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중국의 미용 및 퍼스널케어 시장

Beauty and Personal Care in China

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 133 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

중국의 미용 및 퍼스널케어는 2023년에 완만한 성장이 계속된 후, 2024년에는 당시 소매액의 감소로 돌아왔습니다. 감소 배경에는 상호 관련된 몇 가지 요인이 있습니다. 첫째, 지속되는 경제적 과제로 인해 소비자 예산이 긴축되었고, 그 결과 특히 비필수품 미용 및 퍼스널케어 카테고리에서 보다 저렴한 대체품으로의 전환이 진행되었습니다. 이 동향은 특히 프리미엄 부문에서 두드러져 일부 소비자는 재량 지출을 축소했습니다.

이 보고서는 중국의 미용 및 퍼스널케어 시장을 조사했으며, 국가 수준 시장 규모 및 형상에 대한 종합적인 가이드를 제공합니다. 2020-2024년 최신 소매 판매 데이터를 제공하고 있으며, 성장을 견인하는 분야를 특정할 수 있습니다. 2029년까지의 예측은 시장이 어떻게 변화하는지를 보여줍니다.

대상 제품 : 아기 및 어린이용 제품, 목욕 및 샤워, 컬러 화장품, 데오도란트, 탈모제, 피부 화장품 미용 및 퍼스널케어, 향수, 헤어 케어, 매스 미용 및 퍼스널케어 A, 남성 정리, 오랄 케어, 오랄 케어(전동 칫솔 제외), 프리미엄 뷰티 및 퍼스널케어, 프레스티지 뷰티 및 퍼스널케어, 스킨 케어, 선 케어.

데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터.

이 보고서를 구입하는 이유

  • 미용 및 퍼스널케어 시장의 상세한 파악
  • 성장 분야를 확인하고 변화를 촉진하는 요인
  • 경쟁 환경, 시장의 주요 진출기업, 주요 브랜드
  • 5년간의 예측을 이용하여 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지를 평가합니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

시장 데이터

면책사항

출처

중국의 매스 뷰티 및 퍼스널케어

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 스킨케어는 선도를 유지하고 있지만, 성숙과 경제 상황에 시달리고 있습니다.
  • Proya Cosmetics는 혁신과 품질에 의해 상승 경향을 유지하고 있습니다.
  • 가격에 대한 민감성은 매스 부문내에서의 다운그레이드, 그리고 프리미엄으로부터 매스에의 다운그레이드에 연결됩니다.

전망 및 기회

  • 소비자 심리가 보다 긍정이 되면, 가치 성장에 대한 회귀 촉진
  • AI가 매스 뷰티 및 퍼스널케어 분야에 진출
  • 현지의 식재료 및 다기능 제품은 혁신에 있어서 2개의 요소

카테고리 데이터

중국의 프리미엄 뷰티 및 퍼스널케어

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 경기 침체에 따라 저렴한 대체품 탐구에 의해 매출 감소
  • L'Oreal은 시장의 과제에도 불구하고 점유율 확대
  • 핵심 소비자층은 프리미엄 미용 및 퍼스널케어 제품을 계속 중시

전망 및 기회

  • 모발 질 개선 수요 고조로, 프리미엄 헤어 케어는 강력한 성장 전망
  • 아기 및 아이용 상품의 프리미엄화의 가능성
  • 커스터마이즈 제품 및 자연파 제품 등의 혁신 전망

카테고리 데이터

중국의 유아용 제품

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 최대의 카테고리인 아기 및 아이용 선스크린의 세분화 증가
  • 상위 2사는 강력한 성장을 유지
  • 어머니와 아기의 가게를 희생해서 소매 전자상거래가 독점

전망 및 기회

  • 판매 수량은 안정적으로 추이할 전망이지만, 프리미엄화별 성장 전망
  • 혁신 및 마케팅이 국내 브랜드를 새로운 높이로 이끌 가능성
  • 보다 엄격한 기준에 의해 안전성은 유아용 제품 혁신의 최전선에 밀어 올려집니다.

카테고리 데이터

중국 목욕 및 샤워

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 신중하고 합리적인 구매 행동이 감소에 기여하고 있습니다.
  • Procter & Gamble은 상승 경향을 유지하고 광저우 블루문은 호조 유지
  • 소매 전자상거래의 대두는 멈출 수 없습니다.

