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세계의 가상현실 치료 환경 시장 예측 : 치료유형별, 제공방법별, 기술별, 용도별, 최종사용자별, 지역별 분석(-2032년)

Virtual-Reality Therapy Environments Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Therapy Type, Delivery Mode, Technology, Application, End User, and By Geography.

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 200+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



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Stratistics MRC의 조사에 따르면 세계 가상현실 치료 환경 시장은 2025년 11억 달러, 예측 기간 동안 CAGR 29.9%로 성장하고, 2032년까지 69억 달러에 달할 것으로 전망되고 있습니다.

가상현실 치료 환경은 의료 전문가가 정신 건강, 재활 및 통증 관리를 위한 치료적 개입을 수행하는 데 사용하는 몰입형 컴퓨터 생성 환경입니다. 환자는 자신의 필요에 맞게 조정된 통제된 대화형 시나리오에 참여하여 노출 치료, 기술 훈련 및 인지 훈련을 가능하게 합니다. 이러한 환경은 실시간 바이오피드백 및 데이터 분석을 제공하여 치료 효과, 환자 참여, 원격지 및 임상 현장에서 케어에 대한 액세스를 향상시킵니다.

미국 심리학회에 따르면, VR 노출 요법은 환자가 공포증과 PTSD와 마주 보는 것을 관리하는 안전하고 안전한 환경을 제공하며, 그 효과는 임상 연구에 의해 뒷받침됩니다.

정신 건강 치료에서의 사용 확대

불안 장애, 우울증, PTSD의 유병률 상승을 배경으로 가상현실(VR) 치료 환경은 정신 보건 치료에 점점 통합되고 있습니다. 임상의는 몰입형 시뮬레이션을 채택하여 관리되는 디지털 환경에서 노출 요법과 스트레스 완화를 제공합니다. 이 기술은 기존 방법과 비교하여 치료에 대한 참여도와 지속률을 높입니다. 또한 VR 헤드셋의 진보와 바이오피드백 통합으로 치료 성과가 향상되었습니다. 그 결과, 정신의학 분야에서의 응용 확대는 세계 의료 시스템에서 지속적인 성장을 가속하고 있습니다.

고비용 설비 및 도입 비용

유망한 결과에도 불구하고, VR 요법의 보급은 초기 투자의 높이가 장벽이 되었습니다. 헤드셋, 모션 센서, 컴퓨팅 시스템의 비용은 소규모 클리닉과 정신 보건 센터의 재정적 과제입니다. 게다가 소프트웨어 커스터마이징과 치료사 교육이 필요하기 때문에 운영 비용이 증가합니다. 제한된 상환 정책은 개발 도상국의 저렴한 가격 설정을 더욱 제한합니다. 이러한 재정적·물류적 장벽이 의료 에코시스템 전체에서의 대규모 도입을 늦추고 있습니다.

원격 재활 프로그램 확대

원격 의료 혁명에 힘입어 VR 요법이 원격 재활 틀에 통합됨으로써 큰 잠재력이 열리고 있습니다. 환자는 클라우드 기반 VR 플랫폼을 통해 집에서 지도된 인지요법 및 물리요법 세션에 액세스할 수 있게 되었습니다. 이러한 변화는 지속적인 모니터링과 적응형 치료의 개별화를 가능하게 합니다. 의료 제공업체는 확장성 향상과 간접비 절감이라는 혜택을 받습니다. 보험사가 원격 재활을 점점 인정함에 따라 의료 서비스가 어려운 지역과 농촌 지역으로의 세계 확장은 성장의 중요한 촉매가 되고 있습니다.

제한적인 임상 검증 및 수용

큰 도전은 VR 기반 개입 요법에서 임상 표준화 부족과 장기적인 유효성 검증의 한계에 있습니다. 많은 프로그램에서 일관된 성과를 보여주는 대규모 검토 연구가 부족합니다. 그 결과, 의료 전문가는 몰입형 요법의 처방에 대해 신중한 자세를 유지하고 있습니다. 게다가, 환자가 디지털 노출 요법에 대해 안고 있는 회의적인 견해도 보급의 방해가 될 수 있습니다. 보다 강력한 임상적 뒷받침과 규제의 무결성이 없으면 향후 수년간 업계의 신뢰성이 크게 제약될 우려가 있습니다.

