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메타버스 인프라 시장 예측(-2032년) : 컴포넌트별, 기술별, 배포 모델별, 용도별, 최종사용자별, 지역별 세계 분석

Metaverse Infrastructure Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Component (Hardware, Software, and Services), Technology, Deployment Model, Application, End User and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 200+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



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Stratistics MRC에 따르면 세계의 메타버스 인프라 시장은 2025년에 1,375억 7,000만 달러를 차지하며 예측 기간 중 CAGR은 49.2%로 성장하며, 2032년에는 2조 2,641억 6,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

메타버스 인프라는 가상세계의 생성, 상호작용, 운영을 지원하는 기반 기술, 시스템, 프레임워크를 말합니다. 여기에는 하드웨어(VR/AR 장치 등), 소프트웨어(3D 렌더링, AI 등), 클라우드 컴퓨팅, 디지털 소유권을 위한 블록체인, 네트워크 기능 등이 포함됩니다. 이러한 구성 요소는 사용자가 몰입형 경험에 몰입할 수 있도록 하며, 연결성, 확장성, 가상 환경과 물리적 세계 간의 원활한 통합을 보장하여 진정으로 상호 연결된 디지털 생태계를 구현합니다.

MejoresApuestas.com에 따르면 2021년 유럽 게이머 수는 3억 2,950만 명으로 증가할 것으로 예측됩니다.

가상현실과 증강현실에 대한 수요 증가

메타버스 인프라 시장은 가상현실(VR) 및 증강현실(AR) 기술의 급속한 채택에 의해 주도되고 있습니다. 이러한 몰입형 기술은 사용자들이 디지털 환경과 상호작용하는 방식을 변화시키며 게임, 교육, 의료, 헬스케어, 기업 분야에서 수요를 창출하고 있습니다. 주요 하이테크 기업은 사용자 경험을 향상시키기 위해 AR/VR 하드웨어와 플랫폼에 많은 투자를 하고 있습니다. 공간 컴퓨팅, 3D 시각화, 실시간 렌더링의 융합은 혁신을 가속화하고 있습니다. 소비자들이 보다 매력적이고 인터랙티브한 디지털 경험을 추구하는 가운데, 메타버스는 엔터테인먼트, 협업, 상거래의 중심 허브가 되고 있습니다.

기술적 복잡성 및 통합 과제

메타버스 인프라 시장의 기술적 복잡성과 통합 과제는 가상현실(VR), 증강현실(AR), 블록체인, AI, 클라우드 컴퓨팅 등 여러 첨단 기술을 하나의 원활한 생태계로 결합해야 할 필요성에서 비롯됩니다. 이러한 기술들은 아키텍처, 표준, 운영 요구사항이 서로 다른 경우가 많아 플랫폼 간의 원활한 상호운용성을 보장하기 어렵습니다. 또한 다양한 가상 환경 간의 높은 성능, 실시간 처리, 일관성을 유지하는 것은 복잡성의 또 다른 레이어를 추가합니다. 이러한 세분화된 환경은 통합의 장애물, 개발 지연, 비용 증가를 초래하여 메타버스 인프라의 신속하고 효율적인 확장을 방해하고 있습니다.

성장하는 게임 산업

Roblox, Fortnite, Minecraft와 같은 플랫폼은 전 세계 수십억 명의 활성 게이머들과 함께 몰입형 소셜 생태계로 진화하고 있습니다. 이러한 플랫폼은 가상 경제, 사용자 생성 컨텐츠, 라이브 이벤트를 통합하여 확장 가능하고 반응성이 뛰어난 인프라에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. 게임 개발자들은 메타버스 기술을 활용하여 플레이와 소셜 인터랙션의 경계를 모호하게 만드는 영구적이고 인터랙티브한 세계를 만들고 있습니다. 게임이 메타버스의 관문이 되면서 클라우드 렌더링, 엣지 컴퓨팅, 실시간 네트워킹에 대한 투자가 급증하고 있습니다. 이러한 추세는 게임 환경에 맞는 인프라 솔루션의 장기적인 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.

