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시장보고서
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유럽의 안구건조증 제품 시장 예측 - 제품별, 제형별, 유형별, 유통 채널별 지역 분석(-2031년)Europe Dry Eye Products Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Product, Dosage Form, Type, and Distribution Channel |
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유럽의 안구건조증 제품 시장은 2023년에 16억 1,759만 달러로 평가되었으며, 2031년까지 23억 1,160만 달러에 달하고, 2023년부터 2031년까지의 CAGR은 4.6%를 나타낼 것으로 예측했습니다.
노인 인구 증가가 유럽의 안구건조증 제품 시장을 견인
안구건조증 증후군은 흔한 눈 질환으로, 특히 50세 이상의 노인들이 큰 비율을 차지하고 있습니다. 콘택트렌즈의 사용,자가 면역 질환의 유행, 전신 약물의 영향, 굴절 교정 수술 등과 관련 될 수 있습니다. 안구건조증 증후군의 부담은 평균 수명 증가와 노인 인구 증가로 앞으로도 계속 급증할 것으로 보입니다. 세계보건기구(WHO)에 따르면 60세 이상의 인구는 2020년 10억 명에서 2030년 14억 명으로 증가할 것이며, 2050년에는 20억 명에 달할 것으로 예상됩니다. 80세 이상의 인구는 2020년부터 2050년까지 3배 증가하여 4억 2,600만 명에 이를 것으로 예상됩니다. 이와 같이 인공눈물과 같은 안구건조증 제품 수요는 세계 노인 인구가 증가함에 따라 증가하고 있습니다.
유럽의 안구건조증 제품 시장 개요
유럽의 안구건조증 제품 시장은 독일, 영국, 프랑스, 이탈리아, 스페인 및 기타 유럽으로 구분됩니다. 이 지역은 유럽의 안구건조증 제품 시장에서 중요한 위치를 차지하고 있으며 예측 기간 동안 강력한 CAGR을 나타낼 것으로 기대되고 있습니다. 이 지역 시장 성장의 주요 요인은 녹내장 이환율 증가(안구건조증의 사례 증가로 이어질 수 있음), 신제품의 가용성, 고령화 인구의 급증, DED에 대한 의식 증가입니다. 독일은 안질환 환자가 많은 나라입니다. 녹내장, 백내장, 망막 박리 등의 안과 질환이 널리 발생하고 있기 때문에 이 나라에서는 점안약의 중요성이 높아지고 있습니다. 독일에서의 망막 박리 발생률: 2021년 5월에 Ophthalmologica에 발표된 "Results from the Gutenberg Health Study"에 따르면, 독일에서의 망막 박리 질환의 발병률은 35세에서 74세의 연령층에서 연간 10만명당 42명이었습니다. 다른 유럽 국가들의 추정과 비교하면 독일은 이 연령대의 망막 박리 발생률이 높습니다.
연방 통계국(Destatis)에 따르면 2021년에는 독일에서 67세 이상의 노인이 1,620만 명에 이르렀고, 2060년에는 2,160만 명으로 증가할 것으로 예상됩니다. 시력 장애 및 기타 질병은 노인에게 많습니다. 고령화 사회에서는 예측 기간 동안 눈과 관련된 질병을 일으킬 가능성이 높아 독일의 안구 건조 제품 시장의 성장을 가속하고 있습니다.
유럽의 안구건조증 제품 시장의 수익과 2031년까지의 예측(금액)
유럽 안구건조증 제품 시장 세분화
유럽의 안구 건조 제품 시장은 제품, 복용 형태, 유형, 유통 채널, 국가로 분류됩니다.
제품에 따라 유럽의 안구건조증 제품 시장은 인공눈물, 항염증제, 천자 플러그, 분비 촉진제, 경구 오메가 보충제 등으로 구분됩니다. 인공눈물 부문은 2023년 유럽의 안구건조증 제품 시장에서 가장 큰 점유율을 차지했습니다. 또한, 항염증제 부문은 시클로스포린, 코르티코 스테로이드 등으로 세분화됩니다. 게다가, 천자 플러그 부문은 가용성 및 분리가능한 것으로 세분화됩니다.
제형별로는 유럽의 안구건조증 제품 시장은 점안약, 겔, 캡슐 및 정제, 기타로 구분됩니다. 2023년 유럽의 안구건조증 제품 시장 점유율은 점안약 부문이 가장 컸습니다.
제품 유형별로 유럽의 안구건조증 제품 시장은 일반의약품(OTC)와 처방전으로 이분됩니다. 2023년에는 일반의약품(OTC) 부문이 유럽의 안구건조증 제품 시장에서 더 큰 점유율을 차지했습니다.