전망 및 기회

  • 가격 경쟁과 인구 감소가 부정적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.
  • 향기, 지속가능성, 다기능 혁신이 카테고리의 진화에 영향을 미칩니다.
  • 목욕 및 샤워 세트의 대두 : 번들 판매가 매출을 늘리는 구조

카테고리 데이터

중국 컬러 화장품

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 얼굴의 메이크는 감소 경향에 역행하고 있어, 메이크의 좋은 베이스는 필수
  • L'Oreal은 Proya Cosmetics 등 국내 기업에 점유율을 빼앗기고 있습니다.
  • 소매업 전자상거래의 우위성은 확고한 반면, 일부 오프라인 채널은 강력한 성장을 보이고 있습니다

전망 및 기회

  • 소비자는 얼굴 메이크업, 특히 화장 기초를 지속적으로 높이 평가합니다.
  • 소비자의 소비 의욕의 저하에 수반해, 매스 컬러 화장품이 성장을 견인
  • 다기능성과 자연스러운 광채가 혁신의 영역이 됩니다.

카테고리 데이터

중국 데오도란트

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 소규모 카테고리로서는 완만한 성장
  • 소규모 사업자의 점유율이 확대됨에 따라 세분화가 진행됩니다.
  • 창고형 점포는 증가하고 있지만, 소매 전자상거래가 여전히 우세합니다.

전망 및 기회

  • 데오도란트 제품에 스킨 케어가 점점 도입될 것으로 예상
  • 어린이용 데오도란트는 성장 기회를 제공할 가능성이 높아집니다.
  • 향기에 착상을 얻은 데오도란트의 트렌드가 예상됩니다.

카테고리 데이터

중국 제모제

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 여성용 면도기와 교체날은 탈모제나 표백제를 희생하여 뛰어난 성능을 발휘
  • 대기업의 Schick도 가장 강한 성장을 기록
  • 소매 전자상거래는 가장 폭넓은 제품 라인업을 제공합니다.

전망 및 기회

  • 고품질 제품에 대한 수요는 계속 높아지고, 가치의 성장을 견인합니다.
  • 신제품에 있어서 스킨케어가 보다 중요한 요소가 될 것으로 기대됩니다.
  • 탈모제의 세분화가 확대될 것으로 예상

카테고리 데이터

중국 향수

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 프리미엄 유니섹스 향수가 쇠퇴 경향에 역행
  • Parfums Christian Dior가 리드해, 프리미엄 유니섹스 향수의 제조업체도 호조
  • 백화점은 오프라인 체험에 대한 욕구로 유통의 선도를 유지하고 있습니다.

전망 및 기회

  • 프리미엄 향수가 우위성을 높입니다.
  • 중국 향수의 과제 및 기회
  • 은은한 향기 및 작은 사이즈가 호조로 추이할 전망

카테고리 데이터

중국 헤어 케어

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 머리카락을 씻는 빈도가 줄어드는 것은 과제이지만, 기회는 아직 있습니다.
  • Procter & Gamble은 점유율 저하에도 불구하고 강력한 선도 유지
  • 가격 설정 및 편리성에 더해, 시착 기능, 샘플 사이즈, 반복 구입 증가가 소매 전자상거래별 매출 견인

전망 및 기회

  • 살롱용 전문적인 헤어 케어의 큰 성장 기회
  • 중국 헤어 케어의 진화 : 채널, 체험, 상거래의 융합
  • 환경에 배려해, 문화에 뿌리내립니다. : 중국 헤어 케어의 신시대

카테고리 데이터

중국에서 남성 정리

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 소비자가 저렴한 가격대의 상품을 구입함에 따라, 많은 카테고리에서 가치가 하락
  • 마케팅이 Guangzhou Mizi Cosmetics의 경이적인 성장을 뒷받침
  • 소매 전자상거래는 오프라인 채널로부터 점유율을 계속 차지하고 있습니다.

전망 및 기회

  • 남성은 구입에 신중한 자세를 유지할 가능성이 높습니다.
  • 현지 브랜드는 성장을 위해 소셜 커머스를 활용할 가능성이 높습니다.
  • 혁신과 기술은 남성용 정리용품 성장에 공헌합니다.

카테고리 데이터

중국의 구강 관리

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 치약은 프리미엄화가 진행되어 가치의 성장 가속
  • 치약에서는 소규모 브랜드가 호조로, 전동 칫솔에서는 uSmile이 우위에 서 있습니다.
  • Sam's Club이 중국에서 확대, 창고형 클럽이 급성장

전망 및 기회

  • 치약과 칫솔 이외 수요가 확대되는 가운데, 오랄 케어는 일관되고 완만한 성장을 계속하고 있습니다.
  • 중국의 치약은 전문화와 전문가별 케어로 이행하고 있습니다.
  • uSmile이 U7 Pro 출시-정밀도 및 개인화를 제공하는 스마트 칫솔

카테고리 데이터

중국 스킨케어

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 성숙과 소비자 신뢰감의 저하가 가치의 저하를 초래하고 있지만, 성장의 여지는 남아 있습니다.
  • Proya Cosmetics는 현지 소비자에 대한 이해를 활용하고 있습니다.
  • 스킨케어 분야에서는 창고형 점포 및 소매 전자상거래가 다른 유통 채널의 점유율을 빼앗고 있습니다.

