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시장보고서
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세계의 실시간 입찰 시장 : 현황 분석과 예측(2024-2032년)Real-Time Bidding Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
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실시간 입찰 시장은 예측 기간 중(2024년-2032년) 복합 연간 성장률(CAGR) 19%라는 대폭적인 성장이 예상되고 있습니다. 이는 주로 광고주가 기기나 형식으로 타겟 소비자와 참여하는 방법을 제공할 모바일 및 동영상 소비 증가 때문입니다. 모바일 광고비 증가와 RTB와 같은 효과적인 프로그래매틱 기술의 요구가 존재하기 때문에 이용이 확대되고 있습니다. GDPR(EU 개인정보보호규정) 및 CCPA를 포함한 데이터 프라이버시 및 보호법에 대한 관심이 높아지면서 RTB 플랫폼 제공업체는 광고주가 소비자 타겟팅에 효과적인 규정 준수 및 적응 조치를 강화해야 합니다. 게다가 다양한 플랫폼이 통합됨에 따라 광고주는 다양한 디지털 터치 포인트에서 RTB를 총괄하고 규제해야 합니다.
경매의 유형에 따라 시장은 오픈 경매와 초대 경매로 구분됩니다. 오픈 경매는 2023년 시장에서 큰 점유율을 차지합니다. 광고주에게 제공합니다. 다른 플랫폼에서 사용할 수 있습니다. 오픈 경매는 모듈화되어 있으며 실시간 실적 데이터를 기반으로 RTB 광고를 게재하고 광고 관련성을 향상시킬 수 있으므로 더 많은 브랜드를 위해 매력적인 기술이 되었습니다. 예를 들어, 2023년 6월, 체코의 Caroda는 Adform의 남아프리카 지사 및 미디어 대행사의 Trina입니다. Marketing사와 공동으로, 남아프리카의 점포내 DOOH(Digital-Out-Of-Home) 광고 네트워크에서 최초의 오픈 마켓플레이스를 시작했습니다. 이것은 프로그래매틱 오픈 경매에 의해 진행되고 있습니다.
형식에 따라 시장은 RTB 이미지와 RTB 동영상으로 구분됩니다. 잠재고객의 관심을 끌 수 있게 함으로써 성장에 기여하고 있습니다. 인지할 수 있습니다. 이미지는 바이러스성 마케팅의 SNS 및 기타 그래픽 환경에 매우 효과적이므로 RTB의 주요 용도는 관심 기반 이미지 CM을 배치하는 데 사용됩니다. 이미지 기반 커뮤니케이션을 활용하면 기업이 의도한 잠재고객을 효과적으로 타겟팅할 수 있습니다. 예를 들어 Google, Criteo, The Trade Desk는 고객의 참여를 극대화하기 위해 이미지 광고의 RTB 사용에 항상 최전선에 있습니다.
기기별로 보면 시장은 모바일, 데스크톱 등으로 구분됩니다. 2023년에는 모바일이 큰 점유율을 차지하고 있습니다. 입찰을 적시에 조정하고 사용자의 관심을 끌 수 있습니다. RTB는 핸드헬드 기기를 적극적으로 사용하여 브라우징, 소셜 교류, 쇼핑을 하는 잠재고객의 타겟팅을 지원하고 시장을 확대할 가능성을 지니고 있습니다. 기록, 앱 사용량 등의 틈새 시장을 더욱 파악하여 광고 관련성을 크게 향상시킵니다.
시장은 용도에 따라 미디어 엔터테인먼트, 게임, 소매, 전자상거래, 여행, 럭셔리, 모바일 앱 등으로 구분됩니다. 성장할 잠재력입니다. TB를 사용하고 있습니다. RTB를 사용하면 이 분야의 기업이 시청자가 선호하는 컨텐츠와 스타일을 타겟팅하는 동영상 광고 및 디스플레이 광고를 게재할 수 있습니다. 이에 따라 RTB는 미디어 플레이어에 의해 광고 스팟 벤치마크에 채택되어, 기기와 관련 광고를 가로질러 시청자에게 프로그램을 제시합니다.
실시간 입찰 시장 도입에 대한 이해를 높이기 위해 시장은 북미(미국, 캐나다, 기타 북미), 유럽(독일, 프랑스, 영국, 스페인, 이탈리아, 기타 유럽), 아시아태평양(중국, 일본, 인도, 기타 아시아태평양), 세계 기타 지역에서 세계의 발표 아시아태평양은 예측 기간 동안(2024-2032) 높은 복합 연간 성장률(CAGR)로 성장할 것으로 예상됩니다. 그리고 인터넷의 사용이 계속 증가하고 있기 때문에 높은 영향력을 가지고 있습니다. 인도, 동남아시아 국가 등에서는 중산 계급의 소비자 수가 증가하고 모바일 기기의 소유율이 계속 증가하고 있기 때문에 원하는 잠재고객에게 광고를 게재하기 위한 RTB의 채용이 계속 증가하고 있습니다. 장비 판매 플랫폼 증가는 사용 가능한 광고 공간의 엄청난 양이되고 프로그 라마틱 광고 시스템의 구현에 기여하고 있으며, 이 분야의 현지 기업은 빅데이터를 통해 RTB 캠페인의 질을 높여 보다 진보된 데이터와 머신러닝을 도입하고 있습니다. 12일 아웃 오브 홈(OOH) 미디어 No.1의 JCDecaux Singapore(JCDecaux)는 프로그래매틱 OOO(pDOOH)의 강력한 성장을 가속화하기 위해 프리미엄 세계 공급 플랫폼의 주요 기업 인 VIOOH를 통해 실시간 입찰 기능을 발표했습니다. 사람들의 참여 방식을 변경하고 디지털 OOH 광고를 이전보다 더 타겟팅하여 효율적이고 영향력이 있습니다.
