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스트리밍 분석 시장 : 현황 분석 및 예측(2024-2032년)

Streaming Analytics Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)

발행일: | 리서치사: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | 페이지 정보: 영문 152 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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스트리밍 분석 시장은 약 30.04%의 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 이는 스트리밍 분석 솔루션의 채택을 촉진하는 데이터로부터 즉각적인 인사이트를 얻고자 하는 업계 전반의 요구가 증가하고 있기 때문입니다. 또한, 스트리밍 분석 시장을 견인하는 것은 업계 내 R&D, 투자, 협업이 증가하고 있기 때문입니다. 예를 들어, 2023년 8월 마이크로소프트는 Activision Blizzard, Inc. 인수를 발표했으며, Activision Blizzard, Inc.와의 인수는 기업 문화를 더욱 강화하고 비즈니스 성장을 가속화하기 위한 노력을 촉진하는 데 중점을 두었습니다.

이 시장은 구성 요소에 따라 소프트웨어 및 서비스로 나뉩니다. 소프트웨어 카테고리는 실시간 데이터 처리, 분석 및 시각화에 도움이 되기 때문에 스트리밍 분석 시장에서 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되며, 특히 실시간으로 데이터에 기반한 의사결정을 하고자 하는 조직에 도움이 될 것으로 보입니다. 이벤트 생성 소프트웨어, 클라우드 기반 소프트웨어, 이벤트 스트림 처리 도구, 머신러닝 기능은 IoT, SMM, TS를 포함한 다양한 소스로부터 HVD를 연결하고 분석할 수 있도록 지원합니다. 이러한 도구를 통해 조직은 품질, 성장, 효율성 및 고객 만족도를 향상시켜 조직의 성과를 개선하기 위한 의사결정을 내릴 수 있기 때문에 모든 비즈니스에서 고급 스트리밍 분석이 필요합니다.의 역동적인 특성은 스트리밍 분석 솔루션의 혁신적인 솔루션의 지속적인 성장에 더욱 힘을 실어주고 있습니다.

배포에 따라 시장은 온프레미스와 클라우드로 양분될 것으로 예상됩니다. 이 중 클라우드는 실시간 데이터 처리를 위한 개방적이고 탄력적이며 저렴한 플랫폼을 제공하기 때문에 예측 기간 동안 가장 빠른 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 클라우드 기반 플랫폼은 로컬에 막대한 투자를 하지 않고도 다양한 소스의 데이터 스트림을 쉽게 수집, 처리 및 분석할 수 있기 때문에 이상적입니다. 리소스의 온디맨드 확장성과 빅데이터, IoT, AI와의 호환성으로 인해 다양한 분야에서 스트리밍 분석의 도입 속도가 빨라지고 있습니다. 또한, 클라우드 솔루션의 높은 가용성은 다양한 규모의 기업이 실시간 의사결정, 워크플로우 최적화, 소비자 이해를 위해 고급 분석을 적용하는 데 도움이 되어 시장 성장을 가속합니다.

용도별로 시장은 마케팅 및 영업, 네트워크 관리 및 최적화, 위치 정보, 부정행위 탐지, 기타로 구분됩니다. 이 중 마케팅 및 영업 부문은 고객 참여도를 높이고 캠페인 및 영업 전략을 계획하고 실행하는 데 실시간 인사이트를 활용할 수 있다는 점에서 스트리밍 분석 시장의 주요 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 스트리밍 분석를 통해 소셜 미디어, 전자상거래 플랫폼, 디지털 광고 등 다양한 채널에서 얻은 방대한 고객 데이터를 분석하여 고객의 행동과 트렌드를 실시간으로 파악할 수 있습니다. 이를 통해 마케팅과 영업은 비용과 리스크를 줄이면서 고객 가치를 높이고 전환율을 높일 수 있습니다.

