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위성 제조 및 발사 시스템 시장 보고서 : 부문별, 위성 유형별, 용도별, 최종 적용 분야별, 지역별(2025-2033년)

Satellite Manufacturing and Launch System Market Report by Segment, Satellite Type (LEO Satellites, MEO Satellites, GEO Satellites, Beyond GEO Satellites), Application, End-Use Sector, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 115 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 위성 제조 및 발사 시스템 시장 규모는 2024년 211억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 293억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 3.57%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다.

위성은 지구나 다른 천체의 궤도를 돌며 지형 정보를 수집하고 처리하기 위해 제작되는 인공 우주선입니다. 인공위성은 보통 티타늄, 알루미늄과 같은 경량 금속이나 알루미늄-베릴륨, 니켈-카드뮴과 같은 복합재료 및 합금을 사용하여 제조됩니다. 현재 위성 제조 및 발사 기관은 지구 저궤도(LEO), 정지궤도(GEO), 태양동기궤도 위성을 다루고 있으며, 이들 위성은 원격통신, 감지, 감시, 전송, 교통관제, 원격측정 등에 사용되고 있습니다.

군사 감시 및 관련 방위 응용 분야에서 위성 사용의 증가는 시장 성장을 촉진하는 주요 요인 중 하나입니다. 또한, 전지구위치확인서비스(GPS), 위성 기반 원격 측정, 인터넷 연결 등 다양한 상업적 용도로도 활용되고 있습니다. 또한, 전체 위성 발사 비용의 절감도 시장 성장을 촉진하는 요인 중 하나입니다. 또한, 페이로드 능력을 향상시킨 위성의 소형화도 시장 전망을 밝게 하고 있습니다. 이들 위성은 크기가 작고, 한 대의 로켓으로 추가 탑재가 가능하여 각 조직의 수익률을 높이고 있습니다. 위성은 최적의 성능을 보장하면서 비용을 절감할 수 있는 가장 효과적인 솔루션 중 하나로 여겨지고 있습니다. 대형 위성 운용에 간접적으로 활용될 뿐만 아니라, 연구기관이나 대학에서도 기술 실증에 널리 활용되고 있습니다. 제조 공정에서의 3D 기술 활용, 우주 연구 촉진을 위한 유리한 정부 정책 시행, 민간 부문의 연구개발(R&D) 투자 증가 등 다른 요인들도 시장을 더욱 견인할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 2024년 세계 위성 제조 및 발사 시스템 시장 규모는?
  • 2025-2033년 위성 제조 및 발사 시스템 세계 시장 성장률 전망은?
  • COVID-19가 위성 제조 및 발사 시스템 세계 시장에 미치는 영향은?
  • 위성 제조 및 발사 시스템 세계 시장을 주도하는 주요 요인은 무엇인가?
  • 위성 제조 및 발사 시스템 세계 시장의 부문별 시장 현황은?
  • 위성 제조 및 발사 시스템 세계 시장의 용도별 시장 현황은?
  • 위성 제조 및 발사 시스템 세계 시장의 최종 용도별 시장 현황은?
  • 위성 제조 및 발사 시스템 세계 시장의 주요 지역은?
  • 위성 제조 및 발사 시스템 세계 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 위성 제조 및 발사 시스템 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 부문별

  • 위성 제조
  • 위성 발사 시스템

제7장 시장 내역 : 위성 종류별

  • LEO(저궤도) 위성
  • MEO(중지구 궤도) 위성
  • GEO(정지 적도 궤도) 위성
  • 비지상계 네트워크 위성

제8장 시장 내역 : 용도별

  • 상업 통신
  • 정부 통신
  • 지구 관측 서비스
  • 연구개발
  • 내비게이션
  • 군사 감시
  • 과학적 응용
  • 기타

제9장 시장 내역 : 최종 용도별

  • 군과 정부
  • 상업용
  • 기타

제10장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 러시아
    • 프랑스
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제11장 SWOT 분석

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Airbus SE
    • Arianespace SA
    • Blue Origin LLC
    • Boeing
    • Geooptics Inc.
    • Innovative Solutions in Space(ISISPACE) Group
    • Lockheed Martin Corporation
    • Northrop Grumman Corporation
    • Raytheon Company
    • Space Exploration Technologies Corporation
    • Thales Group
    • Viasat Inc.
KSM 25.09.04

The global satellite manufacturing and launch system market size reached USD 21.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 29.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.57% during 2025-2033.

