhance passenger experience. Therefore, this efficient transportation necessity accelerates the market growth.
Limited airport budgets
Airports, especially smaller ones, may prioritize essential infrastructure over the purchase of apron buses, which are considered non-essential compared to other operations. Budget constraints can delay or scale back planned fleet expansions or replacements, affecting the overall market demand. Additionally, airports with limited funds may opt for lower-cost, less efficient vehicles, reducing the potential for innovation and adoption of advanced, eco-friendly apron buses, thereby hindering the market expansion.
Airport infrastructure expansion
Airport infrastructure expansion leads to a growing demand for apron buses to transport passengers between gates and aircraft parked at remote locations. The development of new terminals, runways, and remote stands increases the need for efficient ground transportation, especially in airports without jet bridges. Furthermore, larger airports handling higher passenger volumes require additional apron buses to ensure smooth operations. This expansion in airport capacity directly supports the growth of the apron bus market, as more buses are needed to accommodate rising traffic.
Competition from jet bridges
Jet bridges eliminate the need for apron buses, as they directly connect the terminal to the aircraft, improving convenience and reducing travel time for passengers. As airports increasingly invest in jet bridges to enhance passenger experience, the demand for apron buses, particularly for remote stands, declines. This shift towards jet bridges, especially at larger airports, limits the growth potential of the apron bus market.
Covid-19 Impact
The covid-19 pandemic significantly impacted the apron bus market by reducing air travel demand and airport operations, leading to fewer passengers requiring transportation between terminals and aircraft. With widespread travel restrictions, airports faced reduced traffic, resulting in lower utilization of apron buses. However, as air travel gradually recovers, demand for apron buses is expected to rebound, especially with increased focus on hygiene and safety standards.
The electric apron buses segment is expected to be the largest during the forecast period
The electric apron buses segment is predicted to secure the largest market share throughout the forecast period. Electric apron buses are eco-friendly, electric-powered vehicles designed to transport passengers between terminals and aircraft at airports. These buses offer a sustainable alternative to traditional diesel-powered vehicles, reducing carbon emissions and air pollution. Their adoption is growing as airports prioritize green technologies, improving operational efficiency while contributing to a cleaner and quieter airport environment.
The cargo handling & support segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The cargo handling & support segment is anticipated to witness the highest CAGR during the forecast period. Apron buses play a crucial role in cargo handling and support applications at airports by facilitating the efficient movement of ground crews and equipment between terminals, aircraft, and cargo areas. These buses transport personnel who manage cargo loading and unloading, maintenance, and other ground operations. By providing safe and efficient transportation for cargo-handling teams, apron buses contribute to smoother logistics, faster turnaround times, and enhanced productivity in airport ground operations.
Asia Pacific is expected to register the largest market share during the forecast period due to increasing air travel, expanding airport infrastructure, and the rise in low-cost carriers. Countries like China, India, and Japan are investing heavily in airport modernization, driving demand for apron buses to facilitate passenger transfer between terminals and aircraft. The market is also influenced by the region's large number of international airports and rising passenger numbers.
North America is projected to witness the highest CAGR over the forecast period driven by robust airport infrastructure and rising air travel demand. The United States and Canada, with their numerous large international airports, are key contributors to market growth. Additionally, the region's focus on sustainability and accessibility has spurred investments in eco-friendly and low-floor apron buses. Post-pandemic recovery and increasing passenger traffic are expected to further boost the market in North America.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Apron Bus Market include Ashok Leyland, BYD Motors, Daimler AG, Solaris Bus & Coach, Alexander Dennis, Hyundai Motor Company, MAN Truck & Bus AG, Tata Motors, Iveco Group, Foton Motor, Yutong Bus, King Long United Automotive, Navistar International Corporation, TEMSA, Hino Motors, TAM - EUROPE, COBUS Industries GmbH, Proterra Inc., AB Volvo and New Flyer Industries.
In April 2024, COBUS introduced the e.COBUS 3000 electric airport bus, a part of their expanded electric vehicle lineup aimed at reducing carbon emissions in airport ground support operations. The vehicle is designed for high efficiency, providing a sustainable alternative to traditional diesel-powered buses.
In August 2023, Tata launched the Tata Starbus Electric for airport operations. This electric bus is designed to cater to the growing demand for green solutions at airports, providing an eco-friendly option for transporting passengers on the tarmac.