산업별로 살펴보면, 시장은 IT 및 통신, 미디어 및 엔터테인먼트, 은행/금융서비스/보험(BFSI), 헬스케어, 기타로 구분됩니다. 그 중에서도 IT 및 통신 부문은 네트워크 트래픽, 고객과의 상호 작용, IoT 기기 등 다양한 소스에서 방대한 양의 실시간 데이터를 생성하기 때문에 스트리밍 분석 시장의 주요 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 이러한 분야의 기업들은 업무 효율성 향상, 고객 관계 개선, 경쟁력 유지를 위해 노력하고 있으며, 이러한 데이터를 처리하고 실시간으로 분석하기 위해 스트림 분석을 활용하고 있습니다. 이 기능을 통해 네트워크, 사용자 활동, 제공된 서비스의 품질을 실시간으로 가시화하여 현재 추세의 출현을 판단할 수 있습니다. 또한, 5G 네트워크와 클라우드 서비스 시장의 성장으로 인해 점점 더 정교한 스트리밍 분석이 요구되고 있으며, 이는 시장을 더욱 견인하고 있습니다.

스트리밍 분석 시장 도입에 대한 이해를 돕기 위해 북미(미국, 캐나다, 기타 북미), 유럽(독일, 영국, 프랑스, 스페인, 이탈리아, 기타 유럽), 아시아태평양(중국, 일본, 인도, 기타 아시아태평양), 기타 지역 세계 시장 현황을 기반으로 분석되었습니다.의 전 세계 진출 현황을 기준으로 분석되었습니다. 특히 아시아태평양의 스트리밍 분석 시장은 아시아태평양의 디지털화, IoT 확대, AI 및 머신러닝과 같은 기술 도입 등의 추세로 인해 견조한 성장세를 보이고 있습니다. 현재 소매, 금융, 통신, 제조 업계는 스트리밍 분석를 활용해 실시간으로 더 나은 의사결정을 내리고, 활동을 완벽하게 하고, 고객 경험을 개선하기 위해 스트리밍 분석를 성공적으로 활용하고 있습니다. 스마트 시티, 5G 네트워크, 클라우드 기반 솔루션으로의 전환은 중국, 인도, 일본과 같은 국가들이 시장을 주도하면서 수요를 크게 증가시키고 있습니다. 또한, 이 지역의 중소기업(SME)들이 효율적이고 저렴한 통계 분석 및 비즈니스 인텔리전스 툴을 채택하고 있는 것도 수요를 촉진하는 요인입니다.

이 시장을 주도하는 주요 기업으로는 IBM, Microsoft, Google Inc, Software GmbH, Confluent, Inc, Amazon Web Services, Inc, Informatica Inc, Impetus Technologies, Inc. Cloud Software Group, Inc., Oracle 등이 있습니다.

목차

제1장 시장 서론

  • 시장의 정의
  • 주요 목적
  • 이해관계자
  • 제한 사항

제2장 조사 방법 또는 전제조건

  • 조사 과정
  • 조사 방법
  • 응답자 개요

제3장 주요 요약

  • 업계 요약
  • 부문별 전망
    • 시장 성장 힘
  • 지역 전망

제4장 시장 역학

  • 성장 촉진요인
  • 기회
  • 성장 억제요인
  • 동향
  • PESTEL 분석
  • 수요측 분석
  • 공급측 분석
    • 인수합병(M&A)
    • 투자와 파트너십 시나리오
    • 업계 인사이트 : 대형 스타트업 기업과 독자적인 전략

제5장 가격 분석

  • 지역별 가격 분석
  • 가격에 영향을 미치는 요인

제6장 세계의 스트리밍 분석 시장 매출, 2022-2032년

제7장 시장 인사이트 : 컴포넌트별

  • 소프트웨어
  • 서비스

제8장 시장 인사이트 : 전개 형태별

  • 온프레미스
  • 클라우드

제9장 시장 인사이트 : 용도별

  • 마케팅 및 판매
  • 네트워크 관리 및 최적화
  • 로케이션 인텔리전스
  • 부정 탐지
  • 기타

제10장 시장 인사이트 : 업계별

  • IT 및 통신
  • 미디어 및 엔터테인먼트
  • 은행/금융서비스/보험(BFSI)
  • 헬스케어
  • 기타

제11장 시장 인사이트 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 기타 북미
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 기타 아시아태평양
  • 세계 기타 지역