COVID-19의 영향 :

유행에 의해 대면 세션이 제한됨으로써 가상 치료 플랫폼에 대한 관심이 극적으로 가속화되었습니다. 정신보건시설은 몰입형 인지행동요법을 원격으로 제공하여 VR 프로그램에 대한 의존도를 높였습니다. 팬대믹 이후의 회복 시책은 디지털 정신 의료 인프라의 중요성을 더욱 강조했습니다. 또한 심리적 웰빙에 대한 의식 향상은 VR의 장기적인 채택을 뒷받침하는 근거를 강화했습니다. 따라서 COVID-19는 VR 요법을 실험적 틈새 영역에서 주류 치료 옵션으로 바꿨습니다.

예측기간 동안 인지행동요법 부문이 최대 시장 규모를 차지할 것으로 예상

인지 행동 치료 부문은 예측 기간 동안 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 이것은 불안, 공포증, 스트레스 관리 개입에 대한 VR의 임상적 채용이 광범위하게 진행된 결과입니다. 몰입형 시뮬레이션은 환자가 통제된 스트레스 요인에 노출될 기회를 확대하여 측정 가능한 진행과 적응적인 대처 메커니즘을 가능하게 합니다. 또한 치료사는 맞춤형 환경을 활용하여 개별 트리거 요인을 효과적으로 처리합니다. 인지 기능의 개선과 재발률의 감소를 보여주는 지속적인 조사는 치료 VR 용도에서 이 부문의 이점을 더욱 확고히 합니다.

원격/가상 서비스 제공 부문은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 나타낼 전망

예측 기간 동안 원격/가상 제공 부문은 클라우드 기반 치료 플랫폼과 가정용 VR 디바이스의 보급 확대에 힘입어 가장 높은 성장률을 나타낼 것으로 예측됩니다. 이 모델은 지속적인 참여를 지원하고 실시간 진행 추적 및 치료사 감독을 가능하게합니다. 광대역 보급률의 향상과 웨어러블 기기의 통합은 원격 요법의 경험을 향상시키고 있습니다. 게다가 유행성 후 원격 의료 정책과 상환의 유연성은 환자 채용을 가속화하고 부문의 급격한 확대를 촉진하고 있습니다.

최대 점유율을 차지하는 지역 :

예측 기간 동안 아시아태평양은 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 이것은 의료의 급속한 디지털화, 정신 건강 계발 캠페인 및 원격 의료 인프라의 확대로 인해 발생합니다. 일본, 한국, 중국 등의 국가에서는 정신과 병원이나 웰니스 센터에 VR 요법이 도입되고 있습니다. 정신 웰빙 기술을 지원하는 정부의 이니셔티브는 추가 보급을 뒷받침하고 있습니다. 가처분 소득 증가와 기술에 익숙한 인구는 몰입형 치료 솔루션의 지역적 보급을 촉진하고 있습니다.

최고 CAGR 지역 :

예측 기간 동안 북미는 강력한 기술 혁신, 조기 임상 도입 및 지원 규제 프레임 워크와 관련하여 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다. 미국과 캐나다는 대학의 임상시험과 헬스케어 스타트업의 지원을 받아 VR 정신건강 연구를 선도하고 있습니다. 보험 모델과 AI 기반 분석과의 통합으로 치료의 정확성이 향상되었습니다. 게다가 디지털 헬스 기업으로부터의 투자 증가는 지역 전체의 급속한 시장 성장을 가속하고 있습니다.

