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베트남의 미용 및 퍼스널케어 시장

Beauty and Personal Care in Vietnam

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 139 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

베트남의 미용 및 퍼스널케어 시장 규모는 가처분 소득 증가, 디지털 참여 강화, 소비자 선호도의 진화에 견인되어 2024년에는 현재의 금액 기준으로 강력하고 안정적인 성장을 이루었습니다. 특히 TikTok 숍과 라이브 스트림 쇼핑은 미용·퍼스널케어 제품을 보다 친숙하게 하고, 키오피니언 리더(KOL)의 추천과 유저 생성 컨텐츠는 구매 결정을 계속 형성했습니다.

2020년부터 2024년까지의 최신 소매 판매 데이터를 제공하고 있으며, 성장을 견인하는 섹터를 특정할 수 있습니다.

대상 제품 : 베이비 및 어린이용 제품, 목욕 및 샤워, 컬러 화장품, 데오드란트, 탈모제, 피부 화장품 미용 및 퍼스널케어, 향수, 헤어 케어, 매스 미용 및 퍼스널케어 A, 남성용 미용, 오랄 케어, 오랄 케어(전동 칫솔 제외), 프리미엄 미용 및 퍼스널케어, 프레스티지 미용 및 퍼스널케어, 스킨 케어, 선 케어

데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터

이 보고서를 구입하는 이유

  • 미용 및 퍼스널케어 시장의 상세한 파악
  • 성장분야를 특정하고 변화를 촉진하는 요인을 특정
  • 경쟁 환경, 시장의 주요 진출기업, 주요 브랜드를 이해
  • 5년간의 예측을 이용하여 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지를 평가

Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서 및 온라인 정보 시스템 출판에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시 티에 사무소를 두고 100개국에 분석가 네트워크를 보유한 이 회사는 독자적인 능력과 다양한 시장을 이해하고 정보 기반 전략 입안을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

시장 데이터

면책사항

출처

베트남의 매스 미용 및 퍼스널케어

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 정보에 통한 소비자는 미용이나 퍼스널케어에 투자하는 의욕을 나타냈습니다.
  • Unilever가 L'Oreal에게 선두를 빼앗겼습니다.
  • 소비자는 여전히 가치를 중시하고 있지만, 소셜 미디어는 경쟁 구도를 흔들었습니다.

전망과 기회

  • 매스 뷰티와 퍼스널케어의 밝은 전망
  • 전자상거래와 디지털 마케팅이 성공의 열쇠가 됩니다.
  • 현지 브랜드는 기대에 가득하지만, 원재료는 엄격히 검사됩니다.

카테고리 데이터

베트남의 프리미엄 미용 및 퍼스널케어

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 경제의 개선은 고급품에의 지출을 촉진
  • L'Oreall은 시장에 지속적인 투자로 리드를 확대
  • 현명한 쇼핑객은 전자상거래를 이용하여 최상의 거래를 확보

전망과 기회

  • 소비자 소득 증가에 따라, 프리미엄 부문의 전망은 밝습니다.
  • 전자상거래는 매출을 촉진하고 동향을 결정하는 데 중요한 역할을 유지합니다.
  • 개인화는 부가가치를 창출하는 새로운 방법을 제시합니다.

카테고리 데이터

베트남의 아기 및 어린이용 제품

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 아동 인구의 감소에도 불구하고, 2024년에는 매출이 대폭 증가
  • Johnson's Baby는 경쟁이 격화하는 중에서도 의지가 되는 브랜드로 계속
  • 소비자가 온라인으로 전환함에 따라 유통 상황이 변화

전망과 기회

  • 출생률의 저하에도 불구하고, 강력한 성장이 예측됩니다.
  • 현지 기업과 프라이빗 브랜드가 진출
  • 건강과 지속가능성이 혁신의 초점이 될 가능성 증대

카테고리 데이터

베트남의 목욕 및 샤워

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 바디 워시/샤워 젤 수요가 버스·샤워 시장의 성장을 계속 견인
  • Unilever와 Unza는 마케팅 활동에 많은 투자를 하고 있으며 여전히 뛰어난 기업
  • 2024년, 버스·샤워 용품의 유통으로 슈퍼마켓이 최대의 승자

전망과 기회

  • 새로운 브랜드가 시장에 계속 진입해, 욕조와 샤워의 전망은 밝습니다.
  • Cocoon은 현지 산지에의 강한 조건으로 큰 성과를 올릴 수 있습니다.
  • 미백이 혁신의 초점이 될 것으로 예상

카테고리 데이터

베트남의 컬러 화장품

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 소셜 미디어와 신제품 개발이 성장을 가속
  • L'Oreal은 소셜 미디어를 활용해 젊은 소비자에게 접근하는 기업 중 톱을 유지
  • E-Commerce는 컬러 화장품 분야에서 큰 진보를 이었습니다.