이 시장에서 사업을 전개하는 주요 기업은 Microsoft, Adobe(Adobe Advertising Cloud), The Trade Desk, Google(Google Ad Manager), Criteo, YANDEX LLC, Verve Group, Inc. Degital Turbine, Inc. SmartyAds, Zeta Global Corp. 등이 있습니다.
Real-time bidding, also known as RTB is a programmatic advertising technique that enables clients to bid for and purchase digital ad space without delay and get the opportunity to make transactions of digital advertising space across the web. It takes only several milliseconds, which happens when users interact with the material available online and allows advertisers to deliver advertisements to audiences of interest. The use of RTB means that brands can fine-tune their advertising placements, improve relevancy, and by extension the general performance of brands in their campaign all without the added pressure of expensive media bills.
The Real-Time Bidding Market is expected to grow with a significant CAGR of 19% during the forecast period (2024-2032). This is mainly due to the increasing mobile and video consumption that would give advertisers a way to engage with target consumers in devices and formats. The rise in mobile advertising expenditure and the need for effective programmatic technologies, such as RTB, exist, resulting in the growing usage. The rising focus on data privacy and protection laws including the GDPR and the CCPA, RTB platform providers have had to up their game on compliance and adaptation measures affective consumer targeting by advertisers. Furthermore, the integration of various platforms requires advertisers to overrule and regulate RTB at different digital touchpoints.
Based on the auction type, the market is segmented into open auction, and invitation auction. The open auction held a significant share of the market in 2023. They offer advertisers a transparent and efficient platform from which to bid for digital advertising space in real-time. They are cost-effective, flexible in budgeting and bidding, provide access to multiple audiences, and are available on the web, applications, and other platforms. The modularity of open auctions makes the technology more attractive to more brands since they can make further placements of RTB ad buys based on real-time performance data and thus improve the relevance of the advertising. For example, in June 2023, Czech company Caroda, in collaboration with the South African branch of Adform and media agency Trina Marketing, launched the first open marketplace in the in-store Digital-Out-Of-Home (DOOH) advertising network in South Africa. This is being taken forward via a programmatic open auction.
Based on format, the market is segmented into RTB image and RTB video. RTB's image held a significant share of the market in 2023. The RTB image segment contributes to growth by enabling advertisers to utilize visual content to gain audience attention in real time efficiently. The use of high-quality images in ads makes it appealing to attract more people to click and be more aware of the brand. Since images are highly effective for viral marketing social networking and other graphical environments, the major application of RTB is used for the placement of interest-based image commercials. The appearance also ensures that companies target the intended audiences effectively by leveraging picture-based communications. For instance, Google, Criteo, and The Trade Desk are always on the frontline in the use of RTB for image advertising to maximize the engagement of the customers.
Based on devices, the market is segmented into mobile, desktop, and others. Mobile held a significant market share in 2023. The high engagement rates of mobile phones make it possible for companies to adjust bids for ads in apps, websites, and social networks timely to gain users' attention. Mobile RTB has the potential to grow the way in helping target audiences that are actively using their handheld devices to browse, interact socially, and shop. Moreover, mobile RTB further identifies niches such as geographical location, browsing history, or app usage greatly improving the ad relevance.
Based on the application, the market is segmented into media & entertainment, games, retail & e-commerce, travel and luxury, mobile apps, and others. Media & Entertainment is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period (2024-2032). This sector uses RTB to take advantage of video and streaming platforms, which have a huge and highly interested audience. RTB enables companies within this context to place a targeted video or display adverts on viewers' preferred content and the style they wield. With the advancement in streaming service providers, RTB is then employed by media companies to benchmark the ad spots, thus presenting the program to the viewers across devices and relevant ads.
For a better understanding of the market adoption of Real-Time Bidding, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia-Pacific is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period (2024-2032). APAC region has a high impact due to the growing digital advertising market within the region and ever-growing internet usage. As the number of middle-class consumers rises and ownership of mobile devices continues to grow in countries such as China, India, and the countries in Southeast Asia, there is an ever-growing adoption of RTB for advertising to desirable audiences. The growing number of electronics sales platforms results in a vast amount of ad space available and contributes to the implementation of programmatic advertising systems. Furthermore, local players on this front are refining the quality of RTB campaigns through Big Data, as well as the implementation of more sophisticated data and machine learning. For instance, on 12 June 2023, JCDecaux Singapore (JCDecaux), the number one out-of-home (OOH) media company, announced the launch of its Real-Time Bidding capability via VIOOH, the leading premium global supply side platform, to accelerate the strong growth of programmatic OOH (pDOOH). This cutting-edge technology changes the way advertisers engage with consumers, making digital OOH advertising more targeted, efficient, and impactful than ever before.
Some of the major players operating in the market include Microsoft, Adobe (Adobe Advertising Cloud), The Trade Desk, Google (Google Ad Manager), Criteo, YANDEX LLC, Verve Group, Inc., Digital Turbine, Inc., SmartyAds, Zeta Global Corp.