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북미의 정지궤도 위성 시장 예측(-2031년) : 지역별 분석 - 컴포넌트별, 용도별North America Geostationary Satellites Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Component and Application |
북미의 정지궤도 위성 시장은 2023년에 32억 8,213만 달러로 평가되었습니다. 2031년에는 44억 8,124만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2023-2031년 4.0%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 전망입니다.
위성 네트워크를 통한 장거리 통신에 대한 수요 증가로 북미의 정지궤도 위성 시장 성장세 견인
위성을 이용한 통신 사업에서 더 먼 거리를 커버하는 위성의 필요성이 높아지면서 정지궤도 위성에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 몇몇 국가들은 예정된 우주 발사 프로그램을 위해 GEO 위성 조달을 위한 각각의 투자를 추진하고 있습니다. 예를 들어, 2024년 4월 Astranis는 차세대 제품인 '아스트라니스 오메가'를 발표했습니다. 이 위성은 궤도에 있는 다른 어떤 정지 위성보다 뛰어난 성능을 가진 광대역 통신 시스템으로, 위성당 50Gbps 이상의 전용 처리량을 제공할 것입니다. 첫 번째 위성은 2026년에 발사될 예정이며, 2023년 8월, Astranis는 UtilitySat의 발사를 발표했는데, UtilitySat은 세계 최초의 멀티미션 상용 GEO 위성으로, 여러 개의 광대역 연결 임무를 수행할 수 있는 세계 최초의 멀티미션 상업용 위성입니다. UtilitySat은 표준 Ku, Ka, Q/V 대역으로 연결성을 제공할 수 있으며, Astranis의 독자적인 초광대역 소프트웨어 정의 라디오를 사용하여 정확한 주파수를 다이얼링할 수 있는 유연성을 가지고 있습니다. 따라서 위성 네트워크를 통해 장거리 통신을 커버하려는 수요가 증가함에 따라 GEO 위성의 조달 및 발사를 촉진하고 다양한 지역의 정지궤도 위성 시장의 성장을 가속하고 있습니다.
북미의 정지궤도 위성 시장 개요
2023년 미국 정부의 우주 예산은 약 1,170억 달러로 2022년 대비 15% 증가하였습니다. 이 중 거의 590억 달러가 위성 발사를 포함한 국방비입니다. 미국이 정지궤도위성 시장을 주도하는 것은 여러 정지궤도위성 시스템 제조업체의 존재감과 우주 분야에 대한 정부 투자에 기인하며, Moog Inc. Inc. 등이 북미의 주요 정지궤도 위성 솔루션 제조업체입니다. 캐나다 정부는 우주 부문에 많은 자금을 투입하고 있으며, 2023년 캐나다 정부는 국내 민간 로켓 발사 계획을 지원하는 다년 계획을 발표하였습니다. 이처럼 정부의 우주산업에 대한 투자 급증과 우주 분야의 신제품 혁신이 북미의 정지궤도 위성 시장의 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.
북미의 정지궤도 위성 시장 매출 및 2031년까지의 예측(금액)
북미의 정지궤도 위성 시장 세분화
북미의 정지궤도 위성 시장은 구성 요소, 용도, 국가별로 분류됩니다.
구성 요소에 따라 북미의 정지궤도 위성 시장은 통신 시스템, 전력 시스템, 추진 시스템, 기타로 분류됩니다. 통신 시스템 부문이 2023년 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다.
용도별로 북미의 정지궤도 위성 시장은 통신, 우주탐사, 항법, 지구관측, 기타로 분류되며, 2023년에는 통신 분야가 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다.
국가별로 북미의 정지궤도 위성 시장은 미국, 캐나다, 멕시코로 구분되며, 2023년 북미의 정지궤도 위성 시장 점유율은 미국이 독차지했습니다.
Airbus SE,Ball Corp,Israel Aerospace Industries Ltd,Lockheed Martin Corp,Maxar Technologies Inc,Northrop Grumman Corp,Thales SA,The Boeing Co는 북미의 정지궤도 위성 시장에서 활동하는 주요 기업입니다.
The North America geostationary satellites market was valued at US$ 3,282.13 million in 2023 and is expected to reach US$ 4,481.24 million by 2031; it is estimated to record a CAGR of 4.0% from 2023 to 2031.
Increasing Demand for Long-Range Communication Coverage Through Satellite Network Fuels North America Geostationary Satellites Market
The rising need for longer coverage satellites for satellite-based communication operations is driving the demand for geostationary satellites. Several countries have been pushing their respective investments for the procurement of GEO satellites for scheduled space launch programs. For instance; In April 2024, Astranis announced its next-generation product, "Astranis Omega," which is a broadband communications system with better pound-for-pound performance than any other geostationary satellite in orbit. Astranis Omega will offer 50+ Gbps of dedicated, uncontended throughput per satellite. The first satellites are expected to be launched in 2026. In August 2023, Astranis announced the launch of UtilitySat, which is the world's first multimission commercial GEO satellite capable of conducting multiple fully operational broadband connectivity missions. UtilitySat can provide connectivity on standard Ku, Ka, and Q/V bands and has the flexibility to dial in exact frequencies using Astranis's proprietary ultra-wideband software-defined radio. Therefore, the increasing demand for long-range communication coverage through satellite networks is boosting the procurement and launch of GEO satellites, propelling the growth of the geostationary satellites market across different regions.
North America Geostationary Satellites Market Overview
In 2023, the US government's space budget reached ~US$ 117 billion, recording an upsurge of 15% compared to 2022. Nearly US$ 59 billion of this investment was made in defense expenditures, including satellite launches. The US leads the geostationary satellite market owing to the prominent presence of several geostationary satellite system manufacturers and government investments in the space sector. Moog Inc., Northrop Grumman Corporation, Lockheed Martin, and AQST Canada Inc. are among the major manufacturers of geostationary satellite solutions in North America. The Government of Canada invests significant resources in the space sector. In 2023, the government announced a multi-year plan to support the privately built rocket launching initiatives in the country. Thus, a surge in investments by governments in the space industry and new product innovations in the space sector are the factors anticipated to propel the geostationary satellite market growth in North America.
North America Geostationary Satellites Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
North America Geostationary Satellites Market Segmentation
The North America geostationary satellites market is categorized into component, application, and country.
Based on component, the North America geostationary satellites market is segmented into communication system, power system, propulsion system, and others. The communication system segment held the largest market share in 2023.
In terms of application, the North America geostationary satellites market is categorized into communications, space exploration, navigation, earth observation, and others. The communications segment held the largest market share in 2023.
By country, the North America geostationary satellites market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America geostationary satellites market share in 2023.
Airbus SE, Ball Corp, Israel Aerospace Industries Ltd, Lockheed Martin Corp, Maxar Technologies Inc, Northrop Grumman Corp, Thales SA, and The Boeing Co are some of the leading companies operating in the North America geostationary satellites market.