A satellite is a human-made spacecraft manufactured to orbit the Earth and other celestial objects to retrieve and process topographical information. Satellites are usually made using light-weight metals such as titanium and aluminum, along with composites and alloys, including aluminum-beryllium and nickel-cadmium. Currently, satellite manufacturing and launch organizations deal with Low Earth Orbit (LEO), geostationary (GEO) and sun-synchronous orbit satellites, which are used for remote communication, sensing, surveillance, transmission, traffic control and telemetry.

The increasing utilization of satellites for military surveillance and related defense applications is one of the key factors driving the growth of the market. They are also used for various commercial applications, such as global positioning services (GPS), satellite-based telemetry and internet connectivity. Furthermore, a reduction in the overall launch costs of satellites is another factor providing a boost to the market growth. Additionally, miniaturization of satellites with increased payload capabilities is also creating a positive outlook for the market. These satellites are compact in size and enable additional load on a single launch vehicle, which enhances the profit margins for the organizations. They are considered as one of the most effective solutions for cost reduction while ensuring optimum performance. Apart from being used indirectly to operate larger satellites, they are also widely utilized by research institutes and universities for technology demonstration sessions. Other factors, including the utilization of 3D technology in the manufacturing process, along with the implementation of favorable government policies to promote space research and increasing investments in research and development (R&D) by the private sector, are projected to drive the market further.

Key Market Segmentation:

Breakup by Segment:

  • Satellite Manufacturing
  • Satellite Launch System

Breakup by Satellite Type:

  • LEO (Low Earth Orbit) Satellites
  • MEO (Middle Earth Orbit) Satellites
  • GEO (Geosynchronous Equatorial Orbit) Satellites
  • Beyond GEO Satellites

Breakup by Application:

  • Commercial Communications
  • Government Communications
  • Earth Observation Services
  • Research and Development
  • Navigation
  • Military Surveillance
  • Scientific Applications
  • Others

Breakup by End-Use Sector:

  • Military and Government
  • Commercial
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Russia
    • France
    • Germany
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Airbus SE, Arianespace SA, Blue Origin LLC, Boeing, Geooptics Inc., Innovative Solutions in Space (ISISPACE) Group, Lockheed Martin Corporation, Northrop Grumman Corporation., Raytheon Company, Space Exploration Technologies Corporation, Thales Group, Viasat Inc., etc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global satellite manufacturing and launch system market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global satellite manufacturing and launch system market during 2025-2033?
  • 3.What has been the impact of COVID-19 on the global satellite manufacturing and launch system market?
  • 4.What are the key factors driving the global satellite manufacturing and launch system market?
  • 5.What is the breakup of the global satellite manufacturing and launch system market based on segment?
  • 6.What is the breakup of the global satellite manufacturing and launch system market based on the application?
  • 7.What is the breakup of the global satellite manufacturing and launch system market based on the end-use sector?
  • 8.What are the key regions in the global satellite manufacturing and launch system market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global satellite manufacturing and launch system market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Satellite Manufacturing and Launch System Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Segment

  • 6.1 Satellite Manufacturing
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Satellite Launch System
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Satellite Type

  • 7.1 LEO (Low Earth Orbit) Satellites
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 MEO (Middle Earth Orbit) Satellites
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 GEO (Geosynchronous Equatorial Orbit) Satellites
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Beyond GEO Satellites
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Commercial Communications
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Government Communications
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Earth Observation Services
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Research and Development
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Navigation
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Military Surveillance
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast
  • 8.7 Scientific Applications
    • 8.7.1 Market Trends
    • 8.7.2 Market Forecast
  • 8.8 Others
    • 8.8.1 Market Trends
    • 8.8.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End-Use Sector

  • 9.1 Military and Government
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Commercial
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Others
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Russia
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 Germany
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 United Kingdom
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Italy
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Spain
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Airbus SE
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Arianespace SA
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
    • 14.3.3 Blue Origin LLC
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Boeing
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Geooptics Inc.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Innovative Solutions in Space (ISISPACE) Group
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
    • 14.3.7 Lockheed Martin Corporation
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Northrop Grumman Corporation
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Raytheon Company
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Space Exploration Technologies Corporation
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Thales Group
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
      • 14.3.11.4 SWOT Analysis
    • 14.3.12 Viasat Inc.
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis
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