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세계의 제품 정보 관리(PIM) 시장 규모 조사 : 배포, 기업 유형, 최종 사용자 및 지역별 예측(2022-2032년)

Global Product Information Management Market Size study, by Deployment, By Enterprise Type, By End-user and Regional Forecasts 2022-2032

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 200 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 제품 정보 관리(PIM) 시장은 2023년 약 13억 달러 규모에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간인 2024년부터 2032년까지 10.80% 이상의 견조한 성장률을 나타낼 것으로 전망됩니다. 제품 정보 관리(PIM) 솔루션은 기업의 제품 정보를 통합 및 관리하고 제품 데이터를 통일되고 정확하게 표현할 수 있도록 설계된 프로세스와 도구를 포함하며, 중앙 집중식 플랫폼을 제공함으로써 기업이 제품 및 서비스에 대한 종합적인 데이터를 효율적으로 수집할 수 있도록 지원합니다. 효율적으로 수집할 수 있도록 합니다. PIM은 크기, 성분, 무게, 색상, 사양과 같은 복잡한 제품 세부 정보 관리를 간소화하여 중앙 집중식 플랫폼을 필요로 하는 소매업체, 제조업체, 도매업체 및 유통업체들의 진화하는 요구에 부응할 수 있도록 지원합니다. PIM은 데이터의 일관성과 품질을 유지하면서 여러 소스의 상품 데이터를 단일 리포지토리로 통합하여 내부 및 외부 마케팅 프로세스를 간소화하는 한편, 여러 소스의 상품 데이터를 통합하여 데이터 일관성을 유지합니다. 이처럼 다양한 업계에서 PIM 솔루션을 도입해 고객 경험을 개선하고 옴니채널 전략을 최적화하는 데 도움을 주고 있습니다. 고객 경험을 향상시키기 위해 전자상거래와 증강현실(AR) 기술을 통합하는 것은 세계 제품 정보 관리(PIM) 시장의 성장에 있어 중요한 트렌드입니다.

또한, 디지털 상거래로 인한 데이터 관리의 복잡성은 PIM 솔루션에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. 온라인 판매가 확대됨에 따라 기업들은 고객의 요구에 부응하기 위해 실시간 제품 정보를 제공하는 ERP, 공급망, CRM과 같은 효율적인 시스템을 필요로 하고 있습니다. 복잡한 제품 카탈로그를 보유한 기업들은 여러 채널에 걸쳐 데이터 생성, 유지보수 및 게시를 간소화하는 PIM을 찾고 있으며, PIM은 데이터 배포를 단순화하기 때문에 방대한 제품 컨텐츠를 관리하는 데 매력적이며, 디지털 상거래의 복잡한 데이터를 처리하기 위해 PIM을 채택하는 데 박차를 가하고 있습니다. 채택에 박차를 가하고 있습니다. 또한, 중앙 집중식 데이터 관리 도구에 대한 수요가 급증하고 첨단 기술에 대한 투자가 증가함에 따라 세계 제품 정보 관리(PIM) 시장의 다양한 성장 기회가 창출되고 있습니다. 이러한 성장의 배경에는 팀의 생산성 향상, 제품 데이터의 효과적인 관리, 원활한 데이터 신디케이션, 전자상거래 부문의 번영에 대한 대응의 필요성이 있습니다. 이러한 요인들이 종합적으로 작용하여 다양한 지역에서 PIM 시장 확대에 기여하고 있습니다. 그러나 데이터 보안 및 프라이버시 위험에 대한 우려, 산업 및 지역별로 상이한 데이터 및 정부 규제는 2022년부터 2032년까지 시장 성장을 저해하는 요인으로 작용할 것으로 예상됩니다.

세계 제품 정보 관리(PIM) 시장 조사에서 고려한 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 유럽, 중남미, 기타 지역으로, 2023년에는 북미가 시장 점유율을 차지했는데, 이는 주로 전자상거래 활동의 급격한 증가에 기인합니다. 이러한 추세는 전반적인 고객 경험을 개선하기 위한 제품 정보 관리 소프트웨어에 대한 수요 증가로 이어지고 있습니다. 미국 인구조사국에 따르면, 2023년 전자상거래 매출은 약 1조 1,187억 달러로 2022년 대비 7.6% 증가했으며, 2023년 전자상거래 매출은 전체 매출의 15.4%를 차지해 2022년 14.7%에서 성장세를 보일 전망입니다. 북미의 주요 시장 기업의 존재감은 시장 성장을 더욱 촉진할 것으로 보입니다. 소매 및 전자상거래 부문에서 이 소프트웨어의 광범위한 채택은 미국, 캐나다 등 북미의 국가들에서 전자상거래 판매를 촉진하는 데 매우 중요한 역할을 하고 있습니다.

