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세계의 오디오 스트리밍 시장 규모 : 플랫폼, 최종 서비스, 지역, 범위 및 예측별, 오디오 스트리밍 시장 규모

Global Audio Streaming Market Size By Platform (Smartphones, Laptops And Desktops), By End Services (Subscription-Based Services, Ad-Supported Services), By Geographic Scope And Forecast

발행일: | 리서치사: Verified Market Research | 페이지 정보: 영문 202 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



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오디오 스트리밍 시장 규모 및 전망

오디오 스트리밍 시장 규모는 지난 몇 년동안 큰 폭의 성장률로 완만한 속도로 성장하고 있으며, 시장 추정 및 예측 기간(2021-2028년) 동안 큰 폭으로 성장할 것으로 예상됩니다.

젊은 음악 소비자 증가, 방송 라디오에서 스트리밍 플랫폼으로의 전환, 라이선스를 통한 음악 소비, 음악에 대한 소비 지출 증가, 독특한 컨텐츠/기능, 아티스트와 레이블의 무료 재생 수익화 능력, 음악 스트리밍 앱 개발의 용이성 등 다양한 요인이 세계 오디오 스트리밍 시장을 견인하고 있습니다. 음악 스트리밍 앱 개발의 용이성 등 다양한 요인들이 세계 오디오 스트리밍 시장을 뒷받침하고 있습니다. 이러한 요인들로 인해 고품질 오디오 스트리밍에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이 보고서는 세계 오디오 스트리밍 시장을 종합적으로 평가하고 분석합니다. 주요 부문, 동향, 시장 성장 촉진요인, 경쟁 환경, 시장에서 중요한 역할을 하는 요인 등을 종합적으로 분석합니다.

세계 오디오 스트리밍 시장의 정의

오디오 스트리밍은 버퍼링 시스템과 보안 데이터 스트림 플랫폼을 결합하여 사용자에게 완전한 오디오 파일에 대한 중단 없는 액세스를 제공합니다. 네트워크 연결을 사용하여 실시간 오디오를 전송합니다. 가입자에게 주문형 컨텐츠를 제공하기 위해서는 데이터 패킷 및 기타 통신의 시간적 흐름을 처리할 수 있는 일정한 방법이 필요합니다. 과거에는 다이얼업 인터넷이나 대역폭이 좁은 연결과 같이 끊김 없는 오디오를 제공할 수 없는 몇 가지 주요 연결 유형이 사용되었지만, 현재 고품질 오디오 스트리밍에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

오디오 스트리밍은 인터넷을 통해 음악, 음성 등 오디오 파일을 컴퓨터로 스트리밍하는 기술입니다. 음악과 같은 오디오를 듣고 싶다면 먼저 MP3, WAV, WMA 등의 형식으로 오디오 파일을 다운로드해야 합니다. 그러나 오디오 스트리밍의 경우, 오디오 파일 전체를 먼저 다운로드할 필요가 없습니다. 오디오 스트리밍에서 오디오 파일은 작은 패킷으로 전송됩니다. 데이터가 수신되면 몇 초 동안 지연된 후 다시 재생됩니다. 오디오가 재생될 때마다 더 많은 정보가 지속적으로 도착합니다. 이 패킷의 일관된 스트림이 컴퓨터/휴대폰에 공급되는 한, 오디오를 들을 수 있습니다.

세계 오디오 스트리밍 시장 개요

예측 기간 동안 디지털 플랫폼의 인기 상승과 스마트 기기 사용 증가는 업계 성장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 음악 스트리밍 서비스를 제공하는 플랫폼에서 사용자는 오디오와 팟캐스트를 듣거나 뮤직 비디오를 시청할 수 있습니다. 또한, 이러한 플랫폼은 노래 추천, 재생목록 자동 맞춤화, 앱과 브라우저에서 번거롭지 않은 접근성 등의 기능을 제공하고 있으며, 이 모든 것이 예측 기간 동안 최종 사용자의 관심을 끌 것으로 보입니다. 이러한 플랫폼에서 팟캐스트 장르 증가는 시장을 더욱 촉진하고 있습니다. 코로나19 확산 방지를 위해 대부분의 코로나19 감염 국가들이 봉쇄령을 선포한 것도 시장 성장에 영향을 미치고 있습니다.

그 결과, 유튜브나 인스타그램과 같은 플랫폼에서 라이브 스트리밍을 하는 사용자가 증가했습니다. 중국에 본사를 둔 텐센트 뮤직 엔터테인먼트(TME)의 사업에 따르면, 2020년 1분기 온라인 음악 스트리밍 수익이 전년 동기 대비 증가했다고 합니다. 또한 온라인에서 음악에 돈을 지불하는 사람들의 수가 거 증가했습니다. 또한, 라이브 스트리밍의 인기 증가와 온라인 플랫폼에서 로컬 컨텐츠를 이용할 수 있게 된 것도 시장 성장에 힘을 실어주고 있습니다. 서비스 공급업체 수 증가와 스마트폰의 전 세계 보급이 업계 성장을 견인하고 있습니다.