전망과 기회

  • 소비자는 메이크업에 새로운 스킨 케어 효과를 요구하게 될 것으로 예상
  • 현지 진출기업은 현지의 기호에 관한 보다 깊은 인사이트로부터 이익 창출
  • 건강과 편의성이 혁신의 초점이 될 것으로 예상

카테고리 데이터

베트남의 데오드란트

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 위생 의식이 높아짐에 따라 데오드란트의 매출이 호조
  • Beiersdorf는 시장 투자 감소로 주가 하락
  • 소비자가 가치와 편리성을 요구함에 따라 슈퍼마켓과 전자상거래가 유통 점유율을 확대

전망과 기회

  • 양호한 개인 위생의 중요성에 대한 의식의 고조가 성장을 가속
  • 신제품 개발의 특징이 될 수 있는 새로운 혁신적인 성분
  • 크림, 미용액, 소형 포장이 혁신을 추진

카테고리 데이터

베트남의 탈모제

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 서양의 미용 동향이 젊은 여성의 탈모제 수요를 자극
  • Gillette가 우세하지만, 클레오는 천연 성분 배합으로 성공
  • 슈퍼마켓과 전자상거래가 탈모제의 존재감을 확대

전망과 기회

  • 낭비 머리가없는 피부를 요구하는 사람이 증가하고, 탈모제의 전망은 밝습니다.
  • 탈모제로 주목해야 할 두 가지 동향 : 천연 성분과 편리한 솔루션
  • 편의성과 쾌적성에 초점을 맞춘 혁신이 기대됩니다.

카테고리 데이터

베트남의 향수

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 향수는 시장 진출기업 증가와 수요 증가에 의해 성장했습니다.
  • 대기업은 소셜 미디어를 효과적으로 활용하여 매출을 늘려 고객 참여를 구축
  • 향수의 주된 구입처는 여전히 백화점

전망과 기회

  • 여성은 앞으로도 향수의 주요 타겟층으로 계속
  • 바디 미스트와 유니섹스 향수는 새로운 시장 동향에 대응에 최적
  • 현지 기업은 현지의 식재료나 문화적인 언급을 통해 소비자와의 연결을 모색할 수 있는 전망

카테고리 데이터

베트남의 헤어 케어

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 소비자는 헤어케알루틴에 더 투자하는 의욕을 나타냈습니다.
  • 대기업은 신제품 개발과 온라인 마케팅을 활용하여 매출을 늘렸습니다.
  • 슈퍼마켓과 E-Commerce는 현지의 소규모 식료품점으로부터 점유율을 계속 빼앗았습니다.

전망과 기회

  • 헤어 케어에 관한 교육의 강화는 프리미엄 제품의 판매에 플러스의 영향을 미칩니다.
  • 부드러운 처방과 오래 지속되는 향기가 수요를 포착
  • 헤어케어에 대한 2단계 접근이 매출을 늘릴 수 있습니다.

카테고리 데이터

베트남의 남성 그루밍

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 남성다움에 관한 사고방식의 진화가 시장을 형성해, 매출을 늘렸습니다.
  • X-MEN이 톱이지만 경쟁은 격화되었습니다.
  • 소비자는 증가하는 요구를 충족하기 위해 슈퍼마켓과 전자상거래로 전환

전망과 기회

  • 사회적 및 인구통계적 요인은 남성용 그루밍 제품의 매출을 뒷받침
  • 베트남 남성의 향기의 변화
  • 편의성과 쾌적성이 혁신의 초점이 될 것으로 기대

카테고리 데이터

베트남의 구강 관리

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 완벽한 미소에 대한 욕구의 고조가 구강 케어의 성장을 가속
  • Unilever와 Colgate는 구강 케어의 2대기업으로 계속되었습니다.
  • 소비자는 보다 좋은 거래를 요구해 현대적인 채널로 이행했습니다.

