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트럭 플래투닝 시장 예측(-2030년) : 차종, 플래툰 구성, 자동화 레벨, 통신 모델, 기술, 용도, 최종사용자, 지역별 세계 분석

Truck Platooning Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Vehicle Type (Light-duty Trucks, Heavy-duty Trucks and Electric Trucks), Platoon Configuration, Automation Level, Communication Model, Technology, Application, End User and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 200+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

Stratistics MRC에 따르면 세계의 트럭 플래투닝 시장은 2024년에 13억 8,000만 달러를 차지하며 2030년에는 32억 5,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측 기간 중 CAGR은 11.5%입니다.

트럭 플래투닝은 여러 대의 트럭을 전자적으로 연결하여 근접한 대열로 주행하여 공기 저항을 줄이고 연료 효율을 향상시키는 운송 전략입니다. 선두 트럭이 속도를 내고, 뒤따라오는 트럭은 자율적으로 제어되며 무선통신을 통해 안전한 거리를 유지하고 속도를 동기화합니다. 이 기술은 교통안전을 높이고, 연료 소비를 줄이고, 교통 혼잡을 최소화하여 교통 흐름을 개선합니다. 트럭 플래투닝은 일반적으로 첨단운전자보조시스템(ADAS)가 장착된 고속도로에서 시행되고 있으며, 자율주행 및 물류 분야에서 유망한 발전으로 여겨지고 있습니다.

테네시 주 교통국(TDOT)에 따르면 플래투닝은 밀접하게 연결된 트럭 사이의 공기 저항을 줄임으로써 18륜 차량의 연료 비용을 5-10% 절감할 수 있다고 합니다.

자율주행차 통합에 대한 관심 증대

대기업이 차량용 자율주행 기술에 대한 투자를 늘리고 있는 가운데, 플래투닝은 이러한 시스템을 강화하여 연료 소비를 줄이고, 안전성을 향상시키며, 경로를 최적화하는 효율적인 방법을 제공합니다. 자율주행 차량은 플래투닝 기술을 원활하게 통합할 수 있으며, 트럭은 사람의 개입을 최소화하면서 좁은 대열로 주행할 수 있습니다. 이러한 통합은 업무 효율성을 향상시킬 뿐만 아니라 물류 효율을 높이고 비용을 절감하며 업계 전체의 배송 능력을 강화할 수 있는 잠재력을 보여줌으로써 트럭 플래투닝의 채택을 가속화할 수 있습니다.

기술적 한계

트럭 플래투닝의 기술적 한계는 첨단 자율주행 시스템, 차량 간 통신 및 실시간 데이터 처리의 필요성에서 비롯됩니다. 현재 시스템은 복잡한 도로 상황, 악천후 또는 예상치 못한 교통 시나리오에서 어려움을 겪을 수 있으며, 그 효과를 제한하고 있습니다. 물류 기업과 규제 당국이 안전과 신뢰성을 우선시하는 가운데, 이러한 기술 격차는 보급에 걸림돌이 되고 있습니다. 신뢰할 수 있고 견고한 시스템이 없다면, 트럭 플래투닝은 그 잠재력을 충분히 발휘하지 못하고 시장 성장을 저해하고 대규모 도입을 지연시킬 수 있습니다.

도로 및 통신 인프라에 대한 투자 증가

플래투닝 트럭 전용 차선, 도로 상황 개선, 첨단 센서 및 통신 네트워크 설치와 같은 인프라 강화는 보다 원활한 운행을 보장하며, V2V 및 V2I 통신 시스템에 대한 투자는 실시간 조정을 촉진하고 플래투닝의 효율성을 최적화합니다. 최적화합니다. 이러한 업그레이드는 자율주행 기술 개발을 지원하고 안전을 개선하며 교통 체증을 완화합니다. 정부와 민간 부문이 이러한 발전의 우선 순위를 정하면 트럭 플래투닝의 보급에 도움이 되는 환경이 조성되어 시장 확대가 가속화될 것입니다.

고가의 기술 및 인프라 업그레이드

트럭 플래투닝의 기술 및 인프라 업그레이드 비용이 높은 이유는 첨단 자율주행 시스템, 센서, 차량 간 통신 기술, 도로 인프라의 수정이 필요하기 때문입니다. 이러한 시스템은 연구개발, 제조 및 배치에 많은 투자가 필요합니다. 또한 도로와 통신망을 업그레이드하고 플래투닝을 지원하는 데는 비용이 많이 듭니다. 따라서 저렴한 솔루션의 부재와 긴 투자 회수 기간으로 인해 플래투닝의 대중화를 가로막고 있습니다.

