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세계의 로라타딘 시럽 시장 : 현황 분석 및 예측(2022-2030년)

Loratadine Syrup Market: Current Analysis and Forecast (2022-2030)

발행일: | 리서치사: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | 페이지 정보: 영문 158 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    


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로라타딘 시럽(Loratadine Syrup) 시장은 처방전 없이 구입할 수 있고, 안전성 프로파일이 양호하며, 졸음을 유발하지 않는 제형으로 다양한 연령대의 소비자가 선호하기 때문에 약 2%의 꾸준한 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 또한 알레르기와 알레르기가 건강에 미치는 영향에 대한 인식이 높아지고 도시화 및 환경적 요인으로 인해 알레르겐 노출이 증가함에 따라 로라타딘 시럽에 대한 시장 수요도 증가하고 있습니다.

시장은 연령별로 성인용과 소아용으로 구분됩니다. 예측 기간 동안 소아 카테고리는 더 높은 CAGR을 나타냅니다. 이것은 주로 소아에서 알레르기와 꽃가루 알레르기의 유병률이 높고, 소아에게 안전한 약제의 검토, 장시간 작용형 제제에 의한 것입니다. 예를 들어, 2021년에는 미국에서 약 8,100만 명이 계절성 알레르기성 비염(화분증)으로 진단되었습니다. 이는 성인의 약 26%(6,700만 명), 어린이의 약 19%(1,400만 명)에 해당합니다.

적응증별로 보면, 시장은 알레르기성 비염과 두드러기로 분류됩니다. 이 중 알레르기성 비염이 2021년 시장에서 큰 점유율을 차지하고 있습니다. 이는 주로 정부기관에 의한 투자·자금제공활동의 활성화와 세계의 알레르기성 비염의 유병률이 상승하고 있기 때문입니다. 예를 들어, 미국 국립위생연구소(NIH)에 따르면 약 3억 3,900만명이 천식, 2억-2억 5,000만명이 음식 알레르기, 4억명이 비염을 앓고 있습니다.

약물 유형에 따라 로라타딘 시럽 시장은 브랜드 의약품물과 제네릭 의약품으로 분류됩니다. 예측 기간 동안 로라타딘 시럽의 도입률이 높은 것은 브랜드 제품 카테고리입니다. 이것은 주로 제약 회사가 마케팅과 브랜딩에 비용을 소비하고 로열티가 높기 때문입니다. 또한 브랜드 의약품은 일반적으로 시장에 출시되는 첫 번째 버전이며,이 특정 버전은 소비자에게 효과를 보장하기 위해 신중한 테스트를 받았습니다.

로라타딘 시럽 산업 시장 도입에 대한 이해를 높이기 위해 시장은 북미(미국, 캐나다, 기타 북미), 유럽(독일, 영국, 프랑스, 스페인, 이탈리아, 기타 유럽), 아시아 태평양(중국, 일본, 인도 및 기타 아시아 태평양) 및 기타 세계의 국가에서 세계의 존재를 기반으로 분석됩니다. 북미는 예측 기간 동안 상당한 CAGR로 성장할 것으로 예측됩니다. 인구가 많고 도시화와 산업화가 진행되고 있기 때문에 이 지역에서는 알레르기 증례가 증가하고 있습니다. APAC에서는 환경 요인으로 인한 알레르기 비염의 유병률도 높습니다. 예를 들어, 국립의학 도서관(NLM)이 발표한 논문에 따르면 13억 5,000만 명 이상의 인구를 가진 인도에는 세계의 인구의 20% 가까이 거주하고 있습니다. 만성 질환 중에서도 알레르기성 비염(AR)과 천식과 같은 알레르기성 질환은 지난 몇 년동안 인도에서 증가하고 있는 것 같습니다. 이 지역에서는 현재 성인의 약 22%가 알레르기성 비염(AR)을 경험하고 있습니다. 그 결과, 로라타딘 시럽과 같은 효과적인 알레르기 완화제에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 중국, 인도, 일본 등 국가에서는 중간층 증가, 의료비 증가, 의료 인프라의 개선이 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한 APAC 지역의 일부 국가에서는 로라타딘 시럽이 OTC 의약품으로 판매되기 때문에 소비자가 쉽게 얻을 수 있습니다.

목차

제1장 시장 소개

  • 시장 정의
  • 주요 목적
  • 이해관계자
  • 제한 사항

제2장 조사 방법 또는 전제

  • 조사 과정
  • 조사 방법
  • 응답자 개요

제3장 시장 요약

제4장 주요 요약

제5장 COVID-19가 로라타딘 시럽 시장에 미치는 영향

제6장 로라타딘 시럽 시장 매출(2020-2030년)

제7장 연령별 시장 인사이트

  • 성인용
  • 소아

제8장 적응증별 시장 인사이트

  • 알레르기성 비염
  • 두드러기

제9장 의약품 유형별 시장 인사이트

  • 브랜드
  • 제네릭

제10장 지역별 시장 인사이트

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 기타 북미
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아 태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 기타 아시아 태평양
  • 세계의 기타 지역

제11장 로라타딘 시럽 시장 역학

  • 시장 성장 촉진 요인
  • 시장 과제
  • 영향 분석

제12장 로라타딘 시럽 시장 기회

제13장 로라타딘 시럽 시장 동향

제14장 수요 및 공급측 분석

  • 수요측 분석
  • 공급측 분석

제15장 밸류체인 분석

제16장 가격 분석

제17장 전략적 인사이트

제18장 경쟁 시나리오

  • 경쟁 구도
    • Porter's Five Forces 분석

제19장 기업 개요

  • Merck KGaA
  • Cadila Pharmaceuticals
  • Medico Remedies Limited
  • Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
  • GSK plc.
  • Perrigo Company plc,
  • Novartis AG
  • Taro Pharmaceutical Industries Ltd.
  • Dr. Reddy's Laboratories Ltd.
  • Bayer Inc.