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  • 기업 프로파일
    • 추가 기업의 종합적 프로파일링(3개사까지)
    • 주요 기업의 SWOT 분석(3개사까지)
  • 지역 구분
    • 고객의 관심에 응한 주요국 시장 추정, 예측 및 CAGR(주 : 타당성 확인에 따름)
  • 경쟁 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지리적 존재, 전략적 제휴에 기반한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서론

  • 개요
  • 이해관계자
  • 분석 범위
  • 분석 방법
  • 분석 자료

제3장 시장 동향 분석

  • 성장 촉진요인
  • 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 기술 분석
  • 용도 분석
  • 최종 사용자 분석
  • 신흥 시장
  • COVID-19의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급자의 협상력
  • 바이어의 협상력
  • 대체 제품의 위협
  • 신규 참가업체의 위협
  • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 세계의 가상현실 치료 환경 시장 : 치료유형별

  • 인지행동요법
  • 노출요법
  • 재활요법
  • 명상·마음챙김
  • 통증 관리
  • 스트레스 및 불안 감소

제6장 세계의 가상현실 치료 환경 시장 : 제공 방법별

  • 현장 치료
  • 원격/가상 서비스 제공
  • 하이브리드 모델
  • 앱 기반 VR 모듈
  • 구독 기반 치료
  • 커스텀 치료 프로그램

제7장 세계의 가상현실 치료 환경 시장 : 기술별

  • VR 헤드 마운트 디스플레이
  • 증강현실(AR) 시스템
  • 촉각 피드백 장치
  • AI·감정 인식
  • 클라우드 기반 VR 플랫폼
  • 3D 모션 추적

제8장 세계의 가상현실 치료 환경 시장 : 용도별

  • 정신 건강 치료
  • 신체 재활
  • 인지 트레이닝
  • 통증치료
  • 중독 관리
  • PTSD·트라우마테라피

제9장 세계의 가상현실 치료 환경 시장 : 최종 사용자별

  • 병원 및 클리닉
  • 정신 건강 센터
  • 재활시설
  • 학술기관 및 연구기관
  • 기업용 웰니스 프로그램
  • 원격 의료 제공업체

제10장 세계의 가상현실 치료 환경 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 카타르
    • 남아프리카
    • 기타 중동 및 아프리카

제11장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 협업, 합작투자
  • 인수와 합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제12장 기업 프로파일링

  • XRHealth
  • Psious
  • Oxford VR
  • AppliedVR
  • Limbix
  • BehaVR
  • MindMaze
  • Pear Therapeutics
  • Virtually Better
  • Firsthand Technology
  • Emersa Health
  • Karuna Labs
  • Samsung
  • HP
  • Meta
  • Google
SHW 25.12.17

According to Stratistics MRC, the Global Virtual-Reality Therapy Environments Market is accounted for $1.1 billion in 2025 and is expected to reach $6.9 billion by 2032 growing at a CAGR of 29.9% during the forecast period. Virtual-Reality Therapy Environments are immersive, computer-generated settings used by healthcare professionals to deliver therapeutic interventions for mental health, rehabilitation, or pain management. Patients engage in controlled, interactive scenarios tailored to their needs, enabling exposure therapy, skills training, and cognitive exercises. The environments provide real-time biofeedback and data analytics, enhancing therapy efficacy, patient engagement, and access to care in remote or clinical contexts.

According to the American Psychological Association, VR exposure therapy is providing controlled, safe environments for patients to confront and manage phobias and PTSD, with efficacy supported by clinical studies.

Market Dynamics:

Driver:

Growing use in mental health treatment

Propelled by the rising prevalence of anxiety, depression, and PTSD, virtual reality (VR) therapy environments are increasingly integrated into mental health treatment. Clinicians are adopting immersive simulations to deliver exposure therapy and stress reduction in controlled digital settings. This technology enhances engagement and treatment adherence compared to traditional methods. Moreover, advancements in VR headsets and biofeedback integration improve therapeutic outcomes. Consequently, expanding psychiatric applications are fueling sustained growth across global healthcare systems.

