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시장보고서
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세계의 항공기 유압 시스템 시장 분석과 예측 : 유형별, 구성요소별, 플랫폼별, 용도별, 지역별(-2032년)Aircraft Hydraulic System Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Type, Component, Platform, Application and By Geography |
Stratistics MRC에 따르면 항공기 유압 시스템 세계 시장은 2025년 138억 달러에 이르고, 예측 기간 동안 12.2%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하며 2032년까지 309억 달러에 이를 것으로 예측됩니다. 항공기 유압 시스템은 가압된 작동유를 사용하여 다양한 항공기 메커니즘에 동력을 전달하는 중요한 구성 요소입니다. 랜딩 기어의 전개, 비행 제어면, 브레이크, 스러스트 리버서 등의 중요한 기능을 작동시킵니다. 이 시스템은 최소한의 노력으로 큰 힘을 확실하게 출력하여 가혹한 비행 조건 하에서도 신뢰성, 정확성 및 신속한 응답을 제공합니다. 현대 항공기는 중앙 집중식 또는 분산형 유압 시스템을 채택하여 안전을 위해 중복성을 갖게 하는 경우가 많습니다.
국제항공운송협회(IATA)에 따르면 여객 수송량은 향후 20년간 매년 평균 4.1% 증가할 것으로 예측됩니다.
유압 기술의 발전
고압 전기 유압 액추에이터와 경량 복합 부품 등 항공우주 유압 시스템의 끊임없는 기술 혁신은 운영 효율성 향상과 항공기 경량화를 추진하고 있습니다. 이러한 발전은 특히 차세대 민간기와 군용기에서 반응성과 신뢰성을 향상시킵니다. 유체 역학 강화와 전자 비행 제어 시스템과의 통합은 성능을 더욱 최적화합니다. OEM이 에너지 효율적인 시스템을 선호하는 동안, 씰, 펌프 및 시스템 아키텍처의 기술적 혁신은 유압 기능을 변화시켜 보다 컴팩트하고 내구성이 뛰어나 최신 항공기 설계 요구사항을 충족합니다.
높은 유지 보수 및 누출 위험
항공기 유압 시스템은 작동유 누출, 오염 및 씰 열화와 관련된 과제에 직면하여 유지 보수의 복잡성과 운영 비용을 증가시킵니다. 시스템 고장은 특히 노후된 항공기의 성능 저하와 예기치 않은 다운타임으로 이어질 수 있습니다. 빈번한 점검과 오버홀 사이클은 항공사 예산과 지상기에 부담을 주어 항공기 가용성에 영향을 미칩니다. 숙련된 노동력과 특수 진단 도구의 필요성이 이 문제를 더욱 심각하게 하고 있습니다. 이러한 기술적 취약성으로 인해 유압 시스템은 올전화 및 하이브리드를 대체하는 새로운 옵션에 비해 덜 매력적입니다.
신흥 시장 항공 인프라 성장
신흥국의 항공 인프라의 급속한 확대가 신형 항공기에 탑재되는 첨단 유압 시스템 수요에 박차를 가하고 있습니다. 항공기 현대화 계획, 국내 항공 여행 증가, 정부 주도 공항 개발 프로젝트가 민간 항공기와 방어 항공기 모두 조달을 촉진하고 있습니다. 저렴한 항공사가 확대됨에 따라 유압 시스템 공급업체는 수량 기준 계약에서 큰 기회를 얻고 있습니다. 게다가 지역의 제조 거점이 OEM 투자를 유치하여 유압 기술과 시스템 통합의 현지 채택을 가속화하고 있습니다.
치열한 OEM 경쟁과 시스템 통합의 과제
시장은 통합되고 가볍고 비용 효율적인 유압 솔루션을 제공하려는 OEM과 경쟁사 간의 경쟁이 치열해지고 있습니다. 특정 항공기 플랫폼에 필요한 사용자 정의 시스템 설계는 통합의 복잡성과 비용을 증가시킵니다. 새로운 전기 및 하이브리드 비행 기술은 대체품의 위협이 되어 기존의 유압 장비에 대한 미래 수요를 제한할 수 있습니다. 또한, 엄격한 성능 인증 기준과 긴 개발 사이클은 신속한 기술 혁신 채택을 방해합니다. 이러한 역학은 금리를 압박하고 유압 시스템의 밸류체인에서 신규 참가자의 장벽을 높이고 있습니다.