제12장 밸류체인 분석

  • 한계분석
  • 시장 진출기업 리스트

제13장 경쟁 구도

  • 경쟁 대시보드
  • 경쟁 시장 포지셔닝 분석
  • Porter의 Five Forces 분석

제14장 기업 개요

  • IBM
  • Microsoft
  • Google Inc.
  • Software GmbH
  • Confluent, Inc.
  • Amazon Web Services, Inc.
  • Informatica Inc.
  • Impetus Technologies, Inc.
  • Cloud Software Group, Inc.
  • Oracle

제15장 두자어와 전제조건

제16장 부록

LSH 24.10.28

The streaming analytics means the technology and software solutions used in real-time technology for the analysis of continuous data feed from social media, IoT devices, and transaction systems. This market is characterized by the ability to deliver Analytical Services to organizations with a prominent level of timeliness, to support decision-making and operations. The global data integrations and ingestions market is primarily governed by factors like the unprecedented rise in data production, upsurge in IoT applications, demand for emerging analytics across verticals that include finance, healthcare, and retail sectors besides others, and the focus on the utilization of data in decision making. Also, cloud computing and advancements in machine learning technologies improve the applicability and capability of streaming analytics to increase the rate of business implementation of streaming analytics.

The streaming analytics market is set to show a growth rate of about 30.04%. This is due to the growing need for immediate insights from data across industries that drive the adoption of streaming analytics solutions. Also, increasing R&D, investment, and collaborations in this industry drive the streaming analytics market. For instance, in August 2023, Microsoft declared the acquisition of Activision Blizzard, Inc. to bring more resourceful and inventive games to performers everywhere and on any device. The acquisition with Activision Blizzard, Inc. focused on driving efforts to further strengthen the company's culture and accelerate business growth.

Based on the components, the market is bifurcated into software and services. The software category is likely to still be the largest market shareholder of the streaming analytics market as it helps to process, analyze, and visualize data in real-time, especially for organizations that wish to make decisions based on data in real-time. Event generation software, cloud-based software along with event stream processing tools and machine learning facilities help to connect and analyze HVDs from numerous sources, including IoT, SMM, and TSs. These tools enable organizations to make decisions on quality, growth, and efficiency, better customer satisfaction for improving organizational performance, and thus the need for advanced streaming analytics for every business. The dynamic nature of the technologies that have appeared, like AI and ML, also plays an added strength in the continuous growth of innovative solutions for streaming analytics solutions.

Based on the deployment, the market is bifurcated into On-premises and Cloud. Among these, the Cloud category is expected to grow at the fastest CAGR during the forecast period by offering open, elastic, and cheap platforms for processing real-time data. Cloud-based platforms are ideal because they allow organizations to easily capture, process, and analyze data streams from various sources without having to make huge investments in local premises. On-demand scalability of resources and compatibility with Big Data, IoT, and AI quicken the pace of adopting streaming analytics in diverse sectors. Moreover, cloud solutions provide better availability, which can help businesses of many sizes apply sophisticated analytics for real-time decision-making, workflow optimization, and consumer understanding, thus promoting market growth.

Based on the applications, the market is segmented into marketing and sales, network management & optimization, location intelligence, fraud detection, and others. Among these, the marketing and sales segment is a key driver of the streaming analytics market as it empowers organizations to use real-time insights in improving their customer engagement, planning, and execution of campaigns and sales tactics. Through streaming analytics, they can analyze massive amounts of customer data from various channels including social media, e-commerce platforms, and digital advertising, and gain real-time insights into customers' behavior and trends. This enables marketing and sales to increase customer value and perfect the conversion ratio while reducing cost and risk, therefore, the growth of streaming analytics is seen across most industries.