COVID-19의 영향

COVID-19 팬데믹은 트럭 플래투닝 시장에 다양한 영향을 미쳤습니다. 한편으로는 세계 공급망과 운송의 혼란으로 인해 신기술 채택이 지연되고 있습니다. 한편, 효율적인 물류 및 비접촉식 운영에 대한 수요가 증가함에 따라 자율주행 및 플래투닝 솔루션에 대한 관심이 가속화되었습니다. 또한 팬데믹은 보다 안전하고 효율적인 운송 시스템의 필요성을 강조하고 트럭 플래투닝 기술과 인프라에 대한 장기적인 투자를 촉진했습니다.

예측 기간 중 지역 및 도시 교통 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.

지역 및 도시 교통 부문은 예측 기간 중 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 지역 및 도시 교통에서 트럭 플래투닝은 교통 흐름을 강화하고 교통 체증을 완화하며, 트럭이 서로 속도를 조정하고 밀접하게 주행하여 연비를 향상시킵니다. 또한 인적 오류를 최소화하고 트럭 간의 실시간 통신을 가능하게 함으로써 안전성을 향상시킬 수 있습니다. 도시가 보다 친환경적이고 효율적인 운송 시스템을 추진함에 따라 트럭 플래투닝은 도시 물류 및 지역 화물 운송을 위한 매력적인 솔루션이 될 수 있습니다.

예측 기간 중 물류 기업 부문의 CAGR이 가장 높을 것으로 예상됩니다.

물류 기업 부문은 예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다. 물류 기업에서 트럭 플래투닝은 연료 소비를 줄이고, 경로 계획을 강화하고, 배송 일정을 최적화하여 효율성을 향상시킵니다. 트럭이 밀착 주행하면 공기 저항을 줄여 비용을 크게 절감할 수 있습니다. 물류 기업은 배송 시간 단축, 운영 비용 절감, 배출량 감소 등의 혜택을 누릴 수 있으며, 트럭 플래투닝은 공급망과 화물 운송을 현대화할 수 있는 가치 있는 솔루션이 되었습니다.

가장 큰 점유율을 차지하는 지역

아시아태평양은 연비 효율성에 대한 수요 증가, 운송 비용 상승, 정부의 스마트 물류 추진 노력 등의 요인으로 인해 예측 기간 중 가장 큰 시장 점유율을 기록할 것으로 예상됩니다. 볼보 그룹, 다임러 AG, 도요타 등 주요 기업이 이 지역의 기술 발전과 자율주행차 개발을 주도하고 있습니다. 트럭 플래투닝의 채택은 배기가스 배출을 줄이고 교통안전을 개선해야 할 필요성에 의해 더욱 지원되고 있습니다. 인프라 개발의 발전과 유리한 규제로 인해 아시아태평양의 트럭 플래투닝 시장은 향후 수년간 큰 성장을 보일 것으로 예상됩니다.

CAGR이 가장 높은 지역 :

북미는 자율주행 기술의 발전으로 예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상되며, 볼보, Daimler Trucks, Peloton Technology와 같은 주요 기업이 혁신을 주도하고 업계 리더들과 협력하여 차량 간 통신 및 안전 시스템을 강화하기 위해 노력하고 있습니다. 인프라가 개선되고 규제가 완화됨에 따라 북미 트럭 플래투닝 시장은 크게 성장하여 이 지역의 물류 및 운송에 변화를 가져올 것으로 예상됩니다.

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  • 기업 개요
    • 추가 시장 기업 종합 프로파일링(최대 3사)
    • 주요 기업의 SWOT 분석(최대 3사)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가별 시장 추정치, 예측, CAGR(주: 타당성 확인에 따라 다름)
  • 경쟁사 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지역적 입지, 전략적 제휴를 기반으로 한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 개요

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 어프로치
  • 조사 정보원
    • 1차 조사 정보원
    • 2차 조사 정보원
    • 전제조건

제3장 시장 동향 분석

  • 촉진요인
  • 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 기술 분석
  • 용도 분석
  • 최종사용자 분석
  • 신흥 시장
  • COVID-19의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 바이어의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 진출업체의 위협
  • 경쟁 기업 간 경쟁 관계

