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시장보고서
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세계의 커넥티드카 인프라 시장 예측(-2032년) - 구성 요소별, 통신 유형별, 연결성별, 용도별, 최종 사용자별, 지역별 분석Connected Vehicle Infrastructure Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Component (Roadside Hardware, Edge & Cloud Software and Integration & Maintenance Services), Communication Type, Connectivity, Application, End User and By Geography |
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Stratistics MRC에 따르면 세계의 커넥티드카 인프라 시장은 2025년에 292억 6,000만 달러를 차지하고 예측 기간 중 CAGR은 20.4%를 나타내 2032년에는 1,073억 달러에 이를 전망입니다.
커넥티드카 인프라(CVI)는 최첨단 통신 시스템, 센서, 데이터 구동 툴을 활용하여 교통망을 변화시킵니다. 차량간(V2V) 및 차량간(V2I)의 상호작용을 가능하게 함으로써 교통안전, 업무효율, 환경성능을 향상시킵니다. 주요 요소로는 지능형 교통 관리, 실시간 모니터링, 예지 보전 등이 있어 정체 및 사고율을 줄이는 데 도움이 됩니다. CVI는 또한 자율 주행과 전동 이동성을 지원하여 더욱 부드러운 네비게이션과 에너지 사용 최적화를 가능하게 합니다. 정부와 비공개 회사에 의한 많은 투자는 도시 교통의 근대화, 물류 개선, 배출량 최소화를 목표로 한 CVI 도입을 가속화하고 있습니다. 전반적으로 CVI는 세계에서 더 안전하고 스마트하며 환경적으로 지속 가능한 운송 생태계를 구축하기 위한 중요한 기반이 되었습니다.
국제에너지기구(IEA)의 데이터에 따르면 세계 공공 EV 충전 포인트는 2022년 말까지 270만 곳에 이르렀으며, 같은 해에만 90만 곳 이상이 설치되었습니다. 이러한 급증은 커넥티드 모빌리티와 전기 이동성을 지원하기 위한 인프라 투자의 확대를 반영합니다.
자율주행차와 전기차 채용 증가
커넥티드카 인프라 시장의 성장은 자율주행차와 전기차 도입의 급증으로 강력하게 추진되고 있습니다. 자율주행 차량은 정확한 네비게이션, 사고 방지, 실시간 트래픽 업데이트를 위해 연결된 인프라에 의존하며, EV는 스마트 충전, 에너지 효율, 최적화된 라우팅을 위해 CVI를 활용합니다. 이 연결은 안전하고 협력적이고 효율적인 운송 업무를 촉진합니다. 혁신적인 이동성 옵션에 대한 소비자의 관심과 지능적이고 친환경적인 교통 수단에 대한 자동차 제조업체의 주력은 CVI의 전개를 가속화하고 있습니다. 그 결과 자율주행차와 전기차의 보급으로 세계 도로망 전체에서 안전성, 효율성, 지속가능성을 높이고, 견고하고 신뢰성이 높고, 통합된 커넥티드카 인프러의 필요성이 높아지고 있습니다.
높은 도입 비용
커넥티드카 인프라 시장의 확대는 전개와 관련된 많은 비용으로 방해받습니다. V2V 및 V2I 시스템 개발에는 최첨단 통신 네트워크, 센서 및 데이터 처리 플랫폼에 많은 투자가 필요합니다. 커넥티드 자동차 기술을 통합하기 위해 기존 인프라를 업그레이드하려면 소프트웨어 개발, 사이버 보안 및 규정 준수 요구 사항과 함께 더 많은 비용이 듭니다. 특히 신흥 시장에서는 이러한 재정적 제약이 채용을 늦출 수 있습니다. CVI가 교통 안전, 효율성, 환경 개선을 약속함에도 불구하고 많은 초기 비용과 운영 비용이 여전히 큰 장벽이기 때문에 대규모 도입이 제한되어 전 세계 교통 네트워크 전체에서 커넥티드카 인프라 시장 성장 가능성이 제한되고 있습니다.
