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세계의 AI 아바타 시장 규모 분석 : 제품별, 카테고리별, 업종별, 지역별 예측(2025-2035년)

Global AI Avatar Market Size Study & Forecast, by Product, Category, Industry Vertical, and Regional Forecasts 2025-2035

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 285 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 AI 아바타 시장은 2024년에 약 272억 5,000만 달러로 평가되며, 예측 기간인 2025-2035년에 49.80%의 CAGR로 현저한 확대가 전망되고 있습니다. AI 아바타는 인공지능을 탑재한 디지털 의인화 인터페이스이며, 각 업계의 커뮤니케이션과 인터랙션 패러다임에 혁명을 가져오고 있습니다. 실시간 감정 반응, 얼굴 인식, 문맥에 따른 발화가 가능한 이들 아바타는 사용자 경험을 재구성할 뿐만 아니라 인간과 기계의 상호작용을 재구성하고 있습니다. 급속한 디지털화와 AI 기반 고객 참여 도구의 확산에 따라 AI 아바타에 대한 전 세계 수요는 급격히 증가하고 있습니다. 가상 환경, 몰입형 경험, 메타버스 플랫폼에 대한 투자 증가는 이 시장의 성장을 가속하는 데 매우 중요하며, AI 아바타는 미래의 디지털 신원와 자동화 프레임워크의 핵심이 될 것입니다.

고객 서비스, 교육, 엔터테인먼트, 의료 분야에서 AI 아바타의 채택이 급증하고 있는 것은 AI 아바타가 고객 서비스, 교육, 엔터테인먼트, 의료 분야에서 혁신적인 영향을 미치고 있기 때문입니다. 이러한 아바타는 가상 비서, 브랜드 담당자, 교육 촉진자 역할을 수행하며, 개인화된 대화와 함께 업무를 간소화할 수 있습니다. 예를 들어 소매업과 은행업에 종사하는 대기업은 고객 경험을 개선하고 업무 오버헤드를 줄이기 위해 대화형 디지털 아바타를 도입하고 있습니다. 아바타는 다국어 대화로 사용자를 매료시키고, 공감을 불러일으키며, 24시간 365일 일관된 지원을 제공할 수 있으므로 현대 비즈니스 생태계에 필수적인 존재가 되었습니다. 한편, 정제된 AI와 실시간 렌더링 기술은 아바타의 능력을 더욱 강화하여 초현실적이고 확장 가능한 가상 인격의 기회를 창출하고 있습니다. 그러나 데이터 프라이버시, AI의 윤리적 사용, 강력한 백엔드 인프라의 필요성 등 여러 가지 문제들이 특정 지역에서의 채택을 저해할 수 있습니다.

지역별로는 북미가 2024년 AI 아바타 시장을 주도하고 2035년까지 그 우위를 유지할 것으로 예측됩니다. 이 지역의 기술적 성숙도, 가상 에이전트의 조기 도입, 하이테크 대기업의 강력한 발판, AI 투자 증가로 인해 아바타를 배치할 수 있는 비옥한 토양이 조성되고 있습니다. 실리콘밸리의 혁신 환경은 디지털 휴먼 테크놀러지에 특화된 스타트업에 대한 막대한 자금 지원과 함께 이 지역 시장 지위를 더욱 강화하고 있습니다. 한편, 아시아태평양은 예측 기간 중 가장 빠른 성장세를 보일 것으로 예측됩니다. 중국, 일본, 한국 등의 국가들은 가상 인간 연구, 메타버스 개발, AI 기반 E-Commerce 플랫폼에서 큰 진전을 보이고 있습니다. 또한 이 지역의 젊은 층의 확대, 모바일 우선주의, 인터랙티브 학습 및 디지털 인플루언서에 대한 수요가 급증하면서 AI 아바타의 채택을 촉진하고 있습니다. 엄격한 데이터 거버넌스와 강력한 미디어 제작 생태계를 갖춘 유럽은 아바타의 혁신과 윤리적 AI 활용에 있으며, 중요한 후보지로 떠오르고 있습니다.