전망과 기회

  • 구강 위생에 대한 관심의 고조가 성장을 가속
  • 소비자는 보다 고도의 솔루션에 투자하는 의욕을 나타내는 것이 기대
  • 참가 기업은 다기능 제품으로 코르게이트의 발자취를 따라갈 전망

카테고리 데이터

베트남의 스킨케어

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 소비자가 스킨 케어에 더 신경을 쓰게 되어, 매출이 호조
  • L'Oreal이 2024년의 대승자가 되어, 톱의 자리를 확대
  • 미용 전문가가 유통을 이끌고 있지만, 전자상거래가 크게 진보

전망과 기회

  • 고령화 사회는 스킨 케어의 강력한 성장을 가속
  • 현지 기업은 소비자의 신뢰를 구축하기 위해 제품의 품질과 혁신에 중점
  • 효율성과 효능이 혁신의 초점이 될 가능성이 높습니다.

카테고리 데이터

베트남의 선 케어

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 현지 주민들 사이에서 선 케어 대책에 대한 관심이 높아졌습니다.
  • L'Oreal는 2024년에 눈부신 성장 달성
  • TikTok Shop의 힘으로 썬탠 케어의 E커머스가 크게 성장

전망과 기회

  • 썬탠 대책의 중요성에 대한 의식의 고조가 역동적인 성장을 가속
  • 다기능 제품은 과제와 기회를 가져올 수 있습니다.
  • 피부 건강에 초점을 맞춘 혁신이 기대

카테고리 데이터

KTH 25.06.09

Sales of beauty and personal care in Vietnam saw strong and steady growth in current value terms in 2024, driven by rising disposable incomes, stronger digital engagement, and evolving consumer preferences. The expansion of e-commerce and social commerce, particularly TikTok Shop and livestream shopping, has also made beauty and personal care products more accessible, while endorsements from key opinion leaders (KOLs) and user generated content continued to shape purchasing decisions. Vietnamese...

Euromonitor International's Beauty and Personal Care in Vietnam report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Baby and Child-specific Products, Bath and Shower, Colour Cosmetics, Deodorants, Depilatories, Dermocosmetics Beauty and Personal Care, Fragrances, Hair Care, Mass Beauty and Personal Care, Men's Grooming, Oral Care, Oral Care Excl Power Toothbrushes, Premium Beauty and Personal Care, Prestige Beauty and Personal Care, Skin Care, Sun Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Beauty and Personal Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Beauty and personal care in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for beauty and personal care ?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 2 Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 3 GBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 4 NBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 5 LBN Brand Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 6 Penetration of Private Label in Beauty and Personal Care by Category: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Beauty and Personal Care by Format: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Beauty and Personal Care by Format and Category: % Value 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

MASS BEAUTY AND PERSONAL CARE IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • More informed consumers show willingness to invest in beauty and personal care
  • Unilever loses the lead to L'Oreal
  • Consumers remain value focused but social media is shaking up the competitive landscape

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook for mass beauty and personal care
  • E-commerce and digital marketing will be key to success
  • Local brands full of promise while ingredients will come under the microscope

CATEGORY DATA

  • Table 11 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 12 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 13 NBO Company Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 14 LBN Brand Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 15 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 16 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

PREMIUM BEAUTY AND PERSONAL CARE IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Improving economy encourages spending on premium products
  • L'Oreal increases its lead thanks to ongoing investment in the market
  • Savvy shoppers use e-commerce to secure the best deals

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Bright outlook for the premium segment as consumer incomes rise
  • E-commerce set to retain a key role in driving sales and dictating trends
  • Personalisation presents a new way to add value

CATEGORY DATA

  • Table 17 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 18 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 21 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 22 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

BABY AND CHILD-SPECIFIC PRODUCTS IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sales see strong growth in 2024 despite declining child population
  • Johnson's Baby remains the go-to brand despite mounting competition
  • Distribution landscape evolving as more consumers shift online

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Strong growth projected despite declining birth rates
  • Local players and private label set to make inroads
  • Health and sustainability likely to be a focus of innovation

CATEGORY DATA

  • Table 23 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 24 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 25 Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 26 NBO Company Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2020-2024
  • Table 27 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
  • Table 28 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Premium Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
  • Table 31 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 32 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 33 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

BATH AND SHOWER IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Demand for body wash/shower gel continues to fuel growth in bath and shower
  • Unilever and Unza remain the standout players with both investing heavily in marketing activities
  • Supermarkets the big winner in the distribution of bath and shower products in 2024