데이터 프라이버시 및 보안에 대한 우려

사용자가 가상 환경에서 보내는 시간이 길어짐에 따라 데이터 프라이버시와 사이버 보안에 대한 우려가 커지고 있습니다. 메타버스는 방대한 양의 개인 데이터, 행동 데이터, 생체 데이터를 수집하므로 사이버 공격의 좋은 표적이 되고 있습니다. 아바타, 가상자산, ID 크리덴셜에 대한 부정한 접근은 재정적, 평판상의 피해로 이어질 수 있습니다. 또한 표준화된 거버넌스 프레임워크가 없기 때문에 데이터 소유권 및 동의에 대한 의문이 생깁니다. 특히 디지털 ID에 관한 법률이 발전하고 있는 EU 등의 지역에서는 규제적 감시가 강화되고 있습니다.

COVID-19의 영향:

COVID-19 팬데믹은 메타버스 기술의 채택을 크게 가속화했습니다. 봉쇄와 원격 근무가 의무화되면서 개인과 조직은 협업, 엔터테인먼트, 교육을 위한 가상 플랫폼으로 향하고 있습니다. 가상 이벤트, 온라인 게임, 디지털 소셜 공간의 폭발적인 성장으로 인해 확장 가능한 인프라의 필요성이 부각되고 있습니다. 이러한 변화는 AR/VR 하드웨어와 클라우드 기반 플랫폼의 혁신을 촉진했습니다. 팬데믹 이후에도 디지털 인터랙션으로의 행동 변화는 메타버스 인프라에 대한 수요를 유지할 것으로 예측됩니다.

예측 기간 중 하드웨어 부문이 가장 클 것으로 예측됩니다.

몰입형 가상 및 확장된 경험을 지원하는 고성능 디바이스의 필요성으로 인해 예측 기간 중 하드웨어 분야가 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 여기에는 사실적이고 인터랙티브한 환경을 제공하기 위한 강력한 그래픽 처리 장치(GPU), 고해상도 디스플레이, 모션 센서, 햅틱 피드백 시스템 등이 포함됩니다. 메타버스가 진화함에 따라 하드웨어 혁신은 사용자 참여 강화, 대기 시간 단축, 다양한 플랫폼 간 원활한 실시간 성능 보장에 필수적입니다.

예측 기간 중 헬스케어 분야가 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다.

예측 기간 중 몰입형 환경에서의 가상 진료, 원격 수술, 의료 훈련의 실현으로 인해 헬스케어 분야가 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예측됩니다. 원격의료와 건강 시뮬레이션이 대중화되면서 안전하고 고성능 인프라에 대한 요구가 높아지고 있습니다. 메타버스는 의료 전문가들이 전 세계와 교류할 수 있는 협업적 가상 공간의 가능성을 제공하여 진단, 환자 치료, 교육을 개선할 수 있도록 돕습니다. 강화된 가상현실(VR)과 증강현실(AR) 기능은 이러한 변화를 실현하는 중요한 요소입니다.

가장 큰 점유율을 차지하는 지역:

예측 기간 중 아시아태평양이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 급속한 디지털 전환, 인터넷 보급률 상승, 게임 문화의 호황이 수요를 촉진하고 있습니다. 중국, 일본, 한국 등의 국가들은 5G, AR/VR, 블록체인 기술에 많은 투자를 하고 있습니다. 스마트 시티와 디지털 경제를 지원하는 정부의 구상도 시장 확대에 기여하고 있습니다. 이 지역은 인구가 많고 기술에 능통한 젊은 층이 많아 몰입형 플랫폼의 도입이 활발합니다. 그 결과, 아시아태평양은 메타버스 혁신의 세계 허브로 부상하고 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역:

예측 기간 중 북미가 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예측됩니다. 이 지역은 첨단 기술 인프라와 Meta, Microsoft, Nvidia와 같은 주요 하이테크 기업의 강력한 입지를 통해 혜택을 누리고 있습니다. 디지털 엔터테인먼트에 대한 높은 소비 지출과 AR/VR 기술의 조기 도입이 주요 성장 촉진요인입니다. 특히 미국 시장에서는 가상 플랫폼, 디지털 자산, 몰입형 커머스에 대한 투자가 빠르게 진행되고 있습니다. 명확한 규제와 견고한 사이버 보안 프레임워크가 성장을 더욱 촉진하고 있습니다.