제20장 면책사항

LYJ 23.09.07

Loratadine syrup is a medication used to provide relief from allergy symptoms. This is known for its non-drowsy formula, making it suitable for daytime use without causing significant sedation. It effectively alleviates symptoms like sneezing, runny nose, itching, and watery eyes associated with allergies, providing long-lasting relief. The syrup formulation offers convenience, particularly for pediatric populations or individuals who have difficulty swallowing pills, as it allows for easy administration and accurate dosing. The loratadine syrup market is experiencing steady growth and is driven by several key factors such as the increasing prevalence of allergies, such as seasonal allergies, hay fever, and allergic rhinitis, which has fueled the demand for loratadine syrup. For instance, according to an article published by a U.S. organization, 339 million are suffering from asthma, 200 to 250 million have a food allergy and 400 million have rhinitis globally.

The loratadine syrup market is expected to grow at a steady rate of around 2% owing to Its over-the-counter availability, favorable safety profile, and non-drowsy formula making it a preferred choice for consumers across different age groups. Moreover, the growing awareness about allergies and their impact on health, coupled with the urbanization and environmental factors contributing to allergen exposure, has bolstered the market demand for loratadine syrup.

Based on age, the market is segmented into adult and pediatric. The pediatric category is to witness a higher CAGR during the forecast period. This is mainly due to the high prevalence of allergies and hay fever in children, consider a safe medication for children and long-acting formulations. For instance, in 2021, around 81 million people in the U.S. were diagnosed with seasonal allergic rhinitis (hay fever). This equals around 26% (67 million) of adults and 19% (14 million) of children.

On the basis of indication, the market is categorized into allergic rhinitis and urticaria. Among these, allergic rhinitis held a significant share of the market in 2021. This is mainly due to the growing investment & funding activities by government bodies and the rising prevalence of allergic rhinitis all over the world. For instance, as per the National Institutes of Health (NIH), around 339 million are suffering from asthma, 200 to 250 million have a food allergy and 400 million have rhinitis globally.

Based on drug type, the loratadine syrup market has been classified into branded and generic. The branded category is to witness higher adoption of loratadine syrup during the forecast period. This is mainly due to the pharmaceutical companies spending on marketing & branding and their loyalty being higher. Also, brand-name pills are usually the first version of the drug on the market, and this specific version has undergone careful testing to ensure efficacy to consumers.

For a better understanding of the market adoption of the loratadine syrup industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America is anticipated to grow at a substantial CAGR during the forecast period. the large population, coupled with increasing urbanization and industrialization, has led to a rise in allergy cases in the region. APAC also experiences a higher prevalence of allergic rhinitis due to environmental factors. For instance, as per an article published by the National Library of Medicine (NLM), with more than 1.35 billion people, India is home to nearly 20% of the global population. Of all chronic diseases, allergic diseases such as allergic rhinitis (AR) and asthma seem to increase in India over the past few years. Approximately, 22% of adults at present experience allergic rhinitis (AR) in the region. As a result, there is an increasing demand for effective allergy relief medications like loratadine syrup. The growing middle class, rising healthcare expenditure, and improving healthcare infrastructure in countries like China, India, and Japan contribute to the market growth. Additionally, the availability of loratadine syrup as an OTC medication in several countries within the APAC region makes it easily accessible to consumers.

Some of the major players operating in the market include: Merck KGaA; Cadila Pharmaceuticals; Medico Remedies Limited; Sun Pharmaceutical Industries Ltd.; GSK plc.; Perrigo Company plc; Novartis AG; Taro Pharmaceutical Industries Ltd.; Dr. Reddy's Laboratories Ltd.; and Bayer Inc.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Loratadine Syrup Market
  • 2.2. Research Methodology of the Loratadine Syrup Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE LORATADINE SYRUP MARKET

6 LORATADINE SYRUP MARKET REVENUE, 2020-2030F

7 MARKET INSIGHTS BY AGE

  • 7.1. Adult
  • 7.2. Pediatric

8 MARKET INSIGHTS BY INDICATION

  • 8.1. Allergic Rhinitis
  • 8.2. Urticaria

9 MARKET INSIGHTS BY DRUG TYPE

  • 9.1. Branded
  • 9.2. Generic

10 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. U.K.
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4. Rest of World

11 LORATADINE SYRUP MARKET DYNAMICS

  • 11.1. Market Drivers
  • 11.2. Market Challenges
  • 11.3. Impact Analysis

12 LORATADINE SYRUP MARKET OPPORTUNITIES

13 LORATADINE SYRUP MARKET TRENDS

14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 14.1. Demand Side Analysis
  • 14.2. Supply Side Analysis

15 VALUE CHAIN ANALYSIS

16 PRICING ANALYSIS

17 STRATEGIC INSIGHTS

18 COMPETITIVE SCENARIO

  • 18.1. Competitive Landscape
    • 18.1.1. Porters Fiver Forces Analysis

19 COMPANY PROFILED

  • 19.1. Merck KGaA
  • 19.2. Cadila Pharmaceuticals
  • 19.3. Medico Remedies Limited
  • 19.4. Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
  • 19.5. GSK plc.
  • 19.6. Perrigo Company plc,
  • 19.7. Novartis AG
  • 19.8. Taro Pharmaceutical Industries Ltd.
  • 19.9. Dr. Reddy's Laboratories Ltd.
  • 19.10. Bayer Inc.

20 DISCLAIMER

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