Based on the industry, the market is segmented into IT and telecom, media and entertainment, BFSI, healthcare, and others. Among these, the IT and telecom segment is a key driver of the streaming analytics market as it generates enormous amounts of real-time data from numerous sources, such as network traffic, customer interactions, and Internet of Things devices. As the companies in these sectors look to increase operational efficiency, better customer relations and retain a competitive edge they turn to stream analytics to process this data and analyze it in real time. This capability provides real-time visibility into the networks, user activities, and the quality of services delivered, making it possible for decisions to be made where there is an emergence of current trends. Moreover, with 5G networks and the growth of the cloud services market, there is a push for having increasingly sophisticated streaming analytics, which drives the market further.

For a better understanding of the market adoption of streaming analytics, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Among these, the market for Streaming Analytics in the Asia-Pacific region is also growing steadily owing to trends such as the digitalization of Asia-Pacific, the expansion of IoT, and the adoption of technologies like AI and machine learning. Today, retail, finance, telecommunications, and manufacturing businesses are successfully using streaming analytics to make better decisions in real-time, perfect their activities, and improve the clients' experiences. Smart cities, 5G networks, and the shift to cloud-based solutions increase the demand significantly more with countries such as China, India, and Japan taking the lead in the market. Another driver is the rising adoption of efficient and inexpensive Statistical Analytics and Business Intelligence tools by using Small and Medium-sized enterprises-SMEs across this region.

Some major players running in the market include IBM; Microsoft; Google Inc.; Software GmbH; Confluent, Inc.; Amazon Web Services, Inc.; Informatica Inc.; Impetus Technologies, Inc.; Cloud Software Group, Inc.; and Oracle.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Global Streaming Analytics Market
  • 2.2. Research Methodology of the Global Streaming Analytics Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment and Partnership Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL STREAMING ANALYTICS MARKET REVENUE (USD BN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY COMPONENTS

  • 7.1. Software
  • 7.2. Services

8.MARKET INSIGHTS BY DEPLOYMENT

  • 8.1. On-premises
  • 8.2. Cloud

9.MARKET INSIGHTS BY APPLICATIONS

  • 9.1. Marketing and Sales
  • 9.2. Network Management & Optimization
  • 9.3. Location Intelligence
  • 9.4. Fraud Detection
  • 9.5. Others

10.MARKET INSIGHTS BY INDUSTRY

  • 10.1. IT and Telecom
  • 10.2. Media and Entertainment
  • 10.3. BFSI
  • 10.4. Healthcare
  • 10.5. Others

11.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 11.1. North America
    • 11.1.1. U.S.
    • 11.1.2. Canada
    • 11.1.3. Rest of North America
  • 11.2. Europe
    • 11.2.1. Germany
    • 11.2.2. U.K.
    • 11.2.3. France
    • 11.2.4. Italy
    • 11.2.5. Spain
    • 11.2.6. Rest of Europe
  • 11.3. Asia-Pacific
    • 11.3.1. China
    • 11.3.2. Japan
    • 11.3.3. India
    • 11.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 11.4. Rest of World

12.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 12.1. Marginal Analysis
  • 12.2. List of Market Participants

13.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 13.1. Competition Dashboard
  • 13.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 13.3. Porter Five Forces Analysis

14.COMPANY PROFILED

  • 14.1. IBM
    • 14.1.1. Company Overview
    • 14.1.2. Key Financials
    • 14.1.3. SWOT Analysis
    • 14.1.4. Product Portfolio
    • 14.1.5. Recent Developments
  • 14.2. Microsoft
  • 14.3. Google Inc.
  • 14.4. Software GmbH
  • 14.5. Confluent, Inc.
  • 14.6. Amazon Web Services, Inc.
  • 14.7. Informatica Inc.
  • 14.8. Impetus Technologies, Inc.
  • 14.9. Cloud Software Group, Inc.
  • 14.10. Oracle

15.ACRONYMS & ASSUMPTION

16.ANNEXURE

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