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    • 추가 시장 기업 종합 프로파일링(최대 3사)
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  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가별 시장 추정, 예측, CAGR(주: 타당성 확인에 따라 다름)
  • 경쟁사 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지역적 입지, 전략적 제휴를 기반으로 한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 개요

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 어프로치
  • 조사 자료
    • 1차 조사 자료
    • 2차 조사 정보원
    • 전제조건

제3장 시장 동향 분석

  • 촉진요인
  • 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 기술 분석
  • 용도 분석
  • 최종사용자 분석
  • 신흥 시장
  • COVID-19의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 바이어의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 진출업체의 위협
  • 경쟁 기업 간 경쟁 관계

제5장 세계의 메타버스 인프라 시장 : 컴포넌트별

  • 하드웨어
    • 웨어러블 디바이스
    • 센서
    • XR 하드웨어
    • 홀로그래픽 디스플레이
    • 촉각 디바이스
  • 소프트웨어
    • 어셋 작성 툴
    • 아바타 개발 플랫폼
    • 프로그래밍 엔진
    • 가상 플랫폼
  • 서비스
    • 자산 마켓플레이스
    • 금융 서비스
    • 사용자 경험 서비스

제6장 세계의 메타버스 인프라 시장 : 기술별

  • 증강현실(AR)
  • 가상현실(VR)
  • 혼합현실(MR)
  • 엣지 컴퓨팅과 클라우드 컴퓨팅
  • 블록체인 기술
  • 기타 기술

제7장 세계 메타버스 인프라 시장 : 배포 모델별

  • 온프레미스
  • 클라우드 기반
  • 하이브리드

제8장 세계의 메타버스 인프라 시장 : 용도별

  • 가상 워크스페이스와 협업 플랫폼
  • 몰입형 교육·트레이닝 시스템
  • 산업 및 제조 시뮬레이션
  • 헬스케어와 원격 수술 인프라
  • 스마트 시티와 도시계획
  • 기타 용도

제9장 세계 메타버스 인프라 시장 : 최종사용자별

  • IT·통신
  • 미디어 & 엔터테인먼트
  • 교육
  • 소매·E-Commerce
  • 헬스케어
  • 정부와 방위
  • 제조업
  • 부동산
  • 기타 최종사용자

제10장 세계의 메타버스 인프라 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제11장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 협업, 조인트 벤처
  • 인수와 합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제12장 기업 프로파일링

  • Dassault Systemes
  • Siemens AG
  • NVIDIA Corporation
  • Cloudflare, Inc.
  • Microsoft Corporation
  • Accenture
  • Amazon Web Services(AWS)
  • Intel Corporation
  • Google Cloud
  • The Sandbox
  • Meta Platforms Inc.
  • Qualcomm Technologies Inc.
  • Unity Technologies
  • Decentraland Foundation
  • Epic Games
KSA 25.08.05

According to Stratistics MRC, the Global Metaverse Infrastructure Market is accounted for $137.57 billion in 2025 and is expected to reach $2264.16 billion by 2032 growing at a CAGR of 49.2% during the forecast period. Metaverse infrastructure refers to the foundational technologies, systems, and frameworks that support the creation, interaction, and operation of virtual worlds. This includes hardware (e.g., VR/AR devices), software (e.g., 3D rendering, AI), cloud computing, blockchain for digital ownership, and networking capabilities. These components enable users to engage in immersive experiences, ensuring connectivity, scalability, and seamless integration between virtual environments and the physical world for a truly interconnected digital ecosystem.

According to MejoresApuestas.com, the number of gamers in Europe increased to 329.5 million in 2021.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing demand for virtual and augmented reality

The Metaverse Infrastructure Market is being propelled by the rapid adoption of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technologies. These immersive technologies are transforming how users interact with digital environments, creating demand across gaming, education, healthcare, and enterprise sectors. Major tech companies are investing heavily in AR/VR hardware and platforms to enhance user experiences. The convergence of spatial computing, 3D visualization, and real-time rendering is accelerating innovation. As consumers seek more engaging and interactive digital experiences, the metaverse is becoming a central hub for entertainment, collaboration, and commerce.