제5장 세계의 트럭 플래투닝 시장 : 차종별

  • 소형 트럭
  • 대형 트럭
  • 전기 트럭

제6장 세계의 트럭 플래투닝 시장 : 플래툰 구성별

  • 단일 소대
  • 복수 소대

제7장 세계의 트럭 플래투닝 시장 : 자동화 레벨별

  • 운전자 어시스턴스
  • 부분적 자동화
  • 조건부 자동화
  • 완전 자동화
  • 기타 자동화 레벨

제8장 세계의 트럭 플래투닝 시장 : 통신 모델별

  • 차차간 통신(V2V)
  • 차량 대 인프라(V2I) 통신
  • 셀룰러 기반 통신
  • 전용 단거리 통신(DSRC)
  • 기타 통신 모델

제9장 세계의 트럭 플래투닝 시장 : 기술별

  • 자율주행 트럭 대열 주행
  • 반자동 트럭 대열 주행
  • 수동 트럭 대열 주행

제10장 세계의 트럭 플래투닝 시장 : 용도별

  • 화물 운송
  • 물류와 공급망
  • 장거리 운송
  • 지역·도시 교통
  • 근거리·현지 배송
  • 기타 용도

제11장 세계의 트럭 플래투닝 시장 : 최종사용자별

  • 물류 회사
  • 플릿 오퍼레이터
  • 소매업체
  • 정부기관
  • 교통기관
  • 기타 최종사용자

제12장 세계의 트럭 플래투닝 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제13장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 협업, 합병사업
  • 인수와 합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제14장 기업 프로파일링

  • Continental AG
  • ZF Friedrichshafen AG
  • Denso Corporation
  • Aisin Seiki Corporation
  • Toyota Industries Corporation
  • Krone Group
  • Uber Freight
  • Bosch Mobility Solutions
  • Tesla Inc.
  • Daimler AG
  • Volvo Group
  • Pony.ai Inc.
  • MAN Truck & Bus AG
  • Peloton Technology
  • Navistar International Corporation
  • Aurora Innovation
  • Embark Trucks Inc.
  • TuSimple
  • Scania AB
  • Kratos Defense & Security Solutions
KSA 25.01.21

According to Stratistics MRC, the Global Truck Platooning Market is accounted for $1.38 billion in 2024 and is expected to reach $3.25 billion by 2030 growing at a CAGR of 11.5% during the forecast period. Truck platooning is a transportation strategy where multiple trucks are electronically linked to travel in a close formation, reducing air resistance and improving fuel efficiency. The lead truck sets the pace, while the following trucks are autonomously controlled, maintaining safe distances and synchronizing speeds through wireless communication. This technique enhances road safety, reduces fuel consumption, and improves traffic flow by minimizing congestion. Truck platooning is typically implemented on highways with advanced driver-assistance systems and is seen as a promising development in autonomous driving and logistics.

According to Tennessee Department of Transportation (TDOT), platooning can cut fuel costs by 5-10% for 18-wheelers through reduced air resistance between closely connected trucks.

Market Dynamics:

Driver:

Growing interest in autonomous fleet integration

With rising investments by major companies in autonomous technologies for their fleets, platooning offers an efficient way to enhance these systems, reducing fuel consumption, improving safety, and optimizing routes. Autonomous fleets can seamlessly integrate platooning technologies, allowing trucks to travel in tight formations with minimal human intervention. This integration not only improves operational efficiency but also accelerates the adoption of truck platooning by demonstrating its potential to streamline logistics, reduce costs, and enhance delivery capabilities across industries.

Restraint:

Technological limitations

Technological limitations in truck platooning stem from the need for advanced autonomous driving systems, vehicle-to-vehicle communication, and real-time data processing. Current systems may struggle in complex road conditions, poor weather, or unexpected traffic scenarios, limiting their effectiveness. These technological gaps hinder widespread adoption, as logistics companies and regulators prioritize safety and reliability. Without reliable, robust systems, truck platooning cannot reach its full potential, impeding market growth and delaying large-scale implementation.

Opportunity:

Rising investments in road & communication infrastructure

Enhanced infrastructure, such as dedicated lanes for platooning trucks, improved road conditions, and the installation of advanced sensors and communication networks, ensures smoother operations. Investments in V2V and V2I communication systems facilitate real-time coordination, optimizing platooning efficiency. These upgrades support the development of autonomous driving technology, improve safety, and reduce congestion. As governments and private sectors prioritize these advancements, they create an environment conducive to the widespread adoption of truck platooning, accelerating market expansion.