전망 및 기회

  • 립 케어는 립 제품을 바르기 위한 좋은 베이스를 요구하는 사람이 증가하고 있기 때문에 가장 강한 성장이 전망되고 있습니다.
  • 고객 충성도를 쌓기 위해서는 감정적인 유대를 쌓는 것이 중요해집니다.
  • 전통적인 중국 의학 및 스킨 케어 과학의 성분의 융합

카테고리 데이터

중국의 황갈색 관리

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 성인용 선스크린이 계속 주류가 되고 있지만, 인지도의 고조와 함께, 아기 및 아이용 선스크린이 성장을 견인
  • 대기업 L'Oreal은 호조이지만, 소규모 기업도 낮은 기반에서 강력하게 성장하고 있습니다.
  • 소매 전자상거래의 보급에 의해 일부 오프라인 소매업체는 철수하는 경향이 있지만, 다른 소매업체는 호조에 추이

전망 및 기회

  • 과제에도 불구하고, 썬탠 케어는 견조한 가치 성장이 전망되고 있습니다.
  • 소비자는 자외선 차단제 제품에 추가적인 이점을 요구하게 됩니다.
  • 미래의 선탠 케어를 형성하는 새로운 실용적인 포맷

카테고리 데이터

AJY 25.05.26

After a year of slow growth in 2023, in 2024 beauty and personal care in China returned to retail current value decline. Decline was driven by several interrelated factors. First, ongoing economic challenges led consumers to tighten their budgets, resulting in a shift towards more affordable alternatives, especially in non-essential beauty and personal care categories. This trend was particularly evident in the premium segment, in which some consumers scaled back on discretionary spending. In ad...

Euromonitor International's Beauty and Personal Care in China report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Baby and Child-specific Products, Bath and Shower, Colour Cosmetics, Deodorants, Depilatories, Dermocosmetics Beauty and Personal Care, Fragrances, Hair Care, Mass Beauty and Personal Care, Men's Grooming, Oral Care, Oral Care Excl Power Toothbrushes, Premium Beauty and Personal Care, Prestige Beauty and Personal Care, Skin Care, Sun Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Beauty and Personal Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Beauty and personal care in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for beauty and personal care?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 2 Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 3 GBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 4 NBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 5 LBN Brand Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 6 Penetration of Private Label in Beauty and Personal Care by Category: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Beauty and Personal Care by Format: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Beauty and Personal Care by Format and Category: % Value 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

MASS BEAUTY AND PERSONAL CARE IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Skin care maintains its lead, but suffers from maturity and economic situation
  • Proya Cosmetics maintains its rising trend due to innovation and quality
  • Price sensitivity leads to downgrading within the mass segment, and from premium to mass

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • More positive consumer sentiment will drive a return to value growth
  • AI set to move further into mass beauty and personal care
  • Local ingredients and multifunctional products are two strands of innovation

CATEGORY DATA

  • Table 11 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 12 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 13 NBO Company Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 14 LBN Brand Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 15 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 16 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

PREMIUM BEAUTY AND PERSONAL CARE IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Declining sales, driven by search for more affordable alternatives during economic downturn
  • L'Oreal extends its share despite challenges in the market
  • A core consumer base continues to value premium beauty and personal care products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • With demand for improved hair quality, premium hair care is set to see a strong rise
  • Potential for premiumisation in baby and child-specific products
  • Innovations such as customised and natural products likely to be seen

CATEGORY DATA

  • Table 17 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 18 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 21 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 22 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

BABY AND CHILD-SPECIFIC PRODUCTS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Segmentation rises in the largest category, baby and child-specific sun care
  • The top two players maintain dynamic growth
  • Retail e-commerce becomes dominant, at the expense of mother and baby stores

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growth will come from premiumisation, as volume sales set to remain stable
  • Innovation and marketing likely to drive domestic brands to new heights
  • Stricter standards will push safety to the forefront of innovation in baby and child-specific products

CATEGORY DATA

  • Table 23 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 24 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 25 Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 26 NBO Company Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2020-2024
  • Table 27 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
  • Table 28 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Premium Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
  • Table 31 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 32 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 33 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

