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세계의 E-Commerce용 메타버스 시장 예측 : 컴퍼넌트별, 플랫폼별, 기술별, 용도별, 최종 사용자별, 지역별 분석(-2032년)

Metaverse in E-Commerce Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Component (Hardware, Software and Services), Platform, Technology, Application, End User and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 200+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

Stratistics MRC에 따르면 E-Commerce용 메타버스 세계 시장은 2025년에 269억 달러, 예측 기간 동안 CAGR은 46.3%를 나타내고, 2032년에는 3,868억 달러에 이를 것으로 예측됩니다.

E-Commerce용 메타버스는 증강현실(AR), 가상현실(VR), 3D 아바타 등의 몰입형 기술을 통해 사용자가 디지털 환경, 제품, 다른 사용자와 실시간으로 상호작용할 수 있는 집합적인 가상공간을 말합니다. 이를 통해 기업은 실제 매장 상호작용을 시뮬레이션하는 매력적이고 개인화된 쇼핑 경험을 창출할 수 있습니다.

VentureBeat의 데이터에 따르면 2021년에 4억 7,400만 명이었던 세계 e스포츠 시청자 수는 2024년에는 5억 7,720만 명에 달했으며, 가상 스포츠에 대한 참여가 증가하는 경향이 있음을 보여줍니다.

고객 경험 향상

고객 경험의 향상은 몰입형, 양방향형, 개인화된 쇼핑 환경을 제공함으로써 E-Commerce용 메타버스 시장의 성장을 크게 향상시킵니다. 가상 매장, 3D 제품 평가판, 아바타 및 가상 어시스턴트를 통해 실시간 지원을 통해 고객은 매끄럽고 매력적인 여행을 즐길 수 있습니다. 이 참여도의 높이는 만족도, 브랜드 충성도, 전환율을 높입니다. 상점에서의 경험을 디지털로 재현할 수 있는 것은 기술에 익숙한 소비자에게 어필해, 결국은 E-Commerce용 메타버스 플랫폼의 폭넓은 채택을 촉진합니다.

높은 인프라 비용

높은 인프라 비용은 E-Commerce용 메타버스 채택의 큰 장벽입니다. 몰입형 가상 환경을 개발하고 유지하려면 고급 하드웨어, 소프트웨어 및 고속 연결에 많은 투자가 필요합니다. 이러한 재정적 요구는 소규모 소매업체와 신흥 브랜드의 진입을 방해하여 시장 전체의 성장을 둔화시킵니다. 또한 업그레이드 및 기술 지원의 지속적인 필요성이 비용을 더욱 확대하여 광범위한 도입과 혁신을 방해합니다.

AR/VR의 채용 확대

AR/VR 기술의 채용 확대는 몰입형이고 인터랙티브한 쇼핑 체험을 제공함으로써 E-Commerce용 메타버스 시장에 절대적인 변화를 가져오고 있습니다. 이러한 기술을 통해 소비자는 가상으로 상품을 시험하고, 3D 쇼룸을 탐험하고, 진정한 환경에서 브랜드와 연관되어 참여와 구매 의욕을 높일 수 있습니다. 소매업체가 AR/VR을 활용하여 개인화와 편의성을 높이면 고객 만족도와 고객 유지율이 향상됩니다. 이 추세는 가상 상거래 통합을 가속화하고 브랜드 차별화를 강화하며 E-Commerce용 메타버스 성장을 가속합니다.

프라이버시와 보안에 대한 우려

프라이버시와 보안에 대한 우려는 E-Commerce용 메타버스 시장의 성장에 큰 방해가 되었습니다. 소비자는 데이터 유출, 개인 정보 도용, 정보 악용을 두려워하며 몰입형 가상 환경에서 개인 데이터를 공유하는 것에 대한 경계감을 강화하고 있습니다. 이러한 우려는 신뢰를 해치지 않고 사용자 참여를 방해합니다. 게다가 표준화된 규제나 견고한 사이버 보안 틀이 없기 때문에 보안 거래가 더욱 복잡해지고 확산이 제한되고 시장 확대가 지연되고 있습니다.

COVID-19의 영향

COVID-19의 유행은 E-Commerce용 메타버스 시장의 성장을 현저하게 가속화했습니다. 잠금과 사회적 거리를 두는 조치는 소비자와 소매업체를 몰입형 디지털 솔루션으로 향하게 하여 가상 쇼핑 경험과 대화형 고객 참여를 가능하게 했습니다. 브랜드는 물리적-디지털 갭을 채우기 위해 메타버스 기술을 빠르게 채택하여 가상 매장과 전시실을 만들었습니다. 이러한 변화는 고객 경험을 향상시킬 뿐만 아니라 온라인 소매 플랫폼 내에서 증강현실(AR)과 가상현실(VR)의 통합에 대한 수요를 증가시켰습니다.