Threat:

Expensive technology and infrastructure upgrades

The high cost of technology and infrastructure upgrades in truck platooning arises from the need for advanced autonomous driving systems, sensors, vehicle-to-vehicle communication technology, and road infrastructure modifications. These systems require significant investment in R&D, manufacturing, and deployment. Additionally, upgrading roads and communication networks to support platooning is costly. Therefore, the lack of affordable solutions and the long return on investment period hinder its widespread implementation.

Covid-19 Impact

The covid-19 pandemic had a mixed impact on the truck platooning market. On one hand, disruptions in global supply chains and transportation led to delays in the adoption of new technologies. On the other hand, the increased demand for efficient logistics and contactless operations accelerated interest in autonomous driving and platooning solutions. Additionally, the pandemic highlighted the need for safer, more efficient transportation systems, driving long-term investments in truck platooning technologies and infrastructure.

The regional & urban transportation segment is expected to be the largest during the forecast period

The regional & urban transportation segment is predicted to secure the largest market share throughout the forecast period. In regional and urban transportation, truck platooning enhances traffic flow, reduces congestion, and boosts fuel efficiency by allowing trucks to travel closely together with coordinated speeds. It also improves safety by minimizing human error and enabling real-time communication between trucks. As cities push for greener and more efficient transportation systems, truck platooning becomes an attractive solution for urban logistics and regional freight movement.

The logistics companies segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The logistics companies segment is anticipated to witness the highest CAGR during the forecast period. In logistics companies, truck platooning improves efficiency by reducing fuel consumption, enhancing route planning, and optimizing delivery schedules. By allowing trucks to travel closely together, it reduces aerodynamic drag, leading to significant cost savings. Logistics companies benefit from faster delivery times, lower operational costs, and reduced emissions, making truck platooning a valuable solution for modernizing supply chain and freight transportation.

Region with largest share:

Asia Pacific is expected to register the largest market share during the forecast period driven by factors such as increasing demand for fuel efficiency, rising transportation costs, and government initiatives promoting smart logistics. Key players like Volvo Group, Daimler AG, and Toyota are spearheading technological advancements and autonomous vehicle development in the region. The adoption of truck platooning is further supported by the need to reduce emissions and improve road safety. With growing infrastructure development and favorable regulations, the Asia Pacific truck platooning market is expected to experience significant growth in the coming years.

Region with highest CAGR:

North America is expected to witness the highest CAGR over the forecast period due to advancements in autonomous driving technology. Key players such as Volvo, Daimler Trucks, and Peloton Technology are driving innovation, collaborating with industry leaders to enhance vehicle-to-vehicle communication and safety systems. As infrastructure improves and regulations become more favourable, North America's truck platooning market is expected to grow significantly, transforming logistics and transportation in the region.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Truck Platooning Market include Continental AG, ZF Friedrichshafen AG, Denso Corporation, Aisin Seiki Corporation, Toyota Industries Corporation, Krone Group, Uber Freight, Bosch Mobility Solutions, Tesla Inc., Daimler AG, Volvo Group, Pony.ai Inc., MAN Truck & Bus AG, Peloton Technology, Navistar International Corporation, Aurora Innovation, Embark Trucks Inc., TuSimple, Scania AB and Kratos Defense & Security Solutions.

Key Developments:

In March 2024, Kratos Defense announced plans to deploy its self-driving Class 8 trucks in a Leader-Follower Platoon configuration. The platoons will operate along a major freight corridor between Ohio and Indiana, aiming to address driver shortages by pairing a human-driven truck with a self-driving follower.

In November 2023, Pony.ai received permission to conduct Level 4 autonomous truck platooning tests in Guangzhou, China. This initiative involves autonomous trucks operating in a "1+N" formation, where one lead truck guides multiple follower trucks. The tests aim to enhance operational efficiency, reduce carbon emissions, and improve road safety.