COVID-19의 대유행으로 항공기의 생산과 납품이 급감하고 유압 시스템 수요가 일시적으로 후퇴했습니다. 여행 제한, 항공기 이착륙 정지 및 조달 프로그램 지연으로 OEM 사업은 세계적으로 지장을 받았습니다. 그러나 국방항공과 화물운송의 회복은 어느 정도 안정을 가져왔습니다. 유행 이후 민간항공이 부활하고 항공기 업그레이드가 가속화됨에 따라 수요가 재연되었습니다. 제조업체는 또한 미래의 혼란 위험을 줄이기 위해 디지털화, 공급망 회복력, 현지 생산에 중점을 둡니다.
예측 기간 동안 폐쇄 센터 유압 시스템 부문이 최대가 될 전망
폐쇄 센터 유압 시스템 부문은 효율적인 유체 사용, 압력 조정 및 시스템 신뢰성 향상으로 예측 기간 동안 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 개방형 시스템과 달리, 폐쇄 센터 시스템은 압력을 일정하게 유지하고 필요할 때만 작동하므로 연료 효율이 향상되고 열 스트레스가 줄어듭니다. 컴팩트한 설계와 여러 비행 제어 작업을 동시에 지원하는 능력은 민간기와 군용기 플랫폼 모두, 특히 고정밀도와 중복성이 필요한 플랫폼에 이상적입니다.
펌프 및 액추에이터 분야는 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR이 예상됩니다.
예측 기간 동안 펌프와 액추에이터 분야는 제어 표면의 응답성을 높이는 첨단 고압 구성요소에 대한 수요 증가에 힘입어 가장 높은 성장률을 나타낼 것으로 예측됩니다. 액추에이터와 펌프는 항공기의 유압 시스템의 핵심을 형성하여 정확하고 실시간 기계적 작동을 가능하게 합니다. 가변 용량 펌프나 전기 유압 액추에이터 등의 기술 혁신에 의해 에너지 효율의 향상과 경량화가 진행되고 있습니다.
예측 기간 동안 항공 교통량 급증, 항공기 납품 수 증가, MRO 능력 확대로 아시아태평양이 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 중국, 인도, 일본 등의 국가들은 국산 항공기 프로그램, 방위 조달, 민간 항공 인프라에 많은 투자를 하고 있습니다. 국내 제조 노력과 지역 항공사 확대는 항공기 유압 시스템의 안정적인 수요를 창출하고 있습니다. 또한 항공우주 혁신과 현지 조달을 촉진하는 정부 정책은 이 지역 시장 지위를 더욱 강화하고 있습니다.
예측 기간 동안 북미는 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다. 그 이유는 주요 항공우주 OEM의 강한 존재감, 진행중인 항공기 현대화 프로그램, 국방 지출 증가입니다. 미군은 항공기의 능력 향상과 선진 전투기 개발에 중점을 두고 있으며, 유압 시스템의 기술 혁신을 계속 자극하고 있습니다. 또한 민간 항공기의 전기화와 스마트 유압 추진은 R&D 투자를 지원합니다. 주요 항공사 간의 전략적 제휴와 애프터마켓 서비스 계약은 이 지역 시장 가속을 더욱 가속화하고 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Aircraft Hydraulic System Market is accounted for $13.8 billion in 2025 and is expected to reach $30.9 billion by 2032 growing at a CAGR of 12.2% during the forecast period. Aircraft Hydraulic System is a critical component responsible for transmitting power to various aircraft mechanisms using pressurized hydraulic fluid. It operates essential functions such as landing gear deployment, flight control surfaces, brakes, and thrust reversers. This system ensures high force output with minimal effort, offering reliability, precision, and quick response under extreme flight conditions. Modern aircraft employ either centralized or decentralized hydraulic systems, often with redundancy for safety.
According to the International Air Transport Association (IATA), the passenger traffic is expected to grow by an average of 4.1% annually over the next 20 years.
Advancements in hydraulic technology
Continuous innovations in aerospace hydraulic systems such as high-pressure electro-hydraulic actuators and lightweight composite components are driving operational efficiency and reducing aircraft weight. These advancements enhance responsiveness and reliability, particularly in next-generation commercial and military aircraft. Enhanced fluid dynamics and integration with electronic flight control systems further optimize performance. As OEMs prioritize energy-efficient systems, technological breakthroughs in seals, pumps, and system architectures are transforming hydraulic capabilities, making them more compact, durable, and compatible with modern aircraft design requirements.
High maintenance and leakage risks
Aircraft hydraulic systems face challenges related to fluid leakage, contamination, and seal degradation, which increase maintenance complexity and operational costs. System failures can lead to performance compromise and unscheduled downtimes, especially in aging aircraft fleets. Frequent inspections and overhaul cycles strain airline budgets and ground aircraft, impacting fleet availability. The need for skilled labor and specialized diagnostic tools compounds this issue. These technical vulnerabilities make hydraulic systems less attractive compared to emerging all-electric or hybrid alternatives.