이 보고서의 목적은 최근 수년간 다양한 부문 및 국가별 시장 규모를 파악하고 향후 수년간 시장 규모를 예측하는 것입니다. 이 보고서는 분석 대상 국가의 산업의 질적 및 양적 측면을 모두 포함하도록 설계되었습니다. 또한 시장의 미래 성장을 규정하는 촉진요인 및 과제와 같은 중요한 측면에 대한 자세한 정보를 제공합니다. 또한 주요 기업의 경쟁 구도와 제품 제공에 대한 상세한 분석과 함께 이해관계자가 투자할 수 있는 미시적 시장에서의 잠재적 기회도 포함하고 있습니다. 시장의 세부 부문과 하위 부문은 다음과 같습니다.

목차

제1장 세계의 AI 아바타 시장 : 분석 범위·방법

  • 분석 목적
  • 분석 방법
    • 예측 모델
    • 탁상 분석
    • 톱다운과 보텀업 어프로치
  • 분석 속성
  • 분석 범위
    • 시장 정의
    • 시장 세분화
  • 분석 전제조건
    • 포함과 제외
    • 제한 사항
    • 분석 대상 기간

제2장 개요

  • CEO/CXO 입장
  • 전략적 인사이트
  • ESG 분석
  • 주요 분석 결과

제3장 세계의 AI 아바타 시장 : 역학 분석

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장이 해결해야 할 과제
  • 시장 기회

제4장 세계의 AI 아바타 산업 분석

  • Porter's Five Forces 분석
    • 바이어의 교섭력
    • 공급업체의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간 경쟁 관계
  • Porter's Five Forces : 예측 모델(2024-2035년)
  • PESTEL 분석
    • 정치적
    • 경제적
    • 사회적
    • 기술적
    • 환경 적
    • 법적
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략(2025년)
  • 시장 점유율 분석(2024-2025년)
  • 세계의 가격 분석과 동향(2025년)
  • 애널리스트의 제안과 결론

제5장 세계의 AI 아바타 시장 규모·예측 : 제품별(2025-2035년)

  • 시장 개요
  • 세계의 AI 아바타 시장 실적 : 잠재력 분석(2025년)
  • 인터랙티브 디지털 아바타
    • 주요 국가별 추정과 예측(2024-2035년)
    • 시장 규모 분석 : 지역별(2025-2035년)
  • 비인터랙티브 디지털 아바타
    • 주요 국가별 추정과 예측(2024-2035년)
    • 시장 규모 분석 : 지역별(2025-2035년)

제6장 세계의 AI 아바타 시장 규모·예측 : 카테고리별(2025-2035년)

  • 시장 개요
  • 세계의 AI 아바타 시장 실적 : 잠재력 분석(2025년)
  • 2D 아바타
    • 주요 국가별 추정과 예측(2024-2035년)
    • 시장 규모 분석 : 지역별(2025-2035년)
  • 3D 아바타
    • 주요 국가별 추정과 예측(2024-2035년)
    • 시장 규모 분석 : 지역별(2025-2035년)

제7장 세계의 AI 아바타 시장 규모·예측 : 지역별(2025-2035년)

  • 지역 시장 스냅숏
  • 주요 선진국·신흥 국가
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
  • 중동 및 아프리카
    • 아랍에미리트
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제8장 경쟁 정보

  • 주요 시장의 전략
  • Microsoft Corporation
    • 기업 개요
    • 주요 임원
    • 기업의 스냅숏
    • 재무 실적(데이터의 가용성에 따라 제공)
    • 제품/서비스 포트
    • 최근 개발
    • 시장 전략
    • SWOT 분석
  • NVIDIA Corporation
  • Google LLC
  • Meta Platforms Inc.
  • Amazon Web Services Inc.
  • Soul Machines Ltd.
  • Hour One AI
  • ObEN Inc.
  • DeepBrain AI
  • Synthesia
  • Tafi Avatars
  • UneeQ
  • Pinscreen
  • Inworld AI
  • Reallusion Inc.
KSA 25.07.01

The Global AI Avatar Market is valued approximately at USD 27.25 billion in 2024 and is expected to expand at a remarkable CAGR of 49.80% over the forecast period 2025-2035. An AI Avatar, the digitally personified interface powered by artificial intelligence, is revolutionizing communication and interaction paradigms across industries. These avatars, capable of real-time emotional responses, facial recognition, and contextual speech, are not only reshaping user experiences but are also reimagining human-machine interactions. With rapid digitization and the proliferation of AI-driven customer engagement tools, the global demand for AI avatars has surged dramatically. Increasing investments in virtual environments, immersive experiences, and metaverse platforms have been pivotal in propelling the growth of this market, making AI avatars a cornerstone of future digital identity and automation frameworks.