목차

제1장 세계의 제품 정보 관리(PIM) 시장 정의와 조사의 전제조건

  • 조사 목적
  • 시장의 정의
  • 조사의 전제조건
    • 포함 사항 및 제외 사항
    • 제한 사항
    • 공급측 분석
      • 가용성
      • 인프라
      • 규제 환경
      • 시장 경쟁
      • 경제성(소비자 시점)
    • 수요측 분석
      • 규제 프레임워크
      • 기술 진보
      • 친환경
      • 소비자 의식과 수용
  • 조사 방법
  • 조사 대상년도
  • 통화 환산율

제2장 주요 요약

  • 세계의 제품 정보 관리(PIM) 시장 규모와 예측(2022년-2032년)
  • 지역별 개요
  • 부문별 개요
    • 전개 형태별
    • 기업 유형별
    • 최종사용자별
  • 주요 동향
  • 경기후퇴의 영향
  • 애널리스트의 결론 및 제안

제3장 세계의 제품 정보 관리(PIM) 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장이 해결해야 할 과제
  • 시장 기회

제4장 세계의 제품 정보 관리(PIM) 시장 산업 분석

  • Porter's Five Forces 모델
    • 공급 기업의 교섭력
    • 바이어의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
    • Porter's Five Forces 모델에 대한 미래적 접근
    • Porter's Five Forces의 영향 분석
  • PESTEL 분석
    • 정치
    • 경제
    • 사회
    • 기술
    • 환경
    • 법률
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • 파괴적 동향
  • 업계 전문가의 견해
  • 애널리스트의 결론 및 제안

제5장 세계의 제품 정보 관리(PIM) 시장 규모와 예측 : 전개 형태별, 2022-2032년

  • 클라우드
  • 온프레미스

제6장 세계의 제품 정보 관리(PIM) 시장 규모와 예측 : 기업 유형별, 2022-2032년

  • 중소기업
  • 대기업

제7장 세계의 제품 정보 관리(PIM) 시장 규모와 예측 : 최종사용자별, 2022-2032년

  • 소매 및 E-Commerce
  • 제조업
  • IT 및 통신
  • 헬스케어
  • 자동차
  • 기타

제8장 세계의 제품 정보 관리(PIM) 시장 규모와 예측 : 지역별, 2022-2032년

  • 북미의 제품 정보 관리(PIM) 시장
    • 미국
      • 전개 내역 규모·예측, 2022-2032년
      • 기업 유형 내역 규모·예측, 2022-2032년
      • 최종사용자 내역 규모·예측, 2022-2032년
    • 캐나다의 제품 정보 관리(PIM) 시장
  • 유럽의 제품 정보 관리(PIM) 시장
    • 영국의 제품 정보 관리(PIM) 시장
    • 독일의 제품 정보 관리(PIM) 시장
    • 프랑스의 제품 정보 관리(PIM) 시장
    • 스페인의 제품 정보 관리(PIM) 시장
    • 이탈리아의 제품 정보 관리(PIM) 시장
    • 기타 유럽의 제품 정보 관리(PIM) 시장
  • 아시아태평양 제품 정보 관리(PIM) 시장
    • 중국의 제품 정보 관리(PIM) 시장
    • 인도의 제품 정보 관리(PIM) 시장
    • 일본의 제품 정보 관리(PIM) 시장
    • 호주의 제품 정보 관리(PIM) 시장
    • 한국의 제품 정보 관리(PIM) 시장
    • 기타 아시아태평양의 제품 정보 관리(PIM) 시장
  • 라틴아메리카의 제품 정보 관리(PIM) 시장
    • 브라질의 제품 정보 관리(PIM) 시장
    • 멕시코의 제품 정보 관리(PIM) 시장
    • 기타 라틴아메리카의 제품 정보 관리(PIM) 시장
  • 중동 및 아프리카의 제품 정보 관리(PIM) 시장
    • 사우디아라비아의 제품 정보 관리(PIM) 시장
    • 남아프리카공화국의 제품 정보 관리(PIM) 시장
    • 기타 중동 및 아프리카의 제품 정보 관리(PIM) 시장