BATH AND SHOWER IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Cautious, rational purchasing behaviour contributes to decline
  • Procter & Gamble maintains its rising trend, while Guangzhou Blue Moon excels
  • The rise of retail e-commerce seems unstoppable

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Price competition and falling population expected to have a negative impact
  • Fragrance, sustainability, and multifunctional innovation to impact category evolution
  • The rise of bath and shower sets: How bundling boosts sales

CATEGORY DATA

  • Table 34 Sales of Bath and Shower by Category: Value 2019-2024
  • Table 35 Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 37 NBO Company Shares of Bath and Shower: % Value 2020-2024
  • Table 38 LBN Brand Shares of Bath and Shower: % Value 2021-2024
  • Table 39 LBN Brand Shares of Premium Bath and Shower: % Value 2021-2024
  • Table 40 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: Value 2024-2029
  • Table 41 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 42 Forecast Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

COLOUR COSMETICS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Facial make-up bucks the declining trend, as a good base for make-up is essential
  • L'Oreal loses share to domestic players such as Proya Cosmetics
  • Although retail e-commerce dominance is unshakeable, some offline channels see strong growth

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Consumers will continue to appreciate facial make-up, especially make-up primer
  • Mass colour cosmetics set to drive growth as consumers downgrade
  • Multifunctionality and natural radiance will be areas of innovation

CATEGORY DATA

  • Table 43 Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2019-2024
  • Table 44 Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 45 NBO Company Shares of Colour Cosmetics: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Eye Make-up: % Value 2021-2024
  • Table 48 LBN Brand Shares of Facial Make-up: % Value 2021-2024
  • Table 49 LBN Brand Shares of Lip Products: % Value 2021-2024
  • Table 50 LBN Brand Shares of Nail Products: % Value 2021-2024
  • Table 51 LBN Brand Shares of Premium Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
  • Table 52 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2024-2029
  • Table 53 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2024-2029

DEODORANTS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Slow growth for a small category
  • Increasing fragmentation as the share of the smallest players sees growth
  • Although warehouse clubs rises, retail e-commerce continues to dominate

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Skin care expected to be increasingly incorporated in deodorants
  • Children's deodorants likely to offer growth opportunities
  • Trend towards fragrance-inspired deodorants anticipated

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Deodorants by Category: Value 2019-2024
  • Table 55 Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 56 Sales of Deodorants by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 57 NBO Company Shares of Deodorants: % Value 2020-2024
  • Table 58 LBN Brand Shares of Deodorants: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Premium Deodorants: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Deodorants by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 62 Forecast Sales of Deodorants by Premium Vs Mass: % Value 2024-2029

DEPILATORIES IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Women's razors and blades performs well, at the expense of hair removers/bleaches
  • Leading player Schick also sees the strongest growth
  • Retail e-commerce offers the widest product range

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Demand for high-quality products will continue to rise, driving value growth
  • Skin care expected to be a more important element in new products
  • Segmentation expected to increase in depilatories

CATEGORY DATA

  • Table 63 Sales of Depilatories by Category: Value 2019-2024
  • Table 64 Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 65 Sales of Women's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2020-2024
  • Table 66 NBO Company Shares of Depilatories: % Value 2020-2024
  • Table 67 LBN Brand Shares of Depilatories: % Value 2021-2024
  • Table 68 Forecast Sales of Depilatories by Category: Value 2024-2029
  • Table 69 Forecast Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2024-2029

FRAGRANCES IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Premium unisex fragrances bucks the declining trend
  • Parfums Christian Dior takes the lead, while players in premium unisex fragrances perform well
  • Department stores maintains its distribution lead due to the desire for offline experiences

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Premium fragrances set to increase its dominance
  • Challenges and opportunities for fragrances in China
  • Understated fragrances and smaller sizes likely to perform well

CATEGORY DATA

  • Table 70 Sales of Fragrances by Category: Value 2019-2024
  • Table 71 Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Fragrances: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 74 LBN Brand Shares of Premium Men's Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 75 LBN Brand Shares of Premium Women's Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 76 Forecast Sales of Fragrances by Category: Value 2024-2029
  • Table 77 Forecast Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2024-2029

HAIR CARE IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Challenge from less frequent hair washing, but opportunities remain
  • Procter & Gamble maintains its strong lead, despite a falling share
  • Try-on features, sample sizes, and increase in repeat purchases drive sales via retail e-commerce, in addition to pricing and convenience

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Strong growth opportunities for salon professional hair care
  • China's hair care evolution: Blending channels, experiences and commerce
  • Eco-conscious and culturally rooted: A new era for hair care in China

