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시장보고서
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북미의 안구건조증 제품 시장 예측 - 제품별, 제형별, 유형별, 유통 채널별 지역 분석(-2031년)North America Dry Eye Products Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Product, Dosage Form, Type, and Distribution Channel |
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북미의 안구건조증 제품 시장은 2023년에 38억 2,536만 달러에 달했으며, 2031년까지는 55억 8,777만 달러에 이를 것으로 예측되며, 2023년부터 2031년까지의 CAGR은 4.9%를 나타낼 것으로 예상됩니다.
안구건조증의 유병률 상승이 북미의 안구건조증 제품 시장을 뒷받침
안구건조증(DED)은 안과 클리닉을 진찰하는 가장 일반적인 이유 중에서 굴절 이상, 백내장에 이어 3위에 랭크되고 있습니다. 건조한 눈의 유병률은 선진국에서 특히 증가하고 있습니다. 건조한 눈은 불쾌감, 자극 및 시각 장애를 초래하는 여러 요인으로 인해 발생합니다. 미국 안과학회가 발표한 논문에 따르면 DED는 세계 약 11명 중 1명이 이환되고 있으며, 그 유병률은 다양한 연령층에서 5%에서 50%에 이른다고 합니다. 2022년 Alcon의 보도 자료에 따르면, 이 질병은 세계에서 7억 1,900만 명, 미국에서 약 3,800만 명이 앓고 있습니다.
당뇨병 망막증에 의해 망막에 발생하는 진행성 장애는 추가로 DED를 유발합니다. 미국 안과학회(American Academy of Ophthalmology)가 발표한 논문에 따르면 2030년까지 전 세계에서 1억 9,100만 명이 당뇨병 망막증에 걸린 것으로 추정되고 있습니다. 미국 질병 예방관리센터(CDC)에 따르면 미국에서는 2021년에 약 960만 명(전연령층)이 당뇨병 망막증을 앓고 있습니다. 이와 같이 당뇨병성 망막증의 이환율 증가는 안구건조증 제품 시장의 성장을 가속하고 있습니다.
북미 안구건조증 제품 시장 개요
북미의 안구건조증 제품 시장은 미국, 캐나다, 멕시코로 구분됩니다. 이 지역 시장 성장 배경으로는 안구건조증(DED)에 대한 의식이 높아지고, 노화 인구 증가, 기술 진보, 안질환 환자 증가 등이 있습니다. 게다가 신약의 빈번한 출시로 다양한 약제를 쉽게 입수할 수 있는 것도 이 지역의 안구건조증 제품 시장의 성장을 뒷받침하는 중요한 요인 중 하나입니다.
DED는 미국에서는 흔한 질병이지만, 잘 진단되지 않았으며 인구 연령 증가가 이 질병 유병률의 급증과 관련될 수 있습니다. 미국 질병 예방관리센터(CDC)에 따르면 백내장, 황반변성, 당뇨병망막증, 녹내장 등 노화에 따른 안질환이 미국에서 실명과 시력장애의 주요 원인이 되고 있습니다. 다른 일반적인 눈 질환은 약시와 사시를 포함합니다. 안구건조증은 2030년까지 279만명의 미국 남성이 병을 앓을 것으로 예상됩니다. 따라서 안구건조증의 이환율이 증가함에 따라 국내에서는 치료용 제품에 대한 수요가 높아지고 있습니다. 2021년 1월, Kala Pharmaceuticals Inc.는 안구건조증 증상의 단기(최대 2주) 치료제 EYSUVIS 0.25%(로테프레드놀 에타보네이트 점안액)를 발매했습니다. EYSUVIS는 현재 미국 내 전국 및 지역 의약품 유통 센터에서 판매되고 있습니다.
북미의 안구건조증 제품 시장 수익과 2031년까지 예측(금액)
북미 안구건조증 제품 시장 세분화
북미의 안구건조증 제품 시장은 제품, 복용 형태, 제품 유형, 유통 채널, 국가별로 분류됩니다.
제품에 따라 북미 안구건조증 제품 시장은 인공눈물, 항염증제, 천자 플러그, 분비 촉진제, 경구 오메가 보충제 등으로 구분됩니다. 인공눈물 부문은 2023년 북미 안구건조증 제품 시장에서 가장 큰 점유율을 차지했습니다. 또한, 항염증제 부문은 시클로스포린, 코르티코 스테로이드 등으로 세분화됩니다. 게다가, 천자 플러그 부문은 가용성 및 분리가능한 것으로 세분화됩니다.
제형별로는 북미의 안구건조증 제품 시장은 점안약, 겔, 캡슐 및 정제, 기타로 구분됩니다. 2023년 북미 안구건조증 제품 시장 점유율은 점안약 부문이 가장 컸습니다.