The exponential rise in adoption of AI avatars can be attributed to their transformative impact across customer service, education, entertainment, and healthcare sectors. These avatars serve as virtual assistants, brand representatives, and training facilitators, streamlining operations while personalizing interactions. For instance, major retail and banking players are deploying interactive digital avatars to elevate customer experiences and reduce operational overhead. The ability of avatars to engage users in multilingual conversations, simulate empathy, and provide consistent 24/7 support makes them indispensable in the modern business ecosystem. Meanwhile, generative AI and real-time rendering technologies have further bolstered their capabilities, creating opportunities for hyper-realistic and scalable virtual personalities. However, challenges such as data privacy, ethical use of AI, and the need for robust backend infrastructure may impede adoption in certain regions.

Regionally, North America commanded the AI Avatar Market in 2024 and is expected to maintain its dominance through 2035. The region's technological maturity, early adoption of virtual agents, strong foothold of tech giants, and rising AI investments create a fertile ground for avatar deployment. Silicon Valley's innovation landscape, coupled with substantial funding for startups specializing in digital human technology, further strengthens the region's market position. On the other hand, Asia Pacific is anticipated to exhibit the fastest growth during the forecast period. Countries such as China, Japan, and South Korea are making massive strides in virtual human research, metaverse development, and AI-enabled e-commerce platforms. Additionally, the region's expanding youth demographic, mobile-first behavior, and burgeoning demand for interactive learning and digital influencers are catalyzing the adoption of AI avatars. Europe, with its stringent data governance and strong media production ecosystem, is also emerging as a key contender in avatar innovation and ethical AI use.

Major market players included in this report are:

  • Microsoft Corporation
  • NVIDIA Corporation
  • Google LLC
  • Meta Platforms Inc.
  • Amazon Web Services Inc.
  • Soul Machines Ltd.
  • Hour One AI
  • ObEN Inc.
  • DeepBrain AI
  • Synthesia
  • Tafi Avatars
  • UneeQ
  • Pinscreen
  • Inworld AI
  • Reallusion Inc.

Global AI Avatar Market Report Scope:

  • Historical Data - 2023, 2024
  • Base Year for Estimation - 2024
  • Forecast period - 2025-2035
  • Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
  • Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analysts' working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values for the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within the countries involved in the study. The report also provides detailed information about crucial aspects, such as driving factors and challenges, which will define the future growth of the market. Additionally, it incorporates potential opportunities in micro-markets for stakeholders to invest, along with a detailed analysis of the competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segments of the market are explained below:

By Product:

  • Interactive Digital Avatar
  • Non-interactive Digital Avatar

By Category:

  • 2D Avatar
  • 3D Avatar

By Industry Vertical:

  • BFSI
  • Healthcare
  • Retail & E-commerce
  • Education
  • Media & Entertainment
  • IT & Telecommunication
  • Travel & Hospitality
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • UAE
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East & Africa

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2025 to 2035.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global AI Avatar Market Report Scope & Methodology

  • 1.1. Research Objective
  • 1.2. Research Methodology
    • 1.2.1. Forecast Model
    • 1.2.2. Desk Research
    • 1.2.3. Top-Down and Bottom-Up Approach
  • 1.3. Research Attributes
  • 1.4. Scope of the Study
    • 1.4.1. Market Definition
    • 1.4.2. Market Segmentation
  • 1.5. Research Assumption
    • 1.5.1. Inclusion & Exclusion
    • 1.5.2. Limitations
    • 1.5.3. Years Considered for the Study

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. CEO/CXO Standpoint
  • 2.2. Strategic Insights
  • 2.3. ESG Analysis
  • 2.4. Key Findings

Chapter 3. Global AI Avatar Market Forces Analysis

  • 3.1. Market Forces Shaping The Global AI Avatar Market 2024-2035
  • 3.2. Drivers
    • 3.2.1. Rising Demand for Personalized Virtual Assistants
    • 3.2.2. Integration with Metaverse and Immersive Platforms
  • 3.3. Restraints
    • 3.3.1. Data Privacy and Security Concerns
    • 3.3.2. High Implementation and Maintenance Costs
  • 3.4. Opportunities
    • 3.4.1. Expansion in Emerging Economies
    • 3.4.2. Advances in Real-Time Rendering & Generative AI