제9장 경쟁 정보

  • 주요 기업의 SWOT 분석
  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • Akeneo(France)
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터 입수가 가능한 경우)
      • 제품 개요
      • 시장 전략
    • Informatica Inc.(Germany)
    • Magnitude Software, Inc.(Agility Multichannel)(Sweden)
    • IBM Corporation(U.K.)
    • Inriver AB(Germany)
    • Salsify Inc.(U.S.)
    • Syndigo LLC(U.S.)
    • SAP SE(Germany)
    • Stibo Systems(U.S.)
    • Pimcore(U.S.)

제10장 조사 과정

  • 조사 과정
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 검증
    • 출판
  • 조사 속성
LSH 24.06.27

Global Product Information Management Market is valued approximately USD 1.3 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 10.80% over the forecast period 2024-2032. Product information management (PIM) solutions encompass processes and tools designed to consolidate and oversee a company's product information, ensuring a unified and precise representation of product data. PIM enables businesses to efficiently gather comprehensive data about their products and services by providing a centralized platform. This approach facilitates the maintenance of uniform and high-quality product information across all customer touchpoints, promoting better customer experiences and operational efficiency. PIM simplifies the management of complex product details like size, ingredients, weight, colors, and specifications, catering to the evolving needs of retailers, manufacturers, and wholesalers who require a centralized platform. PIM maintains data consistency and quality while streamlining internal and external marketing processes by consolidating product data from multiple sources into a single repository. This growing adoption of PIM solutions across various industries leads to improved customer experiences and optimized omnichannel strategies. The increasing integration of augmented reality technology with e-commerce to improve customer experience is a key trend for the growth of the Global Product Information Management Market.

Additionally, the increasing complexity of managing data from digital commerce is driving demand for PIM solutions. As online sales grow, businesses need efficient systems like ERP, supply chain, and CRM to provide real-time product information to meet customer demands. With intricate product catalogs, companies seek PIM to streamline creation, maintenance, and publication of data across multiple channels. PIM simplifies data distribution, making it appealing for managing vast product content, fueling its adoption to handle digital commerce data complexities. Moreover, the surge in demand for centralized data management tools, as well as rising investment in advanced technologies is leveraging various growth opportunities for the Global Product Information Management Market. This surge is fueled by the imperative to enhance team productivity, effectively manage product data, enable seamless data syndication, and capitalize on the flourishing eCommerce sector. These factors collectively contribute to the expansion of the PIM market across various regions. However, concern related to data security and privacy risks, along with varied data and government regulations across industries and regions is anticipated to stifle market growth between 2022 and 2032.

The key regions considered for the Global Product Information Management Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2023, North America dominated the market share, primarily driven by the surge in e-commerce activities witnessed. This trend has led to a heightened demand for product information management software, aimed at enhancing the overall customer experience. According to the United States Census Bureau, the total e-commerce sales for 2023 reached approximately USD 1,118.7 billion, marking a 7.6 percent increase compared to 2022. E-commerce sales constituted 15.4 percent of total sales in 2023, reflecting a growth from 14.7 percent in 2022. The strong presence of key market players in North America is poised to further propel the market's growth. The widespread adoption of this software within the retail and e-commerce sectors is playing a pivotal role in driving e-commerce sales in countries like the U.S. and Canada across the North American region.

Major market player included in this report are:

  • Akeneo (France)
  • Informatica Inc. (Germany)
  • Magnitude Software, Inc. (Agility Multichannel) (Sweden)
  • IBM Corporation (U.K.)
  • Inriver AB (Germany)
  • Salsify Inc. (U.S.)
  • Syndigo LLC (U.S.)
  • SAP SE (Germany)
  • Stibo Systems (U.S.)
  • Pimcore (U.S.)