유통 채널에 따라 유럽의 안구건조증 제품 시장은 소매 약국, 병원 약국, 온라인 약국으로 분류됩니다. 소매 약국 부문은 2023년 유럽의 안구건조증 제품 시장에서 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
국가별로 유럽의 안구건조증 제품 시장은 독일, 영국, 프랑스, 이탈리아, 스페인 및 기타 유럽으로 분류됩니다. 2023년 유럽의 안구건조증 제품 시장 점유율은 독일이 독점했습니다.
Santen Pharmaceutical Co Ltd, Johnson & Johnson, OASIS Medical, URSAPHARM Arzneimittel GmbH, Rohto Pharmaceutical Co Ltd, OCuSOFT Inc, Bausch Health Companies Inc, AbbVie Inc, Prestige Consumer Healthcare Inc.
The Europe dry eye products market was valued at US$ 1,617.59 million in 2023 and is expected to reach US$ 2,311.60 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 4.6% from 2023 to 2031.
Upsurge in Geriatric Population Drives Europe Dry Eye Products Market
Dry eye syndrome is a common eye disorder affecting a substantial share of the population, especially those older than 50. Middle-aged and older adults are more common targets of this syndrome, which can be associated with the usage of contact lenses, the prevalence of autoimmune diseases, systemic drug effects, and refractive surgeries. The burden of dry eye syndrome would continue to surge due to increased life expectancy, along with the rising cases among the elderly population. According to the World Health Organization (WHO), the population aged 60 and above would increase from 1 billion in 2020 to 1.4 billion by 2030; the number is further likely to double and reach ~2 billion by 2050. The number of individuals aged 80 and above is expected to triple from 2020 to 2050 to reach 426 million. Thus, the demand for dry eye products such as artificial tears is increasing with the growing geriatric population worldwide.
Europe Dry Eye Products Market Overview
The Europe dry eye products market is segmented into Germany, the UK, France, Italy, Spain, and the Rest of Europe. The region occupies a significant position in the Europe dry eye products market and is expected to record a strong CAGR during the forecast period. The market growth in the region is mainly attributed to rising incidences of glaucoma (leading to the growing cases of dry eye condition), availability of new products, the surging aging population, and rising awareness about DED. Germany is a country with a large number of patients living with eye disorders. Due to the widespread occurrence of ophthalmic conditions such as glaucoma, cataracts, and retinal detachments, eye drops have become increasingly important in the country. According to the "Incidence of Retinal Detachment in Germany: Results from the Gutenberg Health Study," published in Ophthalmologica in May 2021, the incidence of retinal detachment disease in Germany was 42 per 100,000 people per year in the age group of 35-74. Compared to estimates from other European nations, Germany has a high incidence of retinal detachment in people from this age group.
According to the Federal Statistical Office (Destatis), in 2021, ~16.2 million people in Germany aged 67 or more, and the number is projected to rise to 21.6 million by 2060. Eyesight problems and other illnesses are more common among older people. The aging population is more likely to develop eye-related diseases during the projected period, thereby driving the growth of the dry eye products market in Germany.
Europe Dry Eye Products Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Europe Dry Eye Products Market Segmentation
The Europe dry eye products market is categorized into product, dosage form, type, distribution channel, and country.
Based on product, the Europe dry eye products market is segmented into artificial tears, anti-inflammatory drugs, punctal plugs, secretagogues, oral omega supplements, and others. The artificial tears segment held the largest Europe dry eye products market share in 2023. Furthermore, the anti-inflammatory drugs segment is subcategorized into cyclosporine, corticosteroid, and others. Additionally, the punctal plugs segment is subsegmented into dissolvable and removable.
In terms of dosage form, the Europe dry eye products market is segmented into eye drops, gel, capsules and tablets, and others. The eye drops segment held the largest Europe dry eye products market share in 2023.
By type, the Europe dry eye products market is bifurcated into OTC and prescription. The OTC segment held a larger Europe dry eye products market share in 2023.
Based on distribution channel, the Europe dry eye products market is categorized into retail pharmacy, hospital pharmacy, and online pharmacy. The retail pharmacy segment held the largest Europe dry eye products market share in 2023.
Based on country, the Europe dry eye products market is categorized into Germany, the UK, France, Italy, Spain, and the Rest of Europe. Germany dominated the Europe dry eye products market share in 2023.
Santen Pharmaceutical Co Ltd, Johnson & Johnson, OASIS Medical, URSAPHARM Arzneimittel GmbH, Rohto Pharmaceutical Co Ltd, OCuSOFT Inc, Bausch Health Companies Inc, AbbVie Inc, Prestige Consumer Healthcare Inc, Farmigea SpA, and Alcon AG. are some of the leading companies operating in the Europe dry eye products market.