Vehicle Types Covered:

  • Light-duty Trucks
  • Heavy-duty Trucks
  • Electric Trucks

Platoon Configurations Covered:

  • Single Platoon
  • Multiple Platoon

Automation Levels Covered:

  • Driver Assistance
  • Partial Automation
  • Conditional Automation
  • Full Automation
  • Other Automation Levels

Communication Models Covered:

  • Vehicle-to-Vehicle (V2V) Communication
  • Vehicle-to-Infrastructure (V2I) Communication
  • Cellular-Based Communication
  • Dedicated Short Range Communication (DSRC)
  • Other Communication Models

Technologies Covered:

  • Autonomous Truck Platooning
  • Semi-autonomous Truck Platooning
  • Manual Truck Platooning

Applications Covered:

  • Freight Transportation
  • Logistics & Supply Chain
  • Long-haul Transportation
  • Regional & Urban Transportation
  • Short-distance & Local Deliveries
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Logistics Companies
  • Fleet Operators
  • Retailers
  • Government Agencies
  • Transportation Providers
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Truck Platooning Market, By Vehicle Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Light-duty Trucks
  • 5.3 Heavy-duty Trucks
  • 5.4 Electric Trucks

6 Global Truck Platooning Market, By Platoon Configuration

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Single Platoon
  • 6.3 Multiple Platoon

7 Global Truck Platooning Market, By Automation Level

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Driver Assistance
  • 7.3 Partial Automation
  • 7.4 Conditional Automation
  • 7.5 Full Automation
  • 7.6 Other Automation Levels

8 Global Truck Platooning Market, By Communication Model

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Vehicle-to-Vehicle (V2V) Communication
  • 8.3 Vehicle-to-Infrastructure (V2I) Communication
  • 8.4 Cellular-Based Communication
  • 8.5 Dedicated Short Range Communication (DSRC)
  • 8.6 Other Communication Models

9 Global Truck Platooning Market, By Technology

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Autonomous Truck Platooning
  • 9.3 Semi-autonomous Truck Platooning
  • 9.4 Manual Truck Platooning

10 Global Truck Platooning Market, By Application

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Freight Transportation
  • 10.3 Logistics & Supply Chain
  • 10.4 Long-haul Transportation
  • 10.5 Regional & Urban Transportation
  • 10.6 Short-distance & Local Deliveries
  • 10.7 Other Applications

11 Global Truck Platooning Market, By End User

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 Logistics Companies
  • 11.3 Fleet Operators
  • 11.4 Retailers
  • 11.5 Government Agencies
  • 11.6 Transportation Providers
  • 11.7 Other End Users

12 Global Truck Platooning Market, By Geography

  • 12.1 Introduction
  • 12.2 North America
    • 12.2.1 US
    • 12.2.2 Canada
    • 12.2.3 Mexico
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 Germany
    • 12.3.2 UK
    • 12.3.3 Italy
    • 12.3.4 France
    • 12.3.5 Spain
    • 12.3.6 Rest of Europe
  • 12.4 Asia Pacific
    • 12.4.1 Japan
    • 12.4.2 China
    • 12.4.3 India
    • 12.4.4 Australia
    • 12.4.5 New Zealand
    • 12.4.6 South Korea
    • 12.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 12.5 South America
    • 12.5.1 Argentina
    • 12.5.2 Brazil
    • 12.5.3 Chile
    • 12.5.4 Rest of South America
  • 12.6 Middle East & Africa
    • 12.6.1 Saudi Arabia
    • 12.6.2 UAE
    • 12.6.3 Qatar
    • 12.6.4 South Africa
    • 12.6.5 Rest of Middle East & Africa

13 Key Developments

  • 13.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 13.2 Acquisitions & Mergers
  • 13.3 New Product Launch
  • 13.4 Expansions
  • 13.5 Other Key Strategies

14 Company Profiling

  • 14.1 Continental AG
  • 14.2 ZF Friedrichshafen AG
  • 14.3 Denso Corporation
  • 14.4 Aisin Seiki Corporation
  • 14.5 Toyota Industries Corporation
  • 14.6 Krone Group
  • 14.7 Uber Freight
  • 14.8 Bosch Mobility Solutions
  • 14.9 Tesla Inc.
  • 14.10 Daimler AG
  • 14.11 Volvo Group
  • 14.12 Pony.ai Inc.
  • 14.13 MAN Truck & Bus AG
  • 14.14 Peloton Technology
  • 14.15 Navistar International Corporation
  • 14.16 Aurora Innovation
  • 14.17 Embark Trucks Inc.
  • 14.18 TuSimple
  • 14.19 Scania AB
  • 14.20 Kratos Defense & Security Solutions
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