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위성 모빌리티 : 리서치 서브스크립션

Satellite Mobility Research Subscription

발행정보: | 리서치사: Analysys Mason | 페이지 정보: 영문

    
    
    


※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

개요

이동중인 비행기·선박·차량에 접속하는 것이 오늘날 대부분의 정지궤도 위성(GEO)용 투자 계획의 근본적인 성장 기회입니다. Starlink, SES mPower, Eutelsat OneWeb, Amazon Kuiper 등도 성공을 위한 중요한 컴포넌트로서 이동중 커넥티비티에 의존하고 있습니다.

이 서비스에서는 기존 에코시스템이 변혁적 비정지궤도(NGSO) 서비스에 직면함에 따라 실시간으로 발생하고 있는 시장 역학에 대해 조사하고 있습니다. 또한 기업이 생존으로부터 번영으로 이동하기 위해 지금 내려야 할 결단에 대해 탐구합니다.

테마 :

  • 1Mbps초 대역의 수익화 : 위성 인프라를 이용하여 접속 벤더로부터 솔루션 프로바이더로의 전환을 도모한다.
  • 다차원 네트워크 : 대역·궤도·소유 형태를 넘어 '이동하는 사물'과 '우주에 있는 사물'을 접속하기 위해 무엇이 필요한지 살펴본다.
  • 자율주행차 : 유리한 자율주행차 시장에서 위성 기반·커넥티비티가 담당하는 역할.

이 서비스에서 답변된 질문 :

  • 매출 기회는 얼마나 큰가?
  • Starlink가 이미 해상저궤도(LEO) 접속의 경쟁에서 승리하는 가운데 다른 LEO 프로바이더가 참여할 여지는 있는가?
  • 서비스 프로바이더는 우주 공간에 자산을 소유하지 않고도 생존(그리고 번창)할 수 있는가?
  • 어떤 비즈니스 모델이 여객 접속 체험에서 승리하는가?
  • 이동중 위성 접속에 관한 그린필드 기회는 어디에 있는가?

Analysys Mason의 12개월간 리서치 서브스크립션에는 Analysys Mason의 전문가 및 디지털 컨텐츠에 대한 액세스가 포함됩니다. :

KSA 24.06.20

Overview

Connecting planes, ships and vehicles on the move is the growth opportunity underlying most geostationary (GEO) investment plans today. Starlink, SES's mPower, Eutelsat's OneWeb, Amazon Kuiper and others are also relying on connectivity on the move as a key building block for their success.

This programme explores the dynamics occurring in real time as legacy ecosystems are confronted with transformative non-geostationary orbit (NGSO) offerings. Explore the decisions that must be made now for players to move from survive to thrive.

Themes:

  • Monetisation beyond the megabit per second. Using satellite infrastructure to navigate the transformation from connectivity vendor to solution provider.
  • Multi-dimensional networks. Exploring what is required to connect things on the move with what is up in space across bands, orbits and owners.
  • Autonomous vehicles. The role that satellite-based connectivity will play in the lucrative autonomous vehicles market.

Questions answered:

  • How big is the revenue opportunity?
  • Has Starlink already won the competition for maritime low-Earth orbit (LEO) connectivity and is there room for multiple LEO providers?
  • Can service providers survive (and thrive) without owning assets in space?
  • Which business models are winning the connected passenger experience?
  • Where are the greenfield opportunities for satellite connectivity on the move?

An Analysys Mason 12-month research subscription includes access to our experts and digital content:

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