스마트시티 개발
스마트 시티에 대한 노력은 커넥티드카 인프라 시장에 큰 기회를 제공합니다. 커넥티드 자동차 인프러는 실시간 교통 모니터링, 적응형 신호, 통합 대중 교통을 지원하여 지능형 도시 이동성 백본을 형성합니다. 데이터 분석을 활용함으로써 CVI는 안전성을 향상시키고, 정체를 줄이고 에너지 효율을 높입니다. IoT 기반 도시 교통 시스템에 대한 정부 투자 확대는 CVI 구현을 촉진하는 환경을 제공합니다. 연결 차량을 도시 계획에 통합하면 지속 가능한 이동성이 향상되고 배출량이 줄어들고 통근 경험이 향상됩니다. 전반적으로 스마트 시티의 움직임은 혁신, 협업 및 CVI 솔루션의 광범위한 채택을 가능하게 하며 커넥티드 자동차 인프라를 미래적이고 효율적이고 친환경적인 도시 교통 네트워크를 위한 중요한 인에이블러로 자리잡고 있습니다.
규정 및 규정 준수 문제
커넥티드카 인프라 시장은 복잡한 규정과 규정 준수 문제에 위협을 받고 있습니다. 각 지역마다 다른 표준, 프라이버시법, 안전규칙이 제조업체와 인프라 개발자들에게 상호 운용성을 확보하기 어렵습니다. 여러 규제를 극복하는 것은 비용, 운영 어려움 및 배포 지연을 증가시킵니다. 자율주행차, V2X 통신, 데이터 취급에 관한 정책의 모호함은 업계 이해관계자들에게 불확실성을 가져왔습니다. 기업은 컴플라이언스와 혁신, 안전, 사용자 프라이버시의 균형을 유지해야 하며 시장 도입이 지연될 수 있습니다. 따라서 일관성이 없는 법적 틀과 복잡한 컴플라이언스 요구사항은 여전히 중요한 과제이며, 커넥티드 자동차 인프라 솔루션의 세계 성장, 확장성 및 원활한 통합을 제한할 수 있습니다.
COVID-19 위기는 커넥티드카 인프라 시장에 부정적인 면에서나 긍정적인 면에서도 영향을 주었습니다. 로크다운 동안 교통량 감소와 공사 중단으로 인프라 업그레이드가 지연되었고 커넥티드 자동차 기술의 배포가 지연되었습니다. 공급망 중단 및 건강 관리에 대한 자원 재분배는 V2V 및 V2I 시스템에 대한 투자를 제한했습니다. 반대로, 유행은 실시간 교통 모니터링, 비접촉 교통, 지능형 이동성 솔루션의 중요성을 강조하고 CVI 채용에 장기적인 관심을 높였습니다. 경제의 완만한 회복과 함께 정부와 민간 이해 관계자들은 스마트 시티 프로그램과 디지털 교통 이니셔티브를 가속화하고 있습니다. 전반적으로 COVID-19는 포스트팬데믹 세계에서 보다 안전하고 효율적이며 지속 가능한 도시 이동성을 실현하는 CVI의 역할을 강조했습니다.
예측 기간 동안 V2I(차량 대 인프라) 부문이 최대가 될 전망
V2I(차량 대 인프라) 부문은 예측 기간 동안 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 차량과 신호등, 도로 센서, 지능형 표지와 같은 인프라 요소와의 통신을 가능하게 함으로써 V2I는 교통 흐름을 개선하고 안전성을 높입니다. V2I 시장 지위는 스마트 시티 프로젝트, 정부로부터의 자금 지원, 지능형 교통 시스템의 도입 확대에 의해 높아지고 있습니다. V2I는 정체 관리, 예지 보전을 촉진하고 자율 주행 차량과 전기자동차의 통합을 지원합니다. 운전자, 시청, 차량 관리자에게 귀중한 실시간 데이터를 제공하는 V2I는 커넥티드 모빌리티 솔루션에 필수적입니다. 그 결과 V2I는 여전히 지배적인 부문이며 세계 CVI 채용과 혁신의 핵심을 형성하고 있습니다.