또한, 경쟁사와의 경쟁 우위를 확보하기 위해 주요 업체들은 스트리밍용 5G, 증강현실(AR), 가상현실(VR), 홀로그램, 인공지능(AI) 등 첨단 기술을 음악 스트리밍 플랫폼에 통합하는 데 주력하고 있습니다. 가상현실 음악 플랫폼인 멜로디VR은 오큘러스 고, 삼성 기어 VR 등 VR 헤드셋과 앱을 통해 안드로이드와 아이폰 기기에서 시청할 수 있는 라이브 이벤트 라이브러리를 축적하고 있습니다. 한편, 프랑스의 음악 스트리밍 서비스인 Deezer는 스냅챗의 렌즈를 통해 고객에게 완전한 몰입형 AR 음악 경험을 제공합니다.

목차

제1장 세계의 오디오 스트리밍 시장 서론

  • 시장 개요
  • 조사 범위
  • 전제조건

제2장 주요 요약

제3장 VERIFIED MARKET RESEARCH의 조사 방법

  • 데이터 마이닝
  • 검증
  • 프라이머리 인터뷰
  • 데이터 소스 리스트

제4장 세계의 오디오 스트리밍 시장 전망

  • 개요
  • 시장 역학
    • 성장 촉진요인
    • 성장 억제요인
    • 기회
  • Porter's Five Forces 모델
  • 밸류체인 분석

제5장 세계의 오디오 스트리밍 시장 : 플랫폼별

  • 개요
  • 스마트폰
  • 랩톱 및 데스크톱
  • 태블릿

제6장 세계의 오디오 스트리밍 시장 : 엔드 서비스별

  • 개요
  • 구독 서비스
  • 광고 지원 서비스

제7장 세계의 오디오 스트리밍 시장 : 지역별

  • 개요
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 프랑스
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 기타 아시아태평양
  • 세계 기타 지역
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제8장 세계의 오디오 스트리밍 시장 : 경쟁 구도

  • 개요
  • 기업의 시장 순위
  • 주요 발전 전략

제9장 기업 개요

  • Apple Inc
  • Spotify
  • Netflix
  • Deezer
  • iHeartRadio
  • Pandora
  • Gaana
  • NetEase
  • SoundCloud
  • YouTube

제10장 부록

  • 관련 조사
LSH 25.01.03

Audio Streaming Market Size And Forecast

Audio Streaming Market size is growing at a moderate pace with substantial growth rates over the last few years and is estimated that the market will grow significantly in the forecasted period i.e. 2021 to 2028.

Various factors such as an increase in young music consumers, a shift from broadcast radio to streaming platforms, licensed music consumption, an increase in consumer spending on music, unique content/features, a huge ability for artists and labels to monetize free play, and the ease of developing a music streaming app are supporting the Global Audio Streaming Market. The demand for high-quality audio streaming is increasing as a result of these causes. The Global Audio Streaming Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Audio Streaming Market Definition

Audio streaming combines a buffering system with a secure data stream platform to provide users with uninterrupted access to full audio files. It uses a network connection to transmit real-time audio. Certain methods for handling the chronology of data packets or other communication kinds are required in order to provide on-demand content to its subscribers. Traditionally, several primary types of connections were utilized that did not deliver uninterrupted audio, such as dial-up internet or lesser bandwidth connections, but there is now an increasing demand for high-quality audio streaming.

Audio streaming is a technique that allows you to stream audio files to your computer over the Internet, such as music or voice-overs. If you wish to listen to music or any other type of audio, you must first download an audio file in a format such as MP3, WAV, or WMA. In the case of audio streaming, however, there is no need to first download the entire audio file. The audio file is sent in tiny packets via audio streaming. When the data is received, it is delayed for a few seconds before being played again. As the audio plays, more info is always arriving. You will hear the audio as long as there is a consistent stream of these packets supplied to your computer/mobile phone.

What's inside a VMR industry report?

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Global Audio Streaming Market Overview

During the projected period, the rising popularity of digital platforms and the increasing usage of smart devices are expected to have a beneficial impact on industry growth. On platforms that provide music streaming services, users can listen to audio, and podcasts, and see music videos. Furthermore, these platforms provide features such as song suggestions, automatic playlist customization, and hassle-free accessibility on apps and browsers, all of which are likely to attract end-user attention during the forecast period. The market is being pushed even further by an increase in podcast genres on these platforms. To prevent the virus from spreading, the majority of countries affected by COVID-19 have declared lockdowns.

As a result, the number of users that engage in live streaming on platforms like YouTube and Instagram has increased. The revenue from online music subscriptions grew year over year in the first quarter of 2020, according to the China-based Tencent Music Entertainment (TME) business. In addition, the number of people who pay for music online has increased by almost. Furthermore, the market is being propelled forward by the rising popularity of live streaming and the availability of local content on online platforms. The increase in the number of service suppliers and the widespread use of smartphones around the world are boosting industry growth.