Restraint:

High equipment and setup cost

Despite promising results, the widespread adoption of VR therapy is hindered by high initial investment requirements. The cost of headsets, motion sensors, and computing systems poses financial challenges for small clinics and mental health centers. Additionally, the need for software customization and therapist training adds to operational expenses. Limited reimbursement policies further restrict affordability in developing economies. These financial and logistical barriers continue to slow mass deployment across healthcare ecosystems.

Opportunity:

Expansion in remote rehabilitation programs

Spurred by the telehealth revolution, VR therapy's integration into remote rehabilitation frameworks offers immense potential. Patients can now access guided cognitive or physical therapy sessions from home through cloud-based VR platforms. This shift enables continuous monitoring and adaptive treatment personalization. Healthcare providers benefit from improved scalability and reduced overheads. As insurers increasingly recognize tele-rehabilitation, global expansion into underserved and rural populations becomes a key growth catalyst.

Threat:

Limited clinical validation and acceptance

A major challenge lies in the limited clinical standardization and long-term efficacy validation of VR-based interventions. Many programs lack large-scale, peer-reviewed studies demonstrating consistent outcomes. Consequently, medical professionals remain cautious about prescribing immersive therapies. Moreover, skepticism among patients regarding digital exposure treatments may hinder adoption. Without stronger clinical backing and regulatory alignment, industry credibility could face significant constraints over the coming years.

Covid-19 Impact:

The pandemic dramatically accelerated interest in virtual therapy platforms due to restricted in-person sessions. Mental health facilities increasingly relied on VR programs to deliver immersive cognitive and behavioral therapies remotely. Post-pandemic recovery initiatives further emphasized digital mental healthcare infrastructure. Moreover, increased awareness of psychological well-being strengthened the case for long-term VR adoption. Thus, COVID-19 transformed VR therapy from an experimental niche to a mainstream therapeutic alternative.

The cognitive behavioral therapy segment is expected to be the largest during the forecast period

The cognitive behavioral therapy segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, resulting from widespread clinical adoption of VR for anxiety, phobia, and stress management interventions. Immersive simulations enhance patient exposure to controlled stressors, enabling measurable progress and adaptive coping mechanisms. Moreover, therapists leverage customizable environments to address individual triggers effectively. Continued research demonstrating cognitive improvement and reduced relapse rates further consolidates this segment's dominance in therapeutic VR applications.

The remote/virtual delivery segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the remote/virtual delivery segment is predicted to witness the highest growth rate, propelled by the growing availability of cloud-based therapeutic platforms and at-home VR devices. This model supports continuous engagement, allowing real-time progress tracking and therapist supervision. Increasing broadband penetration and wearable integration enhance the remote therapy experience. Furthermore, post-pandemic telehealth policies and reimbursement flexibility are accelerating patient adoption, fueling exponential segment expansion.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share, attributed to rapid healthcare digitization, mental health awareness campaigns, and expanding telemedicine infrastructure. Countries like Japan, South Korea, and China are integrating VR therapy within psychiatric hospitals and wellness centers. Government initiatives supporting mental wellness technologies further bolster adoption. Rising disposable incomes and tech-savvy populations enhance regional uptake of immersive therapeutic solutions.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR associated with strong technological innovation, early clinical adoption, and supportive regulatory frameworks. The U.S. and Canada lead in VR mental health research, supported by university trials and healthcare startups. Integration with insurance models and AI-driven analytics amplifies treatment precision. Additionally, increasing investment from digital health companies reinforces rapid market growth across the region.

Key players in the market

Some of the key players in Virtual-Reality Therapy Environments Market include XRHealth, Psious, Oxford VR, AppliedVR, Limbix, BehaVR, MindMaze, Pear Therapeutics, Virtually Better, Firsthand Technology, Emersa Health, Karuna Labs, Samsung, HP, Meta, and Google.

Key Developments:

In October 2025, AppliedVR launched an upgraded version of its "EaseVRx" platform, improving the fidelity and personalization of its immersive pain distraction environments. The update now uses real-time biometric feedback (via integrated wearables) to dynamically adjust scene complexity and narrative pacing, enhancing non-pharmacological pain management for chronic conditions.