예측 기간 동안 가상현실(VR) 부문이 최대가 될 전망

가상현실(VR)을 이용함으로써 소비자는 상품을 가상으로 시착하거나 가상 점포를 열람하거나 현실적인 환경에서 무엇을 사야할지 충분한 정보를 얻은 후에 판단할 수 있기 때문에 예측 기간 동안 가상현실(VR) 부문이 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 참여, 전환율을 높이면 브랜드에 경쟁을 가할 수 있습니다. VR 하드웨어를 메타버스 플랫폼에 통합하면 보다 널리 사용할 수 있어 합리적인 가격으로 가속화되고 혁신에 박차를 가하고 온라인 쇼핑 경험의 풍경을 바꿉니다.

예측기간 중 미용·화장품 부문의 CAGR이 가장 높아질 전망

예측 기간 동안 미용 및 화장품 부문은 가상 시착과 3D 제품 시뮬레이션을 통해 몰입감 있는 개인화된 쇼핑 경험을 제공하기 위해 가장 높은 성장률을 나타낼 것으로 예측됩니다. 브랜드는 AR/VR 기술을 활용하여 사용자가 실시간으로 메이크업 제품을 테스트할 수 있도록 하여 고객 참여도와 구매 신뢰도를 높이고 있습니다. 이 혁신은 브랜드 로열티를 높이고 디지털 네이티브 소비자에게 도달하는 것을 확대합니다.

최대 점유율을 차지하는 지역

예측 기간 동안 아시아태평양의 몰입형 가상 체험을 통해 고객 참여를 높이기 위해 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 소비자는 3D 가상 점포를 탐험하고, 가상으로 상품을 시착하고, 실시간으로 브랜드와 대화할 수 있기 때문에 보다 개인화된 쇼핑 체험이 실현됩니다.또한, 기술에 정통한 젊은층과 디지털 혁신에 대한 정부의 강력한 지원이, 아시아태평양의 E-Commerce용 메타버스의 성장을 더욱 뒷받침하고 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역

예측 기간 동안 북미가 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다. 이를 위해 대기업은 메타버스 플랫폼을 이용하여 상품 판매 촉진 및 가상 이벤트를 개최하고 있습니다.

무료 맞춤 서비스

이 보고서를 구독하는 고객에게는 다음 무료 맞춤설정 옵션 중 하나를 제공합니다.

  • 기업 프로파일
    • 추가 시장 진출기업의 종합적 프로파일링(3개사까지)
    • 주요 기업의 SWOT 분석(3개사까지)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 응한 주요국 시장 추정, 예측, CAGR(주 : 타당성 확인에 따름)
  • 경쟁 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지리적 존재, 전략적 제휴를 통한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 접근
  • 조사 자료
    • 1차 조사 자료
    • 2차 조사 자료
    • 전제조건

제3장 시장 동향 분석

  • 소개
  • 성장 촉진요인
  • 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 기술 분석
  • 용도 분석
  • 최종 사용자 분석
  • 신흥 시장
  • COVID-19의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급기업의 협상력
  • 구매자의 협상력
  • 대체품의 위협
  • 신규 참가업체의 위협
  • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 세계의 E-Commerce용 메타버스 시장 : 컴포넌트별

  • 소개
  • 하드웨어
  • 소프트웨어
  • 서비스

제6장 세계 E-Commerce용 메타버스 시장 : 플랫폼별

  • 소개
  • 데스크톱
  • 모바일
  • 콘솔
  • 기타 플랫폼

제7장 세계 E-Commerce용 메타버스 시장 : 기술별

  • 소개
  • 블록체인
  • 가상현실(VR)
  • 증강현실(AR)
  • 복합현실(MR)
  • 인공지능(AI)
  • 기타

제8장 세계의 E-Commerce용 메타버스 시장 : 용도별

  • 소개
  • 가상 스토어
  • 가상 시착
  • 디지털 쇼룸
  • 몰입형 광고
  • 소셜 쇼핑
  • 기타

제9장 세계 E-Commerce용 메타버스 시장 : 최종 사용자별

  • 소개
  • 패션&의류
  • 미용·화장품
  • 일렉트로닉스
  • 홈 데코레이션
  • 음식
  • 기타

제10장 세계 E-Commerce용 메타버스 시장 : 지역별

  • 소개
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 카타르
    • 남아프리카
    • 기타 중동 및 아프리카

제11장 주요 개발

  • 계약, 파트너십, 협업, 합작투자
  • 인수와 합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제12장 기업 프로파일링