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Deployment

  • Cloud
  • On-premise

By Enterprise Type

  • Small & Medium Enterprises
  • Large Enterprises

By End-user

  • Retail & E-commerce
  • Manufacturing
  • IT & Telecommunication
  • Healthcare
  • Automotive
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global Product Information Management Market Definition and Research Assumptions

  • 1.1. Research Objective
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Research Assumptions
    • 1.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 1.3.2. Limitations
    • 1.3.3. Supply Side Analysis
      • 1.3.3.1. Availability
      • 1.3.3.2. Infrastructure
      • 1.3.3.3. Regulatory Environment
      • 1.3.3.4. Market Competition
      • 1.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 1.3.4. Demand Side Analysis
      • 1.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 1.3.4.2. Technological Advancements
      • 1.3.4.3. Environmental Considerations
      • 1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Years Considered for the Study
  • 1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Global Product Information Management Market Size & Forecast (2022- 2032)
  • 2.2. Regional Summary
  • 2.3. Segmental Summary
    • 2.3.1. By Deployment
    • 2.3.2. By Enterprise Type
    • 2.3.3. By End-user
  • 2.4. Key Trends
  • 2.5. Recession Impact
  • 2.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 3. Global Product Information Management Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Challenges
  • 3.3. Market Opportunities

Chapter 4. Global Product Information Management Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Product Information Management Market Size & Forecasts by Deployment 2022-2032

  • 5.1. Cloud
  • 5.2. On-premise

Chapter 6. Global Product Information Management Market Size & Forecasts by Enterprise Type 2022-2032

  • 6.1. Small & Medium Enterprises
  • 6.2. Large Enterprises

Chapter 7. Global Product Information Management Market Size & Forecasts by End-user 2022-2032

  • 7.1. Retail & E-commerce
  • 7.2. Manufacturing
  • 7.3. IT & Telecommunication
  • 7.4. Healthcare
  • 7.5. Automotive
  • 7.6. Others

Chapter 8. Global Product Information Management Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 8.1. North America Product Information Management Market
    • 8.1.1. U.S. Product Information Management Market
      • 8.1.1.1. Deployment breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.2. Enterprise Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.3. End-user breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 8.1.2. Canada Product Information Management Market
  • 8.2. Europe Product Information Management Market
    • 8.2.1. U.K. Product Information Management Market
    • 8.2.2. Germany Product Information Management Market
    • 8.2.3. France Product Information Management Market
    • 8.2.4. Spain Product Information Management Market
    • 8.2.5. Italy Product Information Management Market
    • 8.2.6. Rest of Europe Product Information Management Market
  • 8.3. Asia-Pacific Product Information Management Market
    • 8.3.1. China Product Information Management Market
    • 8.3.2. India Product Information Management Market
    • 8.3.3. Japan Product Information Management Market
    • 8.3.4. Australia Product Information Management Market
    • 8.3.5. South Korea Product Information Management Market
    • 8.3.6. Rest of Asia Pacific Product Information Management Market
  • 8.4. Latin America Product Information Management Market
    • 8.4.1. Brazil Product Information Management Market
    • 8.4.2. Mexico Product Information Management Market
    • 8.4.3. Rest of Latin America Product Information Management Market
  • 8.5. Middle East & Africa Product Information Management Market
    • 8.5.1. Saudi Arabia Product Information Management Market
    • 8.5.2. South Africa Product Information Management Market
    • 8.5.3. Rest of Middle East & Africa Product Information Management Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Key Company SWOT Analysis
  • 9.2. Top Market Strategies
  • 9.3. Company Profiles
    • 9.3.1. Akeneo (France)
      • 9.3.1.1. Key Information
      • 9.3.1.2. Overview
      • 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4. Product Summary
      • 9.3.1.5. Market Strategies
    • 9.3.2. Informatica Inc. (Germany)
    • 9.3.3. Magnitude Software, Inc. (Agility Multichannel) (Sweden)
    • 9.3.4. IBM Corporation (U.K.)
    • 9.3.5. Inriver AB (Germany)
    • 9.3.6. Salsify Inc. (U.S.)
    • 9.3.7. Syndigo LLC (U.S.)
    • 9.3.8. SAP SE (Germany)
    • 9.3.9. Stibo Systems (U.S.)
    • 9.3.10. Pimcore (U.S.)

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes
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