예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 나타내는 분야는 셀룰러 부문입니다.
예측 기간 동안 셀룰러 부문이 가장 높은 성장률을 나타낼 것으로 예측됩니다. 4G LTE와 고급 5G 네트워크를 활용하는 셀룰러 기술은 V2V 및 V2I 연결에 필수적인 고속 및 저지연 통신을 가능하게 합니다. 자율주행차와 커넥티드카의 급속한 보급은 스마트시티 구상과 함께 확장 가능하고 신뢰할 수 있는 셀룰러 인프라에 대한 수요를 부추기고 있습니다. 이러한 네트워크는 실시간 데이터 공유, 원격 시스템 모니터링, 예측 유지보수 및 교통 흐름 개선을 지원합니다. 광범위한 커버 범위, 적응성 및 차세대 이동성 솔루션과의 통합으로 셀룰러 연결이 가장 역동적인 부문이 되었습니다. 그 결과, 셀룰러 네트워크는 성장률을 선도하고 세계의 지능형 커넥티드 교통 시스템을 추진하는데 있어서 매우 중요한 역할을 할 것으로 예측됩니다.
예측 기간 동안 북미가 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 이러한 이점은 스마트 교통 솔루션의 조기 도입, 강력한 정부 이니셔티브, 지능형 교통 시스템 및 스마트 시티 프로젝트에 대한 많은 투자로 인해 발생합니다. V2V 및 V2I 기술의 광범위한 구현, 고급 통신 네트워크 및 규제 지원을 통해 연결된 차량의 효과적인 통합이 가능합니다. 이 지역에는 주요 자동차 제조업체, 기술 기업 및 연구센터가 있으며 CVI의 혁신을 추진하고 있습니다. 자율주행차와 전기자동차의 도입이 진행됨과 동시에 교통안전에 대한 의식이 높아지고 있는 것도 시장의 성장을 뒷받침하고 있습니다. 그 결과, 북미는 여전히 가장 규모가 큰 지역 시장이며 커넥티드 자동차 인프라의 세계 리더입니다.
예측 기간 동안 아시아태평양이 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다. 급속한 도시 확대, 자동차 대수 증가, 스마트 시티 구상에 대한 많은 투자 등의 요인이 이 지역의 성장 궤도에 기여하고 있습니다. 중국, 일본, 인도 등 국가들은 지능형 교통 시스템, V2X 네트워크, 첨단 이동성 솔루션을 적극적으로 도입하고 있습니다. 자율주행차와 전기차의 도입이 급증하고 있는 것 외에 디지털 인프라에 대한 정부의 우대조치가 CVI 도입의 가속을 뒷받침하고 있습니다. 자동차 제조업체, 하이테크 기업, 연구 기관의 협업은 혁신을 더욱 자극합니다. 전반적으로 아시아태평양은 견조한 성장을 이룰 전망이며, 커넥티드 자동차 인프라의 세계 확장에 필수적인 지역으로 자리매김하고 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Connected Vehicle Infrastructure Market is accounted for $29.26 billion in 2025 and is expected to reach $107.30 billion by 2032 growing at a CAGR of 20.4% during the forecast period. Connected Vehicle Infrastructure (CVI) leverages cutting-edge communication systems, sensors, and data-driven tools to transform transportation networks. By enabling vehicle-to-vehicle (V2V) and vehicle-to-infrastructure (V2I) interactions, it enhances traffic safety, operational efficiency, and environmental performance. Key elements include intelligent traffic management, real-time monitoring, and predictive maintenance, which help lower congestion and accident rates. CVI also supports autonomous and electric mobility, allowing smoother navigation and optimized energy use. Significant investments by governments and private companies are accelerating CVI deployment to modernize urban transport, improve logistics, and minimize emissions. Overall, CVI is a critical foundation for creating safer, smarter, and environmentally sustainable transport ecosystems worldwide.