Growth in emerging markets' aviation infrastructure
Rapid expansions of aviation infrastructure in emerging economies are fueling demand for advanced hydraulic systems in new aircraft. Fleet modernization programs, rising domestic air travel, and government-led airport development projects are catalyzing procurement of both commercial and defense aircraft. As low-cost carriers expand, hydraulic system suppliers gain significant opportunities for volume-based contracts. Additionally, regional manufacturing hubs are attracting OEM investments, accelerating local adoption of hydraulic technologies and system integration.
Intense oem competition and system integration challenges
The market is witnessing heightened competition among OEMs and Tier-1 suppliers striving to offer integrated, lightweight, and cost-efficient hydraulic solutions. Custom system designs required for specific aircraft platforms increase complexity and cost of integration. Emerging electric and hybrid flight technologies pose substitution threats, potentially limiting future demand for traditional hydraulics. Additionally, stringent performance certification standards and long development cycles hinder rapid innovation adoption. These dynamics pressurize margins and elevate barriers for new entrants in the hydraulic system value chain.
The COVID-19 pandemic led to a steep decline in aircraft production and deliveries, causing a temporary setback for hydraulic system demand. Travel restrictions, grounded fleets, and delayed procurement programs hampered OEM operations globally. However, recovery in defense aviation and cargo transport offered some stability. Post-pandemic, the revivals of commercial aviation and accelerated fleet upgrades have reignited demand. Manufacturers have also shifted focus to digitization, supply chain resilience, and localized production to mitigate future disruption risks.
The closed-center hydraulic system segment is expected to be the largest during the forecast period
The closed-center hydraulic system segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, owing to its efficient fluid usage, pressure regulation, and enhanced system reliability. Unlike open systems, closed-center systems maintain constant pressure and activate only when needed, improving fuel efficiency and reducing thermal stress. Their compact design and ability to support multiple flight control operations simultaneously make them ideal for both commercial and military aircraft platforms, especially those requiring high precision and redundancy.
The pumps & actuators segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the pumps & actuators segment is predicted to witness the highest growth rate impelled by, rising demand for advanced, high-pressure components that enhance control surface responsiveness. Actuators and pumps form the backbone of aircraft hydraulic systems, enabling precise and real-time mechanical movements. Innovations such as variable displacement pumps and electro-hydraulic actuators are improving energy efficiency and reducing weight.
During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share, driven by rapid growth in air traffic, rising aircraft deliveries, and expanding MRO capabilities. Countries like China, India, and Japan are investing heavily in indigenous aircraft programs, defense procurement, and civil aviation infrastructure. Domestic manufacturing initiatives and regional airline expansions are creating steady demand for aircraft hydraulic systems. Additionally, government policies promoting aerospace innovation and local sourcing further strengthen the region's market position.
Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR attributed to, strong presence of leading aerospace OEMs, ongoing aircraft modernization programs, and increased defense spending. The U.S. military's emphasis on upgrading fleet capabilities and developing advanced fighter aircraft continues to stimulate hydraulic system innovation. Moreover, the push for electrification and smart hydraulics in commercial aviation supports R&D investment. Strategic alliances and aftermarket service agreements across major airlines further amplify market acceleration in the region.
Key players in the market
Some of the key players in Aircraft Hydraulic System Market include Arkwin Industries, Inc., Circor International, Inc., Collins Aerospace, Crane Co, Eaton Corporation Plc, GKN Aerospace, Goodrich Corporation, Kawasaki Heavy Industries, Ltd., Liebherr-International Deutschland GmbH, Magellan Aerospace Corporation, Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Moog Inc., Parker-Hannifin Corporation, Raytheon Technologies Corporation, Safran S.A, Sumitomo Precision Products Co., Ltd., Triumph Group, Inc., and Woodward, Inc.
In July 2025, Parker-Hannifin Corporation launched the AeroHydraulic 5000 Series, an advanced lightweight hydraulic pump system designed for next-generation commercial aircraft, reducing fuel consumption by 15% and enhancing system reliability for flight control applications.
In June 2025, Moog Inc expanded its East Aurora electromechanical actuation facility to boost manufacturing capabilities for space and defense systems, supporting advanced flight control and thrust vectoring components.
In June 2025, Collins Aerospace Opened a new engineering center of excellence in the UK (Wolverhampton) and launched an electric thrust-reverser actuation (elecTRAS(TM)) production line in Colomiers, France. The system reduces nacelle system weight by 15-20% and enhances fuel efficiency for Airbus A350 and future platforms.
In March 2025, Moog Inc. unveiled the PrecisionFlow 3000, a compact electro-hydrostatic actuator (EHA) for business jets, offering enhanced energy efficiency and reduced weight, with integration capabilities for fly-by-wire systems.