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook for bath and shower as new brands continue to enter the market
  • Cocoon could make a big mark with a strong focus on its local origins
  • Skin brightening formulations expected to be a focus of innovations

CATEGORY DATA

  • Table 34 Sales of Bath and Shower by Category: Value 2019-2024
  • Table 35 Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 37 NBO Company Shares of Bath and Shower: % Value 2020-2024
  • Table 38 LBN Brand Shares of Bath and Shower: % Value 2021-2024
  • Table 39 LBN Brand Shares of Premium Bath and Shower: % Value 2021-2024
  • Table 40 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: Value 2024-2029
  • Table 41 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 42 Forecast Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

COLOUR COSMETICS IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Social media and new product development helping to fuel growth
  • L'Oreal remains on top with players using social media to reach younger consumers
  • E-commerce continues to take big strides in colour cosmetics

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Consumers expected to look for added skin care benefits in their make-up
  • Local players could benefit from greater insight into local preferences
  • Health and convenience expected to be the focus on innovation

CATEGORY DATA

  • Table 43 Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2019-2024
  • Table 44 Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 45 NBO Company Shares of Colour Cosmetics: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Eye Make-up: % Value 2021-2024
  • Table 48 LBN Brand Shares of Facial Make-up: % Value 2021-2024
  • Table 49 LBN Brand Shares of Lip Products: % Value 2021-2024
  • Table 50 LBN Brand Shares of Nail Products: % Value 2021-2024
  • Table 51 LBN Brand Shares of Premium Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
  • Table 52 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2024-2029
  • Table 53 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2024-2029

DEODORANTS IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sales of deodorants benefiting from increasing hygiene awareness
  • Beiersdorf loses ground due to a drop off in investment in the market
  • Supermarkets and e-commerce expanding their share of distribution as consumers look for value and convenience

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increasing awareness of the importance of good personal hygiene should drive growth
  • New and innovative ingredients likely to be a feature of new product development
  • Creams, serums and smaller packaging set to drive innovation

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Deodorants by Category: Value 2019-2024
  • Table 55 Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 56 Sales of Deodorants by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 57 NBO Company Shares of Deodorants: % Value 2020-2024
  • Table 58 LBN Brand Shares of Deodorants: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Premium Deodorants: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Deodorants by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 62 Forecast Sales of Deodorants by Premium Vs Mass: % Value 2024-2029

DEPILATORIES IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Western beauty trends fuelling demand for depilatories among younger women
  • Gillette dominates but Cleo finding success with natural formulations
  • Supermarkets and e-commerce expanding their presence in depilatories

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Bright outlook for depilatories as more look for hair free skin
  • Natural ingredients and convenient solutions two trends to look out for in depilatories
  • Innovation expected to focus on convenience and comfort

CATEGORY DATA

  • Table 63 Sales of Depilatories by Category: Value 2019-2024
  • Table 64 Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 65 Sales of Women's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2020-2024
  • Table 66 NBO Company Shares of Depilatories: % Value 2020-2024
  • Table 67 LBN Brand Shares of Depilatories: % Value 2021-2024
  • Table 68 Forecast Sales of Depilatories by Category: Value 2024-2029
  • Table 69 Forecast Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2024-2029

FRAGRANCES IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Fragrances thriving as more players enter the market and demand grows
  • Leading players make strong use of social media to drive sales and build customer engagement
  • Department stores remain the primary destination for fragrances

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Women will likely remain the key target audience for fragrances
  • Body mists and unisex fragrances well placed to respond to new market trends
  • Local players could look to connect with consumers through local ingredients and cultural references

CATEGORY DATA

  • Table 70 Sales of Fragrances by Category: Value 2019-2024
  • Table 71 Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Fragrances: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 74 LBN Brand Shares of Premium Men's Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 75 LBN Brand Shares of Premium Women's Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 76 Forecast Sales of Fragrances by Category: Value 2024-2029
  • Table 77 Forecast Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2024-2029

HAIR CARE IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Consumers show willingness to invest more in their hair care routines
  • Leading players use new product development and online marketing to drive sales
  • Supermarkets and e-commerce continue to take share from small local grocers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increasing education around hair care set to benefit sales of premium products
  • Gentle formulations and long-lasting fragrances set to capture demand
  • Two-step approach to hair care could boost sales