Restraint:

Technical complexity and integration challenges

The technical complexity and integration challenges in the Metaverse Infrastructure Market stem from the need to combine multiple advanced technologies, including virtual reality (VR), augmented reality (AR), blockchain, AI, and cloud computing, into a seamless ecosystem. These technologies often have different architectures, standards, and operational requirements, which makes it difficult to ensure smooth interoperability between platforms. Moreover, maintaining high performance, real-time processing, and consistency across various virtual environments add another layer of complexity. This fragmented landscape results in integration hurdles, delays in development, and increased costs, hindering the rapid and efficient scaling of Metaverse infrastructure.

Opportunity:

Growing gaming industry

With billions of active gamers worldwide, platforms like Roblox, Fortnite, and Minecraft are evolving into immersive social ecosystems. These platforms are integrating virtual economies, user-generated content, and live events, driving demand for scalable and responsive infrastructure. Game developers are leveraging metaverse technologies to create persistent, interactive worlds that blur the line between play and social interaction. As gaming becomes a gateway to the metaverse, investments in cloud rendering, edge computing, and real-time networking are surging. This trend is expected to fuel long-term growth in infrastructure solutions tailored for gaming environments.

Threat:

Data privacy and security concerns

As users spend more time in virtual environments, concerns over data privacy and cybersecurity are intensifying. The metaverse collects vast amounts of personal, behavioral, and biometric data, making it a prime target for cyberattacks. Unauthorized access to avatars, virtual assets, or identity credentials could lead to financial and reputational damage. Moreover, the lack of standardized governance frameworks raises questions about data ownership and consent. Regulatory scrutiny is increasing, particularly in regions like the EU, where digital identity laws are evolving.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic significantly accelerated the adoption of metaverse technologies. Lockdowns and remote work mandates pushed individuals and organizations toward virtual platforms for collaboration, entertainment, and education. Virtual events, online gaming, and digital social spaces saw explosive growth, highlighting the need for scalable infrastructure. This shift catalyzed innovation in AR/VR hardware and cloud-based platforms. Even post-pandemic, the behavioural shift toward digital interaction is expected to sustain demand for metaverse infrastructure.

The hardware segment is expected to be the largest during the forecast period

The hardware segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, due to the need for high-performance devices to support immersive virtual and augmented experiences. This includes powerful graphics processing units (GPUs), high-resolution displays, motion sensors, and haptic feedback systems to deliver realistic and interactive environments. As the Metaverse evolves, hardware innovations are crucial to enhancing user engagement, reducing latency, and ensuring seamless, real-time performance across diverse platforms.

The healthcare segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the healthcare segment is predicted to witness the highest growth rate, driven by enabling virtual consultations, remote surgeries, and medical training in immersive environments. As telemedicine and health simulations gain popularity, the need for secure, high-performance infrastructure grows. The Metaverse offers potential for collaborative virtual spaces where healthcare professionals can interact globally, improving diagnostics, patient care, and training. Enhanced virtual reality (VR) and augmented reality (AR) capabilities are key enablers of this transformation.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share. Rapid digital transformation, growing internet penetration, and a booming gaming culture are fueling demand. Countries like China, Japan, and South Korea are investing heavily in 5G, AR/VR, and block chain technologies. Government initiatives supporting smart cities and digital economies are also contributing to market expansion. The region's large population and tech-savvy youth are driving adoption of immersive platforms. As a result, Asia Pacific is emerging as a global hub for metaverse innovation.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR. The region benefits from advanced technological infrastructure and a strong presence of leading tech firms like Meta, Microsoft, and Nvidia. High consumer spending on digital entertainment and early adoption of AR/VR technologies are key growth drivers. The U.S. market, in particular, is witnessing rapid investment in virtual platforms, digital assets, and immersive commerce. Regulatory clarity and robust cybersecurity frameworks are further supporting growth.