According to data from the International Energy Agency (IEA), the number of public EV charging points worldwide reached 2.7 million by the end of 2022, with over 900,000 installed in that year alone-a 55% increase over 2021. This surge reflects growing infrastructure investment to support connected and electric mobility.
Rising adoption of autonomous and electric vehicles
The CVI market growth is strongly propelled by the surge in autonomous and electric vehicle adoption. Self-driving vehicles depend on connected infrastructure for accurate navigation, accident prevention, and live traffic updates, while EVs utilize CVI for smart charging, energy efficiency, and optimized routing. This connectivity facilitates safe, coordinated, and efficient transport operations. Increased consumer interest in innovative mobility options, along with automakers' focus on intelligent and eco-friendly transportation, accelerates CVI deployment. Consequently, the widespread use of autonomous and electric vehicles drives the need for a robust, reliable, and integrated connected vehicle infrastructure that enhances safety, efficiency, and sustainability across global road networks.
High implementation costs
The expansion of the CVI market is hindered by the substantial expenses involved in deployment. Developing V2V and V2I systems demands heavy investment in cutting-edge communication networks, sensors, and data-processing platforms. Upgrading existing infrastructure to integrate connected vehicle technologies incurs additional high costs, alongside software development, cyber security and compliance requirements. These financial constraints can slow adoption, especially in emerging markets. Even though CVI promises enhanced traffic safety, efficiency, and environmental benefits, the considerable initial and operational expenses remain a significant barrier, restricting large-scale implementation and limiting the market growth potential for connected vehicle infrastructure across global transportation networks.
Smart city development
Smart city initiatives offer substantial opportunities for the CVI market. Connected Vehicle Infrastructure supports real-time traffic monitoring, adaptive signaling, and integrated public transit, forming the backbone of intelligent urban mobility. By leveraging data analytics, CVI improves safety, decreases congestion, and enhances energy efficiency. Growing government investments in IoT-based urban transport systems provide a conducive environment for CVI implementation. Incorporating connected vehicles into city planning promotes sustainable mobility, lowers emissions, and improves commuter experiences. Overall, the smart city movement enables innovation, collaboration, and broad adoption of CVI solutions, positioning connected vehicle infrastructure as a key enabler for futuristic, efficient, and eco-friendly urban transportation networks.
Regulatory and compliance challenges
The CVI market is threatened by complex regulatory and compliance issues. Varying regional standards, privacy laws, and safety rules make it challenging for manufacturers and infrastructure developers to ensure interoperability. Navigating multiple regulations increases costs, operational difficulties, and deployment delays. Ambiguities in policies regarding autonomous vehicles, V2X communication, and data handling add uncertainty for industry stakeholders. Companies must balance compliance with innovation, safety, and user privacy, which may slow market adoption. Therefore, inconsistent legal frameworks and intricate compliance requirements remain a critical challenge, potentially limiting the global growth, scalability, and seamless integration of connected vehicle infrastructure solutions.
The COVID-19 crisis affected the CVI market in both negative and positive ways. During lockdowns, reduced traffic and halted construction delayed infrastructure upgrades and slowed the deployment of connected vehicle technologies. Supply chain interruptions and resource reallocation toward healthcare limited investments in V2V and V2I systems. Conversely, the pandemic emphasized the importance of real-time traffic monitoring, contactless transportation, and intelligent mobility solutions, increasing long-term interest in CVI adoption. With gradual economic recovery, governments and private stakeholders are accelerating smart city programs and digital transport initiatives. Overall, COVID-19 underscored CVI's role in enabling safer, more efficient, and sustainable urban mobility in a post-pandemic world.