In September 2025, Oxford VR expanded its evidence-based "gameChange" therapy platform to the US market, now supporting a wider range of social anxiety and agoraphobia scenarios. The update includes AI-driven coaching avatars that provide personalized cognitive interventions within the VR environment, tailored to the user's in-session anxiety levels.

In August 2025, XRHealth & Meta announced a strategic partnership to deploy specialized therapeutic VR environments on the Meta Quest Pro platform for clinical and at-home use. The collaboration integrates XRHealth's clinical software with Meta's advanced eye and face tracking to better monitor patient engagement and emotional response during therapy sessions.

Therapy Types Covered:

  • Cognitive Behavioral Therapy
  • Exposure Therapy
  • Rehabilitation Therapy
  • Meditation & Mindfulness
  • Pain Management
  • Stress & Anxiety Reduction

Delivery Modes Covered:

  • On-Site Therapy
  • Remote/Virtual Delivery
  • Hybrid Models
  • App-Based VR Modules
  • Subscription-Based Therapy
  • Custom Therapeutic Programs

Technologies Covered:

  • VR Head-Mounted Displays
  • Augmented Reality Systems
  • Haptic Feedback Devices
  • AI & Emotion Recognition
  • Cloud-Based VR Platforms
  • 3D Motion Tracking

Applications Covered:

  • Mental Health Treatment
  • Physical Rehabilitation
  • Cognitive Training
  • Pain Therapy
  • Addiction Management
  • PTSD & Trauma Therapy

End Users Covered:

  • Hospitals & Clinics
  • Mental Health Centers
  • Rehabilitation Facilities
  • Academic & Research Institutes
  • Corporate Wellness Programs
  • Telehealth Providers

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Virtual-Reality Therapy Environments Market, By Therapy Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Cognitive Behavioral Therapy
  • 5.3 Exposure Therapy
  • 5.4 Rehabilitation Therapy
  • 5.5 Meditation & Mindfulness
  • 5.6 Pain Management
  • 5.7 Stress & Anxiety Reduction

6 Global Virtual-Reality Therapy Environments Market, By Delivery Mode

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 On-Site Therapy
  • 6.3 Remote/Virtual Delivery
  • 6.4 Hybrid Models
  • 6.5 App-Based VR Modules
  • 6.6 Subscription-Based Therapy
  • 6.7 Custom Therapeutic Programs

7 Global Virtual-Reality Therapy Environments Market, By Technology

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 VR Head-Mounted Displays
  • 7.3 Augmented Reality Systems
  • 7.4 Haptic Feedback Devices
  • 7.5 AI & Emotion Recognition
  • 7.6 Cloud-Based VR Platforms
  • 7.7 3D Motion Tracking

8 Global Virtual-Reality Therapy Environments Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Mental Health Treatment
  • 8.3 Physical Rehabilitation
  • 8.4 Cognitive Training
  • 8.5 Pain Therapy
  • 8.6 Addiction Management
  • 8.7 PTSD & Trauma Therapy

9 Global Virtual-Reality Therapy Environments Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Hospitals & Clinics
  • 9.3 Mental Health Centers
  • 9.4 Rehabilitation Facilities
  • 9.5 Academic & Research Institutes
  • 9.6 Corporate Wellness Programs
  • 9.7 Telehealth Providers

10 Global Virtual-Reality Therapy Environments Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 XRHealth
  • 12.2 Psious
  • 12.3 Oxford VR
  • 12.4 AppliedVR
  • 12.5 Limbix
  • 12.6 BehaVR
  • 12.7 MindMaze
  • 12.8 Pear Therapeutics
  • 12.9 Virtually Better
  • 12.10 Firsthand Technology
  • 12.11 Emersa Health
  • 12.12 Karuna Labs
  • 12.13 Samsung
  • 12.14 HP
  • 12.15 Meta
  • 12.12 Google
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