제품 유형별로 북미의 안구건조증 제품 시장은 일반의약품(OTC)과 처방전으로 이분됩니다. 2023년에는 일반의약품(OTC) 부문이 북미 안구건조증 제품 시장에서 더 큰 점유율을 차지했습니다.
유통 채널을 기반으로 북미의 안구건조증 제품 시장은 소매 약국, 병원 약국, 온라인 약국으로 분류됩니다. 소매 약국 부문은 2023년 북미 안구건조증 제품 시장에서 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
국가별로 북미의 안구건조증 제품 시장은 미국, 캐나다, 멕시코로 구분됩니다. 2023년 북미 안구건조증 제품 시장 점유율은 미국이 독점했습니다.
Santen Pharmaceutical Co Ltd, Johnson & Johnson, OASIS Medical, URSAPHARM Arzneimittel GmbH, Rohto Pharmaceutical Co Ltd, OCuSOFT Inc, Bausch Health Companies Inc, AbbVie Inc, Prestige Consumer Healthcare Inc.
The North America dry eye products market was valued at US$ 3,825.36 million in 2023 and is expected to reach US$ 5,587.77 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 4.9% from 2023 to 2031.
Rising Prevalence of Dry Eye Fuels North America Dry Eye Products Market
Dry eye disease (DED) ranks third among the most common reasons for visits to an ophthalmology clinic after refractive errors and cataracts, respectively. The prevalence of dry eye is particularly rising in developed nations. Dry eye is caused by multiple factors that result in discomfort, irritation, and visual disturbance. According to an article published by the American Academy of Ophthalmology, DED affects approximately 1 in 11 people worldwide, with prevalence ranging from 5% to 50% at various ages. According to a press release by Alcon in 2022, the disease affects ~719 million people globally and ~38 million people in the US.
Progressive damage caused to the retina due to diabetic retinopathy further results in DED. According to an article published by the American Academy of Ophthalmology, ~191.0 million people globally are estimated to suffer from diabetic retinopathy by 2030. As per the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), approximately 9.6 million people (across all ages) in the US were living with diabetic retinopathy in 2021. Thus, the increasing incidence of diabetic retinopathy is driving the growth of the dry eye products market.
North America Dry Eye Products Market Overview
The North America dry eye products market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The market growth in this region is attributed to the increasing awareness of dry eyes disease (DED), growing aging population, technological advancements, and rising eye disease cases. Moreover, an easy availability of various drugs due to frequent launches of new drugs is one of the key factors propelling the dry eye products market growth in the region.
DED is a common but underdiagnosed condition in the US, and an increase in the population age can be associated with the surging prevalence of this disease. According to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), age-related eye diseases such as cataract, macular degeneration, diabetic retinopathy, and glaucoma are the primary causes of blindness and impaired vision in the US. Other common eye disorders include amblyopia and strabismus. Dry eye disease is expected to affect as many as 2.79 million US men by 2030. Thus, with the rising incidence of dry eye disease, the demand for therapeutic products is on the rise in the country. In January 2021, Kala Pharmaceuticals Inc. launched EYSUVIS 0.25% (loteprednol etabonate ophthalmic suspension) for the short-term (up to two weeks) treatment of dry eye disease symptoms. EYSUVIS is now available in national and regional pharmaceutical distribution centers across the US.
North America Dry Eye Products Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
North America Dry Eye Products Market Segmentation
The North America dry eye products market is categorized into product, dosage form, type, distribution channel, and country.
Based on product, the North America dry eye products market is segmented into artificial tears, anti-inflammatory drugs, punctal plugs, secretagogues, oral omega supplements, and others. The artificial tears segment held the largest North America dry eye products market share in 2023. Furthermore, the anti-inflammatory drugs segment is subcategorized into cyclosporine, corticosteroid, and others. Additionally, the punctal plugs segment is subsegmented into dissolvable and removable.
In terms of dosage form, the North America dry eye products market is segmented into eye drops, gel, capsules and tablets, and others. The eye drops segment held the largest North America dry eye products market share in 2023.
By type, the North America dry eye products market is bifurcated into OTC and prescription. The OTC segment held a larger North America dry eye products market share in 2023.
Based on distribution channel, the North America dry eye products market is categorized into retail pharmacy, hospital pharmacy, and online pharmacy. The retail pharmacy segment held the largest North America dry eye products market share in 2023.
By country, the North America dry eye products market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America dry eye products market share in 2023.
Santen Pharmaceutical Co Ltd, Johnson & Johnson, OASIS Medical, URSAPHARM Arzneimittel GmbH, Rohto Pharmaceutical Co Ltd, OCuSOFT Inc, Bausch Health Companies Inc, AbbVie Inc, Prestige Consumer Healthcare Inc, Farmigea SpA, and Alcon AG. are some of the leading companies operating in the North America dry eye products market.