  • Meta Platforms Inc.
  • Microsoft Corporation
  • Amazon.com, Inc.
  • Alibaba Group Holding Limited
  • Google LLC(Alphabet Inc.)
  • Tencent Holdings Ltd.
  • ByteDance Ltd.
  • Shopify Inc.
  • Roblox Corporation
  • NVIDIA Corporation
  • Unity Technologies
  • Decentraland Foundation
  • Magic Leap, Inc.
  • Snap Inc.
  • Epic Games, Inc.
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
  • Apple Inc.
  • Matterport, Inc.
  • Niantic, Inc.
  • PTC Inc.
SHW 25.07.16

According to Stratistics MRC, the Global Metaverse in E-Commerce Market is accounted for $26.9 billion in 2025 and is expected to reach $386.8 billion by 2032 growing at a CAGR of 46.3% during the forecast period. The Metaverse in e-commerce refers to a collective virtual space where users can interact with digital environments, products, and other users in real time through immersive technologies like augmented reality (AR), virtual reality (VR), and 3D avatars. It enables businesses to create engaging and personalized shopping experiences that simulate physical store interactions. Consumers can explore virtual showrooms, try on products digitally, and make purchases within the metaverse ecosystem using digital wallets or cryptocurrencies.

According to data from VentureBeat, the global eSports audience, which stood at 474 million in 2021, is projected to reach 577.2 million by 2024, indicating a rising trend in virtual sports engagement.

Market Dynamics:

Driver:

Enhanced Customer Experience

Enhanced customer experience significantly drives the growth of the Metaverse in the E-Commerce market by offering immersive, interactive, and personalized shopping environments. Through virtual stores, 3D product trials, and real-time assistance via avatars or AI agents, customers enjoy a seamless and engaging journey. This high level of engagement boosts satisfaction, brand loyalty, and conversion rates. The ability to replicate in-store experiences digitally appeals to tech-savvy consumers, ultimately encouraging broader adoption of Metaverse platforms in the E-Commerce landscape.

Restraint:

High Infrastructure Costs

High infrastructure costs pose a significant barrier to the adoption of the Metaverse in the E-Commerc. Developing and maintaining immersive virtual environments requires substantial investment in advanced hardware, software, and high-speed connectivity. These financial demands hinder smaller retailers and emerging brands from entering the space, slowing overall market growth. Additionally, the ongoing need for upgrades and technical support further escalates costs, discouraging widespread implementation and innovation.

Opportunity:

Growing Adoption of AR/VR

The growing adoption of AR/VR technologies is absolutely transforming the Metaverse in E-Commerce market by delivering immersive and interactive shopping experiences. These technologies allow consumers to virtually try products, explore 3D showrooms, and engage with brands in lifelike environments, boosting engagement and purchase confidence. As retailers leverage AR/VR for personalization and convenience, customer satisfaction and retention rates improve. This trend is accelerating the integration of virtual commerce, enhancing brand differentiation, and driving growth in the Metaverse-based E-Commerce landscape.

Threat:

Privacy and Security Concerns

Privacy and security concerns pose a significant hindrance to the growth of the Metaverse in the E-Commerce market. Consumers are increasingly wary of sharing personal data in immersive virtual environments, fearing data breaches, identity theft, and misuse of information. These concerns undermine trust and deter user participation. Additionally, the lack of standardized regulations and robust cybersecurity frameworks further complicates secure transactions, limiting widespread adoption and slowing market expansion.

Covid-19 Impact

The Covid-19 pandemic significantly accelerated the growth of the Metaverse in the E-Commerce market. Lockdowns and social distancing measures pushed consumers and retailers toward immersive digital solutions, enabling virtual shopping experiences and interactive customer engagement. Brands rapidly adopted Metaverse technologies to bridge the physical-digital gap, creating virtual stores and showrooms. This shift not only enhanced customer experiences but also increased demand for augmented and virtual reality integration within online retail platforms.

The virtual reality (VR) segment is expected to be the largest during the forecast period

The virtual reality (VR) segment is expected to account for the largest market share during the forecast period because virtual reality (VR) allows consumers to virtually try on items, browse virtual stores, and make well-informed judgments about what to buy in a realistic setting. This technology gives brands a competitive edge by increasing customer satisfaction, engagement, and conversion rates. VR hardware's incorporation into Metaverse platforms is speeding up as it becomes more widely available and reasonably priced, spurring innovation and changing the landscape of online shopping experiences.