Key players in the market

Some of the key players in Metaverse Infrastructure Market include Dassault Systemes, Siemens AG, NVIDIA Corporation, Cloudflare, Inc., Microsoft Corporation, Accenture, Amazon Web Services (AWS), Intel Corporation, Google Cloud, The Sandbox, Meta Platforms Inc., Qualcomm Technologies Inc., Unity Technologies, Decentraland Foundation, and Epic Games.

Key Developments:

In April 2025, Cloudflare, Inc. announced the acquisition of Outerbase, a developer database company, to dramatically enhance the developer database experience across Cloudflare Workers. With this acquisition, building database-backed applications will be more approachable enabling more teams to build and deploy full-stack, AI-enabled applications on Cloudflare's global network.

In April 2025, Dassault Systemes and Airbus have extended their long-term strategic partnership, putting the 3DEXPERIENCE platform at the heart of lifecycle management of all new Airbus programs for civil and military aircraft and helicopters. This deployment will support the entire development chain for all Airbus civil and military aircraft and helicopters.

Components Covered:

  • Hardware
  • Software
  • Services

Technologies Covered:

  • Augmented Reality (AR)
  • Virtual Reality (VR)
  • Mixed Reality (MR)
  • Edge and Cloud Computing
  • Blockchain Technology
  • Other Technologies

Deployment Models Covered:

  • On-Premise
  • Cloud-based
  • Hybrid

Applications Covered:

  • Virtual Workspaces & Collaboration Platforms
  • Immersive Education & Training Systems
  • Industrial & Manufacturing Simulations
  • Healthcare & Remote Surgery Infrastructure
  • Smart Cities & Urban Planning
  • Other Applications

End Users Covered:

  • IT & Telecom
  • Media & Entertainment
  • Education
  • Retail & E-commerce
  • Healthcare
  • Government & Defense
  • Manufacturing
  • Real Estate
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Metaverse Infrastructure Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Hardware
    • 5.2.1 Wearable Devices
    • 5.2.2 Sensors
    • 5.2.3 XR Hardware
    • 5.2.4 Holographic Displays
    • 5.2.5 Haptic Devices
  • 5.3 Software
    • 5.3.1 Asset Creation Tools
    • 5.3.2 Avatar Development Platforms
    • 5.3.3 Programming Engines
    • 5.3.4 Virtual Platforms
  • 5.4 Services
    • 5.4.1 Asset Marketplaces
    • 5.4.2 Financial Services
    • 5.4.3 User Experience Services

6 Global Metaverse Infrastructure Market, By Technology

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Augmented Reality (AR)
  • 6.3 Virtual Reality (VR)
  • 6.4 Mixed Reality (MR)
  • 6.5 Edge and Cloud Computing
  • 6.6 Blockchain Technology
  • 6.7 Other Technologies

7 Global Metaverse Infrastructure Market, By Deployment Model

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 On-Premise
  • 7.3 Cloud-based
  • 7.4 Hybrid

8 Global Metaverse Infrastructure Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Virtual Workspaces & Collaboration Platforms
  • 8.3 Immersive Education & Training Systems
  • 8.4 Industrial & Manufacturing Simulations
  • 8.5 Healthcare & Remote Surgery Infrastructure
  • 8.6 Smart Cities & Urban Planning
  • 8.7 Other Applications

9 Global Metaverse Infrastructure Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 IT & Telecom
  • 9.3 Media & Entertainment
  • 9.4 Education
  • 9.5 Retail & E-commerce
  • 9.6 Healthcare
  • 9.7 Government & Defense
  • 9.8 Manufacturing
  • 9.9 Real Estate
  • 9.10 Other End Users

10 Global Metaverse Infrastructure Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Dassault Systemes
  • 12.2 Siemens AG
  • 12.3 NVIDIA Corporation
  • 12.4 Cloudflare, Inc.
  • 12.5 Microsoft Corporation
  • 12.6 Accenture
  • 12.7 Amazon Web Services (AWS)
  • 12.8 Intel Corporation
  • 12.9 Google Cloud
  • 12.10 The Sandbox
  • 12.11 Meta Platforms Inc.
  • 12.12 Qualcomm Technologies Inc.
  • 12.13 Unity Technologies
  • 12.14 Decentraland Foundation
  • 12.15 Epic Games
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