CATEGORY DATA

  • Table 78 Sales of Hair Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 79 Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 80 Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 81 NBO Company Shares of Hair Care: % Value 2020-2024
  • Table 82 NBO Company Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2020-2024
  • Table 83 LBN Brand Shares of Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 84 LBN Brand Shares of Colourants: % Value 2021-2024
  • Table 85 LBN Brand Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 86 LBN Brand Shares of Styling Agents: % Value 2021-2024
  • Table 87 LBN Brand Shares of Premium Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 88 Forecast Sales of Hair Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 89 Forecast Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 90 Forecast Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

MEN'S GROOMING IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Value decline across many categories as consumers trade down
  • Marketing helps Guangzhou Mizi Cosmetics see exceptional growth
  • Retail e-commerce continues to take share from offline channels

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Men likely to remain cautious in their purchases
  • Local brands likely to leverage social commerce for growth
  • Innovation and technology will contribute to growth in men's grooming

CATEGORY DATA

  • Table 91 Sales of Men's Grooming by Category: Value 2019-2024
  • Table 92 Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 93 Sales of Men's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2021-2024
  • Table 94 Sales of Men's Skin Care by Type: % Value Breakdown 2021-2024
  • Table 95 NBO Company Shares of Men's Grooming: % Value 2020-2024
  • Table 96 LBN Brand Shares of Men's Grooming: % Value 2021-2024
  • Table 97 LBN Brand Shares of Men's Razors and Blades: % Value 2021-2024
  • Table 98 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: Value 2024-2029
  • Table 99 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2024-2029

ORAL CARE IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Toothpaste sees premiumisation, which drives value growth
  • Smaller brands in toothpaste perform well, and uSmile outperforms in power toothbrushes
  • Dynamic growth for warehouse clubs, as Sam's Club expands in China

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Consistent slow growth for oral care as demand expands beyond toothpaste and manual toothbrushes
  • Toothpaste in China shifts toward specialisation and professional care
  • uSmile launches U7 Pro - a smart toothbrush offering precision and personalisation

CATEGORY DATA

  • Table 100 Sales of Oral Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 101 Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 102 Sales of Toothbrushes by Category: Value 2019-2024
  • Table 103 Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 104 Sales of Toothpaste by Type: % Value Breakdown 2020-2024
  • Table 105 NBO Company Shares of Oral Care: % Value 2020-2024
  • Table 106 LBN Brand Shares of Oral Care: % Value 2021-2024
  • Table 107 LBN Brand Shares of Mouthwashes/Dental Rinses: % Value 2021-2024
  • Table 108 LBN Brand Shares of Toothpaste: % Value 2021-2024
  • Table 109 Forecast Sales of Oral Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 110 Forecast Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 111 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: Value 2024-2029
  • Table 112 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2024-2029

SKIN CARE IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Maturity and lower consumer confidence drive value decline, but pockets of growth remain
  • Proya Cosmetics takes advantage of its understanding of local consumers
  • Warehouse clubs and retail e-commerce take share from most other distribution channels in skin care

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Lip care set to see the strongest growth as more people look for a good base for applying lip products
  • Creating emotional bonds will be important for creating customer loyalty
  • Fusion of ingredients from traditional Chinese medicine, and skin care science

CATEGORY DATA

  • Table 113 Sales of Skin Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 114 Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 115 NBO Company Shares of Skin Care: % Value 2020-2024
  • Table 116 LBN Brand Shares of Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 117 LBN Brand Shares of Basic Moisturisers: % Value 2021-2024
  • Table 118 LBN Brand Shares of Anti-agers: % Value 2021-2024
  • Table 119 LBN Brand Shares of Firming Body Care: % Value 2021-2024
  • Table 120 LBN Brand Shares of General Purpose Body Care: % Value 2021-2024
  • Table 121 LBN Brand Shares of Premium Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 122 Forecast Sales of Skin Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 123 Forecast Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2024-2029

SUN CARE IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Adult sun care continues to dominate, but baby and child-specific sun care leads growth as awareness rises
  • Leading player L'Oreal performs well, but smaller players rise strongly from a low base
  • Popularity of retail e-commerce drives a move away from some offline retailers, although others perform well

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Despite challenges, sun care is set to see solid value growth
  • Consumers will seek additional benefits from sun care products
  • New practical formats to shape sun care moving forward

CATEGORY DATA

  • Table 124 Sales of Sun Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 125 Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 126 NBO Company Shares of Sun Care: % Value 2020-2024
  • Table 127 LBN Brand Shares of Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 128 LBN Brand Shares of Premium Adult Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 129 Forecast Sales of Sun Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 130 Forecast Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2024-2029
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