Chapter 4. Global AI Avatar Industry Analysis

  • 4.1. Porter's Five Forces Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Porter's Five Forces Forecast Model 2024-2035
  • 4.3. PESTEL Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economic
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
    • 4.3.5. Environmental
    • 4.3.6. Legal
  • 4.4. Top Investment Opportunities
  • 4.5. Top Winning Strategies 2025
  • 4.6. Market Share Analysis 2024-2025
  • 4.7. Global Pricing Analysis and Trends 2025
  • 4.8. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global AI Avatar Market Size & Forecasts by Product 2025-2035

  • 5.1. Market Overview
  • 5.2. Global AI Avatar Market Performance - Potential Analysis 2025
  • 5.3. Interactive Digital Avatar
    • 5.3.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 5.3.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
  • 5.4. Non-interactive Digital Avatar
    • 5.4.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 5.4.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035

Chapter 6. Global AI Avatar Market Size & Forecasts by Category 2025-2035

  • 6.1. Market Overview
  • 6.2. Global AI Avatar Market Performance - Potential Analysis 2025
  • 6.3. 2D Avatar
    • 6.3.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 6.3.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
  • 6.4. 3D Avatar
    • 6.4.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 6.4.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035

Chapter 7. Global AI Avatar Market Size & Forecasts by Region 2025-2035

  • 7.1. AI Avatar Market, Regional Market Snapshot
  • 7.2. Top Leading & Emerging Countries
  • 7.3. North America AI Avatar Market
    • 7.3.1. U.S. AI Avatar Market
      • 7.3.1.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.3.1.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.3.2. Canada AI Avatar Market
      • 7.3.2.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.3.2.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
  • 7.4. Europe AI Avatar Market
    • 7.4.1. UK AI Avatar Market
      • 7.4.1.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.4.1.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.4.2. Germany AI Avatar Market
      • 7.4.2.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.4.2.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.4.3. France AI Avatar Market
      • 7.4.3.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.4.3.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.4.4. Spain AI Avatar Market
      • 7.4.4.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.4.4.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.4.5. Italy AI Avatar Market
      • 7.4.5.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.4.5.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.4.6. Rest of Europe AI Avatar Market
      • 7.4.6.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.4.6.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
  • 7.5. Asia Pacific AI Avatar Market
    • 7.5.1. China AI Avatar Market
      • 7.5.1.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.5.1.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.5.2. India AI Avatar Market
      • 7.5.2.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.5.2.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.5.3. Japan AI Avatar Market
      • 7.5.3.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.5.3.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.5.4. Australia AI Avatar Market
      • 7.5.4.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.5.4.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.5.5. South Korea AI Avatar Market
      • 7.5.5.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.5.5.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.5.6. Rest of APAC AI Avatar Market
      • 7.5.6.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.5.6.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
  • 7.6. Latin America AI Avatar Market
    • 7.6.1. Brazil AI Avatar Market
      • 7.6.1.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.6.1.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.6.2. Mexico AI Avatar Market
      • 7.6.2.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.6.2.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
  • 7.7. Middle East & Africa AI Avatar Market
    • 7.7.1. UAE AI Avatar Market
      • 7.7.1.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.7.1.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.7.2. Saudi Arabia AI Avatar Market
      • 7.7.2.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.7.2.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.7.3. South Africa AI Avatar Market
      • 7.7.3.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.7.3.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.7.4. Rest of Middle East & Africa AI Avatar Market
      • 7.7.4.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.7.4.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035

Chapter 8. Competitive Intelligence

  • 8.1. Top Market Strategies
  • 8.2. Microsoft Corporation
    • 8.2.1. Company Overview
    • 8.2.2. Key Executives
    • 8.2.3. Company Snapshot
    • 8.2.4. Financial Performance (Subject to Data Availability)
    • 8.2.5. Product/Services Portfolio
    • 8.2.6. Recent Developments
    • 8.2.7. Market Strategies
    • 8.2.8. SWOT Analysis
  • 8.3. NVIDIA Corporation
  • 8.4. Google LLC
  • 8.5. Meta Platforms Inc.
  • 8.6. Amazon Web Services Inc.
  • 8.7. Soul Machines Ltd.
  • 8.8. Hour One AI
  • 8.9. ObEN Inc.
  • 8.10. DeepBrain AI
  • 8.11. Synthesia
  • 8.12. Tafi Avatars
  • 8.13. UneeQ
  • 8.14. Pinscreen
  • 8.15. Inworld AI
  • 8.16. Reallusion Inc.
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