The beauty & cosmetics segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the beauty & cosmetics segment is predicted to witness the highest growth rate as it offers immersive, personalized shopping experiences through virtual try-ons and 3D product simulations. Brands are leveraging AR/VR technologies to allow users to test makeup products in real-time, enhancing customer engagement and purchase confidence. This innovation fosters stronger brand loyalty and expands reach to digital-native consumers. As a result, the segment significantly contributes to the adoption of Metaverse platforms, revolutionizing how consumers interact with beauty products online.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share because it enhances customer engagement through immersive virtual experiences. Rapid digital transformation, high smartphone penetration, and growing adoption of AR/VR technologies are driving this shift. Consumers can explore 3D virtual stores, try on products virtually, and interact with brands in real time, creating a more personalized shopping experience. Additionally, tech-savvy younger demographics and strong government support for digital innovation further fuel the Metaverse's growth in APAC e-commerce.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR, because of the involvement and contentment of customers. The digital purchasing experience is being improved via virtual stores, 3D product trials, and customized avatars, which are increasing conversion rates and decreasing return rates. To build stronger relationships with their customers, major corporations are using Metaverse platforms to promote products and hold virtual events. Growth is being fueled by this innovation, which gives merchants new sources of income and a competitive edge in the rapidly changing digital market.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Metaverse in E-Commerce Market include Meta Platforms Inc., Microsoft Corporation, Amazon.com, Inc., Alibaba Group Holding Limited, Google LLC (Alphabet Inc.), Tencent Holdings Ltd., ByteDance Ltd., Shopify Inc., Roblox Corporation, NVIDIA Corporation, Unity Technologies, Decentraland Foundation, Magic Leap, Inc., Snap Inc., Epic Games, Inc., Samsung Electronics Co., Ltd., Apple Inc., Matterport, Inc., Niantic, Inc. and PTC Inc.

Key Developments:

In March 2025, Microsoft and the Government of Kuwait have announced a multi-faceted partnership aimed at launching an AI-powered Azure Region in Kuwait as a strategic accelerator of the nation's Vision 2035 goals.

In April 2024, Cloud Software Group and Microsoft have forged an expansive, eight year strategic alliance that aims to bring co engineered cloud and generative AI capabilities to more than 100 million users globally.

Components Covered:

  • Hardware
  • Software
  • Services

Platforms Covered:

  • Desktop
  • Mobile
  • Console
  • Other Platforms

Technologies Covered:

  • Blockchain
  • Virtual Reality (VR)
  • Augmented Reality (AR)
  • Mixed Reality (MR)
  • Artificial Intelligence (AI)
  • Other Technologies

Applications Covered:

  • Virtual Stores
  • Virtual Try-On
  • Digital Showrooms
  • Immersive Advertising
  • Social Shopping
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Fashion & Apparel
  • Beauty & Cosmetics
  • Electronics
  • Home Decor
  • Food & Beverages
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Metaverse in E-Commerce Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Hardware
  • 5.3 Software
  • 5.4 Services

6 Global Metaverse in E-Commerce Market, By Platform

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Desktop
  • 6.3 Mobile
  • 6.4 Console
  • 6.5 Other Platforms

7 Global Metaverse in E-Commerce Market, By Technology

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Blockchain
  • 7.3 Virtual Reality (VR)
  • 7.4 Augmented Reality (AR)
  • 7.5 Mixed Reality (MR)
  • 7.6 Artificial Intelligence (AI)
  • 7.7 Other Technologies

8 Global Metaverse in E-Commerce Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Virtual Stores
  • 8.3 Virtual Try-On
  • 8.4 Digital Showrooms
  • 8.5 Immersive Advertising
  • 8.6 Social Shopping
  • 8.7 Other Applications

9 Global Metaverse in E-Commerce Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Fashion & Apparel
  • 9.3 Beauty & Cosmetics
  • 9.4 Electronics
  • 9.5 Home Decor
  • 9.6 Food & Beverages
  • 9.7 Other End Users

10 Global Metaverse in E-Commerce Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Meta Platforms Inc.
  • 12.2 Microsoft Corporation
  • 12.3 Amazon.com, Inc.
  • 12.4 Alibaba Group Holding Limited
  • 12.5 Google LLC (Alphabet Inc.)
  • 12.6 Tencent Holdings Ltd.
  • 12.7 ByteDance Ltd.
  • 12.8 Shopify Inc.
  • 12.9 Roblox Corporation
  • 12.10 NVIDIA Corporation
  • 12.11 Unity Technologies
  • 12.12 Decentraland Foundation
  • 12.13 Magic Leap, Inc.
  • 12.14 Snap Inc.
  • 12.15 Epic Games, Inc.
  • 12.16 Samsung Electronics Co., Ltd.
  • 12.17 Apple Inc.
  • 12.18 Matterport, Inc.
  • 12.19 Niantic, Inc.
  • 12.20 PTC Inc.
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