The V2I (vehicle-to-infrastructure) segment is expected to be the largest during the forecast period
The V2I (vehicle-to-infrastructure) segment is expected to account for the largest market share during the forecast period. By enabling communication between vehicles and infrastructure elements such as traffic lights, road sensors, and intelligent signage, V2I improves traffic flow and enhances safety. Its strong market position is fueled by smart city projects, government funding, and growing implementation of intelligent transportation systems. V2I facilitates congestion management, predictive maintenance, and supports autonomous and electric vehicle integration. Providing valuable real-time data to drivers, city authorities, and fleet managers makes V2I essential for connected mobility solutions. As a result, V2I remains the dominant segment, forming the core of global CVI adoption and innovation.
The cellular segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the cellular segment is predicted to witness the highest growth rate. Leveraging 4G LTE and advanced 5G networks, cellular technology enables high-speed, low-latency communication critical for V2V and V2I connectivity. Rapid adoption of autonomous and connected vehicles, coupled with smart city initiatives, fuels demand for scalable and dependable cellular infrastructure. These networks support real-time data sharing, remote system monitoring, predictive maintenance, and improved traffic flow. Their extensive coverage, adaptability, and integration with next-generation mobility solutions make cellular connectivity the most dynamic segment. Consequently, cellular networks are anticipated to lead growth rate, playing a pivotal role in advancing intelligent, connected transportation systems worldwide.
During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share. This dominance stems from early adoption of smart transportation solutions, robust government initiatives, and substantial investments in intelligent transport systems and smart city projects. Widespread implementation of V2V and V2I technologies, advanced communication networks, and regulatory support enables effective integration of connected vehicles. The region benefits from the presence of leading automakers, technology firms, and research centers, which drive CVI innovation. Growing awareness of road safety, along with increasing deployment of autonomous and electric vehicles, reinforces market growth. As a result, North America remains the largest regional market and a global leader in connected vehicle infrastructure.
Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR. Factors such as rapid urban expansion, increasing numbers of vehicles, and substantial investments in smart city initiatives contribute to the region's growth trajectory. Countries like China, Japan, and India are actively implementing intelligent transportation systems, V2X networks, and advanced mobility solutions. The surge in autonomous and electric vehicle adoption, along with government incentives for digital infrastructure, supports accelerated CVI deployment. Collaborations among automakers, tech companies, and research organizations further stimulate innovation. Overall, Asia Pacific is poised to witness robust rate growth, positioning it as a vital region for the expansion of connected vehicle infrastructure worldwide.
Key players in the market
Some of the key players in Connected Vehicle Infrastructure Market include Daimler AG, General Motors, Tesla, Continental AG, Audi AG, HARMAN International, BorgWarner Inc., Vodafone Group, AT&T, Airbiquity, Inc., NXP Semiconductors, Ford Motor Company, Robert Bosch GmbH, Morris Garage Motor India (MG Motor India) and Hyundai Motor Group.
In June 2025, Daimler Truck and Japan's automotive giant Toyota have agreed to merge the truck businesses of their Japanese subsidiaries Mitsubishi Fuso and Hino as planned. The groups intend to each hold 25% of the shares in a new listed holding company set to launch in April 2026. The holding company will be listed on the Tokyo stock exchange and is set to employ over 40,000 people, led by Karl Deppen, head of Asia at Daimler Truck.
In May 2025, BorgWarner has announced that it has been awarded a contract to supply its 400-volt high-voltage coolant heater (HVCH) to a global vehicle manufacturer. The system will be integrated into a series of plug-in hybrid electric vehicle (PHEV) platforms, including mid-size pickup trucks, SUVs and minivans, with production scheduled to start in 2027.
In September 2024, General Motors and Hyundai Motor Company have signed an agreement to explore future collaboration across key strategic areas. GM and Hyundai will look for ways to leverage their complementary scale and strengths to reduce costs and bring a wider range of vehicles and technologies to customers faster.