Furthermore, to get a competitive advantage over competitors, leading market participants are working on the integration of sophisticated technologies such as 5G for streaming, Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR), holographic, and Artificial Intelligence (AI) into their music streaming platforms. MelodyVR, a virtual reality music platform, has amassed a library of live events that can be viewed on VR headsets such as the Oculus Go and Samsung Gear VR, as well as Android and iPhone devices via its app. Meanwhile, Deezer, a French music streaming service, offers clients a total immersion AR music experience through a Snapchat lens.

Global Audio Streaming Market: Segmentation Analysis

The Global Audio Streaming Market is Segmented on the basis of Platform, End Services, And Geography.

Audio Streaming Market, By Platform

  • Smartphones
  • Laptops & Desktops
  • Tablets

Based on Platform, The market is segmented into Smartphones, Laptops & Desktops, and Tablets. During the forecast period, Smartphones are expected to see the fastest growth. The increase in the number of service providers and the widespread use of smartphones around the globe are propelling industry growth. In addition, prominent market players are concentrating on the integration of modern innovations such as 5G for streaming and Augmented Reality.

Audio Streaming Market, By End Services

  • Subscription-Based Services
  • Ad-Supported Services

Based on End Services, The market is segmented into Subscription-Based Services and Ad-Supported Services. During the forecast period, the Subscription-based services segment is expected to see the fastest growth. Music streaming services such as Apple Music, Spotify, and others offer millions of soundtracks available for immediate streaming. The audio streaming smart device curates the music playlist based on the genres selected.

Audio Streaming Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the world
  • On the basis of Geography, The Global Audio Streaming Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world. Because of the high adoption rate of digital music and the availability of resources that provide customers with an excellent streaming experience, North America is likely to lead the global industry in terms of growth. In addition, advanced data services such as 4g and fast internet access in the region help it. On the strength of increasing acceptance rates of apps like Saavan and Gaana, regions like China are experiencing tremendous market expansion.

Key Players

  • The "Global Audio Streaming Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market including some of the major players such as
  • Apple Inc, Spotify, Netflix, Deezer, iHeartRadio, Pandora, Gaana, NetEase, YouTube, SoundCloud.

Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

Key Developments

  • In July 2020, Spotify has expanded its operations to include Albania, Belarus, Bosnia and Herzegovina, Croatia, Kazakhstan, Kosovo, Moldova, Montenegro, North Macedonia, Serbia, Slovenia, and Ukraine, as well as 12 other European nations.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL AUDIO STREAMING MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL AUDIO STREAMING MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porters Five Force Model
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 GLOBAL AUDIO STREAMING MARKET, BY PLATFORM

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Smartphones
  • 5.3 Laptops & Desktops
  • 5.4 Tablets

6 GLOBAL AUDIO STREAMING MARKET, BY END SERVICES

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Subscription-Based Services
  • 6.3 Ad-Supported Services

7 GLOBAL AUDIO STREAMING MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 Overview
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 U.K.
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Rest of the World
    • 7.5.1 Latin America
    • 7.5.2 Middle East & Africa

8 GLOBAL AUDIO STREAMING MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Company Market Ranking
  • 8.3 Key Development Strategies

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 Apple Inc
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Financial Performance
    • 9.1.3 Product Outlook
    • 9.1.4 Key Developments
  • 9.2 Spotify
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Financial Performance
    • 9.2.3 Product Outlook
    • 9.2.4 Key Developments
  • 9.3 Netflix
    • 9.3.1 Overview
    • 9.3.2 Financial Performance
    • 9.3.3 Product Outlook
    • 9.3.4 Key Developments
  • 9.4 Deezer
    • 9.4.1 Overview
    • 9.4.2 Financial Performance
    • 9.4.3 Product Outlook
    • 9.4.4 Key Developments
  • 9.5 iHeartRadio
    • 9.5.1 Overview
    • 9.5.2 Financial Performance
    • 9.5.3 Product Outlook
    • 9.5.4 Key Developments
  • 9.6 Pandora
    • 9.6.1 Overview
    • 9.6.2 Financial Performance
    • 9.6.3 Product Outlook
    • 9.6.4 Key Developments
  • 9.7 Gaana
    • 9.7.1 Overview
    • 9.7.2 Financial Performance
    • 9.7.3 Product Outlook
    • 9.7.4 Key Developments
  • 9.8 NetEase
    • 9.8.1 Overview
    • 9.8.2 Financial Performance
    • 9.8.3 Product Outlook
    • 9.8.4 Key Developments
  • 9.9 SoundCloud
    • 9.9.1 Overview
    • 9.9.2 Financial Performance
    • 9.9.3 Product Outlook
    • 9.9.4 Key Developments
  • 9.10 YouTube
    • 9.10.1 Overview
    • 9.10.2 Financial Performance
    • 9.10.3 Product Outlook
    • 9.10.4 Key Developments

10 Appendix

  • 10.1 Related Research
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