CATEGORY DATA

  • Table 78 Sales of Hair Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 79 Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 80 Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 81 NBO Company Shares of Hair Care: % Value 2020-2024
  • Table 82 NBO Company Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2020-2024
  • Table 83 LBN Brand Shares of Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 84 LBN Brand Shares of Colourants: % Value 2021-2024
  • Table 85 LBN Brand Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 86 LBN Brand Shares of Styling Agents: % Value 2021-2024
  • Table 87 LBN Brand Shares of Premium Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 88 Forecast Sales of Hair Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 89 Forecast Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 90 Forecast Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

MEN'S GROOMING IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Evolving ideas around masculinity shaping the market and driving sales
  • X-Men on top but competition is on the rise
  • Consumers shift to supermarkets and e-commerce to meet their growing needs

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Social and demographic factors should favour sales of men's grooming
  • The changing scent of men in Vietnam
  • Convenience and comfort expected to be the focus of innovation

CATEGORY DATA

  • Table 91 Sales of Men's Grooming by Category: Value 2019-2024
  • Table 92 Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 93 Sales of Men's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2021-2024
  • Table 94 Sales of Men's Skin Care by Type: % Value Breakdown 2021-2024
  • Table 95 NBO Company Shares of Men's Grooming: % Value 2020-2024
  • Table 96 LBN Brand Shares of Men's Grooming: % Value 2021-2024
  • Table 97 LBN Brand Shares of Men's Razors and Blades: % Value 2021-2024
  • Table 98 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: Value 2024-2029
  • Table 99 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2024-2029

ORAL CARE IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Increasing desire for the perfect smile driving growth in oral care
  • Unilever and Colgate remain the two major players in oral care
  • Consumers shifting towards modern channels in search of better deals

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increasing focus on oral hygiene set to propel growth
  • Consumers expected to show willingness to invest in more advanced solutions
  • Players could look to follow in Colgate's footsteps with multifunctional products

CATEGORY DATA

  • Table 100 Sales of Oral Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 101 Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 102 Sales of Toothbrushes by Category: Value 2019-2024
  • Table 103 Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 104 Sales of Toothpaste by Type: % Value Breakdown 2020-2024
  • Table 105 NBO Company Shares of Oral Care: % Value 2020-2024
  • Table 106 LBN Brand Shares of Oral Care: % Value 2021-2024
  • Table 107 LBN Brand Shares of Mouthwashes/Dental Rinses: % Value 2021-2024
  • Table 108 LBN Brand Shares of Toothpaste: % Value 2021-2024
  • Table 109 Forecast Sales of Oral Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 110 Forecast Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 111 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: Value 2024-2029
  • Table 112 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2024-2029

SKIN CARE IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sales thriving as consumers pay more attention to their skin care routines
  • L'Oreal the big winner in 2024 extending its lead at the top
  • Beauty specialists lead distribution but e-commerce making big strides

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Ageing population should trigger strong growth in skin care
  • Local players focus on product quality and innovation to build consumer trust
  • Efficiency and effectiveness likely to be the focus of innovation

CATEGORY DATA

  • Table 113 Sales of Skin Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 114 Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 115 NBO Company Shares of Skin Care: % Value 2020-2024
  • Table 116 LBN Brand Shares of Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 117 LBN Brand Shares of Basic Moisturisers: % Value 2021-2024
  • Table 118 LBN Brand Shares of Anti-agers: % Value 2021-2024
  • Table 119 LBN Brand Shares of Firming Body Care: % Value 2021-2024
  • Table 120 LBN Brand Shares of General Purpose Body Care: % Value 2021-2024
  • Table 121 LBN Brand Shares of Premium Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 122 Forecast Sales of Skin Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 123 Forecast Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2024-2029

SUN CARE IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sun protection a growing concern for locals
  • L'Oreal storms into the lead after an impressive year's growth in 2024
  • E-commerce making big gains in sun care boosted by the strength of TikTok Shop

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increasing awareness of the importance of sun protection should fuel dynamic growth
  • Multifunctional products could present challenges and opportunities
  • Innovation expected to focus on skin health

CATEGORY DATA

  • Table 124 Sales of Sun Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 125 Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 126 NBO Company Shares of Sun Care: % Value 2020-2024
  • Table 127 LBN Brand Shares of Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 128 LBN Brand Shares of Premium Adult Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 129 Forecast Sales of Sun Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 130 Forecast Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2024-2029
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